Sök:

Sökresultat:

279 Uppsatser om Framing - Sida 16 av 19

Mediebilden av PR och lobbying : En komparativ studie av Dagens Nyheters och Svenska Dagbladets framställning  av PR och lobbying åren 2000 och 2010

Många PR-konsulter anser att mediebilden av PR och lobbying är negativ och att branschen skildras som manipulativ och dold. Det finns dock en annan uppfattning som går ut på att verksamheterna inte framställs lika negativt som för tio år sen, att de har naturaliserats. Uppfattningarna är motsägelsefulla. Syftet med uppsatsen har varit att undersöka om de stämmer överens med den verkliga mediebilden av PR och lobbying (aktiviteter och utövare), och därmed också få en insikt i om olika aspekter av verksamheterna har naturaliserats. En jämförelse har gjort av DN:s och SvD:s rapportering senhöstarna 2000 och 2010 genom en kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys.Resultatet visar att mediebilden är mer negativ 2010 jämfört med 2000. Någon egentlig naturalisering kan inte skönjas.

Välkommen till familjen! : En studie om effekten av en stark företagskulturs påverkan på medarbetarnas identitet

The purpose of this study is to examine in what way a strong corporate culture can have an effect on the ways that individuals perceive their own identity based on different social aspects, thereby meaning the influence of personalities in relation to the environment. In this essay I have used the theory of employer branding in an analysis of the corporate culture at Ikea Barkarby, with the purpose to answer the following questions: How does the relation between the employee and the corporate culture appear from an identity perspective, i.e can an individual?s identity be affected by the influence of a strong corporate culture? If the corporate culture has an influence on the individual?s identity, what rhetorical tools are part of this? How can the surrounding corporate cultures possibly influence the employee?s process of becoming a part of the corporate culture? The method of research that was used in this study is a Framing analysis and a semistructured interview method. In the discussion of the influence of social environment on identity I have used the rhetorical term doxa. The material that was examined was an advertisement for employment from the Ikea Barkarby website as well as the response from my interviews of some of the employees.The result of the analysis shows that it is possible for an individual to negotiate with himself about his identity in relation to the actual situation and environment, meaning a possible transformation of the individual?s behavior in different social contexts, in this example the corporate culture at work.

En deal om dagen - En kvantitativ studie om hur konsumenter uppfattar varuma rken som promotas genom dagliga deals

The relatively new phenomenon of daily deals has had an amazing explosion of growth during recent years. The concept relies on offering deeply discounted products and services that a number of customers must buy in order to acquire this discounted service. Companies spend valuable resources on marketing to get customers but the effects of daily deals on the brand do not have empirical evidence. What is the customers' attitude towards companies that communicate through daily deals How is their intention to buy from that company affected This is what is the main purpose of this study. To examine how customers perceive a company, in terms of attitude toward the brand and buying intentions, when the company markets through daily deals compared to more traditional promotion.

?Bekymren med kärnkraftverket i Fukushima" : Retorisk framinganalys av opinionsjournalistiska diskurser om kärnkraft efter haveriet i Fukushima

Genom att ta hjälp av retorikvetenskapliga teorier och metoder presenteras en retorisk utveckling av Framingteorin. Diskurser om kärnkraft på Dagens Nyheters (DN) och Aftonbladets opinionssidor efter olyckan i Fukushima undersöks med utgångspunkt i Gabrielsens toposanalys. Sätt att inrama på och inramningars funktioner urskiljs och kategoriseras som selektiva, dikotomiska, lokaliserande, transformativa, alluderande, tonsättande (dysfemismgrundande eller eufemismgrundande) och annekterande inramningar.DN:s ledarsidor är överlag mer kärnkraftsvänligt inställda än Aftonbladets och i flera fall inramar de diametralt olika. DN undviker i princip helt dysfemismgrundande infallsvinklar på ledarsidorna, till skillnad från Aftonbladet.Såväl kärnkraftskritiker som förespråkare kommer till tals på debattsidorna i bägge tidningarna. Debattartiklarna tenderar i större utsträckning än redaktionella kommentarer att ha eufemismgrundande inramningar.En outtalad argumentativ utgångspunkt som inte används av någon av parterna i debatten om energilösningar och energibehov, är det faktum att samhället är energiberoende i så stor utsträckning som det är.

Mellan Askim och Angered En kvantitativ undersökning av mediers framställning av individer i socio-ekonomiskt olika boendeområden.

Authors: Fanny Edstam & Joacim KettilTitle: Between Askim and Angered. A quantitative research of media's presentation of individuals in different socio-economic residential areas.Level: Bachelor of JournalismLocation: University of GothenburgLanguage: SwedishNumber of pages: 41Gothenburg is a city that struggles with the issues of segregation. Residential areas like Askim are poorly integrated and areas like Angered have a high amount of immigrated inhabitants. Our hypothesis, with this in mind, is that one can assume media reports from different socio economic residential areas in different ways. The assumed difference in reporting can have aneffect in the readers beliefs that an area can be better or worse than it actually is.

