Sök:

Sökresultat:

1186 Uppsatser om Formativ examination - Sida 27 av 80

Vikingatiden i svenska och brittiska läromedel : En läromedelsanalys

The purpose of this thesis is to examine how the Viking age is described in textbooks and teaching aids in the countries Sweden and Great Britain. The examination is done through a text analysis, specifically called textbook or teaching aid analysis, where the content of the teaching aid is examined.                      A literature survey with thoughts and statements regarding the Viking age of writers and experts, from both countries, are included.                       This examine is also to answer the question whether the teaching aids are typical or infrequent in relation to each other inside the explicit country, but also between the countries.   The result shows that the teaching aids in the main are typical in relation to each other. Some differences do exist and shows themselves in the choices of dispositions and layout, also in a few numbers of cases in the content. .

Herman Bergmans Konstgjuteri : Ett ordnings- och förteckningsarbete

This examination paper is the account for the author?s work while arranging and registrating the business archives and business records of the Herman Bergman?s Foundry in Stockholm, Sweden. It is part of the one year Masters program in Archival Science at the University of Uppsala. The records are from the beginning of the 1900s to the 1970s. Most of the business archives are from he 1940s to the 1950s.

Processboken : Ett pedagogiskt verktyg att använda inom hantverksstudier

The students participating in my development work will work with a process book for handicraft studies. In the beginning of their studies, the students need practical knowledge about the development of the profession itself, but they also need to be challenged and learn how to solve problems on their own which will help them gain a deeper knowledge of the subject.    I focus on open questions to create a process with the students. This process is created when working with Solution-Focused-Education. Through ?assessment for learning? we can help the students to improve their self-assessment and understanding of the learning process.

Bedömning- en viktig uppgift för läraren : Hur fyra lärare beskriver sitt arbete med bedömning i skolans yngre åldrar

The aim of this study was to analyze the assessment of the primary school, from the teacher?s perspective. There has been an ongoing discussion regarding assessment and about the purposes of assessment for a long time. But there is a paucity of research on what teachers believe about. This study examined primary teachers? beliefs on major purposes of assessment.Assessment is the process of gathering and interpreting information about students? learning.

Bedömning i SO- ämnena

Huvudsyftet med detta arbete är att ta redo på hur bedömningsprocessen ser ut hos de olika lärarna. I den svenska skolan ska det ske en likvärdig bedömning oavsett bedömare. Vidare har vi även tittat närmre på hur samarbetet mellan kollegor har skett. Genom semistrukturerade intervjuer genomförde vi undersökningen. En intervjuguide, med få öppna frågor, upprättades och denna användes i de fyra intervjutillfällena med lärarna.

Kunskapsbedömning : Elevers inställning till och uppfattning om bedömning

Kunskapsbedömning ? elevers inställning till och uppfattning om bedömning är en kvantitativstudie genomförd mot en teoretisk bakgrund där den formativa bedömningen står i centrum.Studiens syfte är att erhålla kunskap om elevers inställning till och uppfattning ombedömning. Problempreciseringen lyder:Vilken inställning har eleverna till bedömning?Hur uppfattar eleverna bedömning?Hur uppfattar eleverna skriftliga omdömen?Undersökningen genomfördes med hjälp av en enkät. Resultatet visar att eleverna i denundersökta sjunde klassen uppfattade prov, egna texter, läxförhör, muntliga förhör, muntligaredovisningar samt hur aktiv eleven är på lektion tillika hur den uppför sig som bedömning.Deras inställning till bedömning varierade från glädje till prestationsångest.

?Tolkien himself would be proud? - En studie av fansens deltagande i expanderanderingen av en fiktiv värld

This essay examines fans contributions in a transmedia culture. I examine how fans relate and use the fictional worlds in the creations of their own films. The study focusing on the use of graphical elements and character design in some fan films. The examination is done by using two intertextual theories. One of the theory is Lubomir Dolezel theory on transfictional relationships and the other one is Gérad Genette theory on the realtion in transtextuality.

Det är bara en bokstav : En studie om hur elever upplever betyg och bedömning

I studien studeras elevernas upplevelser av betygssättning och hur deras motivation och prestation påverkas av betyg. Studien baseras på nio elevintervjuer som kompletteras med tre lärarintervjuer för att visa på likheter och skillnader i deras upplevelser av betyg och bedömning. I studien används en kvalitativ respondentintervju och urvalet av elever och lärare har begränsats till två skolor. Resultat redovisas i ett eget avsnitt, där intervjuerna presenteras separat. Resultatet analyseras med hjälp av vårt teoretiska perspektiv, som utgår från formativ och summativ bedömning samt motivation.

