Sökresultat:
486 Uppsatser om Employee downsizing - Sida 15 av 33
Riskkapitalägande i den svenska välfärdssektorn - kortaste vägen till (skatte-)paradiset
This thesis studies whether private equity owned firms within the Swedish welfare sector distinguish themselves in terms of tax planning and short-termism from a control group consisting of other privately owned welfare firms. For the first time, the comparison is made on the entire welfare sector, between 14 matched pairs within education, health care and elderly care. We use financial metrics associated with tax planning and short-termism in sign tests to examine whether the private equity owned firms differ from our control group. The financial metrics tested are actual and paid tax rates, level of interest, book-tax gap, investments, personnel expenses per employee, and cash earnings. We find that the private equity owned firms in terms of tax planning only differ in the level of interest, while no notable differences are found in terms of short-termism..
Konflikter och konflikthantering bland unga och ledare på en fritidsgård i Nacka : Möjligheter och och faror med konflikter
In this essay I have examined how teenager and leaders handle conflicts on a recreation centre in Nacka, outside of Stockholm in Sweden.I have made qualitative interviews with two leaders and ten teeangers. Also I have read researchlitterature about conflicts and how to handle them. Then I have made observations watching how leaders and teeangers communicate and behave.The purpose of the examination is to describe differences with constructive and destructive handle with conflicts. I have also shown how conflicts can give possibilites for the involved people to get to understand themselves, the other parts and the whole complex social behavior better.But that demands that the involved people choose a constructive solution where both parts cooperate, understand eachother and can see how themselves have contributed in developing the conflict.I have worked as an employee at the recreation centre two evenings a week in sex months. During that time I have observed conflicts and different strategies among teeangers and leaders.My conclusions are that conflicts give opportunities for people to grow as human-beeings and get a mentally richer life.
Upplevelsen av att arbeta inom ett personalkooperativt företag : Skillnaden mellan medlem och anställd
Studien undersökte hur arbetet inom den personalkooperativa verksamheten upplevdes av medlemmar och anställda, samt skillnaden dem emellan. I denna studie användes personalkooperativ för att det där ingår både medlemmar, som är ägare av kooperativet, och anställda. Syftet uppnåddes genom intervjuer där tre frågeställningar användes: vad upplevda erfarenheten är av att ingå i ett personalkooperativ, hur företagets handlingar stämmer överens med de aktuella kooperativens sju principer, samt hur deltagarna förhåller sig till Maslows behov. Resultatet visade dels att möjligheten att själv kunna påverka arbetet var skälet till varför deltagarna valt att ingå i ett kooperativ. Dock angavs som negativt saknaden av en chef och den bristande ekonomin. Skillnaden mellan medlemmar och anställda framgick genom att medlemmarna fokuserade mer på verksamheten som helhet medan de anställda lade fokus på interaktionen mellan kollegor.
Tillbudsrapportering : Skillnaden mellan två arbetschefsgrupper
In autumn 2010, the Division of Civil Engineering at the Swedish building contractorPEAB made a campaign to increase the number of reported incidents. Informationwas sent to the branch manager who was responsible to enlighten the employees onthe establishment. The goal of PEAB Division of Civil Engineering is to have at least 10reported incidents per accident that generate more than 8 hours absence. Therefore,it is important that the employees understand how the report system for incidentsworks. The number of reported incidents differs between regions.
Upplevd arbetsrelaterad stress hos bankanställda män : en intervjuundersökning
The purpose of this thesis was to look at the relationship between the experiences of work related stress among male bank employees and how they dealt with potential stress. The thesis focused on male bank employee?s experiences and management of work related stress with the control requirements and support model as a starting point. Work related stress is a phenomenon that has become a serious problem with economic impact for both the individual and organizations. Increased absence from work due to medical issues is one example of such consequences.
Medarbetarundersökningens roll i chefernas arbetsmiljöarbete : En kvalitativ studie hos Trafikverket
En god arbetsmiljö är en lagstadgad rättighet för arbetstagaren enligt Arbetsmiljölagen. Arbetet med att säkerställa en god arbetsmiljö kallas arbetsmiljöarbete och är en nyckelfaktor för att skapa hälsosamma och attraktiva arbetsplatser. Medarbetarundersökningar är en undersökningsmetod i det systematiska arbetsmiljöarbetet men kan också användas i syfte att ta reda på medarbetarnas uppfattningar om sin arbetssituation med målet att skapa verksamhetsförbättringar.I denna studie har syftet varit att undersöka vilken roll som medarbetarundersökningen spelar i chefernas arbetsmiljöarbete. Studien undersökte hur cheferna arbetar med arbetsmiljöarbete och hur arbetet med resultatet från en medarbetarundersökning genomförts. Studien genomfördes på en funktion med tre organisationsnivåer och bygger på 12 kvalitativa intervjuer med funktions-, avdelnings- och enhetschefer.Studien visar att medarbetarundersökningen spelar en viktig roll i chefernas arbetsmiljöarbete på alla organisationsnivåer både som diskussionsunderlag i ledningsgrupper och i dialogen med medarbetarna samt som bevis på att genomförda arbetsmiljöinsatser fungerar.
