Sök:

Sökresultat:

1092 Uppsatser om External manipulation - Sida 12 av 73

Mobilannonsering: Hur ett värdenätverk formas kring en ny mediekanal

Mobile telecom and the Internet are converging, which opens new possibilities for market actors to create business through the mobile handset. At the same time market experts are predicting that mobile operator?s existing dominance in the telecom market will in the future decline as new technology such as VoIP and services will erode the operator?s traditional revenue model. This implies that mobile operators will need to rethink their dominant business logic to create new value for their customers. Mobile operators are aiming to expand their existing revenue model through advertising in the mobile handset and are searching to create new business models that evolve advertising sales.

Collaboration to address a wicked problem : the case of certified palm oil

Corporations meet complex challenges as they operate on a global market. Global multidimensional problems are referred to wicked problems and which cannot be solved only managed. In this case, of certified palm oil, palm oil production can be seen as a wicked problem due to deforestation of rainforest, land grabbing and social conflicts. There are also conflicts regarding the value and interest of palm oil. This thesis investigates the Swedish transformation for certified palm oil and how actors in the Swedish food market address this transformation to have certified palm oil in their production. The aim of this thesis is to explain enabling factors to address the governance gap of ethical sourcing in the food industry.

Cotonouavtalet - egenskaper och orsaker. En studie utifrån liberalistiskt och protektionistiskt perspektiv

The EU has for a long time had a special relationship with its former colonies in Africa Caribbean and the Pacific, called the ACP?countries. This relationship is about to change radically with the new partnership agreement signed in June 2000 in Cotonou. This essay aims to study the EU ?ACP Partnership Agreement from the perspectives of two different theories: The liberalist, free-trade policy theory and the nationalist/regionalist, protectionist theory.

Det händer inte mig! : Ökar illusionen av osårbarhet risken för att manipuleras?

Studien undersökte om de personer som anser sig vara minst sårbara för att bli manipulerade är de som främst manipuleras av reklam. En experimentell design användes där 204 studenter bedömde sitt intryck av en reklam, vars manipulationsgrad varierade. Ett frågeformulär som mätte upplevd osårbarhet mot manipulation fylldes även i. Deltagarna ansåg att de var relativt osårbara mot att manipuleras samt att andra påverkades mer av reklam än de själva. Hypotesen att de personer som anser sig vara minst sårbara för att bli manipulerade är de som främst manipuleras bekräftades inte.

Solenergi på Nya Karolinska Solna

In today?s society climate change has grown to one of the largest global issues. To reduce emissions of greenhouse gases, large changes of the energy system are required. An increasingly popular solution is investments in local production of renewable energy resources like wind, solar or geothermal power. The following report examines the possibility for implementing a solar power plant on the new hospital Nya Karolinska Solna. Two different technologies for extraction of solar energy has been studied, solar thermal collectors  to meet the need of heating and solar cells to satisfy the need for electricity linked to operating the hospital building.

Mindre modemärkens öden - i branschens händer?

Den svenska modebranschen är en hårt konkurrensutsatt bransch och för mindre modeföretagi tillväxtfas är ett starkt varumärke och image en viktig del i att särskilja sig och sinaprodukter från mängden. I ett mindre modeföretag kan varumärkesfrågor lätt komma attbortprioriteras med främsta motivet att budgeten inte ger utrymme för den typen av satsningarsamt att kompetensen inom företaget ofta brister på just dessa punkter. Som alternativ har denexterna varumärkesprocessen presenterats som ett mer realistiskt alternativ för det mindremodeföretaget då det går ut på att låta sitt kringliggande externa nätverk i större utsträckningstyra och påverka varumärket. Detta branschnätverk kan bestå av allt från media, regering ochintresseorganisationer till mer närliggande aktörer som återförsäljare, PR-byrå ochleverantörer.Syftet med uppsatsen är att, utifrån ett varumärkesperspektiv, beskriva vilket inflytandeexterna branschaktörer har på ett mindre modeföretags tillväxt. För att exemplifiera problemethar en enkel fallstudie på det svenska modeföretaget Stylein genomförts, som med sinpositionering i det svenska medelprissegmentet och tillväxtfas befinner sig inom ramen förden problematik som beskrivs.

Vila i frid? Sekundärt manipulerade gravar i Skandinavien under förhistorien.

AbstractHuvudsyftet med uppsatsen är att få en större uppfattning och förståelse för sekundära intrång i gravar under förhistorien där koncentrationen ligger på skelettgravar i Skandinavien. Genom en jämförelse av arkeologers tolkningar av sekundärt manipulerade gravar har jag kartlagt sekundära intrång där det visar sig att fenomenet inte varit vida förekommande under förhistorien. Skillnader från mesolitikum till yngre romersk järnålder kan spåras i fråga om vad som har plockats ur gravarna där koncentrationer går från kroppsdelar till artefakter. Dock går det inte att spåra vilka exakta gravar som har varit utsatta. På frågan varför sekundär manipulation har skett kan endast olika tolkningsmöjligheter appliceras såsom sociala, ekonomiska och symboliska konsekvenser som möjliga förklaringsbegrepp till varför fenomenet skett..

Självbild - statisk eller situationsstyrd? : Ett ifrågasättande av självbildens beständighet

Självbild är ett begrepp som inte är tydligt definierat, utan det finnsmånga uppfattningar om vad det innehåller. Vissa menar på att det ärkonstant medan andra menar att det går att förändra den men medlivsomvälvande händelser. Studien var ett experiment där syftet var attse ifall självbilden gick att påverka med små manipulationer. Tvålikvärdiga grupper deltog, den ena gruppen fick se ett positivtfilmklipp och den andra fick se ett negativt. Därefter utfördes ettminnestest på de respektive klippen.

