Sök:

Sökresultat:

783 Uppsatser om Facebook - Sida 2 av 53

Härskarens nya kläder : Vad händer när härskartekniker flyttar in på Facebook?

In this thesis we focus on the issue of master suppression techniques and how they take form on Facebook. The research in area of master suppression techniques online is limited and therefore the purpose of this thesis is to create a greater understanding of the online environment of Facebook. We have used a method of netnographic observation studies and content analysis to create a triangular perspective of the subject. Based on the result of our observation studies we draw the conclusion that you can see signs of some of the master suppression techniques on Facebook. We also argue why others don?t show up.

Synkronisering av användare och objekt med Facebook mellan Androidklienter

Denna artikel är inriktad mot att integrera Facebook med Android applikationer. Artikeln kommer att hjälpa personer som försöker att integrera sin applikation med Facebook. De lösningar som jag tar upp är grundläggande för att integrera Facebook med Android med sättet jag valde för att utföra dessa lösningar är anpassade till applikationen ?MyWorld?, men kan även anpassas till vilken applikation som helst beroende på hur man vill att sin applikation ska se ut. Målet med arbetet var att ersätta vissa funktioner i MyWorld med Facebook, som till exempel inloggning, registrering och vän hantering.

En kvalitativ studie om varför Facebook används, hur man skyddar sin personliga information samt interagerar med andra Facebook-användare.

Facebook är idag ett av de största virtuella sociala nätverken som finns. Till en början var det tänkt att Facebook skulle användas av studenter vid Harvard universitet men idag är det långt ifrån bara studenter som använder Facebook. (Boyd & Ellison 2008)Detta arbete syftar till att ta reda på varför Facebook används och hur det används när det kommer till säkerhet och kommunikation. All empirisk data samlades in genom semistrukturerade intervjuer med sex aktiva Facebook-användare med hopp om att få djupa och ärliga svar för att lättare kunna analysera resultatet.Det som framkom i undersökningen var att Facebook används för att underlätta kommunikation mellan användare och att kommunikation via Facebook bidrar till att användare sparar tid då de annars inte hinner umgås med alla sina vänner i det verkliga livet. Det framkom även att Facebook-användare är medvetna om vad de gör på Facebook; de vet vad för information som finns tillgänglig på deras profil och vilka informationen är tillgänglig för.

Du är vad du publicerar : En studie om svenska resebyråers kommunikation på Facebook.

Facebook has over 665 million users worldwide and has created a new venue for companies to interact with their stakeholders. However, since it is a new phenomenon it brings some uncertainty and confusion as how to manage the communication on Facebook, and it is only recently that research and literature has become available on this topic.The purpose of this study is to investigate how three chosen companies within the travel industry communicate on Facebook. We also compare the results to the existing literature to see how they can improve from a theoretical point of view. We thereby hope to shed a light on, and add knowledge to, a research area where we have identified weaknesses. In order to fulfill our purpose, we used a quantitative content analysis as well as qualitative interviews.The major findings in our study on Facebook communication include a lack of strategy and target audience awareness, as well as a self-centered communication.

"Man vill ju bara visa det bästa". : Hur unga vuxna socionomstudenter presenterar sig och påverkas av interaktionen på Facebook.

This paper focuses on how young people use and are affected by Facebook. The study embodies students from the social work program in Sweden and their view on Facebook use. Earlier research has shown that Facebook use has increased among youths. At the same time research tells us that social interaction plays an important part in shaping our identity. It is from those stands that we base this paper on, and explore our interview persons answer after the theories of Erving Goffman and the people who have studied him, such as Bernie Hogan and Zeynep Tufekci.

Från Facebook till ?Fakebook?? : Facebooks inverkan på rekryteringsprocesser och dess eventuella påverkan på individens profilutformning

Our purpose was to investigate when a specific phenomenon is taken out of context and used in a manner not originally intended for. Facebook is meant to be used in the private sphere as a way for individuals to communicate and keep in touch with family, friends and acquaintances. However, Facebook has begun to be used increasingly in the professional context like recruitment. We have through qualitative interviews explored how the respondents, professional recruiters and future job applicants, think about the use of Facebook in a recruitment process. By applying theories dealing with roles and lifestyles we have been able to pinpoint our empirical data.

Angående Individualismen : ? Facebook: Individualistens Kollektiv

Author: Jonathan Wanér HedbergTitle: Angående Individualismen ? Facebook: Individualistens KollektivYear: 2014/2015Abstract: This essay seeks to understand how the expression of individualism can be seen in different ways in people?s use of the social network Facebook. Ten interviews with Facebook users have been performed. The analysis of these has been able to illustrate how Facebook users through Erving Goffman´s impression management prepares and presents their individualism to a collective, i. e.

Hatkärlek. Hur Facebook påverkar oss i vår vardag.

Facebook har öppnat upp för ett helt nytt sätt att kommunicera, och de flesta har en åsikt om det, om de använder sig av Facebook eller inte. Olika personer använder Facebook på olika sätt. Syftet med studien är att undersöka hur informanterna upplever att användandet av Facebook påverkar dem i deras vardag. För att uppnå syftet användes metoderna deltagande observation och kvalitativ intervju med sex Facebook - användare. Vid observationerna studeras vad informanterna faktiskt gör på Facebook, medan de i intervjuerna får möjlighet att berätta hur de själva påverkas av Facebook.

