
Sökresultat:
7569 Uppsatser om Event management - Sida 21 av 505
Systematiskt arbetsmiljöarbete och behovet av utbildning inom H&M
The purpose of this study was to make a survey of a larger company in Sweden to analyze if it complied to the stipulated Systematic Work Environment Management rules in Sweden. The company chosen was Hennes & Mauritz. The key question was to see if the company was examining and judging the risks, developing handling plans and if they were making yearly follow ups so that problems could be attended to. Further, I also wanted to examine if there was lack of competence within different departments as well as give some substantiate proposals on educations in Systematic Work Environment Management. The method used to investigate this was interviews and observations on how the Systematic Work Environment Management was handled in the company.
Kunskapshantering inom växande IT-bolag. En kvalitativ fallstudie på ett mindre IT-bolag
This paper intends to examine the knowledge challenges in small IT companies which is going through rapid growth. The movement of information and knowledge is a social and very complex process. The challenge for technology is the social as information and knowledge requires. To believe blindly that technology will solve the problem is what many people think. In order to understand how technology can support information and knowledge management one needs to understand what information and knowledge is.
Innovationsgradens betydelse när man organiserar för innovation
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..
Identitetsuppbyggnad med fokus på country of origins roll
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..
Packaging - Its Role within Brand Management
The paper investigates the role of packaging within brand management of FMCG food companies and their attitude towards packaging. This study enhances the understanding of how FMCG food companies actually work and strive to work with packaging..
En simuleringsmiljö för distribuerad navigering
This master thesis studies distributed navigation which isa function implemented in a future network based combat information system to improve the accuracy in navigation for combat vehicles in a mechanized battalion, above all in the event of loss of GPS. In the event of loss of the GPS the vehicles obtain dead reckoning performance through the backup system that consists of an odometer and a magnetic compass. Dead reckoning means a drift in the position that makes the accuracy in the navigation worse. The distributed navigation function uses position and navigation data with measurements between the vehicles to estimate the errors and uncertainties in positions, which are used to improve the accuracy in position for the vehicles. To investigate and demonstrate distributed navigation, a simulation environment has been produced in Matlab.
Stockholmsstrategin och evenemangen : En kvalitativ studie om två eventföretag och Stockholmsstrategin
Syftet med denna uppsats är att undersöka om ett eventföretag skulle kunna arbeta utifrån marknadsföringsprojektet Stockholmsstrategin. Utifrån teorier om evenemang och strategier och med hjälp av teorier om image, värdskap, mötesindustrin samt konsulten, ämnar vi analysera och problematisera ovan nämnda eventföretag och Stockholmsstrategin. Metoderna som har använts för att få en bild av dessa två företag är kvalitativa strukturerade intervjuer med öppna frågor och platsbaserade, aktivitetsbaserade och öppna observationer av event som vart och ett av företagen har anordnat. Vid insamlandet av empiri rörande Stockholmsstrategin användes själva dokumentet Stockholmsstrategin samt en kvalitativ strukturerad intervju med projektledaren för projektet. Även vid denna intervju användes öppna frågor.
Vägen mot ett klick
Vi har funnit att fyra faktorer tillsammans kan bidra till ett ökad CTR. Dessa är: design/utformning, målgruppsanpassning, involvement och varumärkeskännedom.
Implementation av Informationssäkerhet : Utvärdering av möjligheten att använda Change Management som stöd
Tillsammans med en muntlig presentation ingår den här rapporten som examination i kursen Examensarbete i ADB, 20p vid Högskolan i Skövde. Kursen är det sista momentet på det dataekonomiska programmet.Syftet med undersökningen, som genomfördes i samarbete med företaget Arthur Andersen i Stockholm, var att utvärdera om Change Management kan användas som stöd vid införandet av informationssäkerhet i olika organisationer. Dessutom skulle undersökningen visa lämpliga mått för att kunna mäta resultatet av införandeprocessen.Med hjälp av besöksintervjuer av personer med erfarenhet av arbete med informationssäkerhet, gjordes en kartläggning över hur införandet av informationssäkerhet går till idag. Kartläggningen låg sedan till grund för en jämförelse med metodstegen i Change Management. Resultatet av arbetet blev en utvärdering av om Change Management är lämpligt som stöd vid införandet av informationssäkerhet..
THE INDUSTRIAL BRAND MANAGER ? Product Manager and Brand Communicator.
The main objective of this thesis is to study the brand manager?s role within a global business to business (B2B) company. In order to meet the main objective we have chosen to study and analyse one global B2B company, Alfa Laval AB, Alfa Laval DK, Alfa Laval PL and its co-partners such as an advertising agency. We have also studied three global business to customer (B2C) companies, Mars, Unilever and Nestlé, to get a picture of brand managers? role and responsibilities within the B2C environment which is already quite far ahead in the development of the brand management thinking..
Earnings Management och Finanskrisen : En studie om earnings managements förekomst i Sverige, före och under den finansiella krisen
Tidigare studier har visat på att en finansiell kris leder till en minskad förekomst av earnings management som anses vara ett stort problemen i modern redovisning. Denna uppsats undersöker earnings managements förekomst bland svenska företag och hur den påverkas av en finansiell kris samt om det finns skillnader mellan olika branscher. Vi använder en modifierad variant av Jones modell för att mäta de diskretionära periodiseringarna, som likställs som earnings management, och jämför sedan förekomsten av earnings management före och under krisen samt mellan de fyra branscherna som studerats. Vi finner inte några skillnader i earnings managements förekomst innan och under finanskrisen men vi kan se att branschen Sällanköp i större utsträckning än övriga studerade branscher bedriver earnings management. Vår förklaring till detta är att övervakningen av företagens redovisning är generellt sett bra vilket minimerar möjligheten att bedriva earnings management men att det kan finnas brister för branschen Sällanköp..
Prisjämförelsesidor - Oberoende information eller marknadsplats?
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..
Styrelsens strategiroll i producentkooperativ - ett ramverk och en fallstudie
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..
Bank - En serviceorganisation? En fallstudie av serviceprocessen i Sparbanken Gripen
Att sätta personalen i fokus en modell om att möjliggöra för medarbetare? En fallstudie av Svenska Mässan.
IP-telefoni .:Utveckling på den svenska marknaden:.
Ip-telefoni.