
Sökresultat:
947 Uppsatser om Facebook Developers - Sida 25 av 64
Twitter som arbetsredskap för informationshämtning : En jämförelse mellan en landsortstidning och en rikstäckande tidning
Webb 2.0 och sociala medier har bidragit till nya sätt att integrera på webben. Transformeringen från webb 1.0 till webb 2.0 har lett till att även sociala medier och Twitter och sociala medier kommit att bli ett arbetsredskap för journalister. Det är lätt att förbise att journalisterna inte enbart är sändare av information utan även mottagare. Uppsatsen undersöker hur journalister använder sig av Twitter och sociala medier som verktyg för informationshämtning och vad det ger för effekt på journalistikens innehåll. Genom att knyta an till tidigare forskning av Michael Gullikssons rapport Elektroniska källor i dagspressjournalistik: tekniktillgång, teknikanvändning och attityder vid tre redaktioner 1993 och 1996, jämförs användningen av Twitter och Facebook på en landsortstidning, Söderhamns-Kuriren, med en rikstäckande nyhetstidning, Dagens Nyheter. Kvalitativa intervjuer har genomförts skriftligt med tre journalister vardera på respektive nyhetsredaktion. Uppsatsens resultat visar att journalisterna använder sociala medier som arbetsverktyg i allt större utsträckning.
Lokal journalistik i det nya medielandskapet : En kvalitativ onlinestudie av radiokanalen P4 Västmanland
Huvudsyftet med denna uppsats är att undersöka varför människor i ålderskategorin 35-49 år inte lyssnar på radiokanalen P4 Västmaland, en av Sveriges Radios 26 st P4 kanaler. Den andra punkten som analyserats är, varför P4 Västmanlands publik lyssnar på kanalen. Med hjälp av fokusgruppsintervjuer via sociala media Facebook undersöks 15 personer uppdelade i två fokusgrupper: P4s lyssnare och icke lyssnare. Det gemensamma för båda grupperna är radiolyssnande som intresse och ålderskategorin. Tillsammans har grupperna genererat ca 234 facebook-inlägg, som utgör grundmaterialet till denna studie.
Skolgårdsutformning för Källöskolan
The first browser war took place during the second half the 1990s, and Internet Explorer cameout as the winner over Netscape Navigator. Today a new browser war is being fought withmany competitors and the future is uncertain. The purpose of the thesis is to find out how theweb browser market has developed since the start of the previous conflict, and we ask ourselveshow it will continue to develop in the future. This is accomplished with, among otherthings, interviews, tests and already existing statistics. The thesis' conclusions shows that theweb browser market has developed in a positive way from several perspectives, both for theusers as well as for the web developers.
Kommunikation med hjälp av mock-uper
In several cases, systems that have been developed have been very time
consuming and cost a lot of money, but they still do not fulfil the users
requirements and requests. To make new systems better, you have to find a way
to communicate that allows the developers to understand the needs of the user.
The aim for our thesis is to highlight the importance of communication in
system development. To investigate this we have choosen to do a study of the
real-estate system. The work methods that have been used include mock-ups and
informal conversations with the user, who is employed by the Church of Sweden
in Ronneby.
Nätmobbning : om pressens bild av na?tmobbning i relation till ho?gstadie- och gymnasieungdomars erfarenheter
This paper is about cyber-bullying, the youth?s experience and how the papers image of cyber- bullying looks. The relevance of this essay be to be found in the aim of the research of the cyber bullying today. By examining how the youth?s usage and experience?s - and the papers image of cyber-bullying in the social media, it will be possible to create an understanding for how the social media is represented today.
W3C Geolocation API ur ett utvecklarperspektiv
The goal of this thesis is to investigate the W3C Geolocation API from a
developer?s perspective, focused on whether it makes development of
location-based applications more accessible to developers. This has been
investigated by looking at available ways to locate, possible uses, the
functionality offered, the necessary level of prior knowledge needed for a
developer and requirements on developer tools.
