Sök:

Sökresultat:

109 Uppsatser om Fans - Sida 7 av 8

Mångkulturalismens baksida : koloniala spår i musikvideor för barn

Syftet med denna undersökning är att undersöka hur musikvideor producerade för barn i åldrarna mellan 4-12 år förmedlar skillnaden mellan det som betraktas som ?norm? och ?den andre? utifrån ett postkolonialt perspektiv. Utifrån detta övergripande syfte utgår studien utifrån följande frågeställningar: På vilket sätt upprätthåller musikvideor vars målgrupp är barn från 4-12 år den koloniala distinktionen mellan de som utgör ?norm? och de som utgör ?den andre?? Hur gestaltas ?den svarte andre? och ?den orientale andre? i musikvideorna? Vilka typer av konflikter och maktförhållanden produceras i materialet, vilka intentioner tycks framställningen ha? En kvalitativ text- och tolkningsanalys har tillämpats på undersökningens material där jag använt semiotikens teckenlära som analysmetod. I samverkan med semiotiken som metodologisk utgångspunkt ställde jag följande analysfrågor till texterna: Vad berättas uttryckligen i videorna? Hur framställs maktförhållanden och konflikter? Vilka stereotyper porträtteras? Vilka framstår som auktoriteter? Vilka kläder eller kroppsattribut förmedlas? Vilka beteenden syns? Vilka miljöer skildras? Till grund för undersökningen ligger det postkoloniala fältet där jag bland annat använt mig av teorier gällande västvärldens kunskapsproduktion om ?den andre?.

Strålande tider, härliga tider? Konsumtion av pilsnerfilmer och äldre svenska komiska filmer i en nutida kontext

In Sweden there has been a surge of interest in the films classified as pilsnerfilms, i.e. comicalfilms produced for little money in the 1930's and containing a more working class and/or ruralsetting then the so called "champagne comedies" from the same era. The concept"pilsnerfilm" is how ever a little vague and although the main focus of this paper ispilsnerfilms, it will also cover other types of comical films made in Sweden between the1930's and 1940's.This paper examines the now-existing network of people interested in these types of movies.It will do so by interviewing seven of the most prominent Fans of movies made during the1930's and 1940's. Most of them are living in Stockholm. The paper discuss how through theconsumption of these types of films, a nostalgic gaze is created.

IK Sirius fotboll : vägen tillbaka till Allsvenskan

Många fotbollslag har ambitioner att spela i den högsta divisionen där de kan konkurrera med landets bästa fotbollslag. Många fotbollslag som IK Sirius har haft svårt att nå toppen då de saknar resurser för att etablera sig bland de bästa fotbollslagen. Eftersom IK Sirius spelar två divisioner under högsta serien Allsvenskan får de inte samma uppmärksamhet från Fans, media, sponsorer etc. Av den anledningen har de svårt att samla in resurser som krävs för att kunna konkurrera med de bästa fotbollslagen. Syftet med uppsatsen är att analysera vad ett fotbollslag som IK Sirius behöver göra för att lyckas ta sig upp till Allsvenskan. Huvudfokuset ligger på IK Sirius varumärke och vilka metoder de kan använda sig av för att stärka sin position i samhället.

Process optimization in the steel plant

Blast furnace is the heart of every steel plant. Steel production is based on the blast furnace process, as it is where the iron is extracted from the iron ore and turned into liquid iron, which will subsequently be used to make liquid steel. Therefore, without hot iron, steel can not be produced. Blast furnaces in this process are supplied among others with pulverized coal. Raw coal should be prepared for the blast furnaces in the form of fine coal powder.

LCC-analys av FTX-system : En jämförelse av centralt- och lägenhetsplacerat

This report is the result of a thesis conducted at the consulting firm Bjerking AB andis the final part of the Bachelor Programme in Construction Engineering at Universityof Uppsala. The work aims to investigate the costs and how the choice of ventilationsystem affects building projects during a long-term period. This report covers costssuch as investment, maintenance and energy but also how they affect residents andbuilders. Building regulations for energy consumption are expected to be tougher;therefore a comparison of two different heat recovery ventilation systems(HRV-system) was made. One system is based on a centrally placed unit that coversthe whole buildings ventilation through vertical shafts.

