Sökresultat:
3087 Uppsatser om Fast Moving Consumer Goods - Sida 65 av 206
Elevers motivation för sina studier : - och mental träning som metod för att stärka den
In 1993 the internal market within the European Union was formed and ensured free movement of goods, services, capital and people. This led to the removal of trade barriers between members of the European Union. When opening up for competition, price differences between countries decreased and more jobs were created. A single currency was introduced by eleven countries in 1999 with the goal of reducing transaction costs, eliminating exchange rate risk and to further simplify trade. In 2001 Greece joined the collaboration and introduced the euro.
Färskvirket : Arbeta i färskt trä med gamla och nya metoder
Mitt examensarbete går ut på att undersöka möjligheterna att förenkla de moment inom den traditionella färskvirkestekniken som är tidskrävande utan att tillföra något till uttrycket. Syftet för arbetet är möjliggöra snabba beslut för att underlätta en inspirerande arbetsprocess där formen skapas samtidigt som produkten.Jag har utgått ifrån maskinverkstaden på Carl Malmsten Furiture Studies och tillverkat en ställbar borrmall där olika vinklar på ett snabbt sätt kan ställas in och där ämnet kan spännas fast trots att det är assymetriskt. Jag har i samarbete med Ulf Bengtsson, forskningsingenjör på IEI vid Linköpings universitet, utvecklat en fräsmall till en handöverfräs för att tillverka tappar. För att ta fram arbetsmaterial till tester av mallarna har jag för hand kluvit fram och sedan täljt träämnen..
Marknadsföringen biblioteket : En fallstudie av Broby bibliotek
The purpose of this master thesis is to use marketing theory on the library?s activities. The marketing theory used is the 4Ps; product, price, promotion and place, as it's presented by Philip Kotler. Because the library can be seen as a service oriented organization Christian Gronroos theory of marketing in the service industry also has been used. A case study of the public library in Broby was made to illustrate how the public libraries? activities can appear in the light of marketing theory.
Service till alla? : Folkbibliotekens roll i de små och medelstora företagens informationsförsörjning - en granskning av tre företagsserviceprojekt
The purpose of this study is to examine and explain why three Swedish public libraries failedin their ambition to act as information services for small and medium-sized firms (SMF). To support this purpose two major assumptions are made:1) Public libraries who plan to run this kind of "business" must act with the same means as "professional" services.2) The service must be adjusted to the information needs of the customer.Based on these assumptions sixteen factors which are crucial to the "success" for this kind of service are presented.Applied to the information services of Lidkoping, Sölvesborg and Västervik, these factors reveal a number of shortcomings and mistakes made by the libraries.To understand this result these information services are seen as parts of a traditional Swedish public "library-thought". It is shown that, fundamental ideas in the way the public libraries are defined, like the responsibility to act in a neutral and democratic way, also characterised the three information services.These ideas together with the opinion of SMF as a "rational" information-consumer resulted in information services who did not meet the information-needs and information-behaviour of SMF..
Modularisering : Modulbaserad arkitektur ? flexibel motormodulline
We have chosen to write our thesis within a transport company. The work was carried out at DHL activities in Uppsala. DHL is one of the leading transport companies worldwide. Our interest lies in more efficient and advanced transportation and terminals, as globalization and new trends require effective solutions.The aim of our work is to explain the need for information technology applications in road haulage and associated terminal operations. Furthermore, we analyses terminal and applied information technology.
Svensk persontrafik på norsk järnväg: En analys av gränsöverskridande snabbtågstrafik mellan Trondheim och Östersund
AbstractThis report has been developed in cooperation with Peab Region Bostad Göteborg, mentor at Krook& Tjäder (through Chalmers), and examiner at Chalmers University of Technology. The report is the result of a research of a building project, constructed by Peab. The report is investigating and it means to identify and evaluate qualities in the dwelling and its surroundings. Its purpose is to evaluate how the residents in a chosen housing cooperative enjoy living there. It shall, with help of chosen quality aspects, identify what expectations the residents had before moving in, how they experience the dwelling and its surroundings today, and what hopes they have for the future planning of the area.
Skötselavtal eller sköta graven själv : vilka faktorer spelar roll vid beslut om gravskötsel?
This study is a first attempt to try to understand what the variables could be that make the person responsible for the grave sign up for grave gardening services by the church or to maintain the grave by him- or herself. There has been almost no research done within this subject. This study has been made by a qualitative research method and interviews have been performed with both persons responsible for the grave who have gardening services made by the church and with those who maintain the grave by themselves. The characteristics that are affecting consumer behaviour and the buyer decision process are presented in the theoretical part of this study. That is done so it can be seen if a comparison between the results of the study and the basic theoretical concept is possible, resulting in an understanding of how the costumers think and argue about this question.
Too Fast for Love : En maskulinitetsstudie av Glam metal under 1980-talet
Syftet med vårt arbete var att få en inblick i hur verksamma lärare i förskoleklass arbetar genusmedvetet med undervisningens innehåll i praktiken. För att få reda hur det ser ut i verksamheten genomförde vi en kvalitativ studie där vi använde oss av semistrukturerade intervjuer. Vi intervjuade tio lärare med varierade åldrar på sex olika skolor. Den genusmedvetenhet som lärarna lyfte fram kan knytas till följande kategorier: se individen, synliggöra och diskutera skillnader, bryta könsmönster, arbeta könsneutralt, lärarnas tankemönster samt tillvaron utanför förskoleklassen. Vår slutsats blev att lärare behöver få mer kunskap och fortbildning i form av en teoretisk grund som kan hjälpa att sammanfoga teori och praktik när det gäller att kunna arbeta mer genusmedvetet i verksamheten..