This has been achieved through studies in relevant areas, a thorough
introduction to W3C Geolocation API functionality, and by using the API to
develop two different location-based applications as a demonstration. Testing
of applications, on different platforms and in different environments, in
conjunction with investigation of the rest of the material has shown that W3C
Geolocation API in many ways actually makes development of location-based
applications more accessible for developers. The API also provides fully
adequate functionality and quality to meet the requirements for development of
both simple and very advanced location-based applications.
Målet med denna uppsats är att undersöka W3C Geolocation API ur ett
utvecklarperspektiv, fokuserat på om den gör utveckling av positionsbaserade
applikationer mer tillgänglig för utvecklare.
Handelsföretags kommunikation genom Facebook och blogg : Är all publicitet bra publicitet?
Syftet med denna studie var att undersöka socialarbetares förståelse av ensamkommande barns integration i det svenska samhället och de tillvägagångssätt olika aktörer, däribland socialarbetare, har när de arbetar med detta. Metoden som vi valde att använda var kvalitativ intervju och för att analysera resultaten använde vi oss av systemteori och empowerment. Resultaten visar att språk, skola och en meningsfull fritid var viktiga delar för barnens integration i samhället. Socialarbetarna i vår studie uppgav att de inte arbetar praktiskt med barnens integration, att det är boendepersonalen/familjehemmet och de gode männen som ansvarar för detta. Viktiga slutsatser i studien var att intresset för de ensamkommande barnen var svagt från samhällets sida och att socialarbetarna ansåg att de dokument som används inte alltid var anpassade för de ensamkommande barnen.
Interaktiv Marknadsföring : En ?kvalitativ ?studie ?av ?hur ?små ?webbolag ?marknadsför? sig ?via ?sociala ?medier.
Denna? uppsats ?syftar ?till ?att ?ge ?en ?insikt ?i ?hur ?små ?webbolag ?kan ?skapa ?affärsnytta ?genom ?marknadsföring ?i ?sociala ?medier, ?samt? föreslå? riktlinjer ?för ?hur ?detta ?kan ?gå ?till. ?För ?att ?kunna ?besvara? uppsatsens? syfte? genomfördes? en? kvalitativ? studie? av ?hur? webbolagen? Booli,? Coolstuff ?och ?Freddie ?G ?Store ?marknadsför ?sig ?genom ?Facebook, ?Twitter ?och ?bloggar. ?De? sociala ?medierna ?har ?skapat ?nya ?förutsättningar ?för ?företag ?vid ?marknadsföring.
Fyra ungdomars identitetsskapande på Facebook : En kvalitativ studie av nätverkssamhällen och interaktionerna ungdomar emellan
Vår definition av begreppet Tematisk undervisning har gjorts utifrån litteratur inom området och utifrån intervjuer. Med tematisk undervisning menar vi att man arbetar ämnesintegrerande i form av olika teman som kan variera i längd. Denna definition kommer vi att bygga vår studie på.Syftet med studien är att bidra till förståelse för tematisk undervisning och framför allt dess fördelar och nackdelar. Vårt arbete utgår från dessa forskningsfrågor: Varför används inte tematisk undervisning i större utsträckning i skolorna? Vilka är faktorerna till att lärare väljer ämnesundervisning framför tematisk undervisning? Ger lärarutbildningen kunskap om tematisk undervisning? Vilka är fördelarna med tematisk undervisning? Vilka är nackdelarna med tematisk undervisning?Metoden som har använts i detta arbete är öppen intervju.
