Sök:

Sökresultat:

1186 Uppsatser om Formativ examination - Sida 17 av 80

Tollarsjuka hos hund : en retrospektiv studie med journalsammanställning av 18 hundar

?Tollarsjuka? is a disease with a suspected immunopathological background seen in Nova Scotia duck tolling retrievers. Pyrexia, lameness, stiffness and joint- or musclepain are typical clinical signs. The purpose of this study is to describe case histories from dogs with a possible evidence of ?tollarsjuka?. 18 private dogs were included in this report. Generalised stiffness, lameness and fatigue were the most frequent manifestations of the disease.

Ventilhus för salivsug i dentalutrustning

The purpose of this work is to find out if the suctionvalve to the salivaejector for dental equipment in a simple way can be improved or if a new design is needed. The result of the examination of the suctionvalve shows that the friction between the piston and the seal is high and that this causes the valve in a few cases sheaves. The study concluded that only small changes in material or detail, improve the component..

Byggnationsskillnader i Sverige, Finland och Tyskland

This paper is written as an examination paper at the University of Jönköping. The subject is chosen by Peab Sweden in Jönköping with whom further cooperation has been hold. The aim is to compare building methods and building materials in Sweden, Finland and Germany for further inspiration for Peab?s own market.BackgroundThe development of the construction industry develops new materials and methods to the market which has been forced by shorter construction times and the environment aspect. To pursue the development, further knowledge exchange should exist between the countries.

Självkänsla i förskoleåldern : En studie av förskolepedagogers arbete med barns självkänsla

I denna uppsats har jag valt att studera självstärkande inslag i förskoleverksamhetens vardag och knyta an dessa till teoretiker som Erikson, Maslow samt Sommer. Undersökningen är baserad på tidigare forskning, ovan nämnda teoretiker samt en enkätundersökning. Enkätundersökningen genomfördes på en förskola med 16 pedagoger och kan därför ses som en grund för ett vidare forskningsarbete. Studien visade att det vanligaste sättet att stärka barnens självkänsla var att låta dem försöka själva innan de fick hjälp av någon vuxen, uppmuntra dem att försöka på nytt samt att ge positiv respons när de lyckades. Jag fann av svaren flest anknytningar till Maslow samt Sommer, endast några inslag kunde knytas till Erikson.In this examination I?ve chosen to look at educationalists work procedures around children?s self-esteem and how to connect those procedures with theorists as Erikson, Maslow and Sommer.

Gymnasieelevers upplevelser av formativ bedömning i matematik

Syftet med undersökningen är att studera gymnasieelevers förståelse av det egna lärandet i matematik när läraren arbetar med formativ bedömning, vilket är ett sätt att arbeta för att främja elevens lärande. Metoden bygger på en tre-stegs-process som går ut på att först fastställa var eleven befinner sig i sitt lärande, sedan ta reda på vart eleven är på väg och slutligen reda ut vad som krävs för att eleven ska nå dit. Dessa steg sker delvis simultant och för att eleven ska få hjälp att säkerställa var de i dagsläget befinner sig krävs återkommande feedback från läraren. Bedömningsmatriser kan användas för att åskådliggöra för eleverna var de i dagsläget befinner sig, och där eleven också kan se vad som krävs för att han eller hon ska nå nästa betygssteg.Studien har genomförts i form av en fallstudie i en gymnasieskola där fyra elever och deras lärare i matematik har intervjuats. För att få en utökad bild av det samtal som sker om bedömning i klassrummet har två lektionsobservationer genomförts.

Lastkupan på stallet i Österäng - ett rekonstruktionsförfarande

Uppsats för avläggande av filosofie kandidatexamen i Kulturvård, Bygghantverk, 27 hp, 2010.

Elever med Aspergers syndrom : Hur kan pedagoger arbeta för att underlätta för dessa elever?

The purpose with my examination is to make a contribution to how, as a pedagogue, you can work to make it easier for pupils with Aspergers syndrome that are integrated in an ?average? class. I will concentrate my work to these questions: how pedagogues can work to make it easier for pupils with Asperger syndrome that are integrated in an ?average? class. If it affects the other pupils in the class when pupils with Asperger syndrome is integrated in the class and also if it affects the pedagogues work having these children integrated in their ?average? class.I have decided to study research and other literature and also to do two interviews to find out how pedagogues can make it easier for children with the diagnosis Asperger syndrome.

Språkutvecklande arbetssätt i förskolan : En kvalitativ fältstudie kring två olika förskolor och deras språkutvecklande arbetsätt

The aim of this study was to examine how the activities of two preschools develop the language in matter of the teacher?s work of procedure. The following research questions were essential for the survey and therefore formed the basis of the examination:How do the teachers in both preschools work in a language evolving way?What significance does the environment have for the language development?Are there similarities and differences between the preschools in their language development approach?The study is based on a qualitative method, where the teachers of both preschools were interviewed with the purpose of obtaining information. The teacher?s statements and interviews were analyzed in relation to previous research, where the theories of different writers form the base of the theoretical connection to the study.The teachers view in developing the language regarding to their aspirations in measuring the language an important position in their operation, can be portraied as the conclusions of this study.

