Sök:

Sökresultat:

6036 Uppsatser om Directors in media relations - Sida 30 av 403

Det glokala kompetenslandskapet : Den regionala kunskapsuppbyggnaden vid Växjö universitet samt dess val av hemregion.

Abstract and summaryThe glocal province of competence.The regional building up of knowledge at Växjö University and its choice of home region.The aim of the study is to give views on knowledge and to describe and discuss which home region Växjö University has chosen as its context. Taking my point of departure in the literature and in examples, I illustrate, discuss and examine how three different disciplines at the university have chosen their home regions. The disciplines are history, economics and biology. The study covers the last 33 years.The empirical study, with its focus only on regional matters, is based on four sources. 1.

KP vs Julia en studie av två barntidningar

En studie av två barntidningar. Frågeställning och syfte. Våra övergripande frågeställningar har varit: Hur bidrar media i konstruktionen av kön? Hur bidrar media i skapandet av ett barns identitet?.

13 kronor : En fallstudie på SF Medias prissättning av reklamutrymme på bio ur ett tjänsteperspektiv

Denna uppsats behandlar prissättningen av reklamutrymme på bio. Syftet med uppsatsen är att skapa en djupare förståelse för hur SF Media, vilka är den störta aktören på svensk bioreklammarknad, prissätter reklamutrymmen på bio i praktiken ur ett tjänsteperspektiv. Datahar samlats in genom kvalitativa och semistrukturerade intervjuer med representanter från SF Media. Slutsatserna som dragits är att SF Medias prissättning påverkas av både interna och externa faktorer. SF Media tillämpar en kundbaserad prissättningsstrategi där värdet för kunden styr.

DN Debatts överskattade inflytande på andra medier : En studie av debattsidans genomslagskraft i Aktuellt, Ekot, Göteborgs Posten och Västerbottens-Kuriren

This study intends to examine the impact of a well known debate page in one of Sweden?s biggest newspapers, Dagens Nyheter. We have done this by analysing Ekot, Aktuellt, Göteborgs Posten and Västerbottens-Kuriren to see to what extent they ?take? news from the debate page.The method used was content analysis and to describe some of our thoughts about how we placed the hits in different categories we chose eight of our hits to exemplify.The material from the newspapers, radio and television was examined to discover the potential impact from the debate page.To carry out this study we have mainly used theories about how media get influenced by each other?s news and how they do follow-ups and refer to the original media. Other theories of importance for our study are for example those about what kinds of events that become news and how media influences people?s thoughts about what?s important.One of the most important conclusions we were able to draw after carrying out our study was that the debate page in Dagens Nyheter has quite a small impact on what our chosen media reported on.

PR-konsulter om journalister i ett förändrat medielandskap : En kvalitativ studie om PR-konsulters syn på medierelationen

Titel: ?Jag sa nej. Hur säger man ett nej så att det blir mer nej?? Författare: Kristin Westesson och Johanna Westergård Kurs, termin och år: C-uppsats, HT 2013 Antal ord i uppsatsen: 16 785 Problemformulering och syfte: En av de våldtäkter som kvällstidningarna bevakade 2013 var en gruppvåldtäkt på en 15-årig flicka i Tensta. Den fick stor uppmärksamhet i kvällspressen efter att de misstänkta, sex jämnåriga pojkarna, friades i hovrätten.

Om papperstidningen försvann hade han fått psykos : En kvalitativ studie om tidningsdöden och unga universitetsstudenters nyhetskonsumtion

This report shows a qualitative study on how six young adults in the ages between 20-30 who are students at Linnaeus University in Kalmar percieve their news consumption habits and their use of news media on digital platforms. The aim of the study is to examine whether the six students feel the strogest connection with the press where they were raised or where they currently live, why they choose to use the media platforms they do and what meaning the use of the media bare to the students. We have seen a lack of information concerning why young people choose to consume news online instead of in printed media.The study is focused on theories concerning what affects people in their choice of media platforms and channels. This report shows that geographic nature, the quality of the content and which political ideology the daily press is founded on does not affect the respondents choice of media. Our study shows that the most important factor for the respondents is that the platform is easily accesssible and flexible.

Medierepresentationen av världens länder : Strukturer i fyra svenska nyhetstidningar

This essay casts light on the quantitative aspect of the media representation of foreign news. The purpose of the essay is not only to describe the media representation of the countries of the world, but also to explain the representation out of structures that are mirrored by the mass media. Four hypotheses are stated that are operationalized in the research. These are treating four different factors that are believed to affect the representation, economy, geographical distance, cultural distance and the size of the population. A fifth hypothesis is stating that economy is the most influential of the factors.

Spelar risktoleransen någon roll? : En studie om svenska studenters investeringsbeslut

Syftet med uppsatsen är att undersöka den diskurs som följde i svensk media efter migrationsverkets beslut att ge syriska flyktingar permanent uppehållstillstånd.Metoden som vi har utgått ifrån är kritisk diskursanalys och innehållsanalys. Som data har vi valt ut tolv artiklar och två TV-program.Resultatet visar att media äger den makt som gör att de får avgöra hur ett sådant beslut ska presenteras och diskuteras. Resultatet visar även att media använder idag en annorlunda diskurs jämfört med 1980 och 1990 talet.Media kan med sin makt avgöra vem som ska/inte ska uttrycka sig. En ?Vi? och ?De? skapas av media som skiljer mellan den etablerade och den oetablerade i samhället.