Kundsupport via Facebook

This study analyses how different companies offer customer support through social media andthe customer experience of it.Facebook emerged in Sweden during 2008 and today it has more than 800 million user acrossthe globe. Initially Facebook was created for individuals. However, over time, Facebook hasincreased its functionality to support the presence of companies as well. Today most companieshas got a Facebook page and through it, they can easily communicate with their customers.Customer support is one of the communication forms that Facebook is used for.1A questionnaire that received a hundred responses together with a survey of the differentFacebook pages was done in order to determine how the companies work through socialmedia. The results from the questionnaire and the survey was analyzed with different theoriesregarding corporate presence on social media and Facebook.The results shows that only a few people actually used Facebook for customer support butamongst the ones who did the majority thought it worked well.

På Facebook vet ingen att jag har dålig självkänsla : En undersökning om extraversion/introversion och självkänsla i relation till känslomässigt engagemang i Facebook.

Facebook är ett socialt nätverk som gör det möjligt för medlemmar att presentera sigsjälva genom en profil som andra kan ta del av. Syftet med undersökningen var attstudera dels huruvida introverta personer är mer känslomässigt engagerade i Facebookän extraverta personer, dels huruvida personer med lägre självkänsla än genomsnittet ärmer känslomässigt engagerade i Facebook och dels huruvida introverta personer medlåg självkänsla är mer känslomässigt engagerade i Facebook än andra personer.Undersökningen omfattade 117 respondenter från utbildningar tillhörande densamhällsvetenskapliga institutionen. Undersökningen baserades på Facebook intensityscale, på NEO Five-factor Inventory (NEO-FFI) och på Rosenbergs (1965) self-esteemscale. Resultat visade att extraverta personer med låg självkänsla är mer känslomässigtengagerade i Facebook..

Gilla, kommentera, dela : Facebook som en kommunikationskanal för Eskilstuna kommun.

The local council of Eskilstuna has a lot of fans on their Facebook page, but not so many people that ask questions, likes, comments or share their posts. This is a bachelor-thesis on how to inspire dialogue and encourage the fans to be a part of Eskilstunas Facebook page.I have made guidelines for the council how to use Facebook as a way to reach out to those who live in Eskilstuna, based on results from literature studies, analysis of several other Facebook pages and interviews. I've also made examples of statuses for the Facebook page for one week, in May 2012.The result shows that the fans want's to read about their local environment. It is important to have a personal appeal. Post should be no longer than 400 character, if they are, the posts will be truncated, and hidden.

Facebook - en falsk utopi? : En studie av politisk polarisering på Facebook

Title: Facebook ? a false utopia?Authors: Anton Furuland & Dominic ChennayaPrincipal research question: Is the political polarization increasing on and through Facebook?Theoretical frame: Identification theory, selective exposure theory, spiral of silenceMethod/Material: Semi-structured interviews which provided our materialMain Results: Our research has shown a tendency for increased political polarization on Facebook.Number of pages: 58Course: Media and communication studies CDepartment: Department of informaticsUniversity: Uppsala UniversityPeriod: HT 2014Tutor: Amelie HössjerKeywords: Political polarization, Facebook, political debate, selective exposure, identification.

Om reklam på Facebook : En attitydundersökning bland ungdomar

This thesis deals with young people´s attitudes towards advertising on Facebook, which type they prefer and how it should be presented. The purpose of the essay is to offer advertisers a better knowledge concerning the Facebook users advertising preferences. This knowledge can be used to produce advertising with a higher chance of acceptance among Facebook users. The results have been collected by a quantitative survey and they are presented in statistic form. One of the main results was that young people wanted a more individual adapted type of advertising.

Hatkärlek. Hur Facebook påverkar oss i vår vardag.

Facebook har öppnat upp för ett helt nytt sätt att kommunicera, och de flesta har en åsikt om det, om de använder sig av Facebook eller inte. Olika personer använder Facebook på olika sätt. Syftet med studien är att undersöka hur informanterna upplever att användandet av Facebook påverkar dem i deras vardag. För att uppnå syftet användes metoderna deltagande observation och kvalitativ intervju med sex Facebook - användare. Vid observationerna studeras vad informanterna faktiskt gör på Facebook, medan de i intervjuerna får möjlighet att berätta hur de själva påverkas av Facebook. Resultatet visar att informanterna hade någon form av hatkärlek till Facebook som gör att de både irriterade sig på det samtidigt som de inte kan hålla sig ifrån sidan, vilket är en av studiens viktigaste slutsatser.

Facebook som kommunikationsmedel : En studie bland informatikstudenter på Örebro universitet

Facebook a?r en social na?tverkstja?nst som go?r det mo?jligt att man kostnadsfritt, utifra?n synen att internet a?r gratis, kan kommunicera pa? olika sa?tt med andra akto?rer och dela med sig av information. Tja?nsten besta?r av na?gra olika kommunikationsfunktioner som man kan anva?nda sig av.I denna rapport fokuserar vi pa? att ta reda pa? na?r Facebook anva?nds som fra?msta kommunikationsmedel och i sa? fall hur anva?ndandet sker. Vi har med hja?lp av en enka?tunderso?kning underso?kt vid vilka scenarier informatikstudenter pa? O?rebro universitet va?ljer att anva?nda sig av Facebook som fra?msta kommunikationsmedel.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->