Sökresultat:
107 Uppsatser om Företagsöverlåtelse - Sida 8 av 8
Kundtillfredsställelse : en studie om studentens nöjdhet
Idag finns det ett stort utbud av olika utbildningsalternativ, antalet alternativ har o?kat drama- tiskt sedan 1990-talet. Alla ho?gre utbildningar konkurrerar om att rekrytera nya studenter och att beha?lla sina nuvarande studenter (Broady, Bo?rjesson & Palme, 2002). Fo?retags intresse fo?r kundtillfredssta?llelse o?kar sta?ndigt enligt Gro?nroos (2008), da? det sa?gs att en no?jd kund a?r en lojal kund.
Strategier och budskap i CSR-kommunikation : En studie av tva? konsumentfo?retags tillva?gaga?ngssa?tt och anseende
Att ta ett större ansvar inom miljömässiga, ekonomiska och sociala frÃ¥gor blir en allt viktigare punkt pÃ¥ mÃ¥nga företags agendor, och en allt betydelsefullare aspekt för konsumenter att ta hänsyn till när de överväger köp av produkter eller tjänster. Företagsansvar, internationellt benämnt som corporate social responsibility eller CSR, har ocksÃ¥ fÃ¥tt ett genombrott bland myndigheter och andra officiella organ sÃ¥som FN och EU, som jobbar för att underlätta för företag genom olika riktlinjer och redovisningsÂstandarder för CSR. FristÃ¥ende intresseorganisationer har ocksÃ¥ en viktig del i CSR-frÃ¥gan, bÃ¥de som samarbetspartner och som granskare. MÃ¥nga av företagens intressenter är intresserade just av statistik och resultat, men hur kommunicerar ett konsumentföretag till sina kunder att de satsar pÃ¥ CSR-frÃ¥gor? Hur kan företag använda av olika typer av strategier, kanaler och budskap för att stärka sitt varumärke och nÃ¥ ut med sitt ansvarstagande? Trots att arbetet med CSR ofta föregÃ¥s av noggranna strategiska överväganden och diskussioner om hur CSR pÃ¥verkar varumärket, är det inte alla företag som har en tydlig plan för hur de ska kommunicera CSR mot konsumenter.Denna uppsats syftar till att undersöka hur kommunikationen kring företags CSR-arbete sker, ser ut och uppfattas hos den intressentgrupp som företagets produkter eller tjänster riktar sig mot Â? konsuÂmenterna.