
Sökresultat:
220 Uppsatser om Forgotten silver - Sida 9 av 15
Omvårdnad av den geriatriska hunden
Due to progresses constantly being made in veterinary medicine combined with increasing knowledge in pet owners, the dogs of today gets older than before. The population of geriatric dogs is there for constantly growing, which makes them an important group of patients on small animal clinics and hospitals.
As dogs age, so do their interior organs. Geriatric dogs are prone to several diseases and in this text the author has decided to focus on three of the most common: Cognitive Dysfunction Syndrome (CDS), cancer and osteoarthritis (AO). All of these illnesses are incurable in dogs, but it is important to remember that they are still treatable.
"JAG ÄR RÄTT SÅ LÄTTÖVERTALAD": en studie i ungdomars resonemang om preventivmedel utifrån ett identitets- och utvecklingsperspektiv.
The aim of the study was to get a deeper understanding of how young people think and act when it comes to Contraceptive use, and also if outside factors have an impact on young peoples behaviour in these matters. We looked at our study from an identity and a development perspective. The method was conducted as a qualitative study. There were two groups of 8 young people, aged 16-17. Also 3 professionals that work with young people participated.
Tala är silver men Samtala guld : En studie om lärares upplevelser av samtal och stöd i förhållande till kolleger och skolledning
Denna studie beskriver sju gymnasielärares uppfattningar om stöd och samtal i förhållande till sina kolleger och arbetsledning. Den vetenskapliga metod som använts för undersökningen är kvalitativ och inspirerad av fenomenografin. I resultatet har sex övergripande kategorier vad gäller lärarnas upplevelser av fenomenen analyserats fram. De talar om lösningar av problem, samarbetet, tidsaspekten, inflytande och delaktighet, samtalens struktur och lärarrollen. Lärarna i undersökningen var överlag nöjda med tiden de fick för samtal med kolleger och ledning samt upplevde att stöd fanns att få vid behov. Då problem uppstod i arbetet kunde de få hjälp av kollegerna, skolledningen eller av skolans resurspersonal.
Genetic diversity of Roseroot (Rhodiola rosea L.) from Sweden, Greenland and Faroe Islands
Roseroot (R. rosea L.) has gained more attention the last years, mainly because of its phy-topharmacologic properties. Even though many reports in roseroot have been published, only a few articles are dealt with the genetic diversity. The Nordic Genetic Resource Center has collected Roseroot material from Sweden, Greenland and Faroe Islands under different expeditions. The samples were analysed to study the genetic diversity study.
Informationssäkerhet inom Mobila Applikationer : Ur en slutanvändares perspektiv
Innan årsskiftet 2011-2012 blev Sveriges första lager som är miljöcertifierat enligt LEED färdigställt. LEED står för Leadership in Energy and Environmental Design och är en miljöcertifiering som har funnits sedan år 2000. LEED finns i fyra olika nivåer - certified, silver, gold och platinum. Vilken nivå som projektet når baseras på ett poängsystem som bedömer byggnaden i sju kategorier och projektet som avser vår fallstudie är certifierad i nivå gold. LEED växer ständigt och är idag en internationellt väletablerad miljöcertifiering.
Skapandet av varaktiga kundrelationer : en studie av Länsförsäkringar Bergslagens kundbonussystem
En växande tjänstesektor som får allt större betydelse och en ökad konkurrens om kunderna är den finansiella tjänstemarknaden. Denna förändring på den finansiella tjänstemarknaden har lett till ett skifte i synen på marknadsföring. Marknadsföring av den fysiska produkten har alltmer ersatts av ett fokus på värdeskapande och på att utveckla långsiktiga relationer. Detta innebär till exempel att tjänsteföretag idag i större utsträckning samarbetar med sina kunder i skapandet av den tjänst som levereras, vilket innebär att en ökad vikt läggs på kännedom om kundens behov för att säkerställa korrekt utformning och leverans.
Denna studie ämnar beskriva kunders uppfattningar om ett kundbonussystem och den genomförs på uppdrag av Länsförsäkringar Bergslagens Lantbruksavdelning. Fokus ligger på företagets kundbonussystem ?Guldkund? med avsikten att utreda skillnader i synen på detta mellan de två kundgrupperna Guldkunder och Silver-/Bronskunder.
Studentrekrytering : det bortglömda kapitlet inom eventkommunikation
Student recruitment is a subject that seems to be forgotten in the theory of event communication. Yet the area has some specific reoccurring features. Our purpose was to examine these specific features and how to work with these in the best way, and also see how to get the most out of the event communication to the young at event and fairs. Special features we have looked at are the student ambassadors ands their impact, the meaning of a give-away and also if there are any essential factors to get in contact with the young at fairs and events, and if new technology had an important role to play in the area.Our research has been inductive, and therefore, we have created our own theory and reflected it to the larger topic of event communication and its theories. Our research method has been triangular, both quantitative and qualitative; interviews with those who work with student recruitment, and surveys to young people in upper secondary school.Our study showed the importance of student ambassadors and their specific task to be nice, friendly and outgoing.
