Sök:

Sökresultat:

695 Uppsatser om Employee value proposition - Sida 13 av 47

Uppsägning på grund av sjukdom

The purpose of this essay is to investigate how employers? rights to give employees notice because of illness are regulated in Swedish working life. This essay consists of two parts. The first part is jurisprudential and based on traditional juristic method. The second part entails the discipline Sociology of Law and is based on a qualitative survey consisting of two interviews.

Att lokalisera kompetenser på flexkontoret :  

To find competencies on a workplace with flex office structure.Companies today, 2012 are facing new opportunities and challenges. Information technology develops, competition is bigger today than ever, increased environmental requirements will be added and new patterns of life and values are occurring. This means that people who work in offices feel strong pressure of conversion, which is something that people experience differently. Therefore it is essential how the working environment is designed in an office. Working in an office means a lot of information processing and we can see large changes taking place.

En studie av samrådsredogörelsen

Enligt Plan- och bygglagen är samrådet en obligatorisk del i en planprocess. Efter att ett samråd har hållits ska de inkomna synpunkterna sammanställas i en samrådsredogörelse. Samrådsredogörelsen blir då en del av planhandlingarna för det aktuella planområdet. I det här kandidatabetet granskas och undersöks hur en samrådsredogörelse skrivs. Det tar sin utgångspunkt i Plan- och bygglagen, i både den nuvarande och i regeringens proposition till en ny Plan- och bygglag.

Den serviceanställdes användande av humor, charm och flirt i kundmötet

Abstract This essay is written to answer the questions of why, how and against who employees in the service sector use humour, charm and flirt in the interaction with their customers. The service management research is quite extensive, but despite this the research partly misses studies around why employees tend to act in certain ways while interacting with their customers. To understand the reasons of why they act in these particular ways, we need to know which factors that can be crucial when it comes to the employees? behaviour in these situations. By knowing the underlying reasons of using a special way to communicate with customers, it is much easier to achieve a clearer overview of the subject.

Medarbetarna spelar domino med konkurrensmedelsmixen - medarbetarnas nöjdhet som katalysator

The most vital for a business is to understand how to please and satisfy its customers in order to make them loyal to the company. Companies weapon for competition in the retail business is defined through the retail mix. The retailer however often have limited resources whereas they have to prioritize between the factors included in the retail mix. The main purpose for this paper is to investigate what kind of internal connections that may occur between the factors in the retail mix, with focus on the job satisfaction as a catalyst on driving the values of the parameters included in the retail mix, where the factor service is the starting shot for the others included..

Onyttiga vägsamfälligheter : En analys och beskrivning av åtgärder

Onyttiga vägsamfälligheter är ett problem som uppstått under äldre tiders fastighetsbildning och är idag en olägenhet för lantmätare och fastighetsägare i många förrättningsärenden. Detta arbete har syftat till att studera de metoder för utplåning av onyttiga vägsamfälligheter för att slutligen ge förslag på möjliga lösningar. Studier har gjorts av en utredning, en proposition, förrättningsakter och rättsfall med fokus på städning av fastighetsindelningen. De förrättningsakter som studerats innehåller fastighetsregleringsåtgärder som verkar för utplåning av onyttiga samfälligheter och sanering av fastighetsindelningen. Förrättningarna innefattade ett eller flera större områden med ett stort antal fastigheter.

Lean i Sjukvården - En studie i hållbar verksamhetsstrategi

IN THIS THESIS WE EXAMINE LEAN IN HEALTHCARE, IN PARTICULAR WE LOOK AT THE PERCEIVED CHANGES BY THE PEOPLE WORKING IN THE PROCESS AS WELL AS THE ONES WORKING WITH MORE ADMINISTRATIVE TASKS. WE ALSO ASK OURSELVES IF THESE CHANGES ARE SUSTAINABLE. OUR STUDY IS DONE ON THREE CLINICS (LOCATED IN SÖDERTÄLJE, LANDSKRONA AND MALMÖ). THE STUDY IS PERFORMED THROUGH DEEP-INTERVIEWS WITH A FEW KEY PEOPLE IN THE DIFFERENT CLINICS. FURTHER A SURVEY IS SUBMITTED TO EACH OF THE THREE CLINICS TO GET A BROADER INSIGHT OF THE PERSONNEL'S VIEW ON THE CHANGES.

Väderstation

We got in contact with Marco AB, who we?ve had contact with before concerning earlier projects, to find out if they were interested in arranging a larger project for our last class (Examensarbete 15hp). They were very positive to this proposition, and soon they offered us a project regarding reconstruction of their current mechanical device that absorbs all the force from the lift itself when it is at a predefined level (sv. sjunkspärr). The current solution does fulfill the requirements that are given, however it is not a solution that gives a high level of satisfactory.

