Sök:

Sökresultat:

17798 Uppsatser om Enterprise Information Portal (EIP) - Sida 7 av 1187

Inträdes- och utträdesbarriärer : småföretagens rörlighet på den gotländska bankmarknaden

The main purpose of this study was to investigate which enter- and exit barriers that exist on the banking market for small enterprises located within the region of Gotland. The reason was to examine and identify which barriers that could affect the mobility among small enterprise bank customers on the bank market. To identify the barriers, the study was carried out partly by a quantitative survey with 33 small business owners respondents located at three different concentrated small enterprise areas within the region of Gotland. And partly by qualitative interviews that were conducted with two employees at Länsförsäkringar Gotland Bank.The result indicated that the enter barrier mostly depended on the aspect that business owners of small enterprises believed that bank switching were complicated. The business owners did also consider bank switching as time demanding.

Is procuring qualified human capital from China a future for Sweden's wealth sustainability?

Our purpose was to examine why and how to start a ?bridge building enterprise? between qualified Chinese human capital and Swedish structure capital. The theoretical framework consists of literature from well renowned authors and is divided into four different parts: Intellectual Capital, Knowledge Management, China & Intercultural understanding. The empirical foundation has been gathered from a great variety of different sources in an attempt to cover the many complex angels in which this subject can be looked upon. Chinese students, managers in international companies with experience from China, Chinese employees in Swedish companies and different people with good knowledge of different areas of China are all among our respondents.In our conclusion we have reached the three following conclusions for why one should start a ?bridge building? enterprise in between qualified Chinese human capital and Swedish structure capital:-To fill future shortage of qualified human capital in Sweden.-To improve communication between Swedish companies and the Chinese market.-To develop qualified Chinese human capital with western standards..

CHARMportalen - Ett internsystem för CHARM

Varje år arrangeras Nordens största arbetsmarknadsmässa, Chalmers Studentkårs Arbetsmarknadsmässa (CHARM), som engagerar hundratals studenter. Denna rapport avhandlarett kandidatarbete vars syfte är att utveckla ett nytt internsystem till CHARMkommittéen. Det nuvarande internsystemet uppfyller inte de krav på funktionalitet somställs av kommittéen. Studenter som vill engagera sig i mässan kan ansöka om att bli värdar. En värd harett ansvarsområde och behöver då få tillgång till väsentlig information ur internsystemet.Internsystem skall kunna hantera värdansökningar och låta kommittéen tilldela värdroller till de studenter som skickat in ansökan.

Införande av ett dokumenthanteringssystem på SMHI

Den ostrukturerade dokumenthantering, som idag förekommer på avdelningen Ida på företaget SMHI, gav upphov till detta examensarbete. Ett dokumenthanteringssystem har införskaffats till avdelningen. Dokumenthanteringssystemet är en produkt från Microsoft med namnet SharePoint Portal Server (SPS), vilken levererats av WM-data. SPS är relativt ny på marknaden, vilket gör att erfarenheter saknas kring produkten. Syftet med dokumenthanteringssystemet är att samla alla dokument på samma plats, vilket gör dem lätt tillgängliga för alla berörda.

Software keystroke logging : Automatisering av skydd mot software keystroke logging

This piece of work develops a solution that automates protection against software keystroke loggers. Keystroke loggers can be used illegally to register a user's keystrokes and in that way acquire sensitive information. The solution was tested on two different networks and the efficiency was measured. The network represents an enterprise network that uses the operating system Windows along with the directory service Active Directory. A script was developed to solve the automation matter.

Tillverkning, karaktärisering och utvärdering av en ny klass av joniska lösningsmedel

Varje år arrangeras Nordens största arbetsmarknadsmässa, Chalmers Studentkårs Arbetsmarknadsmässa (CHARM), som engagerar hundratals studenter. Denna rapport avhandlarett kandidatarbete vars syfte är att utveckla ett nytt internsystem till CHARMkommittéen. Det nuvarande internsystemet uppfyller inte de krav på funktionalitet somställs av kommittéen. Studenter som vill engagera sig i mässan kan ansöka om att bli värdar. En värd harett ansvarsområde och behöver då få tillgång till väsentlig information ur internsystemet.Internsystem skall kunna hantera värdansökningar och låta kommittéen tilldela värdroller till de studenter som skickat in ansökan.

Förberedelse för förändring : Förutsättningar och behov vid implementering av affärssystem

Organizational change is hard to achieve, but if an organization doesn't change it might risk its own existence. Effective resource allocation and increased control of the internal production are examples of how organizations try to increase its competitive advantage. An ERP system (Enterprise Resource Planning) can help an organization to achieve this by providing management with direct access to a wealth of real-time operating information, streamlined dataflow, and making the company's business processes more effective. Like other IT-related projects, ERP investments are associated with large risks. Many projects failure during the implementation in one way or another.

Inlärning i Emotional Behavior Networks : Online Unsupervised Reinforcement Learning i kontinuerliga domäner

The largest project at the AICG lab at Linköping University, Cognitive models for virtual characters, focuses on creating an agent architecture for intelligent, virtual characters. The goal is to create an agent that acts naturally and gives a realistic user experience. The purpose of this thesis is to develop and implement an appropriate learning model that fits the existing agent architecture using an agile project methodology. The model developed can be seen as an online unsupervised reinforcement learning model that enhances experiences through reward. The model is based on Maes model where new effects are created depending on whether the agent is fulfilling its goals or not.The model we have developed is based on constant monitoring of the system.

