
Sökresultat:
611 Uppsatser om Emotional priming - Sida 37 av 41
Värdegrund och känslor i skolan : Vilka är förutsättningarna?
The purpose of this report was to examine the schools views on its task to form good citizens and also the work with children and their souls and feelings. My question of issue was:? Which are the conditions from where you work with feelings and forming good citizens in school?In the Swedish learning curriculum for the compulsory grades, Lpo 94, there is a lot to be read about the schools task to form good citizens and human beings. One can also read that the schools have to work with the feelings of its pupils and also the issue of values. The results of my report show that the school has a responsibility to support the family?s work with the upbringing and the personal growth of their children.
Väninnor, älskarinnor och goda styvmödrar : Kvinnliga vänskapsrelationer i tre svenska romaner 1836-1857
This study focuses on romantic friendship between women in three Swedish novels written between 1836 and 1857: Sophie von Knorring?s (1797?1848) Illusionerna (1836), Fredrika Bremer?s (1801?1865) En dagbok (1843) and Marie Sophie Schwartz? (1819?1894) En fåfäng mans hustru (1857). Also, the connection between women and passion as well as the interesting occurrence of step- and foster mothers is looked upon in the study.The romantic friendship is freely expressed in these novels; love between women is neither presented as unnatural or unchaste. It both challenges the heterosexual matrix? claim on intelligibility and its rules for how desire should be expressed.
The heartbeat under your necktie ? fysiska f?rem?l och den sociala milj?n i Ted Koosers "Delights & Shadows"
This essay examines through a sociological perspective how physical objects in Ted Kooser?s poetry collection "Delights & Shadows" can be used to depict the characters? social environment. This is done by examining the physical objects found in 25 poems, the relationships between subjects and objects, and how this relationship can describe the social environment. The essay also examines how the relationship between subjects, objects, and the presence of the social environment within the text affects the reader experience. The physical objects are examined with Bill Brown?s Thing Theory as "things" that stop working for humans, when their flow within the circuits of production and distribution, consumption and exhibition is arrested, however momentarily.
Föräldrars uppfattningar kring sin betydelse i det cannabisförebyggande arbetet ? En kvalitativ studie med fokusgrupper som metod
Introduction: Parents have been shown to be of great importance in preventing cannabis use among adolescents. Parenting practices such as control, open communication and good relations within the family have shown to be protective factors, whereas lack of communication and weak social and emotional support have been associated with an increased risk for cannabis use among adolescents. Aim: The aim of the study has been to explore parents? perceptions about their own importance in preventing cannabis use among adolescents. Method: A qualitative method consisting of focus group interviews has been used to fulfill the aim.
Att skapa ordning i kaos - Föräldrars erfarenheter från det vårdtillfälle deras barn fick diagnos av långvarig sjukdom
Introduktion: Barn med långvarig sjukdom är en av de största patientgrupperna inom barnsjukvården. Det vårdtillfälle då barnets diagnos säkerställs innebär ofta att behandlingen intensifieras, omvårdnadens mål riktas mot att barnet med hjälp av föräldrarna ska få den kunskap som krävs för att snarast kunna återvända till sin hemmiljö. Att identifiera och tillgodose föräldrars behov av stöd och samtidigt prioritera omvårdnadsåtgärder till barnet är en utmaning för barnsjuksköterskan. Då korta och effektiva vårdtillfällen eftersträvas är det av stor vikt att ineffektiva eller irrelevanta vårdåtgärder minimeras. Denna forskningsplan redovisas tillsammans genomförd pilotstudie.