Rödluvan och vargen : Aftonbladets skildring av Socialdemokraternas varumärke under nyhetsrapporteringen av partiledarens bidragsfusk

Syftet med denna studie är att undersöka hur Aftonbladet skildrade det Socialdemokratiska varumärket och dess kärnvärden under nyhetsrapporteringen av partiledarens bidragsfusk, studien undersöker även vad partiet står för i syfte att kunna jämföra med hur det skildrades i Aftonbladet. För att kunna undersöka detta är denna uppsats uppdelad i två undersökningar. Den första undersökningen är en kvalitativ samtalsintervju som undersöker vad partiet står för i syfte att kunna jämföra med hur det skildrades i Aftonbladet. Samtalsintervjun ska endast fungera som ett redskap i att bilda oss en uppfattning om vilka Socialdemokraterna är. Tyngdpunkten i studien ligger på den andra undersökningen som är en kvalitativ textanalys vars syfte är att undersöka hur Aftonbladet skildrade det socialdemokratiska varumärket och dess kärnvärden under nyhetsrapporteringen av partiledarens bidragsfusk. Slutsatserna som undersökningarna har resulterat i är att partiet inte skildrades enligt den önskvärda bilden som Socialdemokraterna har av sig själv, som bland annat är att vara ett jämlikt, rättvist och kompetent parti. Resultatet visade att Aftonbladet skildrade händelsen som en skandal, där händelsen i hög grad utvecklades till en partifråga snarare än en personfråga i och med att partiledaren anses vara partiet.

Genus i svensk sportjournalistik : En studie om hur kvinnor och män gestaltas på bild och text i svensk sportjournalistik åren 1928, 1956 och 1984

Det här är en studie i hur män och kvinnor avbildas och  beskrivs i bilder på sportsidorna under tre olympiska spel, OS i Amsterdam 1928, OS i Melbourne 1956 och OS i Los Angeles 1984, mot bakgrund av Anja Hirdmans uppsats Male Norms and Female Forms. Hon har i sin studie endast studerat nyhetsplats och inte idrottssidor och den här uppsatsen är ett försök att problematisera hennes resultat. I uppsatsen har vi valt att studera de båda svenska tidningarna Dagens nyheter och Idrottsbladet genom att använda semiotisk analys och textanalys. Vi kan visa att det råder en dikotomi i beskrivningen och avbildningen av män och kvinnor men att resultaten skiljer sig i detaljer mot Hirdmans studie eftersom sportsidor har en annan nyhetslogik än övriga sidor. På många sätt avbildas män och kvinnor på sportsidorna över tid mer jämlikt än på övrig nyhetsplats. Män och kvinnor får ungefär lika stor bevakning i förhållande till antalet deltagare, beskrivs ofta efter sina resultat och avbildas som ungefär lika aktiva och ungefär lika ofta som individer. Men på andra sätt är det tvärtom; kvinnor omnämns oftare med sitt kön, de ler oftare mot kameran, avbildas oftare som poserande och det saknas helt kvinnliga ledare under vår undersökningsperiod. Män avbildas oftare i helkropp, oftare som narcissistiska och begrundande på ett sätt som förefaller ikoniskt, i det att bilden av en allvarlig man som funderar är en viktig del av vår bildkultur och ofta återkommer som manligt ideal. .

Språkutvecklande strategier för år 4-6 : En fördjupning om fyra pedagogers syn på sin lärarprofil och arbetslagets betydelse för att nå uppsatta mål

AbstractIn this essay, I have chosen to examine how four teachers in a work unit think and work with linguistic development and strategies, particularly in grade 4-6. The teaching profession has gradually become more like a cooperative profession. Therefore it is in a general pedagogic interest, to know, how each one of the teachers in the work unit, are thinking about linguistic development, teaching profiles and the significances of a work unit to achieve their aims to provide for all the individuals in their classrooms. My intention was to find out if a homogeneous work unit or a heterogeneous work unit is to prefer in work with linguistic development, which initially made me focus and realise the importance of each one of my informants? answers.

"Ingen tror på Åkesson" : En jämförande studie om kvällspressens och public service rapportering om Sverigedemokraterna inför valet 2014

No one believes in Åkesson - a comparative study on the evening press and the publicservice reporting on the Swedish Democrats before the 2014 election.The purpose of this essay was to study how Aftonbladet and Ekot reports about the SwedishDemocrats before the election 2014, as well as comparing the two medias and reasoningabout their agendas towards the party. The tabloid, Aftonbladet, is one of the biggestnewspapers in Sweden, which depends on counter sales and commercials. Ekot, which is apart of public service, is state-funded and regulated by certain guidelines. Using aquantitative method we studied 80 articles, and through a qualitative method, six of thearticles were analyzed to reach a deeper understanding. The theories primary used in thisstudy were agenda-setting and Framing, to stress the power of media.

