Sök:

Sökresultat:

3085 Uppsatser om Fast Moving Consumer Goods - Sida 47 av 206

Manligt konsumentbeteende

Konsumentbeteende handlar om när, varför, hur och var människor gör ett inköp av en vissprodukt. Konsumenternas demografiska profiler är ett viktigt område inomkonsumentbeteende. När det kommer till frågan om shopping så förknippas ordet i stort settmed kvinnor. Samtidigt beskrivs ofta manligt konsumentbeteende från ett traditionelltperspektiv och skiljer sig från det kvinnliga köpbeteendet. De traditionella stereotyperna förmanligt konsumentbeteende är att män är mer benägna att ta risker när de handlar eftersom deinte brukar fråga personalen om hjälp eller åsikt, de jämför inte olika alternativ med varandra,de brukar inte planerar sina inköp, de är inte villiga att handla i grupp och är ?rädda? för atthandla i kvinnliga butiker.Eftersom könsrollerna kan ändras över tid är det viktigt att inom marknadsföring undersökakring dessa ämnen och inte ta de stereotypa könsrollerna förgivet.

Crossfit Göta Ett Brand Community, en Consumer Tribe eller en Consumption Subculture?

Titel: ?Man måste vara välformulerad, ha humor eller vara briljant? - En kvalitativ studie om hur organisationer applicerar och tar till sig idén om sociala medierFörfattare: Sara Hägge och Sara ÅhmanKurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitetTermin: Höstterminen 2014Handledare: Magnus FredrikssonSidantal: 38 sidor inklusive bilagorSyfte: Studiens syfte är att undersöka hur organisationer applicerar grundreceptet för sociala medier i sin verksamhet samt hur översättningen påverkas av olika organisationsfaktorer.Metod: Kvalitativa samtalsintervjuerMaterial: Nio kvalitativa respondentintervjuer samt tre kvalitativa expertintervjuerHuvudresultat: Denna studie har med hjälp av översättningsteorin undersökt hur organisationer inom marknad, civilsamhälle och stat arbetar med sociala medier. Studien visar att översättning sker olika beroende på de resurser organisationerna avsatt för att arbeta med kanalerna samt hur prioriterade sociala medier är. Andra faktorer som påverkat översättningsprocessen är translatorns intresse, utbildning och erfarenhet.

Producenternas möjligheter att kommunicera sitt varumärke

The purpose of this essay is to analyze and understand how producerbrands are able to communicate their brand through today's marketing channels, also how development and changes that occur in the society can affect the producers communication abilities. We have seen a tendency that many retailers have created their own brands that are competing with the producers, this leads to the fact that producers in some cases are having trouble communicating their brand to the end-consumer. The fact that the producers marketing through retailers now is more limited than before, the producers now have to capture the consumers wants and needs through other channels.This essay is based on a qualitative method involving seven interviews. The persons that we've chosen to interview are carefully selected based on their specific knowledge about the subject in question..

Axess och feminism : En kritisk granskning blir kritiskt granskad

This essay is about a debate concerning the magazine Axess, feminism and antifeminism - in relation to a issue of Axess called To a new feminism. The theoretical foundation of this essay is Pierre Bourdieu and his field theories. The battles taking place in this particular field concerns the positioning of feminism and antifeminism in the way we culturally interpret these in our society. The essay shows that the magazine Axess (at least in the first edition of 2012) links feminism with a very prominent symbolic capital in a culture context. This discussion can at times seem confusing, and this is probably due to the fact that Bourdieus symbolic capital can be a very abstract concept. The journalist and author Maria Sveland writes about the development of a culture moving towards accepting antifeminism (and also xenophobia). She expresses the opinion that this, to a high degree, is due to actors in the culture domain with a big amount of trust in the public eye has moved towards expressing anti-feministic (and xenophobic) views.

E-handel i småföretag

E-commerce is a conception who many are taking about nowadays. E-commerce is associate with computer based business and it?s a new way to do business on. Users and system connect up to each other for effective mediate and transfer information. Within e-commerce there?s a lot of ways to do business on and it can for example be between a business and a another business (B2B) or between business and consumer (B2C).In this degree report have I reached if small business will invest on e-commerce and if they will, how.

Köpbeteendet, innovatören och den nya produkten

En produkt lever inte för alltid. Behovet av ständig förnyelse försvinner aldrig. Många produkter misslyckas på grund av att säljaren inte förstår målmarknadens köpbeteende. Syftet med denna uppsats var att skapa en förståelse för vad som påverkar företags vilja att köpa nya produkter. För att nå detta syfte skickade vi ut 200 enkäter till utvalda företag i Sverige.

Alnarps rehabiliteringsskog : ett gestalningsförslag

The understanding of the role of nature for rehabilitation of both physical and psychological afflictions has greatly increased in the last few years. There?s a lot of science that describes the healing effects of nature. The rehabilitation garden in Alnarp has contributed with very positive results from the treatments of patients with burnout syndrome. In the first stages of rehabilitation, the need for calm is very important and a demand-less and stress-free environment is of essence.

