
Sökresultat:
671 Uppsatser om Dynamic programming - Sida 8 av 45
Jämförande studie av LEM2 och Dynamiska Redukter
This thesis presents the results of the implementation and evaluation of two machine learning algorithms [Baz98, GB97]based on notions from Rough Set theory [Paw82]. Both algorithms were implemented and tested using the Weka [WF00]software framework. The main purpose for doing this was to investigate whether the experimental results obtained in [Baz98]could be reproduced, by implementing both algorithms in a framework that provided common functionalities needed by both. As a result of this thesis, a Rough Set framework accompanying the Weka system was designed and implemented, as well as three methods for discretization and three classi cation methods. The results of the evaluation did not match those obtained by the original authors.
Begravningsplatsen som offentligt rum : igår, idag och i framtiden
In this literature review the cemetery is studied in its role as a public space in an urban context. To be able to scrutinize the cemetery?s relationship to the public domain in the future, the cemetery?s background and history is studied in the beginning of the essay. The cemetery?s connection to the church, as well as a variety of other factors such as economic, architecture, hygienic aspects and different ideals has influenced the cemetery to be the place it is today.
Konstruktion och programmering av lerduvekastare
This degree thesis is based on an assignment from BEOMAT in Storfors. BEOMAT is a company that constructs and sellsclay pigeons to both the national and international market.Our main purpose with this paper is to find a solution/system that can replace the expensive and space demandingOlympic trap facility. Our solution will replace fifteen clay pigeon throwers with one automatic thrower whosimulate all throwers together. The system will be provided with an appropriate control system for mass productiontherefore this system needs to be user-friendly so no previous knowledge is required.Totally 405 different throw coordinates will be stored in the programme in nine different subprograms. According tothe Olympic-rules the throwers should coincidence within certain specified conditions, this will be solved with anrandomizer in the programme.
En algoritm för linjära optimeringsproblem
Denna uppsats behandlar en algoritm som löser linjära optimeringsproblem. Algoritmen bygger på en liknande idé som simplexalgoritmen men i denna kan startvärdet även vara en punkt inom tillåtet område eller på randen till detta område. Det behöver inte nödvändigtvis vara en hörnpunkt, vilket simplexalgoritmen kräver. Under algoritmens gång kommer iterationsvärdena att ligga på randen till det tillåtna området för att slutligen hamna i ett hörn. Därefter går iterationsvärdena från hörn till hörn tills slutligen optimum har nåtts.
Balanced Scorecard identifieringens dolda dilemma
The use of balanced scorecards have spread explosively throughout the world during the last decade. This management tool have become very common in a vide spread variety of organisations on all continents. Many balanced scorecard fails though and scorecard theorists often blame the identification- and implementation process as they claim that these lay the foundation for the use of the tool. As my literature study shows, academic research on the area is rare. Particularly the effect on the implementation process from organisational dynamics and organisational structures needs further research.
XP ett stöd eller ett hinder?
Detta arbete är en reflektion över ett programvaruutvecklingsprojekt, WAIS, och den arbetsmetodik som användes för detta projekt. Arbetsmetodiken för utvecklings-projektet var Extreme Programming (XP) och vi ifrågasätter om detta val var lämpligt för ett projekt som WAIS. Projektet genomfördes vid Blekinge Tekniska Högskola under våren 2004. Utvecklingsprojektet WAIS var en del av ett större projekt, AIS 42, som stöds av VINNOVA. Huvudprojektets bakgrund och syfte beskrivs för att läsaren skall förstå den roll projektet hade.
Exportera mera! : faktorer som påverkar en framgångsrik export av svenska livsmedel
Exporten har en betydande roll i dagens samhälle och verklig påverkan på landsbygden och dess framtida möjligheter till överlevnad i ett urbaniserande och teknikfokuserat Sverige. Det är dock inte helt enkelt som enskilt, mindre företag att exportera sina produkter. Detta arbete syftar till att lyfta fram framgångsfaktorer hos livsmedelsföretag som redan är väletablerade på den internationella marknaden och som under en tid har bedrivit en framgångsrik exportverksamhet. Det är en kvalitativ studie och det empiriska materialet är baserat på tre semistrukturerade telefonintervjuer med livsmedelsföretag från Halland och Skåne. Begreppen resurs, nisch och ??Dynamic capabilities?? samt ramverket VRIO har varit viktiga vid analysen.
Mjukvarubaserad 3D-renderare
Abstrakt Produkten som jag har utvecklat är en mjukvarubaserad 3D-renderare. För att göra en sådan produkt är man tvungen att gå djupt in i området 3D och utföra alla beräkningar på egen hand. Dessa tar annars grafikkortet hand om. Denna rapport förklarar varför jag har valt att göra en egen mjukvarubaserad 3D- renderare och vad den är för något och i vilka områden den används. Här förklaras även min syn på programmering, digitala spel, vad programmering innebär för mig och hur min syn på spel har påverkat mig med tiden.
