Sök:

Sökresultat:

947 Uppsatser om Facebook Developers - Sida 44 av 64

Organisatoriskt stöd och grupputveckling- hur hänger det samman? En studie i det organisatoriska stödet och dess inverkan på arbetsgruppers prestationer.

Syftet med denna kvantitativa studie var att utifrån Susan A. Wheelans IMGD teori undersöka hur det organisatoriska stödet ser ut i arbetsgrupper på olika utvecklingsnivåer och om det finns samband mellan sådant stöd och utvecklingsnivå, vilken är unison med gruppens prestationsnivå. Genom en websurvey som distribuerades till ett bekvämlighetsurval via Facebook samlades data in från 52 deltagare, verksamma i arbetsgrupper inom skilda arbetsområden. Resultatet visade ett signifikant samband mellan organisatoriskt stöd och grupputvecklingsnivå. Resultatet visade även att det genomgående fanns utrymme för deltagarnas organisationer att öka stödet till sina arbetsgrupper, främst i fråga om utbildning och utveckling samt feedback, erkännande och belöningar på gruppnivå.

Vart *** är tåget?! : En studie om svenska kollektivtrafikbolags närvaro i sociala medier

?Vad genererar närvaron i sociala medier för svenska kollektivtrafikbolags vardagsverksamhet och hur kan de användas vid en kris??Syftet med uppsatsen är att belysa problematiken med att kollektivtrafikbolag i Sverige idag inte tar tillvara på möjligheterna med sociala medier. Vi ser ett behov att belysa fördelarna och nackdelarna i samband med användningen av Facebook och Twitter för kollektivtrafikbolag. Studien syftar till att visa att sociala medier är en bra kommunikationskanal som även blir användbar vid en krissituation. Uppsatsen syftar till att förmedla de fördelar som interaktion via sociala medier innebär i vardagsverksamheten och vid en kris.Uppsatsprocessen genomfördes kvalitativt och en induktiv ansats tillämpades.

"Facebookar jag så finns jag" : -en studie om vilka effekter den hälsosammatrenden får genom sociala medier

Uppsatsens syfte är att ur ett sociologiskt perspektiv belysa vilken påverkan sociala medier har på en grupp aktiva individer och hur de tror att andra påverkas i förhållande till hälsosamma inlägg. Vi ser även på effekterna som uppkommer när individen möts av den hälsosamma livsstilen på sociala medier.Studien baseras på kvalitativ metod och tolv semistrukturerade samtalsintervjuer med fysiskt aktiva individer som använder sig av plattformerna Facebook och Instagram. Analysen  baseras på Konsumtionens modetåg och Symboliskt kapital. Vi har även använt oss avtredjepersonseffekten.Resultatet av uppsatsen visar att intervjupersonerna till stor del är påverkad av hälsosamma bilder genom sociala medier trots att de är medvetna om att en bättre bild av individen framförts. Vi såg att sändare samt innehåll var stora faktorer till hur informanterna mottog information och ansåg sig påverkas.      .

Hur arbetas det med läs- och skrivsvårigheter i skolan?

How do we match our education with the needs of the construction line of business and the requirementsof the Swedish National Agency for education? Is there something that we have to change?In this study I have asked our former students about their opinion of our education and I have also asked them to give me their view on what a good teacher is like. I have been able to benefit a lot from their answers in my efforts to be that good teacher. This survey took place at Facebook.The answers showed that we carry on a piece of solid workmanship. But you can always improve, try harder.

Sociala medier som kommunikationsverktyg - relation och interaktion : En studie av svenska statliga myndigheters aktivitet i sociala medier

SAMMANFATTNINGSociala medier har sedan uppstarten år 2004 använts flitigt världen över. Till en början var det ett nätverk designat för privatpersoner, men år 2007 började även företag utnyttja verktyget och till sist fick även myndigheter upp ögonen för kommunikationsverktyget. Sociala medier är ett ypperligt kommunikationsverktyg som har en egen karaktär och arbetssätt. Verktyget innehåller en rad olika kanaler, exempelvis Facebook, Twitter, LinkedIn, som var och en kan användas på sitt unika vis. Det finns oändliga möjligheter i sociala medier, men det är inte helt lätt att använda verktyget till dess fulla potential.