Språksvårigheter: : Pedagogernas och logopedernas arbete med att utveckla språket hos barn med språksvårigheter

Customer satisfaction is a key aspect for many corporations, among them Exacta Distributionscenter. To raise their customer satisfaction, we have researched ways to raise customer satisfaction through the implementation of an error-handling system and recommendations on how the organization should function in the future. This paper describes how these recommendations and the application has been developed, through help in existing theories. This results in a customer portal with the main purpose to provide help in handling orders with errors, and several routines recommended to Exacta Distributionscenter. .

Enterprise Risk Management. Hur använder svenska företag ERM?

I följande studie har vi valt att studera vad som menas med strategiskt HR-arbete, både som ideal samt i mer konkreta termer. Begreppet strategiskt HR-arbete är väl använt inom dagens organisationer, men den egentliga innebörden av begreppet rent konkret är mer diffust. Syftet med studien är mer precist att beskriva och konkretisera HR-personers egen uppfattning kring vad det innebär att arbeta strategiskt inom HR samt försöka förstå vad det innebär i praktiken.En enkät har skickats ut till 50 personer. 20 personer svarade och svaren analyserades med utgångspunkt ifrån den teoretiska referensram som vi använt oss utav.I teorin beskrivs den historiska utvecklingen av HR-arbete, och vi beskriver de betydelsefulla begreppen PA, HR, HRM och SHRM som ofta förekommer inom HR. Teorikapitlet avslutas med vår egen modell, vilken vi sammanställt utifrån den litteratur vi tagit del av.

Det mobila arbetslivet : Beredskapsanalys och planering inför organisatorisk förändring

Få studier har undersökt hur mobila arbetsprocesser kan integreras i verksamheter ur ett verksamhetsorienterat perspektiv, och bland organisationer råder brist på förståelse för, och långsiktiga strategier inom, företagsintern mobilitet.Denna studie undersöker hur en organisation kan förbereda sig inför förändring mot ett mobilare arbetsliv. För att besvara detta utfördes en litteraturstudie och en fallstudie bestående av dokumentstudier och intervjuer hos en organisation med särskilt utformad metodik inom området.Mognadsgraden kan utifrån resultaten anses relativt låg, och arbetet behöver lägga vikt på skapandet av förståelse för mobilitet och dess innebörd, där utmaningarna återfinns i hantering av förhållningssätt, organisationskultur, och ledarskap. Mobilitetsrelaterade behov var av både uppgiftsorienterad och social art, där olika tekniska lösningar föreslogs kunna bevara band mellan individer och organisation. Det finns behov av mer longitudinella studier eftersom de signifikanta förändringarna antyddes ske över längre tid. En viktig del av kunskapsutvecklingen inom området handlar också om att lära från andras exempel, där denna studie utgör ett bidrag..

Uppföljningsarbetet av efterkalkyler på Portsystem 2000 AB

This thesis is carried out at Portsystem 2000 AB who manufactures and markets industrial doors and docking systems. The background to this thesis is that the company?s management considers that their follow-up process of cost accounts is not fully functioning.The aim with this report is to investigate and describe the present procedure of the follow-up process concerning the time of operations and come up with suggestions for improvements. This thesis is performed within the range of the following areas: Information systems, quality, processes and cost calculation. The main method we used were semi structured interviews with a fairly opened framework.

Utformning av felhanteringssystem hos företag inom tredjepartslogistikbranschen : med stöd i erkända felhanteringsprocesser

Customer satisfaction is a key aspect for many corporations, among them Exacta Distributionscenter. To raise their customer satisfaction, we have researched ways to raise customer satisfaction through the implementation of an error-handling system and recommendations on how the organization should function in the future. This paper describes how these recommendations and the application has been developed, through help in existing theories. This results in a customer portal with the main purpose to provide help in handling orders with errors, and several routines recommended to Exacta Distributionscenter. .

En generell processkartläggning av leveransplanering för biobränsle i Sverige

The contribution of biofuels to the total consumption of energy in Sweden must increase to 49 % in order to meet the goals for the year 2020 set by the European Union. In order to do so, improved information systems are needed to support the business processes within delivery scheduling between customers and suppliers.Enterprise Architecture (EA) is a concept to enable the alignment of Business processes and Information Systems. EA is the framework for the architectures of business, information and applications. With a comprehensive view of the architectures, an Information System aligned with the Business processes can be enabled. The first step in the development of an Information System is documenting the business processes.The goal of this study is to clarify a generic sequence of activities performed within the delivery scheduling process and the information needed to perform the activities.Data for the study was collected through qualitative interviews, first through a meeting with the respondent and after that a following telephone interview with in total 5 suppliers and 6 customers of biofuels.

Styrelsesammansättning och styrelsens funktion i sociala företag

This paper is about the composition and function of boards of social enterprises. A social enterprise can be defined as a company, which is founded by users or external stakeholder in order to create jobs (or a work place), a meaning in live or to further integration. One tries to achieve this goal by a business activity and/or subsidies and/or neighbourhood projects. The amount of social enterprises grew steadily after the restructuring of social welfare in Sweden since the 1980. Alternative forms of welfare ? such as a social enterprise ? will probably grow further in importance.

<- Föregående sida 7 Nästa sida ->