Sök:

Sökresultat:

5556 Uppsatser om Education and religion - Sida 48 av 371

Ett elevperspektiv på sex- och samlevnadsundervisning i grundskolan : En retrospektiv enkätstudie bland gymnasielever

Public health is a concern of many important areas of society and it is therefore of great importance to examine and expand the goals of public health work within different sectors, e.g., school. Sexually transmitted diseases, sexual violence and mental health problems related to sexual orientation are some of the public health problems in society today. Throughout childhood and teenage years, norms and attitudes regarding sexuality and coexistence are formed, which means that school is an important arena when it comes to creating proficient conditions for    coexistence and sexual health. The quality of sex and coexistence education in Swedish schools differs in quality; for content and magnitude vary greatly among schools. It is, therefore, of interest to study how students experience sex and coexistence education, like prioritizations and desires.

Datorn ur metodisk synvinkel

This essay is written at the university of Linköping and is a part of the teachers education. The intire essay is available on CD-rom. Its content is directed towards teachers who entirely or partly works, or want to work, in computereducation. The CD-rom contains both textmaterial and presentations, with teacherinstructions, wich are directly appliable in teaching computers. The teachingmaterial on the CD-rom is based on an empiric survey with different computerteachers.

Halal-tv, haram enligt mediedebatten? En studie av debatten om Halal-tv i svensk dagspress.

Titel: Halal-tv, haram enligt mediedebatten? - En studie av debatten om Halal-tv i svensk dagspressFörfattare: Anton Schindelar och Daniel WahlströmUppdragsgivare: SVTKurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik och masskommunikation, Göteborgs universitet.Termin: Vårterminen 2009Handledare: Britt BörjessonSidantal: 47 +bilagorSyfte: Att undersöka debatten om Halal-tv.Metod: Kvantitativ innehållsanalys och kvalitativinnehållsanalys.Material: Aftonbladet, Dagens Nyheter, Expressen, Göteborgs Posten, Helsingborgs Dagblad, Metro Göteborg, Nerikes Allehanda, Svenska Dagbladet, Västerbottens- Kuriren under oktober, november och december 2008.Huvudresultat: Vi har funnit att debatten om Halal-tv var som störst efter det att första programmet sänts och sedanavtar redan efter en vecka. De som var aktiva i debatten var företrädesvis personer engagerade i frågor med anknytning till religion och minoritetsgrupper. En annan stor grupp var tv-krönikörer i de tidningar vi studerat. De flesta artiklarna var negativt inställda tillprogrammet och handlade främst omprogramledarna, religion och SVT.

Religionsundervisningens nytta : En kvalitativ undersökning kring sex elevers syn på religionsundervisningen och på dess nytta

Under våra VFU ? perioder har vi uppfattat att elevernas intresse för religion är lågt.Syftet med denna studie är att granska sex gymnasieelevers tankar kring nyttan med religionsundervisningen i skolan och varför deras intresse kan uppfattas som lågt. I studien undersöks också hur elever uppfattar lärarens tydlighet kring meningen med religionsundervisningen, religion, livsåskådningar och etik. Med utgångspunkt i detta syfte granskar vi elevernas syn för att hitta, för läraren, nya förhållningssätt och undervisningsmetoder som kan gynna elevernas intresse och lärande.Undersökningen har utförts med hjälp av kvalitativa intervjuer, gjorda på sex elever på gymnasienivå. Det vi fann i undersökningen sammanställdes och transkriberades för att sedan kunna diskuteras i förhållande till teorier.Resultatet av denna studie påvisar att det finns en plats för religionsundervisning i skolan.

Läs- och skrivsvårigheter inom religionsämnet

Syftet med vårt arbete har varit att undersöka och belysa hur man som lärare ska bemöta och stötta elever med läs-och skrivsvårigheter i ämnet religion samt redogöra för arbetsmetoder som förenar läs- och skrivsvårigheter och religionskunskap utifrån ett sociokulturellt och reformpedagogiskt perspektiv. Vi har inspirerats av den kvalitativa intervjumetoden där reflektion och samtal får en djupare roll än den kvantiativa metoden. Våra intervjupersoner bestod av fem stycken verksamma lärare i mellanstadiet som undervisar i de samhällsvetenskapliga ämnena. Respondenterna arbetar på skolor i Malmö, Lund och i Staffanstorp. Resultatet visade att samtliga lärare använder sig av olika arbetssätt och metoder för att stötta elever med läs-och skrivsvårigheter i religionsundervisningen. Det var vanligt förekommande att lärarna fick stöttning och hjälp i undervisningen av specialpedagog.

Varför och hur integreras medier med svenskämnet? : En kvalitativ studie av tre pedagogers uppfattning om inkluderande arbetssätt

This essay is about why and how the media is integrated with Swedish as a subject. The purpose of the study is to investigate if the teachers who use different media when teaching Swedish consider that this pedagogy develops the students? learning. I also aim to find out if there are any differences and/or similarities between the teachers.To fulfil the purpose I have done a qualitative study with three teachers who work at a school. I have focused on following issues: How, when, where and why do the teachers use media when teaching Swedish?The investigation shows that media is popular today and it is becoming more so all the time.

Hälsingegårdar : skrock, vidskepelse och folktro i Norrala socken

Denna uppsats är resultatet av en studie som genomförts i Norrala socken, med betoningen på folktro, vidskeplighet och skrock bland den äldre generationen jordbrukare på Hälsingegårdar. Även folktron bland nuvarande generationer hälsingebönder finns representerad, eftersom de yngre utgör dagens representanter på Hälsingegårdarna. Studien baseras på semistrukturella intervjuer utförda i maj 2007 och analysen av studien härleds till Ebbe Schöns teorier gällande folktron, där nödvändigheten av magi och vidskepelse bland bönder är framträdande. Sammanfattningen visar att folktro och vidskeplighet är begränsad, både bland de yngre och äldre generationerna i Norrala, även om de yngre till synes har en större förståelse för vidskeplighet och även anammar valda delar. Resultatet av studien visar att det finns möjliga samband mellan folktro, skrock och vidskeplighet, kristen tro och fornskandinavisk religion..