Lagerprogram för Satellitlager

Texo Application has created robots that they call for satellites; with these you can feed in storage pallets into a satellite storage. Satellite storages consist of channels in height (e.g.3 to 8 pieces) and width (e.g.3 to 100 pieces). Channels can be different long (e.g. 5 to 200 pallets). At deposit of a storage pallet the truck insert the satellite in a channel and then the pallet, the pallet is driven into the channel until it reaches another pallet or the other end.

Användandet av propaganda i skapandet av en föreställd gemenskap

The purpose of this paper is to examine how propaganda has been used by two dictatorships, namely Nazi Germany and the Soviet Union under the leadership of Josef Stalin. By examining a number of propaganda posters and paintings, we aim to find similarities as well as differences in how the two nations attempted to create imagined communities amongst their people. While conducting this examination of the propaganda material, we have acquired and used some of the ideas of Benedict Anderson, who has coined a concept that he calls ?Imagined Communities?. In conclusion, it is established that the most obvious similarity is that both leaders are heavily included in their propaganda material, both pictured and mentioned in text.

Är yoga en effektiv metod för hantering av examinationsstress hos högskolestudenter?: En litteraturstudie

I detta examensarbete undersöks genom en litteraturstudie om det finns vetenskapligt stöd för att yoga kan förebygga stress hos högskolestudenter vid examinationer och ett försök att förklara den stressminskande effekten av yoga görs med hjälp av KASAM. Resultaten från sex experimentella utvärderingar, som har publicerats i tidskrifter med peer-review visar att yoga lindrar både psykologisk och fysiologisk stress i tentamenssituationer. Detta är i enlighet med tidigare forskning, där effekter av yoga i andra situationer för andra typer av försökspersoner har studerats. Det låga antalet studier och vissa metodologiska brister i studierna motiverar dock att ytterligare forskning genomförs innan en bestämd slutsats om effekten av yoga på tentamensstress kan dras..

Den pedagogiska planeringen spelar roll! : En enkät- och intervjustudie om elevers uppfattningar om och användande av den pedagogiska planeringen i ämnet engelska.

Elevperspektivet på den pedagogiska planeringen för elever i grundskolan är ett område som är relativt outforskat. Denna studie syftar till att få en djupare förståelse om elevers uppfattningar och användande av den pedagogiska planeringen i ämnet engelska. Studien genomförs ur ett sociokulturellt perspektiv, dvs. vår syn på lärande är att det sker i samverkan med andra. Empirin har samlats in dels genom enkäter och dels genom kvalitativa intervjuer.

Statusbedömning av asynkronmotorer

Induction motors, often referred to as the workhorse of the industry, play an important role in production today. Therefore, it's important to diagnose any faulty induction motor prior to failure to avoid costly and time consuming production stops.This thesis compares methods for diagnosing induction motors in operation, MCSA, Park's vector approach and the standard method used by Swedish industries today. By simulating broken rotor bars and short-circuit in one of the windings, each method is tested and the results are compared using matlab.The results need further verification due to uncertainties of the condition of the test motor, even though the experiment gives a hint of the different advantages of each method. A combination of the methods should be able to tell if the motor needs further examination..

Arkitekturhistorisk terminologi. Antikvariskt behov av kunskapsstöd

This study you are about to read have two investigated areas concerning the need ofsources in terms of architectural historys terminology. The investigation is based on aquestionnaire study.The first aim of this study is to describe the intergrated conservations professionalqualifications in the subject. In what condition are the knowledge of them who recentlypassed the examination, what needs do the professionals have, what kind of sources duthey use in fields and are they satisfied with the amount of sources?The second aim of the study is to find out if there are any place for developing a newsource at the market? If it is, how can a new source include the informed needs?The study came up with several needs pointed out by the professionals in the field.These needs are the groundwork of a new source that the study introduce, aarchitectural glossary of terms, made of illustrations! The point is that the new idea ofglossary will meet the needs of today, rationalise the work and improve the knowledge inthe subject..

"Bra jobbat!" : En kvalitativ studie om gymnasielärares feedback i idrottsundervisningen

Forskning har visat att beröm tenderar att ge negativa effekter på lärande och att det därmed inte leder eleven framåt i sin utveckling. Forskningen menar att beröm istället fungerar som en form av summativ bedömning. Mot denna bakgrund var mitt syfte att genom en kvalitativ studie, via lektionsobservationer och lärarintervjuer, undersöka hur idrottslärare använder feedback i sin undervisning och därmed i vilken form den uttrycks i och vilken funktion den har. Resultatet visade att lärarna använder beröm som den primära källan för feedback, med kommentarer som ?Bra!?, ?Bra jobbat!?, ?Härligt!? och ?Snyggt!?.

<- Föregående sida 27 Nästa sida ->