Sök:

Sökresultat:

1825 Uppsatser om Digital teknologi - Sida 33 av 122

Digitala läromedel inom undervisning i trä- och metall slöjd/ digital teaching aid in teaching woodcraft

Detta examensarbete är en undersökning av digitala läromedel i slöjd, då främst ur ett träslöjdsperspektiv. Arbetet genomförs som ett gestaltande arbete. Detta innebär att arbetet består av två delar, förutom den skriftliga delen har jag även skapat ett anat material i form av ett digitalt läromedel som kan användas i slöjdsalen vid träslöjdsundervisning. Därför består arbetet av två delar, en skriftlig del och en digital instruktionsfilm. Instruktionsfilmen består av både rörliga och fasta bilder i ett bildspel. Min avsikt med arbetet är att bidra till utveckling av undervisning i ämnet slöjd.

Analoga möten i en digital tid - En kartläggning av Socialdemokraternas och Moderaternas dörrknackningskampanjer under 2014

2014 is a special year in Sweden: for the first time elections to the European parliament and the national elections coincides, creating a"Super election year". This year has also seen the rebirth of an old way of campaigning: door-to-door canvassing. For the first time in 50 years the two biggest political parties, the Social Democrats and the Moderate Party, have decided to create a campaign based on personal meetings with the voters in their own home. To investigate this old-new way of campaigning, this study presents an overview of the history of door-to-door canvassing in Sweden and the research in political marketing associated with the phenomena. Based on that, a new model is constructed to help analyze and map the Swedish canvassing-campaigns.

På riktigt : Fyra lärares erfarenheter av blogg i undervisningen

The purpose of this thesis was to find out what experiences teachers have from using a class blog in teaching. What are the advantages and disadvantages by the use of blogs in education?I have used qualitative interviews with four teachers in grades 1 to 6 who have worked with a class blog in teaching between one and three years.The study has shown that teachers' experience is that the blog serves as motivation and promotes learning for many different pupils and that, together with other digital tools is more equal. The main benefits that teacher mention is the expanded concept of text that offers multiple forms of expression and the authentic reader, which makes it more real, important and meaningful. Other benefits that come up are that it helps students to see their learning and learn from and with each other.

"Hur känd kan jag bli på fem veckor?" : En studie om distribution av musik via Internet.

Internet and the digital channels for distribution have meant big changes for the musicindustry. The physical record that has been symbolising this market for a long time is slowlybeing replaced by digital based music. The technical progress during the last ten years has ledto a democratization of music production. The amateur musicians of today can produce highquality music on their laptops and later distribute it via free music sites. MySpace andYouTube are two of the biggest sites for this free distribution and is therefore my main choiseof study.The purpose of this essay was to find out how and if these changes have made a difference formusicians without a record deal to reach an audience by themselves.

?Stå inte och häng!? En undersökning av bemötandepolicyer på svenska folkbibliotek

The aim of this Master?s thesis is to survey what personal encounter at the library can signify, and to examine Swedish public libraries? policies for personal encounter. The posed questions are: What does personal encounter at the library signify? How are users and library staff represented in the collected policies? What do the policies say about digital encounter? 290 e-mail queries were sent to Swedish public libraries in May 2010. Of 140 responses, 107 stated that they did not have a written policy on personal encounter.

Modulgenerator för generering av Brent Kung-adderare

För att snabba upp addering av tal, vilket är en vital del inom signalbehandling finns olika algoritmer. En sådan algoritm är Brent Kungs vilken har en tidsfördröjning proportionell mot log2(N). I rapporten jämförs några olika varianter av adderare med avseende på grinddjup, vilket är proportionelltmot propageringstiden. En modulgenerator för Brent Kung-adderare implementeras med Skill-kod i Cadence. Modulgeneratorn kan genera adderare av obegränsad ordlängd och är även teknologi oberoende.

Är den svenska valutan anpassad för en långsiktigt hållbar utveckling? : ? vilka brister finns och hur kan de åtgärdas?

Money by definition is always a subjective human creation. Because of this it is unavoidablethat the physical and mental structure of a specific money system will have an effect on thesociety where it is circulating. With this fact as a starting point, the thesis is analysing whetherthe Swedish national currency, the crown, is consistent with a sustainable development. Theaim of the analysis is to: (a) identify the major shortcomings of the infrastructure of the crownin relation to its ability to support a sustainable development, (b) evaluate what possiblesolutions there are at hand to adjust for the shortcomings. The method used is purely based ontheoretical analysis, with emphasis on abstraction and causal simplicity.In a modern society, money is not only circulating as coins and bills, but also as digital assetstransferred directly between bank accounts.

Medieanvändning för individer som nätdejtar : en kvalitativ undersökning om mediernas roll i olika faser iinteraktionen

AbstractTitle: How does people that meet online communicate? -An qualitativestudy of the media use for individuals that date online.Number of pages: 34Autohor: Malin JanssonTutor: Amelie HössjerCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Spring term, January 2010University: Informatics and Media, Media and Communication ScienceUppsala UniversityPurpose/Aim: The aim of this essay is to see if mediea use changesthrogh time in a relationship between individuals that have metonline.Material/Method: Qualitative method with nine interviews divided into two groupsdepending whether the person is an actively dejting online or ifshe has a long term relationship with someone she have metonline.Main results: The use of digital media changes thorugh time in therelationship. The individuals stop using the net dejting whenthey meet someone. The digital medias are stage at the begginingof the relationship. Through time they use a multiple ofdigital medias but they have preferenses and prefers to use thetelephone both when they are communicating positive andnegatvie information.Keywords: Online dating, social penetration, process of getting to knoweachother, communication.

