
Sökresultat:
7738 Uppsatser om Efficient Leadership and Personal Leadership. - Sida 47 av 516
Konflikthantering : Ett verktyg i det dagliga arbetet
Syftet med denna studie är att undersöka faktorer som kan vara av betydelse för att möjliggöra konflikthantering i det dagliga arbetet. Vi menar att om möjligheter skapas och initiativ tas från ledningens sida så kan organisationen utvecklas i en positiv riktning. Studien grundar sig delvis på teorier om vikten av att ha en tydlig struktur som uppfattas av medarbetarna som rättvis och att konflikter kan få konsekvenser för hela organisationen. Studien är av kvalitativ design och är utförd inom äldreomsorgen i en kommun i södra Sverige. Analysen visar att faktorer som: tydlig arbetsstruktur, gemensam vision och målsättning, utbildning inom konflikthantering, tydlig och öppen kommunikation, att ta sig tid till konflikthantering, att vara professionell och neutral och att ta ansvar och visa respekt har en betydande inverkan vid konflikthantering.
Undersökning av en industrifastighets material och resurshantering enligt miljöcertifieringssystemet LEED
Miljöcertifieringssystemet för byggnader, LEED (Leadership in Energy &
Environmental Design) lanserades 1998 i USA av USGBC (United States Green
Building Council). USGBC är en icke vinstdrivande organisation, vars mål är att
bidra till utökat hållbart byggande. Skanskas första byggnad som certifierades
enligt LEED färdigställdes 2001 i den amerikanska delstaten North Carolina. I
slutet av februari 2009 offentliggjordes det att Skanska skall införa systemet i sin
Nordiska organisation.
Undersökningen som genomförts handlar om ett av LEED New Constructions sex
delområden, Materials & Resources. Materialhanteringen för ett byggprojekt som
Skanska uppfört har analyserats för att avgöra huruvida det skulle kunna erhålla
poäng vid en certifiering enligt LEED.
Verksamhetsstyrning : en fallstudie av en revisionsbyrås anpassning och förväntningar vid avskaffandet av revisionsplikten
This study examines how a company adapts its operating control when the environmental circumstances are changing. This is a case study with a qualitative approach which is based on interviews. The main purpose is to examine how an accounting firm adjusts its operating control in order to meet the abolishment of the statutory auditing. Another purpose is to describe how the abolishment of the statutory auditing will influence or have influenced the choice of measures in the balanced scorecard. The question this study aims to examine is: How do audit firms adapt its operating control in order to meet changes in the environment? This question lead to a second question which the study also aims to examine and is How is the abolishment of the statutory auditing influencing the accounting firms goals, measures and focus in the balanced scorecard? The conclusion of this study shows that the abolishment of the statutory auditing has had an influence on the balanced scorecard.
Servicemotvillig personal : hur motiveras de till att leverera god service?
I den här uppsatsen kommer fenomenet god service att studeras utifrån snabbmatsrestauranger. Frågeställningen som uppsatsen behandlar är: hur får företag servicemotvillig personal att leverera god service? Uppsatsens syfte är att beskriva hur företag inom snabbmatsbranschen arbetar för att motivera och utbilda oerfaren personal för att kunna leverera god service. Då uppsatsen skapat ett nytt empirisk begrepp började studierna ute på fältet. Fältarbetet bestod av observationer samt intervjuer med både restaurangchefer och frontlinepersonal på snabbmatsrestauranger.
Barns empati : En intervjustudie om pedagogers syn på barns empati samt hur kan man arbeta i förskolan för att få empatin att utvecklas.
The workplace has a direct impact on the physical, psychological, economic and social well-being of the workers. A healthy workplace leads to increased health among the employees which also makes the employees more productive (Källestål, 2004). A poor working environment can have negative consequences for individuals, companies and society (SOU, 2009:47).This is a qualitative study that investigates companies? view of health promotion and how they practice health promotion in working life. Five private and five public companies, with representatives from the management were interviewed.
Budget som styrmedel ? ett effektivt verktyg eller ett onödigt ont?: En fallstudie av den ekonomiska styrningen inom Luftfartsverket
The aim of this Master?s thesis is to examine the function of the budget as a means of control within an organisation in the public sector. To accomplish this, a case study has been conducted on a certain business unit within Luftfartsverket responsible for providing Air Traffic Control services. The thesis is built on a framework of contemporary theories of budgeting and includes a brief discussion of the weaknesses usually associated with the traditional budget. The conclusion of the study is that the use of budget as a means of financial control within Luftfartsverket is not efficient enough at the moment.
Det finns bara en av dig och det är du? : -personliga varumärken som ansökningsstrategi-
The climate at the labour-market in Sweden today means that students who have recently passed their examinations find it quite difficult to find work. The competetiveness calls for a strategy to find advantages in the employment process. The strategy explored in this thesis is called personal branding. We believe that by building a strong personal brand you can increase the possibilities to influence the decisions of those responsible for recruitments in our society. The question we ask ourselves in this essay is how to build a personal brand with the power to give students a competetive advantage in the employment process.
Verksamhetsstyrning i grundskolan - En väg till goda förutsättningar för inlärning
This study investigates how performance management in primary schools can facilitate learning, relating to theories of efficient schools. This is done through a qualitative study of the performance management systems in two public primary schools in Sweden. The schools selected were similar in all major aspects, except pupil grades, where there was a clear difference between the schools. The analysis revealed differences in how the schools handled the process of management by objectives, the professional development of teachers as well as routines, rules, and policies. We conclude that having a rooted process for management by objectives, professional development of teachers, and clearly formalized values, gives a school a good foundation to support a pupil's learning and development..