Kunskap och självvärdering : En experimentell studie av självkänsla

Tidigare forskning har påvisat att självkänslan är möjlig att tillfälligt förändra. Detta har undersökts genom experimentella studier där manipulationer av olika slag har genomförts. Manipulationerna har bestått av indirekta undersökningar om prestation och andra direkta undersökningar om individernas självuppfattning.Studien undersökte om direkt och indirekt manipulation påverkade självkänslan i två experiment. I Experiment 1 användes kunskapstest i geografi och i Experiment 2 skulle deltagarna avgöra om positiva eller negativa egenskaper passade dem. Resultatet visade att varken geografikunskaper eller egenskaper påverkade självkänslan.

Förändringar utförda av konsulter : En studie om hur Lots® utför organisatoriska förändringar

Förändringar i organisationer är komplexa processer. Ofta tasutomstående konsulter in för att hjälpa till att utföra förändringar.I detta arbete har konsultföretaget Lotscenters® hantering av demotstånd som uppstår vid organisatorisk förändring studeratsoch även vilka motstånd som metoderna reducerar.En teoretisk modell som främst bygger på Kotters ochSchlesingers® teorier har använts. Den empiriska informationenhar hämtats från intervjuer med konsulter från Lots® och ävenmed en person från Arla foods, kund till företaget.Enligt resultatet av undersökningen tränar Lots® ledningen ochvissa utvalda personer i organisationen till att effektivt utföraförändringen. De inför också målstyrning som system iorganisationen. Träningen och målstyrningen har en indirektverkan på motstånden.

Borrning och gängning av laxkilar till vågkraftverk med industrirobot

To make wave power more competitive on the market Uppsala University leads projects that examine how to accomplish better efficiency in the production. One of these projects is described in this report and examines whether it is possible to make the production of dovetails more efficient by using an industry robot of type ABB IRB6000 S3 M91. This project is using an already presented working method, from a previous project, which involves that the robot picks up the dovetail and moves against fixed cutting machines where the dovetail will be drilled, threaded and milled. Drilling and threading are the sub operations that will be examined in this project where experiments are made with the presented working method and with equipment from Uppsala University.Experiments show whether it is possible to drill the holes in the dovetail within specifications by using the specific robot and the presented working method. The threading operation is examined theoretically if it is possible to accomplish by using the same working method.

Analys och organisering av ö-drift för en samförbränningsstation vid Åmotsfors bruk

Åmotfors Bruk AB (ÅBAB) has today an inefficient production of steam for the manufacturing of paper. Unpredictable energy prices and modernisation of the current equipment has been the underlying factors to invest in a thermal power plant, mainly driven by garbage. This facility will not only use the steam for paper production, it will also generate electricity through a steam turbine. Today, when a fault on the supplying line occurs which leads to disconnection of the external grid, all the support of electricity to Åmotfors Bruk (ÅB) will disappear. This will lead to major interruptions in the paper production, which will cause severe economical losses.

Employer branding : En studie i hur Uppsala Universitet bygger sitt arbetsgivarvarumärke

Purpose: Our purpose is to achieve a higher understanding of which factors University of Uppsala is using to attract and keep their existing workers.Theory: We have worked with Barrow & Mosley's the employer brand mix, this modelexplains 12 important factors that exists within the employer branding process. External reputation, internal communication, the board, values and corporate social responsibility, internalmeasuring systems, service support, work environment, rewards and acknowledgements, learningand development, performance estimation, team management and recruitment and introduction.Method: To achieve an understanding of our subject we have chosen to work with a qualitativemethod. This type of method is more considerate of the interviewed person?s way of seeingthings and also accounts for how the person answers. To answer our problem statement we haveconducted a case study on University of Uppsala where we used semi structured interviewsbecause we wanted to limit the risk of leading questions.Empirical findings: University of Uppsala were used as material for our empirical discussionContext: The main reasons that workers is attracted to and are staying at the university dependson the external status they achieve when working there, this combined with that the workers getsto be a part of the university's brand.

En fallstudie om en fotbollsklubbs varumärke : ?Kall hjärna, varmt hjärta och rena händer?

Authors: Tobias Nilsson & Vedad LjeljakSwedish title: A case of a football club?s brand. En fallstudie om en fotbollsklubbs varumärke, ?Kall hjärna, varmt hjärta och rena händer?AbstractPurposeThe purpose of our study is to understand brand building of a Swedish professional football club. MethodThe method that has being used in the essay is a qualitative study where we have used semi constructed interviews to create a deeper understanding for brand building in a football club.

Hantering av verksamhetskrav : Utredning av hur hantering av verksamhetskrav från kunder kan förbättras på Saab Aerosystems

Saab Aerosystems have had one dominating product, JAS 39 Gripen, and one dominating customer, FMV, for a long time. The operations management system at Aerosystems is adjusted for development of Gripen and as the business unit is trying to enter new markets with other products and customer the operations needs to be adjusted to fit the development and manufacturing of these products as well.The purpose of the master thesis has been to investigate how Aerosystems is managing requirements on operations from external customers and how to make improvements within this area. The aim has been to carry out a situation analysis to identify where improvements are possible and then produce proposals for improvements through studies of literature and other business units. The thesis also include a study of knowledge transfer within the business unit to investigate how this can be applied to improve the managing of requirement on the operations.An extensive interview study has been carried out in which interviews mainly have been conducted with employees at Aerosystems, but also at Saab Avitronics and Saab Aerostructures. The reason why these business units have been examined is because they have carried out a large number of successful businesses with external customers, which also are potential customers for Aerosystems in the future.The interviews have been analysed to identify strengths, weaknesses, opportunities and threats with the present way of working.

<- Föregående sida 12 Nästa sida ->