Tillämpning av lättrörliga systemutvecklingsmetoder - en studie av systemutvecklingsprocessen i en ad hoc-krati
Due to fast growing and rapid changes in markets today, most of the organizationsthat are trying keep up with these changes have a high demand for software that areof high quality and comes with a low price. To meet these goals software companieshave to implement new methods to develop software that are suited for rapidchanges. The concept of agile methods can fulfill this need. Our purpose with thisthesis was to investigate how well agile methods could be applied in organizationsthat could be identified as adhocracies. A case study was conducted in anorganization which we could identify as an adhocracy.
Officiell dollarisering : ett alternativ för Vietnam i valet av växelkurssystem?
I denna uppsats diskuteras valet av växelkurssystem för utvecklingsekonomier. Fokus ligger på Vietnam och en eventuell officiell dollarisering. Utgångspunkten är att Vietnams nuvarande växelkurssystem, fast men justerbar växelkurs, inte är bra. Vi kommer att presentera teorier och kriterier för olika val av växelkurssystem, vilka ekonomier som tillämpar vad och diskutera vad som talar för och emot dessa val. Vidare kommer vi att titta på de ekonomiska förhållandena och Vietnams ekonomiska utveckling.
Reklam i din bästa vän? : en jämförelse av uppfattningar av reklam genom E-mail respektive SMS
The work with this paper began with a belief that the permission aspect plays acrucial part when it comes to consumers perceptions of marketing through E-mailand SMS - especially when it comes to advertising that is received through a devicethat the consumer has a strong personal relationship with. The questions to beinvestigated was: "How do users of computers and mobile phones feel aboutadvertisement received through E-mail and SMS?" and "In what way does the usersrelationship to the computer or mobile phone affect how they feel about theadvertisement?". The study was based on a questionnaire as well as an analysis of theresponses in combination with previous research on the subject.The results showed that the majority of the respondents from this papers surveywere found to have a negative attitude toward advertisement through both E-mail andSMS. However, the respondents turned out to have a slightly higher tolerance foradvertisement through E-mail than towards advertisement through SMS.
Ska Sverige anta CISG del II?
Föreliggande uppsats syfte är att utreda huruvida Sverige är i behov av en moderniserad och mer internationellt anpassad avtalslag. För snart tjugo år sedan ratificerade Sverige den internationella köplagen United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods, CISG, med reservation för konventionens del II om ingående av avtal. Detta eftersom Sverige tillämpar löftesprincipen vid ingående av avtal och CISG utgör en kompromiss mellan löftes- och kontraktsprincipen. Sverige är tillsammans med de övriga nordiska länderna ensamt om att reservera sig mot denna del och har därför av andra staters näringsliv kommit att ses som provinsiellt samt bakåtsträvande. Den globala handeln blir allt viktigare för Sverige och det svenska näringslivet har till följd av detta ställt krav på landets ledande makthavare att dra tillbaka reservationen och att anta den avtalsrättsliga delen.
Hur väljer du bank? : En studie om kundens val av bank och kundlojalitet gentemot banken
Problem formulation: What factors influence the customer?s choice of bank? How is the customer loyalty towards the customer?s current bank?Purpose: The main purpose is to see what factors are definitive to the customer?s choice of bank and how strong the customer loyalty is towards the bank. It is also interesting to see whether customers who are satisfied with their current bank may still consider switching to something else.Method: The method is both qualitative and quantitative methods of data collection, with main focus on a quantitative survey. The qualitative part consists of interviews with a smaller focus group to receive a deeper insight of the consumer?s thoughts regarding the main purpose and problem formulations.Conclusion: The main factor when choosing a bank is recommendations from family or friends.
Relationsmarknadsföring inom modebranschen - En studie av kundklubbar, nyhetsutskick och den personliga interaktionen i detaljhandeln
Relationsmarknadsföring har idag blivit en central del i många företags marknadsföring. Kort sammanfattat är relationsmarknadsföring ett marknadsföringssätt som fokuserar på att etablera och utveckla relationen till kunden. Eftersom en konsument idag, bland annat med hjälp av Internet, har tillgång till väldigt mycket information ökar medvetenheten och ger kunden en större möjlighet att välja var och av vem hon ska handla. De konventionella marknadsföringsmetoderna blir alltmer ineffektiva och företagen lägger istället mer energi på att skapa en relation till kunden som individ. Inom modebranschens detaljhandel syns detta tillvägagångssätt i form av kundklubbar, nyhetsutskick och den personliga interaktionen i butikerna.
Utveckling av intranet på Pharmacia & Upjohn, Helsingborg : Informationsspridning med hjälp av WWW teknologi
The purpose of this paper is to describe how the workgroup and I developed and constructed an Intranet at Pharmacia & Upjohn, Helsingborg. The Intranet was constructed by the help of WWW-technique. The intention was to increase and improve the distribution of information in the large company. Some of the employees were interviewed and asked what they could gain by using the Intranet for information distribution instead of the usual papers. They also got a chance to tell us what they thought about the whole idea with the Intranet.