Vad ledare anser om personligt varumärke : - En kvalitativ studie av det personliga varumärkets betydelse för ledarskap.
Sammanfattning:Magisteruppsats i ledarskap och hållbar utveckling, Mälardalens Högskola i Eskilstuna.Datum: 2014-06-11Författare: Natalie Sepúlveda MoradinassabHandledare: Lennart BoggTitel: Vad ledare anser om personligt varumärkeProblemformulering: Sedan decennier tillbaka har begreppet varumärke varit attraktivt och uppmärksammat. Under den senaste tiden har observationer av det personliga varumärket som individer har blivit mer intressant, eftersom det har visat sig leda till positiva effekter för ett ledarskap och en organisation. Däremot finns det forskning som visat att personliga varumärken hos ledare även kan resultera till kostsamma effekter för en organisation.Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur utvalda ledare ser på begreppet personligt varumärke och ifall de anser att det har en betydelse för deras ledarskap.Metod: Information har i första hand hämtats från vetenskaplig litteratur och artiklar. Fåtal Internetsidor har dessutom använts för att få fram aktuell statistik och defintioner av studiens nyckelord. Undersökningen består av sju intervjuer med sju olika ledare från olika organisationer lokaliserade i Stockholms region.
Drivkrafter till att använda sig av Social CRM ? En kvalitativ forskningsstudie om Social CRMs bakomliggande drivkrafter
Purpose: The purpose of this paper is to create an understanding of how customer engagement, communication / interaction and customer insight are driving forces behind the use of Social CRM from a leadership perspective.Method: The purpose of the study, we believed it was appropriate to use a qualitative approach to conduct the study. The empirical data were collected through semi-structured interviews. The sample consisted of 10 companies located in the Gävle area who are active on social media. The interviews were coded to obtain keywords and patterns. These patterns and keywords are then analyzed to arrive at the study's results.Results and contributions: Our results suggest that all the identified benefits, customer engagement, customer insight and communication are driving forces to make use of social CRM.
Den innovativa förmågans förutsättningar: En studie av organisationer inom Internetbranschen
Nowadays, the world around us is changing faster and faster, the globalization is increasing and harder competition puts extra pressure on companies to be more innovative than ever before. One of the fastest changing industries is the IT industry where the actors always have to be up to date to keep their competitive advantage. The authors want to find out what makes some companies in this industry more innovative than others by examining what internal elements that are necessary for innovation. Much research has already been carried out within the field of innovation and especially about innovation management, although less research exists about smaller, non high tech service companies. Therefore the authors also tries to find out how applicable today?s theories are on this special field and thereby fill a smaller gap in today?s research.
Arbetsrelaterad stress bland socialsekreterare : En kvalitativ studie om socialsekreterarnas upplevelse av stress samt hantering av den.
The purpose of our study is to examine whether stress among social workers is present, and if so, what strategies they and their supervisors use to manage work-related stress. The study is based on a qualitative method. The data consist of interviews, with six social workers and three supervisors. The study?s theoretical framework is based on KASAM, SOC-sense of coherence by Antonovsky, demand- control- support model by Karasek & Theorell, stress theory by Hans Selye and coping strategies by Lazarus.
Ledarskap på distans
I den globala världen blir det allt vanligare att det operativa ansvaret för chef eller ledare fördelas på en större geografisk bas. Syftet med studien är att med utgångspunkt från ett fall undersöka vilka faktorer som inverkar på ett ledarskap på distans. Undersökningsdesignen utgår från en studie av en enskild enhet i en ideell organisation. Svaren har sökts genom en kvalitativ forskningsstrategi i form av semistrukturerade intervjuer. Samtidigt har ett försök till korsvalidering gjorts genom att koppla resultatet till en liknande situation i en kommersiell organisation.Urvalet är ändamålsinriktat och genomfört som ett bekvämlighetsurval.
Poker eller patiens? Multilaterala förhandlingar i Europaparlamentet; en explorativ studie av förhandlingskulturen i Europas folkvalda parlament.
Since the Maastricht Treaty the European Parliament has gained competence in the decision-making process and the Parliament is today one of two decision-making institution, next to the Ministers of Council. In this study the main focus has been to shed light over the negotiation culture within the European Parliament, which up till now has been a neglected research area. This is of great significance because the internal negotiations in the European Parliament decide the external negotiation position with the other institutions.After face-to-face interviews with MEP:s and assistants I have been able to identify certain characteristics to create an understanding of the negotiation culture in Europe's elected Parliament. The negotiations are oriented towards a problems-solving approach and the prevailing apprehension is consensus-based negotiations instead of the existence of political blocks. The committees are stronger than the European party groups, which further encourage negotiation.
Kommunicera mera - En studie som belyser människans behov av erkänsla i samband med arbetsplatskonflikter
The aim of the study is to investigate conflicts in working lifefrom an individual and a relational perspective, as well as to illustrate how a conflict ishandled as part of a work organisation and a working environment.When a person experiences a conflict at work what do these experiences involve and how dothey affect the well-being of the person involved and the picture he or she has of him orherself?How does a workplace conflict develop over time and how can we understand its origin andcourse?How do individuals experience the way a conflict is handled in a workplace in relation to thestructure of the organisation and leadership?The study is based on a qualitative interview method with threeindividuals who have experienced workplace conflict. Through our study we endeavoured tofind an in-depth understanding conveyed through the life world perspective of theinterviewees, which is our empirical data. The analysis is related to the study?s background ofearlier research and theory within the field of workplace conflict.On the basis of our study can we illustrate that in order to prevent and handleworkplace conflict, clear communication and individual resources are required; these include:a reflexive ability to work out issues independently.