Sök:

Sökresultat:

111 Uppsatser om Entrepreneur - Sida 5 av 8

Det nya bokförlaget: Att skapa en roll på marknaden

As more and more book publishers are starting up in Sweden, despite of tough competition, this thesis aims to understand the necessary resources required by new publishing houses in order to create a long-term role on the national publishing market. This is a market characterized by a high level of cultural interests, where success is not always measured in economic profit. Four new publishing houses have been chosen, whose start-up phases and entry processes are described in order to determine what factors have been essential in creating a role. In addition, relevant actors such as other publishers, distributors, and retailers have been interviewed with the purpose of acquiring the complete picture of how the new publishers? can create a role within the industry.

Crowdfunding : Svenskarnas motiv till att investera

The purpose of this essay is to examine the Swedish people?s level of knowledge about crowdfunding and their incentives and deterrents to crowdfunding investments. Early on crowdfunding was divided into two objectives: reward based and equity based crowdfunding. The division of objectives is logical due to the differencing conditions of the motivation for investors to invest. Supported by theories in crowdfunding incentives, commitment-trust, the prospect theory, and the diffusion of innovations, we aim to establish a comprehensive line of reasoning to support our model of motivation in the conclusive chapter.The results of this essay were achieved by a combined method.

Att placera företagsinkubation i en Community of Practice - En studie om lärandemiljön i företagsinkubatorer

The role of small businesses is fundamentally important for the economic development in countries. Within this context, business incubation is used as an Entrepreneurship development instrument to promote and support new firms in the early stage of their existence. However, research in the field tends to disregard the perspectives of incubatee Entrepreneurs. The performed investigation is based on interviews with Entrepreneurs from two different business incubators at Swedish universities. This study uses a Situated Learning Theory (SLT) as a theoretical framework, to examine the Entrepreneur's experience of the learning environment in a business incubator.

Innovationsprocesser i SME-företag : Från idé till kommersialisering

Objective: For a long-term and viable economic development to take place in a country it needs to promote creativity and innovation in enterprises. The study applies the process model to study the process of innovation in innovative companies in Sweden. The study also applies the technology commercialization model to indicate the ability of companies to commercialize the technology to the market.Main purpose: The purpose of this work is to study how companies in Sweden proceed with an idea generation and if they manage to commercialize these ideas.Method: This study used a qualitative approach. Multiple case studies & interviews.Conclusion: The innovative ideas in innovative SME:s in Sweden is emerged from randomly events and from systematic developments. Consumer chock is the trigger who draws focus on the idea.

Den entreprenöriella filosofin : Ideologi, kunskapssyn, betydelse och tendens i GY11 och filosofiämnets nya mål och kunskapskriterier

Den Entreprenöriella Filosofin är en studie av ideologi, kunskapssyn, betydelse och tendens i de nya kunskapskriterierna i gymnasieämnet filosofi sett i ljuset av Gymnasieskola 2011 (GY11). Uppsatsen inleds med en kort presentation av ämnet för att sedan redogöra för olika lingvistiska och semantiska tolkningsmodeller hämtade hos filosofer som Saussure, Russell och Wittgenstein vilka kommer att användas i själva analysen av de nya kunskapskriterierna. I syfte att sätta in undersökningen i en historisk kontext ges även en presentation av olika epistemologiska skolor och hur synen på kunskap i skolan har skiftat genom åren. Den efterföljande komparativa läsningen av de nya kunskapskriterierna gentemot de gamla betygskriterierna, där en rad nyintroducerade begrepp såsom entreprenör och entreprenöriellt lärande dessutom tolkas utifrån sin nya kontext visar att det har skett en förskjutning av vilka förmågor eller kunskaper som nu skall bedömas i gymnasieämnet filosofi. Textanalysen visar även att det har skett en förskjutning vad gäller kunskapssyn mot ett mer instrumentellt förhållningssätt och att detta bygger på ideologisk tendens snarare än vetenskaplig övertygelse..

Affärsänglar : En kvalitativ studie om affärsänglars förhållningssätt till risker vid investeringsbeslut

The interest for venture capital within the financial sector in Sweden has, according to earlier studies, been seen as a growing occurrence. Especially for what is known as informal venture capital. In modern times, private investors who engage themselves in small, unlisted companies, providing informal venture capital are to be known as business angels. They close equity gaps on the financial market by contribute financial capital to start-ups and are therefore an important participant on today?s market.

Gapet mellan företag och konsument   : CSR-kommunikation hos klädföretag

Aim of the thesis: The aim of this thesis is to describe and gain a deeper understanding of how companies use communication as a tool to overcome the gap between the company and the consumer. The aim is also to clarify some of the factors contributing to this gap.Method:  This thesis has been made from a qualitative approach with quantitative influences. The qualitative primary data collection was gathered through six in-depth interviews with companies in Gothenburg either selling organic and fair-trade produced clothes or marketing towards sustainable consumption. The quantitative part consists of a consumer questionnaire given to 100 women in the inner city of Gothenburg.  Frame of references: Related researches within the field of the subject are presented in the beginning of this chapter. Further theories presented are the consumer?s awareness and the consumer´s responsiveness to CSR.

Entreprenörers förmåga att nå sin målmarknad

The tourism industry is a young industry in Sweden but important for the economy and a large part of the field is mountain tourism. Marketing a place is called destination marketing, which has become a huge phenomenon and an important part of efforts for promotion in the tourism industry. The Entrepreneurs in the tourism industry are an important part, as these are a big part of the destination. Their marketing and communication becomes a force to reckon with in order to attract tourists to the area. The purpose of this study is to examine how Entrepreneurs through destination marketing reach their target market and with the intention to identify marketing channels that the Entrepreneur uses.