Skillnader över Atlanten : En undersökning om två organisationers kommunikationsarbete i USA och i Sverige.

This essay is a case study of how two non-profit organizations, in the same line of business work with external communication and new media such as Internet and social media (Facebook and Twitter).Both these organizations are located in different countries and the purpose of the case study is also to find out if the differences in their work methods in communication depend on organizational or cultural differences. The case study was conducted in the organizations Sverige Amerika Centret in Karlstad, Sweden and The Swedish Council of America in Minneapolis, US. A qualitative approach executed through interviews and a qualitative content analysis of the organizations annual report from 2010. The result of the interviews and the document content analysis shows that there are differences in the way these organizations handle their work with external communications and new media. One of the organizations uses new media more actively in their work with communication and through that channel creates a relationship with its external audiences. The theories that has been used for this case study is Organization communication, Intercultural communication, Public Relations and Organization culture. Keywords: external communication, new media, culture and employees..

Modellbaserad systemutveckling i komplexa verksamheter. En fallstudie av Coremetoden

In system development it is today increasingly common to use a model-based system development method. These methods that are suited for Agile work with simple and quick updates and implementations of new applications in systems conform to the requirements that are becoming more important today, namely more flexible and less expensive system that still maintain high quality and safety.A company that has been working with this type of system development method for a long time is Genicore AB, which also has developed their own tools and model language in order to better model the information management systems in complex and abstract operations. Genicore AB is trying to spread their method other developers and have therefore taken the initiative to start this study. The method is evaluated and tested by two students with relatively little experience in model-based systems engineering in order to gain a new perspective on how the method functions. The method has been applied to an educational activity in order to test it in a new domain, and this led us to our research question;?What criteria are of particular relevance in the implementation of a MBSD method on on complex businesses??Through literature reviews and interviews, we formed an idea of how model-based system development works from a theoretical perspective, and then continued to the case study conducted on the educational activities at the faculty of IT at University of Gothenburg.

IKEA OCH KONSUMENTERNA : En studie om marknadsföring och makt på sociala medier

Syfte: Vårt syfte med den här rapporten är att ta reda på hur konsumenterna ser på IKEAs marknadsföring i sociala medier. Vi vill också titta på konsumenternas maktförhållande i relation till denna fråga. Problem: I dagen samhälle marknadsför sig allt fler företag på sociala medier. Möjligheterna för konsumenterna att bidra till förändring växer allt mer. Hur marknadsför sig IKEA i sociala medier och hur förhåller sig konsumenterna till den makt de har i samband med IKEAs marknadsföring här? Metod: Netnografisk undersökning, kvalitativa intervjuer och en webbaserad enkätundersökning Resultat: Resultatet visar att konsumenterna har ett intresse av att använda sin makt för att påverka företag och organisationer.

Hultsfreed Hayride : En studie i hur en mindre festival kan utvecklas och stärka sitt varumärke

Den här uppsatsen handlar om sociala medier som konkurrensmedel i telekombranschen för att skapa lojala kunder. Telekombranschen har under det senaste decenniet utvecklats snabbt i takt med mobiltelefonins genomslag. Kommunikationen via mobiltelefon har blivit en del av det vardagliga livet. Internetanvändningen har fått en större betydelse. Fler människor är aktiva inom internet och att googla, blogga, skicka snabbmeddelande, använda Twitter/Facebook har blivit en vardagssyssla för många.

Organisatoriskt stöd och grupputveckling- hur hänger det samman? En studie i det organisatoriska stödet och dess inverkan på arbetsgruppers prestationer.