Vem bestämmer över skolan?: kommunaliseringen och några av dess konsekvenser

Denna uppsats belyser den debatt som rådde i media och i riksdagen under åren 1989 och 1990. Debatten handlade om regeringens proposition 1988/89:41 ?Om kommunalt huvudmannaskap för lärare, skolledare, biträdande skolledare och syofunktionärer?. Diskussionen framställs med hjälp av motioner i riksdagen samt artiklar i fack- och dagstidningar. Dessa är skrivna av intressenter som argumenterar för och mot förslaget.

Hazel- Ett mjukvarusystem för automatisk och optimal schemaläggning

This report documents the development of a software system for automaticscheduling called Hazel. This system is comprised of a server where an automaticscheduler has been implemented, as well as a web and mobile applicationthat allows users to interact with the system. The scheduler hasbeen developed with the functional programming language Haskell and usesa SAT-solver.Manual scheduling has long been the bane of managers everywhere, asmatching the needs of the employer with those of the employee is often adifficult and time-consuming task. There already exists several automaticschedulers that attempt to solve this problem. The issue with said schedulersis that thay tend to be expensive, or developed to only fulfill the needsof a particular organisation.

Jag är organisationen : En studie om delaktighet och engagemang på ABB Västerås Motors & Generators

SammanfattningDatum: 18 januari 2013Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hpInstitution: Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingFörfattare: Simon Brodahl Pontus Eliasson David WahlbergTitel: Jag är organisationenHandledare: Johan GrinbergsNyckelord:Delaktighet, engagemang, delaktighet i beslutsfattande frågor, psykologiskt ägandeskap, anställdas välbefinnande och kunskapsspridning.Frågeställning:- Finns det ett gemensamt synsätt på delaktighet och engagemang inom ABB Motors & Generators?- Vad kan göras för att öka delaktigheten och engagemanget inom produktionsdelen och vad kommer detta leda till?- Vad bör ABB: Motors & Generators ha i åtanke vid applicerandet av delaktighet inom produktionsdelen i framtiden?Syfte: Syftet är att utifrån teoretiska referenspunkter analysera ABB:s verksamhet ur ett engagemangs- och delaktighetsperspektiv som ligger till grund för en analytisk diskussion vilken utmynnar i förbättringsförslag.Metod: Den teoretiska referensramen är konstruerad med hjälp av vetenskapliga artiklar och litteratur som behandlar ämnet engagemang och delaktighet. Det empiriska materialet består av en kvalitativ studie bestående av tre djupintervjuer.Slutsats: ABB Motors & Generators innehar ett tankesätt som behövs för att främja ökad delaktighet och engagemang hos de anställda. För att öka medarbetarnas engagemang till organisationen, krävs det att kommunikationen är bra mellan de olika funktionerna. Det är även viktigt att produktionsdelen känner förtroende för ledningen samtidigt som ledningen ger medarbetarna bekräftelse.

Utveckling av drivrutin till Intermec Easycoder 501 XP

We got in contact with Marco AB, who we?ve had contact with before concerning earlier projects, to find out if they were interested in arranging a larger project for our last class (Examensarbete 15hp). They were very positive to this proposition, and soon they offered us a project regarding reconstruction of their current mechanical device that absorbs all the force from the lift itself when it is at a predefined level (sv. sjunkspärr). The current solution does fulfill the requirements that are given, however it is not a solution that gives a high level of satisfactory.

Decentraliserad administration av gästkonton vid Karlstads universitet

We got in contact with Marco AB, who we?ve had contact with before concerning earlier projects, to find out if they were interested in arranging a larger project for our last class (Examensarbete 15hp). They were very positive to this proposition, and soon they offered us a project regarding reconstruction of their current mechanical device that absorbs all the force from the lift itself when it is at a predefined level (sv. sjunkspärr). The current solution does fulfill the requirements that are given, however it is not a solution that gives a high level of satisfactory.

Barns upplevelser av rörelse : -en intervjustudie med sex- och sjuåringar

In many earlier investigations a recall advantage of auditory lists spoken in a single voice has been found over recall of lists spoken in two alternating voices. One explanation proposed is an organization strategy which makes recall of alternating-voice lists so difficult. The strategy implies sorting same-voice words into same-voice groups at encoding. Based on this proposition, it was assumed that voice-by-voice recall would be better than recall in order of presentation, as then the recall instruction and the organization of items in memory would be in concordance. The present experiment tested and was unable to support this hypothesis.

Ny kutym eller ny kostym? : Etableringsreformen ur ett nyinstitutionellt ekonomiskt perspektiv

Syftet med studien är att undersöka måluppfyllelsen av etableringsreformen, som trädde i kraft den 1 december 2010, samt aktören etableringslotsens funktion inom denna reform. Detta görs utifrån de uttalade målsättningarna i regeringens proposition 2009/10:60 Nyanlända invandrares arbetsmarknadsetablering ? egenansvar med professionellt stöd. Därutöver belyses vilka hinder som finns för målens uppfyllelse. Studien baseras på rapporter och andra dokument från offentliga myndigheter, vilka bland annat kompletteras med egeninsamlad data.

<- Föregående sida 13 Nästa sida ->