Granskning av sjuksköterskans journalföring gällande emotionell hälsa hos patienter som genomgått allogen stamcellstransplantation
Enligt Patientdatalagen (SFS 2008:355), 3 kap, 1 § har fastställts att sjuksköterskan är skyldig att föra journal. I varje patientjournal ska upprättas en omvårdnadsplan vilken ska vara utformad enligt omvårdnadsprocessens fem faser: bedömning, diagnos, mål, planering, genomförande och utvärdering. Omvårdnadsdokumentationen har som syfte att beskriva den vård som patienten erhållit genom att den beskriver vilka beslut som tagits, vilka åtgärder som gjorts samt vilka resultat som uppnåtts. Patienter som genomgår allogen stamcellstransplantation (SCT) upplever ofta en hög psykologisk påfrestning och själva transplantationstillfället är i sig komplext med många behandlingsrelaterade biverkningar som påverkar hela den transplanterades tillvaro både fysiskt och psykiskt. Syftet med uppsatsen var att undersöka sjuksköterskans omvårdnadsdokumentation avseende omvårdnadsprocessen gällande patienters emotionella hälsa (EH) från utskrivningsdatum för SCT och ett år framåt.
Bristande mjölknedsläppning hos förstakalvare : en enkätstudie
Milk ejection in dairy cows can be inhibited if oxytocin is not released from the pituitary gland. The problem with inhibition of the milk let down is not new, but has recently regained interest. It is observed during different types of emotional stress, for example when cows are moved to an unfamiliar environment, during oestrus, changing from suckling to machine milking or when being milked for the first time.
The aim of the study was to examine the extent of cows with disturbed milk ejection in Sweden. A survey was sent out to 1000 dairy farmers in order to collect data about herd size, housing systems and routines at calving and milking.
Morgontidningar, kvällstidningar eller nättidningar? : ? en kvalitativ studie av de unga vuxnas förhållningssätt till de olika tidningsformerna
Title: Morning papers, evening papers or webb magazines? - a qualitative study about young adults attitudes about the different magazine types.Number of pages: 45Author: Antonella MarinoTutor: Göran SvenssonCourse: Media and communication studiesPeriod: Autumn term 2009University: Division of Media and communication, Department of Information Science, Uppsala University.Purpose/aim: The aim of this essay is to find out how young adults of the age of 20-30 discusses about the different types of news papers: morning papers, evening papers and Webb magazines. I have chosen four needs for my essay which are surveillance, emotional release/ entertainment, personal identity and interactivity. The purpose is to find out the differences between morning papers, evening papers and webb magazines. Which magazine type satisfies my four chosen needs in a best way? Which other conditions influence the young adults choices of magazine type? I will also try to find out if the new idea interactivity can be equivalent to the other three needs.Material/Method: I have used three groups for discussion for my essay.
Föräldraskattningar av för tidigt födda och fullgångna barn med hjälp av Ages and Stages Questionnaires: Social-Emotional (ASQ:SE)
Titel: Konsumentens val av fastighetsmäklareÄmne: Kandidatuppsats i företagsekonomi.Författare: Elin HjulströmNyckelord: Marknadsföring, relationer, tjänst, lojalitet, fastighetsmäklare.Problemformulering: Vilka kriterier anser småhussäljare påverkar deras val av fastighetsmäklare och vilka av dem är avgörande i valet? Hur ska fastighetsmäklaren agera i och inför en fastighetsaffär för att skapa förtroende och för att få kunden att återkomma?Syfte: Att beskriva vilka kriterier som är viktiga och avgörande när en bostadssäljare väljer fastighetsmäklare.Teori: Som utgångspunkt används en modell över tjänstemarknadsföringsprocessen. Teori behandlas kring de olika stegen i modellen; önskemål och behov, utveckla och kommunicera tjänsterbjudandet, kundens förväntningar, kundmötet samt skapandet av kvalitet och lojalitet. Metod: Kvalitativa intervjuer har genomförts med fem konsumenter som nyligen har anlitat en mäklare. Respondenterna har relativt fritt fått berätta om deras val av fastighetsmäklare samt om hur de anser att processen har fortlöpt.Slutsats: Tre faktorer har visat sig vara avgörande i valet av fastighetsmäklare. Den första är förtroende för mäklaren som person framför allt men att mäklarfirmans rykte och image speglar seriositet spelar också en stor roll.
?r verkligen alla med p? noterna? En systematisk litteratur?versikt ?ver specialdidaktiska verktyg och musikl?rares utmaningar kring elever med NPF i musikundervisningen i grundskolans ?vre ?rskurser.
