Sök:

Sökresultat:

8369 Uppsatser om Fast-food business - Sida 25 av 558

Omvärldsanalys och dess etiska aspekter ? En kort studie

This study aims to examine Business Intelligence research conduct within Swedish government agencies and workplaces in order to understand the recent debate regarding Business Intelligence research ethics and thus answer the following question: Does Business Intelligence praxis in Sweden meet ethical guidelines recommended by international field experts? A theoretical analysis of relevant and also recent publications, including a Business Intelligence method review, was conducted using qualitative content analysis. In order to validate the results from my theoretical analysis I conducted a series of interviews with a number of professionals who useBusiness Intelligence research in their work and decisionmaking process..

En app för smartare måltidsplanering

This thesis is based on design theory about how to build an application for the mobile platform, a scientific analysis and an application for grocery shopping and meal planning. The thesis also contains a valuation of the research and of the application. The valuation of the application was done by a usability test and an analysis of the results of the test.The application of the thesis has an easy navigation system, which is time saving and simple to use. Finding recipes with the associated ingredients is a quick fix. The search function can be used for searching freely after recipes as well as for separate ingredients. That makes it possible for the user to create own recipes from available ingredients.

Reklamationskostnader vid distribution - en empirisk undersökning

Syftet med uppsatsen är att inventera uppfattningen om reklamationskostnader och deras vikt vid distribution, samt att utreda om det finns parametrar som möjliggör en inrangering av företag i olika grupper baserat på vilka rutiner de har vad gäller deras hantering av kostnadsdrivaren reklamationskostnader vid distribution. Studien är baserad på en förstudie samt en huvudstudie. Huvudstudien består av en empirisk undersökning innehållandes 27 företag. Studien har en deduktiv ansats. Studiens undersökning är av kvalitativ karaktär.

Klimatförändringar och dess effekter på ogräsfloran i Sverige :

Land management for food production is a fundamental human activity and one of the greatest challenges of the 21st century will be to increase the global food to accommodate a world growing to 10 billion or more people, while undergoing climate change. The increasing temperature and the current and projected increase in concentrations of CO2 lead to concern over possible impacts on agricultural pests. This assay is summarizing the knowledge of weeds in a changing climate in Sweden. Global warming and other climatic changes will affect the growth, phenology, and geographical distribution of weeds. The climate change will also affect the weed composition indirect by causing changes in the agriculture.

Ränterisk för bostadsköpare - betydande eller marginell?

Med dagens låga ränta lånar privatpersoner mer än någonsin för att finansiera sina bostadsköp. Denna uppsats behandlar ränterisken en privatperson utsätter sig för vid bostadsköp då denne skall ta lån med fast ränta. Vanligtvis brukar det ta tre månader (90 dagar) från det att köpekontrakt skrivits på till att köpet genomförts. Genom att anta att ränteförändringarna är lognormalfördelade har jag kommit fram till att tvåårs och femårs räntan inte stiger betydande under 90 dagar. Slutsatsen jag dragit är att ränterisken är låg med dagens låga ränta..

Klimatcertifiering av livsmedelsföretag : -  En kvalitativ studie om vad som får företag att anta klimatmärkningen och vad det innebär

This essay is a study of the motives and driving forces affecting how a food producer looks at, and incorporates, an environmental-labeling and its impact on their organization and strategy. Driving forces and motivations is an important part of a business strategy and impacts its content and its expression. Sustainability can be part of the overall company strategy but could also define the entire company. This study has shown that the main motive for working with eco-labelling is a genuine interest in issues concerning sustainability. This creates an opportunity for the company to communicate their environmental policies to their customers. For a company that works proactive and innovative with sustainability and climate issues, the new climate framework does not mean any major organizational or strategic changes.When the framework is incorporated in the organization the farms need to be analyzed with a climate impact perspective. This essay shows that this process, together with tools developed to handle the framework, make change in the way dairy farmers think and how they relate to their daily work..

Effektivisering av en Business Intelligence-process

Syftet med denna studie var att undersöka vilka orsaker som hindrar ett företag att effektivt utnyttja sin business intelligence-process samt hur ett företag bör agera för att skapa högre effektivitet i business intelligence-processen. En fallstudie valdes som forskningsstrategi med kvalitativ empirisk data, vilken samlades in genom semi-strukturerade intervjuer med användare av business intelligence-processen. Studien visade att orsaker som hindrar ett företag att effektivt utnyttja sin business intelligence-process var: avsaknad av inriktning för insamling av information, överflöd av information hos beslutsfattare men samtidigt brist på information inom vissa områden. Det var heller inte klarlagt vem som skall ta del av vilken information, en central lagringsplats för omvärldsinformation saknades, underrättelserna var inte alltid anpassade till beslutsfattarna, ansvarsområden inom processen var oklara och stöd saknades från ledningen. För att skapa en effektiv business intelligence- process visade studien, att ett företag bör arbeta efter en processcykel med klara ansvarsområden, en väldefinierad inriktning för insamlingen av data och information, en väl utkommunicerad lagringsplats för information om omvärlden, analyser som täcker användares olika behov, kontinuerlig kommunikation mellan BI-enheten och beslutsfattare samt säkerställa att tillräcklig med resurser allokeras till business-intelligence processen..