Lärorika misslyckanden : Tre entreprenörers syn på misslyckanden

Problem: De flesta människor associerar entreprenörskap med framgång, vilket också är den bild som massmedia vanligtvis ger av entreprenörskap. Men att vara entreprenör är kopplat till risk, risk som ibland leder till misslyckanden som kan uppfattas negativt av samhället. Utifrån detta resonemang har vi intresserat oss för hur entreprenörer själva ser på misslyckande. Syfte: Syftet med uppsatsen är att öka förståelsen för hur entreprenörer ser på misslyckanden. Vår förhoppning är att detta ska inspirera till entreprenörskap genom att minska rädslan för misslyckande. Metod: För att uppnå vårt syfte och besvara vår frågeställning har vi utifrån tidigare forskning byggt upp en teoretisk referensram som vi sedan utgått från för att samla in empiriskt material. Detta har skett genom intervjuer med tre entreprenörer.

I solen finns det plats för alla - En studie om entreprenörer som etablerar affärsverksamheter på marknaders med hög konkurrens

Företagande och entreprenörskap har under 2000-talet fått allt större genomslagskraft isamhällsdebatterna och antalet nystartade företag inom tjänstesektorn har ökat markant. Denökade globaliseringen har bidragit till att fler aktörer väljer att etablera sina verksamheter påinternationella marknader och bidrar därigenom till en ökad konkurrens.Syftet med uppsatsen är att ur ett företagsekonomiskt perspektiv. Utifrån ämnenaentreprenörskap och entreprenöriellt agerande har vi undersökt bakomliggande motiv tillvarför entreprenörer väljer att etablera affärsverksamheter på marknader med hög konkurrens.För att besvara vår forskningsfråga, varför väljer man att starta affärsverksamheter på enmarknad med hög konkurrens, har vi utgått ifrån en kvalitativ ansats och använt oss av trefallföretag i form av språkskolor i Alicante, Spanien. Vi har intervjuat de entreprenörer somhar varit med och grundat språkskolorna samt genomfört observationer på entreprenörernabakom en av skolorna. Vidare har vi studerat relevant litteratur och forskningsartiklar inomämnet för att skapa oss en större kunskap och förståelse för studieämnet.Vi kan av studien dra slutsatser att entreprenörerna på fallföretagen inte upplevde den högakonkurrensen som ett hot.

Visualizing Innovation Capital: A Case study of Technology Transfer and Biomedical start-up

Purpose: The purpose is to present a greater understanding of the progression of innovation capital in a technology transfer and biotech start-up context. The findings offer technology transfer professionals, Entrepreneurs and academia an overall perception and mental framework of the technology transfer practice and the embracement of a promising invention, building upon its hidden value. Methodology: The thesis was conducted using a qualitative case study, executed with the help of interviews, in order to answer the research question: How is an embryo of innovation capital continuously cultivated in a technology transfer and biomedical start-up process? Conclusions: A technology transfer entity provides the means to establish a platform where an Entrepreneur can build its own human capital, structural capital, and relationship capital. The forms of capital interact and thus create value, herein considered as innovation capital.

Kvinnliga entreprenörer : och relationer till manliga och kvinnliga normer

line of business/industry and family, to more clearly discern how male and female norms are acquired among female Entrepreneurs. The purpose of this study was to gain a greater understanding and knowledge of women's conditions regarding Entrepreneurship, in relation to society's norms. The study is based on a textual thematic analyses, using two themes derived from Helene Ahls ?The Scientific Reproduction of Gender Inequality. A Discourse Analysis of Research Texts on Women`s Entrepreneurship?.

I mellanrummet. : En hermeneutisk studie i musikalisk gestaltning

Fornföreningen Fibula on the Aland Islands contacts the author because its members want to create a museum.The purpose of this two years master?s thesis in Archive, Library and Museum studies is to shed light on what a museum really is. The research question I have answered is ?what is a museum and is this what Fibula really wants in their reconstructed Viking village??. Based on interview material, ethnographic field studies, relevant research in the subject and documents from Fibula, I have answered the research question.

Entreprenörskapsutbildning för framtiden

Increasing innovation and Entrepreneurship has been identified as a key target for sustained growth and welfare, both in Sweden and abroad. Therefore, many countries have recognized the need to equip students with Entrepreneurship education and to integrate skills associated with Entrepreneurship into the various curricula.To shed light on Entrepreneurship education within business curricula, a case study focusing on the first two years of the Bachelor program at the Stockholm School of Economics (SSE) was conducted. The study was based on interviews with students, alumni and scholars with a background of Entrepreneurship. Insights from respondents were compared with leading research on Entrepreneurship education, to evaluate the program's approach.Primary findings from the qualitative analysis showed an overall lack of Entrepreneurship education in the early stages of the program. Entrepreneurial "know-how" knowledge was an insufficient component of the SSE program and a barrier for why more students did not pursue a career in Entrepreneurship.

Professionella bloggar - girl power eller genusfälla?

Denna uppsats är en kvalitativ studie av de två största professionella bloggarna i Sverige, blondinbella.se och kissies.se. Studiens syfte är att ta reda på vilka markörer för klass och genus som kan hittas på bloggarna och utifrån dessa vilken bild av att vara ung tjej det är som förmedlas till bloggarnas läsare. Debatten om de två aktuella bloggarna pågår i media och speciellt är det författarna bakom bloggarna som uppmärksammas, Isabella Löwengrip och Alexandra Nilsson. Med hjälp av teorier kring kön och klass analyserar jag bloggarnas innehåll och försöker utkristallisera vilka teman som är dominerande på dessa bloggar. Resultatdelen är uppdelad utifrån dessa teman som handlar om shopping, kroppsuppfattning och valmöjligheter.

<- Föregående sida 5 Nästa sida ->