Syftet med denna kvantitativa studie var att utifrån Susan A. Wheelans IMGD teori undersöka hur det organisatoriska stödet ser ut i arbetsgrupper på olika utvecklingsnivåer och om det finns samband mellan sådant stöd och utvecklingsnivå, vilken är unison med gruppens prestationsnivå. Genom en websurvey som distribuerades till ett bekvämlighetsurval via Facebook samlades data in från 52 deltagare, verksamma i arbetsgrupper inom skilda arbetsområden. Resultatet visade ett signifikant samband mellan organisatoriskt stöd och grupputvecklingsnivå. Resultatet visade även att det genomgående fanns utrymme för deltagarnas organisationer att öka stödet till sina arbetsgrupper, främst i fråga om utbildning och utveckling samt feedback, erkännande och belöningar på gruppnivå.

Attityder till stark musik hos studerande

I och med en ökande psykisk ohälsa i samhället samtidigt som att användandet av sociala medier bara ökar är dessa ämnen relevanta att studera. Syftet med studien var att undersöka sambandet mellan användandet av sociala medier och psykisk hälsa och eventuella skillnader avseende män och kvinnor i olika åldrar. Studien var en kvantitativ tvärsnittsstudie med en enkätundersökning. Enkäten delades på Facebook och var tillgänglig för respondenterna i sju dygn. Sammanlagt ingick 108 respondenter i studien.Analysen i studien resulterade inte i något signifikant samband mellan användandet av sociala medier och psykisk hälsa.

Sociala medier  : När kunden själv får välja

In recent years, more and more people have started to live double lives. Blogs, Facebook, YouTube and Twitter have created conditions so that we increasingly live virtual lives on the Internet. The gathering of people in this way entails both risks and opportunities for businesses. This study aims to explain how the phenomenon of social media has affected trade and service companies in a marketing and communication perspective. The idea for the essay came to us after we had observed how different behaviors in companies? concerning social media could vary a lot, and how we felt that this affected our personal view of the brands.

Hardware-in-the-Loop simulering av motorservon på ett inbyggt system

This report presents a master thesis project performed at Elekta AB during the fall of 2013 and early 2014. Elekta is a medical technology company and their main product in the Stockholm office is a gamma knife used for radiosurgery. The gamma knife contains a cluster of a dozen motor servos and motors used for adjusting the patient and the radiation sources over a CAN bus. A self-developed hardware-in-loop simulator running on a PC with LabVIEW is currently being used for integration level testing of the control system of the gamma knife. The simulator has some problems with it not running in real-time and having other performance issues.

Produktutveckling i stadens tjänst : en explorativ studie om design av souvenirer

It is increasingly important for cities to attract visitors, potential new residents and businesses. Jönköping is one of the cities working with place marketing, a strategy that intends to mediate a positive image of the city, in order to accomplish just that.People often have a need to preserve the memory of a trip into something tangible. Anyone visiting Jönköping encounters a souvenir choice, much like the one in many other cities. Linked to the idea of positive place marketing, our work aims to investigate how we as product developers can create a product that en¬hances the image of Jönköping based on the thought that all residents are con¬sig¬nors. Accordingly, we develop three different products from the residents' own image of the city.Our research questions are:Based on the photographs, what image of Jönköping do the ambassadors mediate of their own city?As designers, what in Jönköping's history versus the image of Jönköping today, can we seize in order to give products for visitors a sense of authenticity?As designers, how can we use knowledge of place branding in the development of souvenirs?We performed interviews within three different aspects: history, souvenirs and place branding, all focused on the city of Jönköping.

Utvärdering av Near Field Communication och Certified Wireless USB: Säkerhet vid utveckling av applikationer

Today?s society is one where technological advances are made daily, which increases the need to stop and assess the risks against users? integrity when integrating new technology in contemporary systems all the greater. We have taken two technologies, Near Field Communication and Certified Wireless USB, whose envisioned area of use is to be integrated into mobile phones, and evaluated what security threats are revealed for the respective technologies. The threats against security have been identified through research of the standards and existing reports for each technology. Practical experiments have not been conducted on account of us not having access to any equipment to run such trials.

<- Föregående sida 44 Nästa sida ->