Tempus Custode : En GPS-tidrapporteringsapplikation
This paper describes Tempus Custode, a smartphone application with which the user may register working hours and travel time during the work day. The application communicates with a database via a server. The data stored in the database may be manipulated using an administrator tool, mainly for the composition of time reports. In this way, the user?s task of time reporting his day is greatly simplified.The application is able to automatically discriminate between work time and travel time, as it continuously fetches positioning data from the smartphone GPS receiver.
Criteria´s for soft innovation : visionen om att standardisera kriterier som höjer innovationsklimatet
Denna studie syftar till att ta reda på vilka element som höjer det innovativa klimatet i företag och organisationer. Utifrån dessa element har författarna skapat kriterier som heter ?Soft innovation?. Visionen är att framtiden skulle kunna standardisera dessa kriterier. En abduktiv metod har använts.
Criterias´s for soft Innovation : Visionen om att standardisera kriterier som höjer innovationsklimatet
Denna studie syftar till att ta reda på vilka element som höjer det innovativa klimatet i företag och organisationer. Utifrån dessa element har författarna skapat kriterier som heter ?Soft innovation?. Visionen är att framtiden skulle kunna standardisera dessa kriterier. En abduktiv metod har använts.
Psykologiska kontrakt, kommunikation och relation mellan chefer och anställda på Socialförvaltningen
Psykologiska kontrakt är ett tvåvägsutbyte av upplevda löften och medvetna och icke medvetna åtaganden mellan chef och anställd. I tidigare studier framkommer det att kommunikationen på arbetsplatserna har en påverkan på relationen mellan anställda och chefer. Hur ser chefer och anställda på de psykologiska kontrakten? På vilket sätt upplever chefer och anställda kommunikationen på Socialförvaltningen? Hur påverkas relationen mellan chef och anställd om de psykologiska kontrakten bryts? Undersökningen genomfördes på chefer och anställda på en Socialförvaltning. En kvalitativ metod genom intervjuer och en kvantitativ metod genom enkäter användes.
Arbetsgivarens skyldigheter att förebygga psykosocial ohälsa : Emperisk studie vid Karlstads universitet
In the society of today more and more employees are reported sick due to illness caused by their place of work. A lot of employees are stressed in their daily work and because of that they get mentally exhausted. These common occurrences are a part of the psycho-social work environment and it is the employers responsibility to avoid them. To rehabilitate an employee is often very expensive and takes a lot of time. Focusing on preventing illness in the work environment, instead of repair when illness is a fact, is an advantage both for the employers and the employees.The purpose with this essay is to illuminate the responsibility that the employers have to prevent psycho-social illness in the work environment.
Har ni någon bra bok?: Om biblioteksanställdas användning av readers advisory verktyg
Studies have shown that library employees often choose not to use readers? advisory tools but to instead rely entirely on their own experience, often doing the library user a disservice. However, very few have looked at why this is so. This thesis looks at to what extent thirty individual employees in thirty Swedish public libraries use readers advisory tools when helping a patron find a good book, with the major focus on what motivates them to use these tools and why some choose not to use them. It was found that readers? advisory tools where not used with any consistency and that many things influence the library employees? use of these tools.
Enhetschefernas roll i rehabiliteringsprocessen - Vilka möjligheter och hinder upplever de?
Abstract
This paper seeks to answer how well the unit managers in a community live up to its
responsibility for rehabilitation. What opportunities and obstacles center managers
feel that they have in the rehabilitation process and their expertise in rehabilitation
are adequate. The essay is based on qualitative, in which six interviews were
conducted to help capture the Heads of Unit subjective experiences. Five of the
respondents are heads of units in the elderly, and an interview with the
rehabilitation coordinator of the municipality. Respondents' comments and relevant
literature form the basis for this essay.
Den "perfekta" chefen; En studie om fem anställdas perspektiv på chefsrollen
Abstract Thou there are much written about management, are there, according to Mintzberg no simple definitions regarding how managers should operate towards other co-workers or employees. This essay outlines a perspective for study of managers, from an employees point of view. The study was preformed at one private company, and the empirical data was gathered from five employees. The methodological approach contained qualitative methods based on semi-structured interviews. By using this method, a deeper understanding regarding the questions was desired.
Belöningssystem och engagemang : ? En studie av Eniro 118 118, Ernst & Young och Henses Herrmode.
Title: Reward systems and Commitment-A study of Eniro 118 118, Ernst & Young and Henses men'sfashion.Authors: Marlene Backlund, Vida Miraftab & Marcus SvenssonSupervisor: Arne SöderbomCourse: Dissertation 15 ECTSKey words: incentive programs, commitment and justicePurpose: The purpose of the study is to learn about the relationship betweenrewards and employee commitment in the case companies.Method: We have chosen to design the study, from a hermeneutic visibleway, and the essay approach is abductive. Study research methodis qualitative. We have chosen the method of interview in the casestudy. Theory: The thesis theoretical framework is separated into two main parts,incentive systems and commitment. The chapter is summarized ina model.Empirical method: A total of nine interviews conducted, three interviews in three casecompanies.