Sök:

Sökresultat:

2305 Uppsatser om Event Marketing - Sida 27 av 154

?Vad gör bibblan på Facebook?? En studie av ungdomars uppfattningar om bibliotekens marknadsföring och kommunikation i sociala medier

The purpose of this study is to examine young people?s opinions about libraries using social media for communicative and marketing purposes. There are three research questions: What do young people think about libraries using social media for communicative and marketing purposes? Do they want to interact with libraries in social media and, if so, in what way? Are their opinions and their will to interact influenced by what kind of relationship they have with libraries, their reading habits, and whether or not they use libraries? digital services? Prior research is divided into three themes: library development, marketing, and young people. The theoretical framework is made up of a combination of relationship marketing, using Evert Gummesson?s three catchwords relationships, networks, and interaction, and the engagement pyramid, as depicted by Brit Stakston.

HAR BÖRSEN FÅTT INFLUENSAN? - En event-studie av huruvida fågelinfluensan har påverkat finansiella marknader

SYFTE: Uppsatsens syfte är att undersöka huruvida uttalanden från Världshälsoorganisationen, gällande första händelsen av att vild¬fågel, hönsfågel eller människa blivit smittad av H5N1 i ett land, har bidragit till abnormala prisrörelser hos aktuellt lands noterade företag med hönsfågelrelaterad verksamhet.METOD: Undersökningen är en event-studie där aktiekurers utveckling har undersökts vid informationshändelser rörande fågelinfluensan. För att estimera en jämförande normal avkastning har vi använt oss av en kombinerad OLS- och ARMA-modellering.TEORETISKT PERSPEKTIV: Den effektiva marknadshypotesen är den grundläggande teorin som använts för att analysera insamlad empiri, som även tillsammans med andra studier inom samma ämnesområde utgör det använda teoretiska ramverket.EMPIRI: 19 informationshändelsers påverkan på aktiekurser har analyse¬rats för att estimera normal och abnormal avkastning. Dessa 19 aktiekurser härstammar från 18 olika företag, belägna i sju olika länder.SLUTSATSER: Undersökningens resultat tyder på att undersökta företags aktiepriser inte påverkats nämnvärt av WHO:s uttalande om att H5N1-viruset spritt sig till respektive företags land. Det finns dock ingen möjlighet att dra några statistiskt signifikanta slut¬satser grundade på undersökningen och dess analyserade empiri..

Gränsdragningen vid otillbörlig marknadsföring - Särskilt vid vilseledande reklam gällande utmärkande egenskaper

Companies and special interest organizations pays multiple millions each year in order to reach out with messages about that their products are biggest, best and most beautiful. The publicity happens among thing like TV, in brochures, on the Internet andin newspapers etc. places. This means that consumer permanently becomes affected of publicity, and is thereby in an exposed situation. Around the EU, the border of what to consider undue or not, have been in different levels.

APPLE : Abnormala avkastningar på Apple Inc av diverse händelser?

This paper treats the question about how the internationally established company, Apple, is affected by intern or extern events when it comes to the trade market. The purpose of the study is to investigate if chosen events create abnormal return on Apples stock market. The chosen research area is Steve Jobs three sick-listings, It-bubble and the purchase of the search engine company Siri. The reason of writing about this is the big interest for the stock market and its function.This study methodological starting position is quantitative done by an event study, with qualitative feature done by an interview with an expertise within this area. When analyzing the empirics, we have used the efficient market theory that says that information should not affect the stock market in the degree that abnormal return creates.

Bankkontor som upplevelserum : Hur bankkontoret pa?verkar kunder

Vanligtvis har de flesta vuxna svenskar na?gon typ av relation till en bank. De svenska storbankerna erbjuder alla likartade tja?nster och produkter. Ett av bankernas stora konkurrensmedel a?r ra?ntorna, dock a?r det inte stora skillnader mellan ra?nteniva?erna.

Hur motiverar man evenemangsvolontärer att återkomma?

Vad är det egentligen som gör att volontärer vill återkomma år efter år? I analysen i denna uppsats kommer vi till slutsatsen att det finns många faktorer som påverkar och bland dessa beror motivationen på vilket steg på Maslows behovstrappa som man befinner sig på just nu. Alltså är orsaken för att återvända individuell. För att undersöka frågan vidare genomfördes samtal med två fokusgrupper. Den ena bestod av elever från högskoleutbildningen Event management och den andra bestod av individer som alla hade volontärarbetat på återkommande evenemang men som inte läste Eventutbildningen.

Buzz marketing via Internet

Själva produkten eller tjänsten skall vara unik i sitt slag och gynna konsumenten som inte något på marknaden redan gör. Därigenom kommer produkten eller tjänsten om den håller måttet att själv skapa en Word of Mouth genom konsumenters och främst opinionsledares rekommendationer. Företagen måste sträva efter att hitta och samarbeta med dessa människor som kan påverka deras varumärke, leda opinionen och få dem att sprida Word of Mouth. På så sätt är Buzz marketing ett mer strategiskt kommunikationsverktyg jämfört med den traditionella marknadsföringen. Gällande traditionell marknadsföring använder man sig av ett eller ett antal verktyg och vänder sig mot folkmassan och inte mot den enskilda opinionsledaren.