Developing tactical group-based game-AI
The goal of this work has been to create a flexible strategic group-based artificial intelligence for the Arrowhead Game Studios-game Magicka, by implementing, using and examining different AI-techniques that's used in many commercial games in more or less extent. C# is the programming language that has been used in the development, and the implementation has been made as flexible as possible to make further development and extending AI-rules etc. easier..
Developing Dynamic Outsourcing - Bringing continuous added value to the ABB Full Service partnership
Executive summary This master thesis was originally based on a specific assignment given to the authors from ABB Full Service, a unit specializing in providing maintenance outsourcing: ?How can ABB Full Service expand its offering of providing fundamental maintenance by seamlessly incorporating the business concept with competencies and solutions from other ABB divisions?? The academic issue was developed throughout the thesis, resulting in the following formulation: ?From an organizational perspective; how can service providers bring continuous added value to intra-organizational outsourcing partnerships?? Many of the key findings of this thesis are reflected in the issue. The term intra-organizational outsourcing is a proposed addition to the terminology in the academic discourse on outsourcing. The definition of the term is: ? Where an organization outsources a business process interlinked with the physical operations, requiring the service provider to take over a preexisting unit and its employees.This is an accurate description of the form of outsourcing that ABB Full Service is engaged in.
Frekvens och spanningsskalning i en inbyggd mikroprocessor; for att mojliggora implementationen av schemalaggning med stod for dynamisk frekvens- och spanningsreglering for energihantering.
Minimizing power consumption is a critical part of many embedded design projects. Thechallenge is to limit the power consumption of the system and at the same time providesatisfactory service to the user. With regards to microprocessors, the main way of limiting powerconsumption during program execution is to adjust the frequency and the voltage at which theprocessor operates.To enable the implementation of real-time scheduling with support for dynamic voltage andfrequency scaling, an exhaustive study of the Freescale i.MX31 embedded microprocessor isperformed. Specifically, the power consumption relationship to all relevant frequency andvoltage settings is investigated. In addition, to enable frequency and voltage scaling in a real-timeenvironment, a complete timing analysis of proposed voltage and frequency scaling methods isperformed and their suitability for use in real-time systems is evaluated.To integrate voltage and frequency scaling capability into OSE RTOS, a software module hasbeen developed for this operating system.
Prototyp för skolapp
The consultancy firm Knowit sought a smartphone application for communication between schools and pupils. Together with the students, it was decided to create the app both for Android and for iPhone. The project would produce a prototype app with limited functionality usable as a proof-of-concept in communication with potential customers.The questions that have characterized the work are; what features would be demanded in a school app, how to program user-friendly functionality and how to use object-orientation to design such an app. A question has also mentioned the differences between development for iOS and Android. The work was done in an iterative process in which the students worked together with planning, programming and testing.
Profitability and competitiveness of grain handling at farm level
The Swedish agricultural sector is currently experiencing substantial structural changes, where the number of agricultural enterprises continuously decreases and the average farm size increases. In order to maintain competitiveness, it is important to be aware and adapt to changes concerning the surroundings of the company (Johnson et al., 2011). Agricultural commodity prices sharply fluctuate on the global market in recent years, affecting the profitability of farmers. High volatility market requires tools to reduce price variations and increases the need of decision-making (Bouder & Beth, 2003). Farm-based grain handling facilities increases the sale options regarding agricultural commodities; a flexible strategy to get additional compensation for the storing the grain produced on the farm (Edling, 2002; Edwards, 2013).
Mjukvarubaserad 3D-renderare
Abstrakt
Produkten som jag har utvecklat är en mjukvarubaserad 3D-renderare. För att göra
en sådan produkt är man tvungen att gå djupt in i området 3D och utföra alla
beräkningar på egen hand. Dessa tar annars grafikkortet hand om.
Denna rapport förklarar varför jag har valt att göra en egen mjukvarubaserad 3D-
renderare och vad den är för något och i vilka områden den används.
Här förklaras även min syn på programmering, digitala spel, vad programmering
innebär för mig och hur min syn på spel har påverkat mig med tiden. Jag tar även
upp mina tankar om spelindustrin och samhällets misstolkade värderingar av spel
samt vad för sorts spel jag anser skulle gynna mänskligheten i framtiden. Vad
jag
tycker om utbildningen Digitala spel nämns också samt hur jag tror att den
skulle
kunna förbättras.
Slutligen följer en kortfattad beskrivning av hur mitt projekt har genomförts.
Abstract
The product I have been developing is a software based 3D renderer.
Från jag till vi : en essä om strävan efter en god gruppdynamik och sammanhållning
Life is for us humans a social life. We are constantly in different social communities with various purposes. Throughout life we are part of different groups, for better or worse. The basic social communities, in our society, are the groups we live, work, learn and grow in. This essay deals with the groups children develop and learn in, in school and leisure time center.