Lärande datorspel som kognitivt stöd för språkinlärning i förskolan : En granskning av datorspelet Klura ut

Digital spelbaserad inlärning handlar om användningen av spel i undervisningssyfte. Få forskare har undersökt dessa spels inverkan på förskolebarns språkinlärning, speciellt med situerat lärande som utgångspunkt. I denna studie har detta gjorts genom en kvalitativ studie när datainsamlingen består av en teoretisk bakgrund, intervjuer och observationer. Studien har sin utgångspunkt i de teoretiska ansatserna situerad kognition, distribuerad kognition samt embodiment. Genom att triangulera fynden från intervju, observation och den teoretiska bakgrunden får studien fram ett resultat och svar på studiens frågeställning.

Ljudet av William

Ett Film som projekt, en film om ljud, en film om ljudet i film. En film inspelad professionellt med professionella medarbetare. Kandidatarbetet gick ut på både skapa en film inriktad på ljud och skapa ett fungerande filmteam. Arbetet tar upp både det tekniska inom filmljud men även processen i ett filmteam. I arbetet följer vi processen från dess början till dess slut.

Datorstödd implementering med hjälp av Xilinx System Generator

The development in electronics increases the demand for good design methods and design tools in the field of electrical engeneering. To improve their design methods Ericsson Microwave Systems AB is interested in using computer tools to create a link between the specification and the implementation of a digital system in a FPGA. Xilinx System Generator for DSP is a tool for implementing a model of a digital signalprocessing algorithm in a Xilinx FPGA. To evaluate Xilinx System Generator two testcases has been designed. The testcases are selected to represent the FPGA designs made at Ericsson Microwave Systems.

Framtagande av ny höjdmätningsmetod till försvarets antennhiss 861

This bachelor degree project was carried out at Saab AB Service and Repair, Arboga, Sweden. The objective was to design, construct and implement a new stable and reliable method of measuring the continuous vertical displacement (height) of the military search radar PS861 mounted on a hydraulic powered elevator. The end product needs to be durable enough to be fully operational in the harsh environment of an outdoor elevator shaft and yet as accurate and precise as possible since one of its purposes is to calibrate control equipment. Previously used technique has proven not to meet any of the above mentioned properties.A prototype using a high resolution quadrature output rotary encoder has been developed, allowing a completely digital interface. This new method has been evaluated in laboratory environment where tests have been conducted regarding both reliability and validity.

Digital röntgentomosyntes vid lungcancerdiagnostik: möjligheter och begränsningar

Lungcancer är den femte vanligaste cancerformen i Sverige och ofta blir patienten diagnostiserad i ett senare stadium. Inom radiologin utförs oftast först en konventionell tvåbilds-lungröntgen och sedan en datortomografiundersökning (DT) för att med säkerhet kunna diagnostisera och mäta tumören. Eftersom patienten kan genomgå många olika röntgenundersökningar i samband med sitt sjukdomsförlopp, har det därför blivit vanligare att använda sig av digital röntgentomosyntes (DTS). DTS innefattar en betydligt mindre stråldos till patienten i jämförelse med datortomografi men är ändå en mer sensitiv undersökningsmetod i jämförelse med konventionell lungröntgen. Syfte: Vårt syfte var att undersöka om DTS är diagnostiskt försvarbart jämfört med en DT-undersökning, DTS möjligheter och begräsningar vid lungcancerdiagnostik.

Videoproduktion och distribution av gudstjänster

Sammanfattning: Det är minst lika många människor som besöker arrangemang och gudstjänster i kyrkor som besöker idrottsevenemang. Det behövs studiogudstjänster dock sänds det allt färre Tv-gudstjänster direkt från kyrkor och medlen för att göra detta är också på väg att minskas. Många som ser dessa gudstjänster har av olika orsaker inte möjlighet att besöka en kyrka. Detta kan t ex bero på funktionshinder och sjukdom men också att många äldre har svårt att förflytta sig och se gudstjänster live. Ett sätt för kyrkorna att nå ut på bredare front skulle kunna vara att använda sig av Internet som media.Syftet med uppsatsen är att genom intervjuer, användningstestning och slutligen prototyptestning, ta fram en lösning för digital överföring av ljud och bild från ett ställe till ett annat via ett IP-nätverk och finna en avvägning mellan det tekniska och användbarheten då användaren har begränsad teknisk kunskap.Vid datainsamlingen användes en kvalitativ forskningsprocess med intervjuer och observation som insamlingstekniker.

DRM - utveckling, konflikter och framtid : konsumenters reaktioner på och företags användande av DRM

With the digital revolution within video games, the need for Digital Rights Management (DRM) has increased significantly, alongside with the increasing problem of copyright pirates. To counter pirates, DRM was created to prevent illegal copying of software, this to ensure that the Distributors received an income for their work. DRM has, since the start of its use, been getting, a lot of bad criticism from the users of the software protected by DRM. The main function of this paper is to describe the creation and development of DRM by analysis of the vision of different groups on this phenomenon. The main questions are as follows, is it possible to define the very reason for why DRM was created and if so, can its development through time be defined too? What differences in opinions are there when it comes to DRM, counting the two major groups of creators, sellers, distributors (referred to as distributors) versus individual users (referred to as consumers)? In what way will the research results suggest that the future DRM will develop?The development has gone from solving puzzles in a handbook to start the game each time the user wants to play, to serial numbers that is needed during the installation of the game.

<- Föregående sida 33 Nästa sida ->