Sök:

Sökresultat:

558 Uppsatser om E-mail - Sida 2 av 38

Hur skapas genus i postorderkataloger? : Flickor och pojkar i visuella media

A B S T R A C TP U R P O S E / A I M : The main objective of this essay is to investigate the difference of visual representation between girls and boys in two mail order catalogues - Ellos and La Redoute. I want to examine how girls and boys interact in the pictures of the catalogues and what kind of activities are going on. Do these activities differentiate between the girls and the boys? Does the representation differ if the children are in a group or by themselves? A second objective is to compare these representations between the two catalogues.M A T E R I A L / M E T H O D : Two mail order catalogues are used, Ellos (Swedish) and La Redoute (originally French). The material consists of 345 pictures of children.

Metodikstudie av trollingfisket i Vänern : Jämförelse av fångstrapportering mellan intervjuer och enkäter gjorda på trollingfiskare samt vädrets påverkan på ansträngning

There are five endemic populations of migratory Atlantic salmon (Salmo salar, Salmonidae) and brown trout (Salmo trutta, Salmonidae) remaining in Lake Vänern, whereof two are salmon and three are trout. There is one population of each species in Klarälven, also one of each in Gullspångsälven and there is a population of trout still remaining in Tidan River. Since the beginning of the 20th century endemic populations of salmon and trout have either vanished or declined dramatically due to the construction of hydropower in the rivers around the lake, and still today the future of the remaining populations remains uncertain. To manage salmonid fishes effectively more knowledge of their ecology throughout their different life-stages is needed. A large part of the Lake Vänern salmonoids lives are spent in the lake, where a mayor mortality factor is recreational fishing, especially angling.

Elektronisk affärskommunikation inom den privata företagsamheten i Skaraborg

Elektronisk affärskommunikation har kommit att influera den privata företagsamheten i allt högre grad. Syftet med denna rapport är att ta reda på hur den privata företagsamheten i Skaraborg använder sig av elektronisk affärskommunikation. Rapporten baserar sig på intervjuer som har gjorts med åtta privata företag inom skilda branscher i Skaraborg. Intervjuerna är uppdelade i fem olika delar, presentation av företagen, e-närvaro, e-handel, e-business samt för- nackdelar och övriga kommentarer.Resultatet som framkom ur undersökningen var att de undersökta företagen har kommit olika långt vad det gäller utveckling och användning av elektronisk affärskommunikation. E-mail och hemsida har nästintill samtliga undersökta företag, men hur pass stor del av de anställda som kan använda sig E-mail samt hur de undersökta företagen använder sig av sin hemsida skiljer sig markant..

Är frågan färdigformulerad? : En referenskritisk undersökning av 118100 Svar På Allt och Fråga Bibliotekets e-posttjänst

This two years master?s thesis in Library and Information Sciences aims to investigate and put the services of 118100 Svar På Allt (SPA, an SMS mobile question and answer service) and Fråga biblioteket (FB, a library operated E-mail reference service) into the context of the reference encounter. Questions sent to SPA and their subsequent answers are analysed, and part of these questions are forwarded to FB for comparative studies. Both of the formats are compared to the reference encounter as a whole. The framing of the question originates in the assumption that there may be a need for further negotiation of the questions submitted to the aforementioned formats.

Hellre fria än fälla : En studie i utformning och bedömning av ett prov i kemisk jämvikt

I detta examensarbete undersöktes hur ett kemiprov inom området kemisk jämvikt utformades och bedömdes på en gymnasieskola i Mellansverige. De två lärarna som utformade och bedömde provet intervjuades och fick svara på frågor via e- mail. Både intervjudata och frågorna via E-mail kategoriserades med hjälp av Selgheds (2006) kategorier rörande synsätt på betygsystemet. Resultatet visade att lärarna har olika synsätt på både provets utformning och bedömning trots att dem tillsammans konstruerat både prov och facit. Lärarna täckte med detta prov flera av de kända missuppfattningar som den didaktiska forskningen funnit, även om det inte var på ett systematiskt sätt.

Katalog vs Nätbutik ? en studie om produktpresentation av modevaror inom distanshandeln

The survey Distanshandeln idag 2005, made by the Swedish postal service, tells us that web shops started to pop up in the 1990´s and began competing with the catalogue sells in the end of the decade. Ten years ago, it was said that the web shops would take over the distance trade market. Today we know that did not happen. Internet shopping accounted for 4, 2 % of all distance shopping in Sweden last year. Our inquiry is guided by the observation that the catalogue is still in use and moreover, it seems to have changed very little from when we were kids.

Mjölkböndernas åsikter om VikingGenetics nya produkter X-Vik och GenVik

VikingGenetics is one of the world's largest breeding companies. 2008 was launched two new products, X-Vik and GenVik. Now VikingGenetics want to get information about the effects of the marketing. We have investigated the differences in knowledge and use of the products between different livestock associations, size of herd and farmers' breeding interests. The method used was by sending out a questionnaire by mail.