Judisk syn på Livet efter detta

In this essay I have tried to describe the rich tradition of thoughts about the afterlife in Judaism. The first part contains litterary studies and the second part is based on interviews with religious representatives. The first part is a description of the progress of thought in history around the issue afterlife. The sources reveal a vast amount of intellectual work on the issue. I have tried to follow the path of thought, and how it developed, so that the reader can see how one thought leads to the other but also how each period?s way of thinking is influnced by its context.

Med öppna ögon : En litteraturstudie om hur islam behandlas och framställs i skolan

Skolan ska förmedla lika undervisning för alla, oavsett kön, ursprung, sexuell läggning eller religionstillhörighet. Frågan är dock om den likvärdiga undervisningen ger en likvärdig bild av alla religioner och kulturer? Hur ser det ut i läromedlen och vilken bild ger undervisningen?Islam är en religion som växer, både i Sverige och i världen. I takt med att den muslimska befolkningen blir allt större ökar även fördomarna mot muslimerna och den så kallade islamofobin får ett starkare fäste hos många människor. Hur bör skolan göra för att minska fördomarna och den utsatthet som många av de muslimska ungdomarna känner?Denna litteraturstudie försöker besvara dessa två problem tillsammans.

Att arbeta med pedagogisk dokumentation för att överbrygga klyftan mellan teori och praktik : Ett undervisningsförsök för att skapa större förståelse i frisörutbildningen

The aim of this project was to change the way cutting techniques are being taught. I wished to try a method which I believed to enhance my students´ participation and understanding of their education. My purpose was to reduce the gap between theory and practice. After conducting a learning style test I found that most of them considered the best way for them to learn was by combining practice with dialogue and reflection of the tasks being done. That is why we tried to start working with the practical elements rather than traditionally starting with the theoretical aspects, while carefully intertwining terms and language of the trade into the education.

"Ett liv i två världar"  : En kvalitativ studie om hur pojkar konstruerar etnisk och religiös identitet i olika sociala kontexter

"One life in two worlds" is a qualitative study of Syriac boys constructs ethnic and religious identity in different social contexts.Based on these three questions: how do the boys describe the importance of the parents' cultural and religious background in relation to their own identity? How do the boys describe their experiences of being categorized in school? Which significance is given to religion and ethnicity when the boys describe their experiences in relation to home and school context?I did reach the aim of this essay which was to investigate by interviewing the Syrian boys how they construct or reconstruct ethnic and / or religious identity in relation to different social contexts with a focus on the home and the school.In this study, I assumed the qualitative method in which I interviewed six Syriac boys who attend grade nine. The starting point of the study was social constructivism. Therefore, knowledge in this study is seen as something that is constructed in language, social and cultural interactions. The reality and perspective of reality is socially constructed, meaning that knowledge is created through the interplay of common action.The results of this study show that all the informants are agreed that their parents' ethnic background has had and has great significance for their identity formation.

?Ingen vet vad islam a?r? : En diskursanalytisk studie av tva? verksamheter som erbjuder utbildning om islam i Sverige

The interest in providing a post 9/11 image of Islam to contrast the media?s frequent focus on its practitioners? alleged tendencies toward hostility and violence has in Sweden manifested itself (among other things) in an increased range of courses on Islam given by denominational Muslim organizations. In this paper I examine the construction of Islam by two Muslim organizations that offer education in Islam to non-Muslims in the context of the management?s stated goals of the education. My aim is to illustrate how discourses within these organizations are a result of the combination of local and global conditions..

Nursing staffs´ experience of their situation in the work with oral health in persons with psychical disabilities

Background: The oral health is a problem for many people with psychical disabilities. The reason for that is among other things that the psychical disabilities could do it hard to handle fundamental routines in the everyday life. Aim: The aim of the literature review was to describe how the nursing staff experienced their situation about their work with oral health in persons with psychical disabilities. Method: The study has been done as an overview and the data has been analysed with content analysis. Result: Two head categories were identified; barrier that influence the ability to perform the work with oral health and barrier that influence the performance of the work with oral health.

MEDIA LITERACY : En studie om mediepedagogik i forskning och empiri

Titel: Media Literacy - En studie om mediepedagogik i forskning och empiriFörfattare: Kristin Nilsson, Sofia RidalAntal sidor: 52Abstract: In the society of today we are constantly exposed to media messages, and much research investigate people?s interest in the media. Whatever theory we choose to believe in, the facts remain: today the media is a major part of all people?s lives. During our teacher training we have encountered the concepts Media Literacy and Media Education and as future pedagogues of media we are interested in what research can tell us about them.The main aim of this paper was to find out what researchers write about Media Literacy and Media Education and to empirically investigate whether or not teachers in the Swedish secondary school teach about, with and for media.

Att undervisa med didaktisk teori : en diskursanalys av grundskolans kursplaner för historia och religionskunskap

The aim of this exam is about possibility to position a didactical theory of Curriculum for compulsory school, preschool class and the leisure-time centre 2011 (Lgr11). I use Michael Foucault?s discourse analysis to study the syllabuses for social sciences subjects History and Religion. The main theme is to seek what kind of world does these two social study subjects construct for students in high school. The point of using Foucault?s discourse is to seek specific knowledge and words which is used for power positioning.

<- Föregående sida 48 Nästa sida ->