Bakomliggande motiv, alla har dem : En kvalitativ fallstudie om varför kunder sprider e-WOM på sociala medier
Kurs/nivå: 2FE16E, KandidatuppsatsFörfattare: Martin Alm, Anton Bengtsson, Pär IvarssonHandledare: Dan HalvarssonExaminator: Åsa DevineTitel: Bakomliggande motiv, alla har dem.Nyckelord: e-WOM, electronic word-of-mouth, e-wom motiv, sociala medier, Facebook. Bakgrund: Att veta varför kunder delar med sig och sprider information om företag har blivit viktigt för företag om de vill effektivisera sin marknadsföring på Internet. Mycket av den tidigare forskningen gällande e-WOM har fokuserat på informationsspridningens effekt men inte vad kunder har för bakomliggande motiv till att sprida e- WOM. Forskning har också visat att det finns skillnader i hur kunder sprider e-WOM på sociala medier jämfört med övriga plattformar på Internet. Det är därmed betydelsefullt att på ett djupgående sätt utforska vad kunder, utifrån deras perspektiv, har för bakomliggande motiv till att sprida information om företag på sociala medier. Forskningsfråga: Varför sprider kunder e-WOM på sociala medier?Syfte: Syftet är att utforska kunders bakomliggande motiv till spridning av e-WOM på sociala medier. Metod: Utförd som en fallstudie av ett enda fall genom sex stycken semi-strukturerade intervjuer. Slutsats: Undersökningen visade att det finns 15 bakomliggande motiv till kunders spridning av e-WOM på sociala medier.
Marknadsföring via sociala medier : Vilka marknadsföringsmöjligheter ger sociala medier för småföretag inom turism- och upplevelseindustrin?
This paper intends to show how micro- and small businesses in the tourism and experience industry makes use of social media as a marketing tool. The study also shows the possibilities for businesses to market themselves to customers through social media. Small businesses usually don?t have the same conditions or the same marketing resources that larger companies have. For small businesses that lack marketing resources, social media is a great addition to marketing since the technology around social media is relatively simple.
Browser Wars : Kampen om webbläsarmarknaden
The first browser war took place during the second half the 1990s, and Internet Explorer cameout as the winner over Netscape Navigator. Today a new browser war is being fought withmany competitors and the future is uncertain. The purpose of the thesis is to find out how theweb browser market has developed since the start of the previous conflict, and we ask ourselveshow it will continue to develop in the future. This is accomplished with, among otherthings, interviews, tests and already existing statistics. The thesis' conclusions shows that theweb browser market has developed in a positive way from several perspectives, both for theusers as well as for the web developers.
Det offentliga rollspelet : En textanalys av tre kommuners offentliga kommunikation på Facebook
Aim With this study we want to highlight and analyze the media spin of the PR campaign Miss Skinny by clarifying; a diffusion pattern which covers posts published by bloggers and journalists; a framing pattern from the first audited post to the last; how journalists are influenced by user generated content, and what consequences this may have for the news coverage.Method We have conducted a studied of news posts and blog posts about the Swedish PR campaign Miss Skinny through content analysis, diffusion analysis and mapped direct links between blog posts and news posts.Main result We found that a surprisingly large amount of news postings contained direct links to previous blog posts and that the former media serial no longer can be applied on today's modern media where journalists and other players come together on the converged media arena. .
"Friends With Benefits" : Facebook som PR-verktyg
Denna studie går ut på att undersöka vilka mediekanaler unga förstagångsväljare använde sigav för att få politisk information innan och under riksdagsvalet 2010. Syftet är också attundersöka hur traditionella massmedier, som tidigare varit den dominerande källan förpolitisk information, står sig i relation till sociala medier i den fragmenterade medievärld vilever i idag. Den teoretiska utgångspunkten är utifrån Uses and Gratifications-teorin samttidigare forskning rörande förstagångsväljare och sociala medier. Metoddelen är kvantitativ iform av en frågeundersökning med gymnasieelever som läser sista året på gymnasiet.Datainsamlingen genomfördes i Sundsvall och Jönköping under december 2010. Resultatet visar att unga förstagångsväljare fortfarande anser att de traditionella medierna,främst TV, är de viktigaste för deras politiska information. Det framgår också i resultatet attdet politiska intresset hos unga ökar under valår.
Riksantikvarieämbetet 2.0 ? på väg mot framtiden? En undersökning av Riksantikvarieämbetets användning av sociala medier
Uppsats för avläggande av filosofie kandidatexamen iKulturvård, Bebyggelseantikvariskt program15 hpInstitutionen för kulturvårdGöteborgs universitet2012:14.