Ökad inividialisering och/eller kollaborativt lärande? - en studie och analys av erfarenheter av datorn som stöd för lärare/elever i yrkesinriktade gymnasiekurser

Syftet med undersökningen har varit att undersöka om datoranvändningen (främst e-postkommunikation) ger upphov till en ökad individualisering och/eller ett ökat kollaborativt lärande. De elevgrupper som har fokuserats har läst samma ämnen inom Handels- och Administrationsprogrammet, d v s Projekt och Företagande och Personaladministration. Undersökning har skett genom fallstudier, genom läsning av mottagna och skickade mail, textanalyser (dokument, rapporter, protokoll), några intervjuer, jämförelsegrupper och betygsresultat. Resultaten visar att det kollaborativa lärandet varken utvecklas sämre eller bättre i studiemiljöer där man har både lektionsundervisning och handledning på nätet. Konflikter i grupper uppstår och blir synliga även på nätet genom att en del elever blir överaktiva, d v s skriver och skickar många mail, andra är eller blir helt tysta.

Spam : den nya tidens onlinegissel

This thesis takes on a broader perspective of the modern age phenomenon we call spam. One of the aims of this thesis is to present and to compare the variety of methods used in the day-to-day fight against spam, as far they have evolved today, but also to present and discuss some alternative methods for suggested future use. The properties of a common E-mail spam are analyzed to show how the components that make up the structure in an E-mail can be used to classify spam. Furthermore I explain the naïve Bayesian classification methods, the signature-based method, the commonly used rule-based method and the challenge and response method and discuss these. The widespread use of blacklists is also explained and a close new variant to blacklisting, Turntide is presented and discussed.

IT/Internet, ett hjälpmedel för handikappade

Det här examensarbetet handlar om på vilket sätt Internet/IT kan göra livet lättare för handikappade. Arbetet grundar sig på mitt intresse för teknik och vad den kan göra för nytta för både pedagoger, lärare och främst elever i särskolan.Jag har bl a undersökt hur Internet/IT används av elever på olika särskolor i Sverige genom att skicka ut E-mail enkäter via E-mail. Med hänsyn till lärarna på särskolorna så har jag inte publicerat vare sig namn eller skolor i arbetet. Detta beror på att jag i min frågeställning inte brytt mig om att få med detta. Det var svaren och inte de svarande som var de väsentliga för arbetet.Jag har också tagit del av aktuell information som jag har funnit på Internet samt information från rapporter.

Trafikinformation som når ut : En studie om nya kanaler för störningsinformation i trafiken

The Swedish traffic system is congested, especially in the urban areas; travellers face daily growing traffic jams and delays in public transport. In a congested traffic system, travellers need support to make smart and sustainable decisions and one such tool is traffic information.One issue today is that too few travellers use traffic information in support of their travel. Research shows that travellers would see great value in receiving the information; however current systems do not meet their requirements. This is a problem since the society would benefit greatly from a well functioning traffic information system.In this report, a number of channels that can be applicable for providing traffic information will be explored, with particular emphasis on interference information.The information channels are analyzed based upon the needs and requirements of the society and the traveller. The thesis of the report is: the more of these needs and requirements are met in a channel; the better is the channel to use for traffic information.

Utveckling av tjänster för ett mobilt medium

The mobile revolution is here to stay, and today most people have (at least) one cell phone at home. Some even a PDA (Personal Digital Assistant)as a complement for the simpler tasks at the office, e.g sending E-mail, word processing, browsing the Internet etc. Many business have also given the employees the opportunity to do some of the business tasks inbetweeen customer visits with the help from a cell phone or PDA.Despite all this, the so called Internet connected mobile revolution is often mentioned as a big failure. Maybe because the people in general tended not to use the new technology as much as the companies predicted. This could be because they still haven't learned how it works, or just don't seem to have the need for services provided.After a couple of failures in the development process, almost every cell phone has support for mobile Internet today.

Chatt och e-post : ett möte på folkbibliotekets publika datorer?

Ten years ago the public computers with Internet access were introduced in the public libraries. The purpose of the public computers was to give the possibility of searching information. Along with the Internet came also communication media like chat and E-mail. This type of communication was a new function for the libraries and the reactions among the librarians were mixed. It has been a source of big frustration and attempts to block it has not succeeded.

Hur kan en blogg hjälpa informationsfördelningen i ett företag?

Att mailservern blir överbelastat är ett stående problem hos företag. De anställda rensar sällan sina mailinkorgar som växer för varje dag. E-mail är den vanligaste interna kommunikationsmedlet som används för att skicka mail till kunder, skicka information till sina anställda men även till att fråga arbetskamraten om vart de ska äta lunch eller liknande som inte alls är arbetsrelaterat. Denna studie kommer att handla om hur man kan använda en blogg som en informationsfördelning inom ett företag, hur en blogg kan tillfredställa de behov av information som finns samt även titta på det intranät företaget använder sig utav och se vilka brister som finns.Studien har bland annat baserats på intervjuer som gjordes på utvalda anställda i ett företag. Baserat på svaren har det gett en översikt över vilken information som saknas i dagens läge i företaget trots det intranät som företaget använder sig utav.

Riktlinjer för skapandet av digitala arkiv

The aim of this Master?s thesis is to present guidelines for making a digital repository. To attain this, useful factors for creating an archive were examined. Also different organisations? strategies were analysed.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->