Jämförelse av vertikala krafter mellan hov och underlag vid nedsittning och lättridning i trav hos häst :

Equestrian sports and the interest in horses have existed for hundreds of years. It is only in the last thirty years the technological development have enabled closer studies of equine locomotion. The production of both soft- and hardware that manages to capture and analyze the fast movement of the horse has resulted in a large increase in locomotion research. Even though the interest in horses and the different disciplines they compete in is great, there is a small understanding in how the rider influences the movement of the horse in different types of training. There are several studies available where horses moving freely without the influence of a rider have been studied. What happens with locomotion and ground reaction forces when a rider and equipment are added is not well studied. The objective of this study was to investigate if there are any differences in the ground reaction forces between sitting and rising trot. The study contained seven horses. Six Grand Prix dressage horses and one dressage horse competing at intermediate level.

?Att känna att man är en fast man är två? Aktionsforskning om hur undersköterskor på en intensivvårdsklinik uppfattar och definierar delaktighet

Titel: ?Att känna att man är en fast man är två? Aktionsforskning om hur undersköterskor på en intensivvårdsklinik uppfattar och definierar delaktighet. Nivå: C-uppsats i Ledarskap och organisation, 15 hp Författare: Pia Brorsson och Sara Ekeroth Handledare: Cecilia Franzén och Jonas Lundsten Problemområde: En medarbetarenkät som genomfördes på en intensivvårdsavdelning visade förbättringspotential inom området delaktighet. I uppsatsen har vi valt att undersöka hur undersköterskor på en intensivvårdsavdelning uppfattar delaktighet samt hur de ser på sin egen delaktighet. Metod: Aktionsforskning där ett problem diagnostiserades. Aktionen blev dels de kvalitativa gruppintervjuerna samt aktion inom organisationen som var baserat på resultatet. Detta kommer att utvärderas.

E-livsmedel 2.0 : En kvalitativ studie av livsmedelsbutikers e-handelssatsningar

In this day and age we carry out our purchases through different channels. We can shop our clothes and computers in a store or online. Nowadays we can even purchase our groceries through the Internet. The biggest retailer chains within groceries in Sweden have established virtual stores online and are distributing the goods in cities throughout the country. This thesis is dedicated to investigating crucial success factors when going about selling groceries online.

Modulbaserad webbutveckling

I denna uppsats kommer vi att påpeka de problem som idag finns med färdiga CMS. Vi kommer att utvärdera möjligheterna om en alternativ utvecklingsidé. Denna idé kommer sedan att genomföras mot en webbtjänst som Skellefteå kommun har efterfrågat. Slutresultatet visar att det finns stora fördelar med modulbaserad webbutveckling, även fast det är en tidskrävande process med att utveckla oberoende moduler..

Modernistiska och postmodernistiska aspekter av konst i offentlig miljö : En komparativ studie

This essay is about a debate concerning the magazine Axess, feminism and antifeminism - in relation to a issue of Axess called To a new feminism. The theoretical foundation of this essay is Pierre Bourdieu and his field theories. The battles taking place in this particular field concerns the positioning of feminism and antifeminism in the way we culturally interpret these in our society. The essay shows that the magazine Axess (at least in the first edition of 2012) links feminism with a very prominent symbolic capital in a culture context. This discussion can at times seem confusing, and this is probably due to the fact that Bourdieus symbolic capital can be a very abstract concept. The journalist and author Maria Sveland writes about the development of a culture moving towards accepting antifeminism (and also xenophobia). She expresses the opinion that this, to a high degree, is due to actors in the culture domain with a big amount of trust in the public eye has moved towards expressing anti-feministic (and xenophobic) views.

Webbsida med WEB 2.0

The consumer society exploits the earth?s resources more than the earth itself has capability to produce. This over-consumption causes a mass production of products, which mean that more greenhouse gases are being emitted to the atmosphere. This is one of the reasons why the earth?s temperature is rising, where the result of it is worldwide disasters.

Projektorganisering : En fallstudie av Östers IF?s nya fotbollsarena

Background - The trend of new soccer stadiums took off in England and the three key factors of this trend where security, economic value and growth. In the early 2000s the trend came to Sweden and Växjö. The soccer stadium, Värendsvallen were old and needed modernization.Purpose - The overall purpose of this study is to understand how Östers IF as a nonprofit organization has organized themselves when planning a large and complex project as the construction of a new soccer stadium. It also aims to portray how Östers IF has moved from concept to reality with the new soccer stadium.Method - The case study of the project organization in Östers IF where made ??using semi-structured interviews and participant observations.

Prognostisk betydelse av radiologiskt detekterad gasförekomst i tunntarmen hos katter utsatta för fysiskt trauma :

The aim of this study was to see if an increased amount of gas could be seen in the small bowel of cats subjected to trauma and if measuring the amount of gas could be of any use in the clinical evaluation of the patient. When the peristaltic waves in the small bowel decreases due to neurological damage or chock the microorganisms of the gut grow in number and possibly produce more gas and toxins. When the cat is stressed it can swallow more air then usual, and the air that is in solution with the chyme in the lumen of the gut separates from the ingesta. When the bowel isn?t moving it becomes easier for bacteria and toxins to penetrate the wall of the gut, and then get access to the bloodstream.

<- Föregående sida 47 Nästa sida ->