Kunddriven supportverksamhet

Social media constitutes an increasing part of organizations and businesses today, regardlessif its segment is B2B (Business to business) or B2C (Business to consumer). The use ofsocial media has been self-evident for many companies, especially throughout the B2C area.The study examined attitudes towards Web 2.0 and social media in the B2B-segment, andwhat advantages and disadvantages that might exist with the use of the implementation. Inorder to answer the research question a qualitative case study on the company IFS (Industrialand Financial Systems) was made..

Entrepreneurs? work with Factors for Success in a Start-up Business

The purpose of this study is to examine whether there are any key factors for success to look for in launching a new business that affects the subsequent performance of the venture. Further on, the study will examine if there are any differences between believed and actual factors for success for an entrepreneur and the key factors for success given by existing theory. The purpose of looking in to the assumed gap between existing theory and entrepreneurs? believed and actual factors is to distinguish factors that make start-ups evolve. It is then important to investigate how they have worked with their business start-up and how they have worked with key factors for success in order to understand the impacts of their decisions.

XML som informationsbärare för EDI

Information handling has been a key issue for different companies for a long time. Electronic Data Interchange (EDI) is used to transfer different business documents from one company to another. This is done in such way that the information itself is separated from how this information is stored and handled in the companies internal systems. As different companies have different systems there is a need for a standardised format for this exchange. There is a big difference between EDI-systems based on what kind of EDI-standard is used. The most common standard in Europe is EDIFACT, but with increased interest of using the Internet for business communication there is a need for a standard that is adjusted for use over the Internet.

Försörja sig på hästar? En studie av hur värde konstrueras i hästverksamheter

This study aims to investigate how value is constructed in horse business, in order to increase knowledge and contribute to development of theory in this field. This is important since the horse plays a significant role in the rural development in Sweden. The study assumes that value is something created through relationships in the social network. Therefore theories of sensemaking are combined with a discourse analytic method. By interviewing customers to two companies, one with orientation on trotting horses and one with orientation on showjumping horses, it was found that value is constructed through retrospective stories.

Business Process Outsourcing : Vilka faktorer är avgörande vid ett beslut?

Outsourcing, förflyttning av funktioner till extern part som tidigare funnits i företaget, är ett fenomen som under de två senaste årtiondena har vuxit starkt i världen. Outsourcing har möjliggjort för företag att fokusera på sin kärnverksamhet och därmed erhålla konkurrensfördelar. Business Process Outsourcing är en kategori inom detta område, som innebär att företaget outsourcar hela eller delar av sin ekonomifunktion. Användandet av Business Process Outsourcing har ökat bland de svenska företagen under de senaste åren. Det finns mångtydiga förklaringar till denna framväxt, där en förklaring är att det är en trend.

Användning av och kunskap om Business Rules i svenska organisationer

Denna uppsats inleds med en introducerande undersökning där vi finner att mjukvaror för förvaltning av Business Rules inte är använt av många svenska organisationer. Förundersökningen drev oss att undersöka hur Business Rules förvaltas inom svenska organisationer. Först sammanställdes en översikt över de fakta som finns tillhands inom ämnet för Business Rules samt lämpliga sätt att hantera Business Rules. Genom de förberedande studierna identifierades några brister som kan finnas i svenska organisationer som inte använder Business Rules och dessa ledde till en första och övergripande forskningsfråga. Frågan formulerades som följer: Hur förvaltas BR i IS och IT i svenska organisationers dagliga verksamhet? Den har sedan delats upp i sju stycken delfrågor som framställts utifrån problemområdet.

Rengöring på restauranger : Kontroll och utvärdering av olika rengöringsmetoder på restauranger i Södra Roslagen.

Control and comparison of various cleaning methods on restaurants in Södra RoslagenThe purpose of this report is to find out and analyze the efficiency of cleaning methods in restaurant kitchens. The investigation was carried out through unannounced inspections at 89 restaurants in Södra Roslagen (municipality of Danderyd, Täby and Vaxholm). ATP-measuring was done on a plate, a knife, a bench surface and a cutting board. The ATP-method measured the amount of food residue on equipment and working surfaces after cleaning, with a luminometer and swabs. Restaurant staffs were asked to describe in detail how and when the last cleaning was carried out on the surface.

Fysisk aktivitet bland äldre : En intervjustudie om äldre upplevelser och effekter av fysisk aktivitet

Background: The world of sports possesses a lot of knowledge when it comes to leadarship and coaching. Coaching as a term is relatively new to the business industry and something that is up and coming among alot of companies. Leadership and coaching are two terms that can be combined with each other both in sports and in the business industry.Objectives: This study aims to compare leadership in sports and in the business industry. The purpose is to see if they can learn from each other and how they define the term leadership.Method: Interviews were chosen as a method in this study. Six individual interviews were performed and there were three leaders from the business industry and three leaders from the world of sport participating in the study.

<- Föregående sida 25 Nästa sida ->