Den dolda disciplinen : en domänanalytisk ansats i relation till Idé- och lärdomshistoria genom ämnesrepresentationen i LIBRIS : med bibliografi

This thesis aims towards an understanding of information systems and subject representation in relation to academic disciplines. This is achieved by comparing how a discipline, History of science and ideas, represents itself compared with the subject representation of its dissertations in an information system, LIBRIS. The point of departure for this thesis is the domain analytic view of Hjorland which states that the quality in information seeking is enhanced if the subject representation considers the contexts in which documents are produced and used. The importance of concepts such as domain and discipline is discussed. The disciplines view of itself is established by the study of articles written by scholars in the discipline, by how the discipline presents itself on the homepages of five university institutions and by the examination of titles and keywords given to dissertations in the discipline.

Prövning av måttet Läpp-till-Lyft (L-t-L) på vuxna utan sväljsvårigheter

Context: Lip-to-Lift (L-t-L) is a bedside-method for measuring oral transit time at swallow. It was designed for a swallowing examination of persons on nursing homes where weight loss was noted in people with average L-t-L-time >5 seconds (Sandin, 2005). The measurement was validated and evaluated by Eriksson, Bremer Zerpe (2008).Objectives: The study objective was to examine L-t-L on a group of young adults without swallowing disorders and as to examine the inter- and intra-judgereliability of the measure.Questions:What is the L-t-L-time for young adults without swallowing disorders?Are there any gender differences regarding L-t-L-time?How high is the inter/intra-judge reliability of L-t-L?Method: Examination of L-t-L-time was carried out on 20 young adults, aged 19-27 years, without swallowing disorders after Sandin?s (2005) instructions. Measurements of 20 swallows per person were made.Results: The average L-t-L-time of young adults without deglutition-difficulties was 1.13 seconds (sd =.14).

Language Manager Version 2.0

This report describes an examination project made for the IT consultingcompany Sogeti. The purpose of the project was to develop and modify the translation tool Language Manager (LM) built by Sogeti to be used for translating applications. Employees at Sogeti considered some disadvantages with Language Manager, version 1.0 which among others was that language files for projects were saved at two locations. Partly in resource maps among with the source code of the applications and partly in a database. This was dual work for employees at Sogeti and it also caused redundancy inthe system.

Är problemen ett problem för ungdomsboken? Hur uppfattar ungdomar beskrivningarna av problem i samtidsrealistisk ungdomslitteratur utgiven 2001?

There can be a gap between the author and the reader. This gap is especially remarkable when the author is an adult and the reader is a young person. The librarian has an important role as an intermediary of literature when it comes to selecting literature for young people. From this perspective the purpose of this paper has been to investigate how young people comprehend the problems and the stories of youth novels, first published in 2001, and to investigate to what extent descriptions of problems occur in this literature and what kind of problems that are described. The investigation consists of three parts: an examination of reviews of youth novels written by editors from Bibliotekstjänst and an examination of a number of youth to examine a number of youth novels that have been read, and sixteen interviews with college students in the first and third grade have also been done.

Laborationsrapporten i naturkunskap: ett pedagogiskt verktyg
i behov av utveckling

I de nationella målen för ämnet naturkunskap i gymnasieskolan lyfts naturvetenskapernas arbetssätt fram. Ett verktyg för naturvetare är rapportskrivningen. Laborationsrapporten är en traditionell metod i naturkunskapsämnet och borde vara möjlig att utveckla. I detta arbete finns en översikt över strukturen i aktuella instruktioner för laborationsrapporter. Därefter följer en teoriöversikt om lärande i naturvetenskap och en forskningsöversikt om skrivandets roll för lärande i naturvetenskap.

Ett antal lärares planering i matematik undervisning

Syftet med denna undersökning var att få kunskap om hur ett antal lärare i grundskolan planerade sin matematiska undervisning. Utifrån undersökningens syfte ställdes denna frågeställning: Vad har en grundskolelärare för fokus när den planerar sin matematik lektion? I undersökningen genomfördes sex informella intervjuer med lärare som arbetade med ämnet matematik på grundskolan. I resultatet tydliggjordes att lärarens planeringsarbete kunde utföras på många olika sätt till exempel tillsammans med arbetslagen.  Informanter gav en tydlig bild om hur denna process genomfördes i grundskolan. Relevant litteratur behandlades och jämfördes med resultatet i slutsatsen..

Hur arbetar och resonerar några lärare kring bedömning och hur är detta relaterat till deras syn på olika måltyper?

Syftet med detta arbete har främst varit att lära oss mer om bedömning. Vi har uppmärksammat bedömningens avgörande roll för elevers kunskapsinlärning och intervjuat några lärare om vad de har för uppfattning om bedömning. Fokus har lagts på resonemanget kring relationen mellan de-ras syn på bedömning och olika måltyper. I resultatet redogör vi för de olika lärarnas resonemang kring målen, bedömningssätt och bedöm-ningssituationer. Vi har även uppmärksammat att vissa lärare har en intuitiv kunskap om vad ele-verna kan och detta problematiserar vi i diskussionen, men har även redogjort för, de av oss in-tervjuade lärarnas resonemang kring detta.

<- Föregående sida 17 Nästa sida ->