Inneklimatet på ett kontor : Undersökning av inneklimatet vån. G4 stadshuset samt kontor på Ånghammargatan

This report describes an investigation of the indoor climate in two different workspaces. Since we a big part of our lives are staying indoors in artificial environments, and more particularly in our workplaces, we think it would be interesting to do this investigation. The technical solutions for air treatment systems began with simple natural systems without Fans and where the thermal rise of the air applied. In modern time is technical air treating systems used to take care of the fresh air supply. This type of units can supply filtered air with the right temperature to the building. Well-functioning ventilation is essential to bring clean fresh air to the room and effectively remove impurities without sound- or draught problems. The indoor climate is relevant for the output capacity.

Underso?kning av tryckfall relaterat till avstånd mellan två 90 graders kro?kar i cirkula?r ventilationskanal

Due to higher standards of living around the world, greater industries and larger infrastructures causes an increase of the global energy consumption. This harvest of energy puts a great stress on the global environment. With this development, it becomes increasingly important to utilize energy resources in the best possible way.Fans are components that are often used in the industry and in households. A common problem is that the fan is oversized. An oversized fan causes an excessive flow, which has to be adjusted in order to achieve the correct flow.

End of line test : En studie av företaget Emotrons linjetestning i produktionen

Emotron is a company specialised in developing, producing and marketing equipment to con-trol, monitor and protect processes and machinery driven by electric motors, with an applica-tion focus. Examples of uses for their products are Fans, pumps, lifts and cranes.The project is to look at Emotrons end of line test. The company has seen that at the final test-ing there is a bottleneck that restricts the outflow and prevents an increase in the number of tested products.The purpose of this project is to review how Emotrons end-of-line test works today and if there is a possibility to make the test more efficient in such a way that the quality is not at risk, while increasing the outflow of tested products.The projects first step is to look at and analyse what is causing the bottleneck at the end-of-line. When the analysis is complete, the next step is to review whether there is a possibility to solve the bottleneck and if so in what way can this be done. Emotrons most overall objective of the project is to increase the outflow of the number of tested products without jeopardizing the quality.An analysis has been made on frequency inverters, soft starters and shaft power monitors.

"Värst vad du har blivit kawaii på sistone!" : En undersökning av slanguttryck, lånord och språkblandning i svensk-japansk subkultur

Japansk populärkultur får allt fler Fans i Sverige och svenska ungdomar inspireras av popartister, japanskt mode och framför allt de speciella tecknade serieformerna - manga och anime. Den här uppsatsen behandlar språkandet inom den svensk-japanska subkulturen med fokus på slanguttryck, språkblandning och lånord. Syftet är att undersöka kommunikation inom subkulturen och ta fram de speciella ord som används där.Materialet som analyserats är bildtexter och kommentarer publicerade på internetcommunityt Dayviews. Tio deltagare i gruppen "Cosplayare" har bevakats under tre månaders tid och de ord som är speciella för deras kommunikation har tagits ut och sorterats i olika kategorier. Användningen av dessa ord har också analyserats ur både ett fonologiskt och ett morfologiskt perspektiv.Resultatet visar att studiens informanter har ett stort ordförråd med japanska ord som används som slangord i kommunikation som annars sker på svenska.

Konvergenskultur ? en medieteoretisk studie : En beskrivning av mediekulturens samtida tillstånd, utifrån populärkulturella och meningsskapande praktiker och dess ramverk knutna till nutida dramaserier

Drawing from the theoretical foundations of the ?critical theory? of the Frankfurt School and the media ethnographic ?cultural studies? approach of the british Birmingham School, this study attempts to sketch out a media theoretical overview of the contemporary state of media culture. Using the term convergence culture as the foundation, this study offers a theoretical background to the two contemporary streams that are the significant and distinct tendencies of convergence culture: intermedial convergence, its contemporary state and historical tendencies that can be traced back using the past media theoretical approach of the Frankfurt School, and cultural convergence, its contemporary state and historical tendencies, which lineage in a media theoretical context can be traced back to the british ethographic ?cultural studies? field. Using contemporary drama serials to identify and pinpoint these two stream, this study shows how intermedial convergence expresses itself today through media conglomeration in terms of branding, product placement and marketing as the result of the ?completed? convergence between screen culture and popular music as the current defining state of commodity culture.

Konvertering från luft till vätskekylning av elektronik

A Swedish electronics company wants to make the cooling of one of their electronic components more efficient. They propose that a retrofit liquid cooler is the way to achieve this goal. The current air cooling has high energy cost due to the high amount of power needed to power Fans and heat exchangers. Using high volumes of air for cooling also leads to noise pollution. The conversion from air to liquid cooling would possibly make the operation of the electronics more cost efficient and less noisy.The purpose of this project is to theoretically evaluate different concepts of drawing the heat generated by the electronic component in to a fluid, using numerical calculations in Matlab and FEM simulations in ANSYS.