Att tala är silver, men är tiga guld
A crisis situation that has been more commonly occurred in the industry of conveniencegoods lately is the product related crises which thereby has become a challenge for everymarketer to handle. As the negative publicity tend to enlarge the crisis and spread to thecategory as a whole, it's not only important to have a crisis management to handle crisesconcerning the company itself. But also to be ready to make the best out of the situationwhere the company is threatened to get infected by the negative effects caused by acompetitor.When companies get the chance to make a response on the negative publicity on theircompetitor, as well as the category, through media, the question is - shall they act And howshall they act Which response is the most effective to send out to get out of involvement, notget infected by negative spill over's or even - to make the valenced comparison a way togenerate positive effects and gain market share The purpose of this paper is thereby to find the optimal strategy for an organization in theindustry to handle their competitor's crises through a pronouncement in media. Anotherpurpose to address is whether the brand strength is moderating the effects from the differenttypes of responses tested in this study. This purpose aims to find guidelines depending onthese moderating effects.The paper commodiously, strongly supports that there are beneficial effects to be generatedfrom making a response in either positive or negative direction in oppose of actively choosingnot to make a pronouncement at all.
Att mötas i en vitlökspress - en studie om korpus
My field is Korpus and in this project I am investigating what role that plays for me as an artist connected to craft. To really get close to, and understand Korpus I have deconstructed it to find clues to why the silversmithing field looks like it does and how we got here. I believe Korpus has not yet come out of the closet for what it really can be. That it carries a great heritage of traditions and preconceptions that it would do well to shake off a little bit of. Can Korpus as an art field really survive in Sweden, where the Church has no power and silverware is no longer a need to demonstrate ones economic prosperity at an important dinner party? To help myself get closer to these objects I have given my own definition of Korpus.
Information är silver, kommunikation är guld : Fallstudie av intern kommunikation ur ett ledningsperspektiv
Intern kommunikation är ett av verktygen för att förmedla strategier inom organisationer och företag. Att finna ett gemensamt språk inom organisationen kan underlätta förståelsen för företagets visioner och mål. Vårt syfte med undersökningen är att öka kunskap och förståelse samt skapa insikt kring ledningsarbete med intern kommunikation särskilt i samband med en expansiv fas. Vårt mål är att finna beskrivningar för hur ett företag i en expansiv fas kan arbeta med intern kommunikation. Vi har utfört en fallstudie av ett företag inom vård- och omsorgssektorn.
Fallbeskrivningen Anna: "Tala är silver, tiga är guld" - kommunikation enligt ett barn med språkstörning
Syfte
Syftet med arbetet var att beskriva och analysera ett barn med språkstörning utifrån de olika verksamheter barnet ingått i. Vi valde att lägga tyngdpunkten på nuvarande och framtida skolsituation.
Metod
Vi utformade arbetet som en fallbeskrivning. Undersökningen utgjordes dels av intervjuer, varav djupintervjun med barnets mamma låg till grund för själva arbetet, och dels av granskning av befintlig dokumentation. Vi genomförde totalt åtta intervjuer samt granskade dokumentation från det att barnet var 18 månader och framåt.
Spelar kön någon roll? : En studie om kvinnors uppfattning om jämställdhet i World of Warcrafts värld
The object with this bachelor thesis is to illustrate if equality is present during the interaction between female and male players in the World of Warcraft with focus on the female players conception. The main question is: How does gender matter in the interaction between female and male players in WoW? This question is particularly interesting because WoW is in its own construction neutral in regards to gender in the aspect that gender does not hinder or benefit your avatar when it comes to the avatars development or possibilities. This bachelor thesis describes the views three of female WoW players and how they perceive the interaction with male players with focus on equality. The informants? personal thoughts and experiences are described.
?Vi blir som en liten ambassadör i Facebooklandet? : En uppsats om Sveriges Radios närvaro på Facebook
Title: ?We become like a little ambassador in the country of Facebook? ? an essay on the pres-ence of Swedish National Radio on Facebook. (?Vi blir som en liten ambassador I Facebooklan-det? ? En uppsats om Sveriges Radios närvaro på Facebook)Number of pages: 34 (46 including enclosures)Author: Nina WillénTutor: Christian ChristensenCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Fall 2010University: Department of Informatics and Media, Uppsala UniversityPurpose/Aim: My purpose is to examine what the presence of the Swedish National Radio on a commercial network like Facebook means and how the editors themselves argue about it. For the analysis I use critical political economy as a theoretical point of view.Material/Method: The material consists of interviews made from a qualitative method.
Att nyttja marken 30 meter från järnvägen : hur platser, syften och miljö vävs samman
The purpose of this work is to raise ideas and interest for land that is very much forgotten,unused and neglected in terms of maintenance and usability. Railroads are often seen as adirty and loud intrusion in the landscape and therefore cities turn their backs on them. Theland around railroads is not considered useful despite its often central location and scrublandis common in these areas.The starting point of this work is the restrictions and possibilities linked to the land withinthe security distance 30 meters from the railroad center. Within this security distance thereare numerous limitations and regulations due to the nature of railroad use. These limitationsare counted for in the initial chapter and lay the foundation for the rest of the work.
Tala är silver, tiga är guld : Om målsägande flickors utrymme och möjlighet till fritt berättande i förhör om misstänkta sexuella brott. En jämförelsestudie av förhörsledares språk ur ett genusperspektiv.
The purpose of this study is to analyze the interrogation transcripts of interviews with girls between the age of 11 and 16 who are alleged victims of sexual crimes. The examination is done from a gender perspective, by comparing six interrogations by male interrogators and eight interrogations by female interrogators. The study has used linguistic indicators relating to the interrogation methodological guidelines, in order to highlight how the interrogators give girls the opportunity and space to share their experience of the alleged sexual offense. Text material is categorized based on themes and analyzed in detail to find any gender-specific patterns of hearing leaders and if the girls are given space and opportunity for a free storytelling. The results show that in several themes, differences between the male and the female interrogators can be discerned.