Avsikten med den h?r litteratur?versikten var att unders?ka vilka specialdidaktiska verktyg som anv?nds i musikundervisningen f?r elever med NPF i ?ldrarna 11 ? 16 ?r. Uppsatsen ?r utformad som en systematisk litteratur?versikt med 23 internationella forskningsstudier, vilka publicerats mellan 2013 och 2024. Musik?mnet i grundskolan ?r ett ?mne som kan vara utmanande f?r elever med NPF.
Nu a?r det dags att agera! : en analys av konsumentbeteende fra?n mjo?lkupproret i Ska?ne
At the end of 2008, Arla concluded agreements with several supermarkets in southern Sweden. The agreement with the supermarkets excluded Ska?nemejerier from the stores. This meant that Ska?nemejerier lost approximately 7% of sales volume.
Om du lyssnar på mig kanske jag lär mig något! : En essä om relationers betydelse för barnets lärande på förskolan
The purpose of this essay is to explore how educators are supposed to prioritize their work at the preschool so that all children are listened to and the conditions necessary for kids to dare to express their feelings and thoughts are in place. How is the relationship important for the child's learning? How do I become a committed educator who knows how to interpret and prioritize my work so it benefits children's learning? I am developing these questions in two parts in my following text. Firstly I am writing about why it is important that we who work as pedagogues meet the child on the child?s own terms.
Språk och minne ? hinder eller verktyg? : En studie om pedagogers förhållningssätt till elever med språkstörning i lärandesituationer, med fokus på arbetsminne
The purpose of this study is to generate knowledge about how teachers relate to students with language impairment in learning situations, with particular focus on working memory. The questions are: What kind of knowledge do teachers have regarding language impairment and working memory?, What experience do teachers have regarding lack of working memory abilities among students with language impairment and which consequences do the teachers believe such defects may have for the students? and How can teachers create a learning environment that reduces the working memory demand for students with language impairment? A review of the field shows that there are gaps to fill regarding students with language impairment and working memory. Language impairment has so far been neglected by researchers and within the public debate. How working memory capacity affects the students has only recently begun to receive attention in school and research.
Strålande tider, härliga tider? Konsumtion av pilsnerfilmer och äldre svenska komiska filmer i en nutida kontext
In Sweden there has been a surge of interest in the films classified as pilsnerfilms, i.e. comicalfilms produced for little money in the 1930's and containing a more working class and/or ruralsetting then the so called "champagne comedies" from the same era. The concept"pilsnerfilm" is how ever a little vague and although the main focus of this paper ispilsnerfilms, it will also cover other types of comical films made in Sweden between the1930's and 1940's.This paper examines the now-existing network of people interested in these types of movies.It will do so by interviewing seven of the most prominent fans of movies made during the1930's and 1940's. Most of them are living in Stockholm. The paper discuss how through theconsumption of these types of films, a nostalgic gaze is created.
?Du måste ju styra upp ditt liv?? Om normers och förväntningars roll i nio berättelser om avhopp i grund- och gymnasieskola.
Individer med erfarenheter av skolavhopp tenderar att i bland annat forskning och medier buntas ihop och kategoriseras som en homogen grupp med liknande bakomliggande orsaker till avhoppen. Dessa individer benämns inom forskning som dropouts och kan av samhället betraktas som en problematisk grupp på arbetsmarknaden. Studiens syfte är att öka förståelsen för hur nio unga vuxna resonerar kring det egna skolavhoppet. Detta i relation till hur normer och förväntningar kan påverka hur skolelever upplever att de blivit bemötta av vuxna i deras omgivning. Studiens frågeställningar är enligt följande: Hur talar föreliggande studies intervjupersoner om bemötande från lärare, skolpersonal och övriga vuxna under uppväxten? Hur kan intervjupersonernas handlande förstås i relation till normer och förväntningar de tycks ha förhållit sig till under uppväxten? Kvalitativ metod har tillämpats där intervjuer gjorts med nio individer som har erfarenheter av avbruten grundskole- eller gymnasieutbildning.