Erfarenhet för överlevnad? -En undersökning kring sambandet mellan erfarenheter som elitfotbollsspelare och en karriär som elitfotbollstränare

Idrottsvärlden har förändrats de senaste decennierna på grund av den kommersiella utveckling som har skett. Fotboll som är världens största sport och engagerar miljontals av Fans runtom i världen. De största klubbarna i världen omsätter miljardbelopp medan de största klubbarna i Sverige (exempel IFK Göteborg och Elfsborg IF) omsätter omkring 100 miljoner vardera.Sportsliga resultat leder i regel till ökade publik och sponsorintäkter vilket i sin tur leder tillbättre ekonomi. När det kommer till fotbollsklubbars sportsliga roll får klubbens tränare en central roll i såväl medgång som motgång. Syftet med uppsatsen är att undersökaelitfotbollstränares fotbollspelarbakgrund och se hur den har haft påverkan på deras karriärsom tränare.

Den pålitliga myndigheten : En studie om Försvarsmaktens externa kommunikation och arbete kring att erhålla förtroende

Titel: "Fighting Freakin? Voldemort" ? En kvalitativ studie om hur The Harry Potter Alliance kommunicerar med sin målgruppFörfattare: Louise Åslund och Magdalena Nyberg Kurs, termin och år: Medie- och Kommunikationsvetenskap GR (C), C-uppsats. HT13Handledare: Elisabet Ljungberg Antal ord: 18 188 Problemformulering och syfte: Den här studien behandlar temat fanaktivism ur ett organisationsperspektiv och undersöker hur The Harry Potter Alliance (HPA) genom att anspela på gemensamma intressen väcker ett samhällspolitiskt intresse och engagemang hos sina anhängare. I och med detta berör uppsatsen ämnen som kan komma att ha betydelse för hur framtidens kommunikatörer skapar och bevarar trovärdiga och starka relationer med sina målgrupper i ett globaliserat, digitalt och nöjesorienterat samhälle. Studiens syfte är att undersöka hur HPA arbetar med relationsskapande och mobiliserande kommunikation i sina kanaler på Youtube och Facebook. Metod och material: Studien genomfördes med hjälp av kvalitativa textanalyser av HPA:s Facebookinlägg och Youtubevideor från åren 2010 och 2013.

?Content, Contact, Cash? - En kvalitativ studie om framgångsrik marknadsföring via sociala medier

Title: ?Content, Contact, Cash?- En kvalitativ studie om framgångsrik marknadsföring viasociala medierAuthors: Andreas Hadzikostas and Helli ShahidiAssigner: NewsroomCourse: Degree thesis in Bachelor of Media and communication at the faculty ofJournalism and mass communication at University of Gothenburg, SwedenSemester: Spring semester, 2010Tutor: Ingela WadbringPages: 49, including two enclosuresPurpose: To elucidate which factors are significant for successful marketing via the social media.Method: Expert interviews, Informative interviews and content analysisMaterial: Interviews with Lena Carlsson at Kreafon PR agency, Peter Baeza at IHM Business School, Eva and Kalle Bodestig at Mandel, Lena Ekman at Saltå kvarn and Rick Short at Indium Corporation.Main result: This study has resulted in both comprehensive and concrete proposals for how Newsroom should work and market themselves, but mainly their customers via the social media tools such as Facebook and blogs. In order for companies to be successful with their marketing, they ought to build a strong, personal and enduring relationship with their customers by being attentive of their target group. The main purpose of the social media is to encourage individuals to interact and conduct dialogue with the participants rather than focusing entirely on one way communication. Furthermore, in order for a company, regardless of size, to be successful in building a healthy relationship with their costumers, they ought to showcompassion for their feelings and needs, as well as providing them with as much information as possible, via all of the selected social media tools to work with.

Generation Y:s syn på livsstilar, image och marknadsföringsmeddelanden i sociala medier : En kvantitativ studie med fokus på extremsport

Sponsring a?r ett marknadsföringsverktyg som anva?nds av företag fo?r att skapa konkurrensfördelar samt för att nå en specifik målgrupp. Vi möts dagligen av sponsring i olika former och vi tar till oss denna typ av marknadsföring beroende på våra intressen och vår livsstil. På senare år har sociala medier exploderat lavinartat och gett företag ytterligare en möjlighet att kommunicera med konsumenterna. Även kända extremsportare finns idag representerade i sociala medier där de kommunicerar med sina Fans genom att visa upp sig själva och företag de är sponsrade av.

<- Föregående sida 7 Nästa sida ->