Berättelsen, tolkningen, uterummet : en lustgårds-gestaltning på Stadsmuseets innergård

Jag har i detta examensprojekt gjort ett lustgårds-gestaltningsförslag som förhåller sig till ett reellt uppdrag.Uppdraget handlar om att formge Stockholms Stadsmuseums innergård som en samtida -men- sagolik lustgård under två veckor i juni.Innergården kommer att utgöra entrén och vara en förlängning av utställningen ?Stockholm hjärta Kärlek? som pågår inne på Stadsmuseet under samma tidsperiod. En utställning som belyser historiska kärleksberättelser i staden.Utställningen är en del av Stockholms Stads övriga eventsatsning Love 2010. Ett event som går under ledorden; festlig, öppen, delaktig, -ett event där man vill öppna upp staden för dess invånare och turister.Innergården ska fungera dels som en ?happening-oas? med ett antal fasta och tillfälliga aktiviteter, likaväl som ett kontemplativt rum med en ?scenografi sk gestaltning?.

The Influence of Multiple Drivers on WOM Behavior in an Online Context - A quantitative study on what drives consumers to share word-of-mouth online

Word-of-mouth marketing (WOM) has been considered as one of the most effective marketing tools, yet the least understood. While its lucrative effects have been well proven in academic studies worldwide, little is yet known of why consumers engage in WOM, and what factors actually drive this sought-after behavior, particularly in an online context. While today's research lacks holistic views on the simultaneous effects of multiple WOM-drivers, this paper takes on a meta-analytic approach by building on the pertinent literature to construct an aggregated model, including several previously acknowledged drivers divided into two categories: (1) Brand related drivers and (2) Personal and situational drivers. The authors then empirically examine what drivers are the most influential on WOM in an online social media context. By doing so, this thesis does not only contribute to marketing managers' better understanding of online communications management, it also sheds light on the theoretical knowledge of the behavioral drivers of WOM.

Arenans betydelse för en stad : En studie av en arenas tillförande av väde i platsmarknadsföring

AbstractThe purpose with this essay has been to gain a greater understanding and clarify how an arena can create value within place marketing and development of a place brand. This will be achieved through a description of which values an arena causes in the surrounding areas and an understanding of how these values can be interpreted through the place brand. We decided to base our study according to the following two questions:1. What are the underlying reasons why there has been such a big trend with arena project?2.

Svensk förpackningsdesign. : Vem/Vad/Vilka påverkar?

Package design constitutes an important marketing and differentiation tool in an increasingly competitive food market, particularly in the category of daily consumer goods where the turnover rate is high and the purchases are based on self-service (Hine, 1997; Spethmann, 1994; Underwood, 1999). Media fragmentation undermines the traditional marketing tools and the demands for packaging are bigger than ever. A package must not only sell a product, but also tell, through design, how the product is used and express the values that the trademark owner wishes to convey to the end customer (Underwood, 1998). The understanding of the role of packaging as a marketing tool has increased, but the initiators inside the packaging industry in Sweden still think that the Swedish packaging industry is developing slowly. They often describe Swedish packages as homogeneous and unimaginative.

Den kontinuerliga utmaningen : - En fallstudie av idrottsföreningars marknadskommunikation

The continual challenge? A case study of sports clubs marketingIn recent decades the mass media have come to play an increasingly important role in society and culture. The purpose of this qualitative study is to research how four nonprofit sports clubs in Umeå handle social changes such as commercialization and mediatization. To answer the study?s purpose three questions were examined.

Agila metoder utanför IT-sfären : Att skapa en ny agil arbetsmetod

Under denna studie så hade författarna ett uppdrag från en uppdragsgivare som var att skapa en ny agil projektmetod åt denna, för att främja deras arbete med ett projekt som de genomför årligen, som heter Jobb Shop. Projektet hade under det senaste genomförandet inte genomförts med hjälp av någon särskild projektmetod. Författarna till denna studie skapade under arbetets gång en specifik agil metod åt uppdragsgivaren som de kan använda under kommande år vid genomförandet av Jobb Shop. Vid sidan av detta så gjorde författarna även en metaanalys av den nya metoden där de studerade hur den nya agila arbetsmetoden, rent teoretiskt, kan främja kreativitet och innovation. Resultatet av studien visade att den teoretiska grunden för ovanstående fråga var god, och de drog slutsatsen att agila metoder, teoretiskt sett, mycket väl kan främja kreativitet och innovation..

Sociala medier. En kvalitativ undersökning om sociala medier i Pr-verksamhet

This thesis was written by order of Rud Pedersen Public Affairs Company, a PR- consultancy firm located in Gothenburg. The assignment was to investigate social media in Pr- activities. The thesis is formed by three main categories:? What is social media?? Who are using social media?? How can you use social media in public relations?The information which is being presented in this thesis is based on academic reports, interviews and research on social media blogs and lectures. It is a qualitative approach since the purpose is to get a deeper understanding for the subject in question.

Hopp på Täby Galopp : svensk hindersport ur ett strategiskt marknadsföringsperspektiv

Horseracing is frequently referred to as the engine behind all horse activity in Sweden and it can be divided in to two main branches: harness racing and thoroughbred racing (HNS, 2008). Jump racing is a part of the thoroughbred racing and the jump racing is characterised by jumps on the racing track. Jump racing has been a part of the Swedish horseracing for over hundred years, but it has in recent years suffered from low economic profitability and been threatened by discontinuance (ATG & SG, 2008). Svensk Galopp, who is governing the horseracing in Sweden, has decided to increase the importance of jump racing. A workgroup was created for this purpose, and as a result of their work a strategy for the jump racing is supposed to be delivered in April 2009 (pers.

<- Föregående sida 27 Nästa sida ->