Revisionsplikt : Nyttan av revisionsplikten vid kreditärenden

AbstractTitle: The ?Investigator? and the ?Updater? ? new patterns of news use among young adults.Number of pages: 48Author: Anna StrinnholmTutor: Amelie HössjerCourse: Media and Communications, D- levelPeriod: Fall of 2005University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala UniversityPurpose/Aim: The aim of this essay is to provide an description of how daily newspaper, TV, radio and the Internet are used by young adults in order to contribute to Lennar Weibulls model ?a typology of the Swedish mediasystem from an audience perspectiv?.Method/Material: The method of gathering of empirical material has been conducted by interviewing eight people of how they use daily newspapers, TV, radio and The internet to inform themselves of the daily news. The empirical material has then been analysed by applying a two step method, of first making a summary of the interviews and secondly making a comparison with a model of Lennart Weibull ?a typology of the Swedish mediasystem from an audience perspectiv? .Main results:Two different types of ideal media users can be drawn from the empirical research, the ?Investigator? and the ?Updater?. The updater search for news to stay updated and relies on the Internet as main source of information.

Invandrarkvinnan i media

SAMMANFATTNING:Medias makt att påverka individers sätt att tolka verkligheten är stor. Betydelsen för hur man väljer att skriva någonting blir viktigt eftersom det påverkar den sociala praktiken i fråga om makt och inflytande för individer och grupper. Vi har i denna uppsats lagt fokus på hur kvinnor med utländsk bakgrund uppfattar den mediala bilden av invandrarkvinnor och hur det påverkar deras identitetsskapande. Vårt syfte med uppsatsen är att empiriskt undersöka hur kvinnor med utländsk bakgrund uppfattar den bild som förmedlas i media av invandrarkvinnan. Vi har använt oss av en kvalitativ metod och samlat in ett empiriskt material bestående av åtta intervjuer.

Användning av social media bland små och medelstora företag : En studie av café- och konditoribranschen

Titel: Användning av social media bland små och medelstora företag ? En studie av café- och konditoribranschenFörfattare: Lara Domi och Carolina WireskogHandledare: Timurs UmansNivå: Kandidatuppsats, Marknadsföring (15 hp), VT 2011Nyckelord: Social media, små och medelstora företagProblemformulering: Hur använder sig små och medelstora företag av sociala medier?Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att beskriva hur små och medelstora företag i Sverige använder sig av sociala medier och vilka faktorer som påverkar deras roll i de sociala medierna. Vi avser även att finna sätt på hur företagen kan bli effektivare i sitt arbete med de sociala medierna.Metod: En kvantitativ studie med en deduktiv ansats där undersökningen genomfördes på Internet och vände sig till företag verksamma inom café- och konditoribranschen.Teori: Den teoretiska referensramen inleds med teorier om relationsmarknadsföring följt med avsnitt om kommunikation och gratis marknadsföring. Vidare behandlas social media och hur företag använder sig av social media. Kapitlet avslutas med en presentation av vår modell.Resultat: I detta kapitel återges de resultat som framkommit ur den undersökning som genomförts.

Beteendeproblematik utifrån ett klientperspektiv"Behavioural problems from a clients perspective"

ABSTRACT Behavioural problems are a compound conception for emotional difficulties at different levels. Individuals with behavioural problems could have difficulties with social relations, low self-esteem, anxiety and worry. The purpose with the examination was to describe how clients apprehend their behavioural problems and what they consider could be the causes of it. The examination was based on the qualitative interviews with 5 clients and a professional helper. We came in contact with our clients through our practice.

Vilka möjliga faktorer ligger bakom individernas varierande pensionsålder?

Fewer and fewer people from the age of 60 and upward are still in the working life according to a working survey from Central Bureau of Statistics. Only one of twenty can consider retiring after an age of 65. According to another survey that National Insurance Administration put through year 2000, just about 40 % of the working population desires to finish working before an age of 65. This trend towards lower seceding age seems to continue. There are number of factors that seem for lower retirement age and others for a higher retirement age that we prove in our study.

Intet nytt under solen? En litteraturstudie om interprofessionella relationer ur ett genusperspektiv.

The health care organisation is built upon a hierarchical and gender segregated structure. The purpose of this study is to investigate and describe interprofessional relations between nurses and doctors within this context and to examine which factors may affect this relationship. The theoretical framework for the study is Yvonne Hirdman's feminist discussion on gender issues. The method consists of a literature review and includes eight scientific articles and one PhD thesis. The results show that the relationship between nurses and doctors is affected by several factors, among them power, gender and communication.

Barn och strömmande media : Hur påverkar barns kognitiva färdigheter deras sätt att interagera med strömmande media?

Allt yngre barn använder digitala tjänster i form av strömmande media, vilket kräver att tjänster ämnade för dem anpassas utefter deras förutsättningar. Barn skiljer sig vanligtvis kognitivt från vuxna eftersom de oftast inte hunnit erfara och uppleva lika mycket. Det innebär att barn har andra behov än vuxna för att kunna interagera med strömmande media. I denna uppsats undersöks hur olika kognitiva färdigheter påverkar barns interaktion med strömmande media. Inledningsvis kartläggs interaktionsdesign, användbarhet, användbarhet för barn och kognitiva färdigheter som är uppsatsens huvudämnen.

<- Föregående sida 30 Nästa sida ->