På väg till den tredje grisen : Studie av en transmedial konstpromenad för barn

Art in the city can be invisible until we talk about it. Letting children see public art in the context of play and narrative is a way to enhance creative thinking and knowledge as well as making the art visible. By creating a prototype for an art walk for children this study was able to create a scenery of children using different kinds of mediated narrative combined with a physical environment and movement. The theoretical framework of the project was picture books (Rhedin, 1991) transmedia (Jenkins 2006, Ryan 2004) and public art (Kwon 2002). The project?s aim was to create an empirical context for primary school children to explore public artwork.

Organisatoriskt lärande genom medarbetare : En studie om hur möjligheter till lärande för medarbetare skapar förutsättningar för organisatoriskt lärande

The purpose of the study is to analyze what conditions the specific company provides employees to enable organizational learning. To clarify the Framing of the study a few quastions has been specified to narrow the issu. The questions that has been used are: what opportunities does the company creat to enable organizational learning and how does the emplyees contribute to organizational learning.In the search of knowledge to the previously questions this study becames a qualitative study with an ethnographic approach based on observations and interviews. This method gives the knowledge that makes us understand the actions that takes place in the oraganization and the shared image the oraganization provides. An understanding for the employees and the organization has been achived after compiling the empirical material from observation notes and transcripts from the interviewsIn the work whit the analysis the empirical material based on transcripts and observation notes has been the main material.

86 Dagar 16 timmar 25 minuter : En kvantitativ innehållsanalys av nyhetsbevakningen kring oljeutsläppet i mexikanska golfen 2010

Purpose: When the Deepwater Horizon oilrig in the Gulf of Mexico faced disaster in late April 2010, news coverage immediately began of the disaster that would unfold. BP took the blame and its financial resources were strained as it struggled with stopping the oil leak, cleanup work as well as its PR image. While the US took many blows of the consequences to ecosystem and tourism, financial consequences swept across the world, mainly Britain, where BP had its headquarters.The event gives an excellent chance at comparing the media coverage from both the US and Britain. By studying The Daily Telegraph and The New York Times, we want to see both similarities and differences in the themes they focused on as well as seeing trends in the themes over time.Theories: The theory chapter is heavily based around the Agenda-setting theory in the media communication field.Methodology: A quantitative content analysis (QCA) of some 500 news articles in The Daily Telegraph and The New York Times from April 22 to July 15. The QCA was made to find the main theme of articles to give us data on how many articles of each theme, as well as their distribution over time.

Hållbarhetsstrategier: Är det ett hinder att vara mindre? ? En studie kring motiv bakom implementering av hållbarhetsstrategier i mindre svenska företag inom hudvårdsbranschen

Problem: Small companies dominate the skin care industry, and they also face moredifficulties, constraints and resistance in strategy implementation and sustainabilitywork than other operators. Still, the trend of sustainability strategies increasesignificantly precisely in this industry.Purpose: The purpose of the study is to contribute knowledge to the field ofsustainability strategies and motives for the implementation of them in smallercompanies who engage with skin care, in Sweden.Framing of a question: Why do some smaller Swedish companies in the skin careindustry choose to implement sustainability strategies in their business?Literature: The literature functions as a framework for the study and is considered toidentify the possible reasons why small companies choose to implement sustainabilitystrategies or not. The literature is collected before the empirical data.Method: This paper is constructed by a qualitative method approach. The empiricaldata were collected through interviews, by telephone, personal meetings and email,which were then transcribed and the interpreted by a model, which the authors havecreated.Conclusion: Smaller companies are often met by larger resistance and an until up tothe present slowly emerging industry with vague rules and controls as well as ancomparative knowledge of what is good and what is not.

Kriminalideologier i svensk politik.

Authors: Patrik Jäverbo & Jon LindheTitle: Greener on the other sideLevel: Bachelor of JournalismLocation: University of GothenburgLanguage: SwedishIn later years the strict laws and policies surrounding cannabis use have been questioned around the world by several influential leaders, among them US president Barack Obama and former UN secretary general Kofi Annan. It has been argued that the ?War on Drugs? has done more harm than good and in some American states and a number of European countries the drug have been legalized or decriminalized. Everybody does not agree however, that legalization is the best course of action and in Sweden the emotions have sometimes run high in the discussions taking place in television shows and newspapers.The purpose of this study is to examine the image media portrays of cannabis; based on the theory that mass media is an important influence on the individual and the way in which he or she views the world. To put the result into a context the Swedish media image will be compared with the one in Denmark and Norway.

En kompis i brevlådan En kvantitativ studie om flickor och pojkar i Kamratposten under 1993 och 2013

Title: En kompis i brevlådan. En kvantitativ studie om flickor och pojkar i Kamratposten under 1993 och 2013Authors: Malin Magnusson & Malou TranlövSubject: Undergraduate research paper in journalism studies, Department of Journalism, Media and Communication, University of GothenburgTerm: Spring 2014Supervisor: Ulrika HedmanLanguage: SwedishKamratposten is a Swedish magazine for children aged 8-14. The target audience is both girls and boys. This makes it the only magazine on the Swedish market that aims to reach both sexes within this age group.Our main purpose with this study is to explore how girls and boys are portrayed in Kamratposten in 1993 and 2013. This was done using a quantitative methodology.

<- Föregående sida 16 Nästa sida ->