
Sökresultat:
3457 Uppsatser om Digital technology - Sida 23 av 231
Notes Towards a Mental Breakdown : det teknologiska traumat i J.G. Ballards The Atrocity Exhibition
This study examinates technology's traumatic impact on the male subject in The Atrocity Exhibition by J.G. Ballard. In my analysis I show how the protagonist uses a fetischistic strategy in order to make sense of the trauma that technology embeds. Paradoxically it proves to be the agent of his trauma, but also functions as his shield. The machine is thus in a position of the hinge, the point in a structural system that both enables and deconstruct the system.
Aurora - Technology made to make things easier
Det började faktiskt redan hösten 2004, när jag satt och arbetade med ett av de
otaliga projekt man gör under sin skolgång. Projektet gick ut på att skapa en
hemsida med en digital katalog, och voilá, där föddes idén.
Sedan fortsatte jag att fundera, vända och vrida på idén, ett system för att
skapa digitala kataloger och mindre presentationer som vemsomhelst skulle kunna
använda. Just detta att inte exkludera de som inte kan ?Flash? från de som
skall kunna redigera systemet har varit en av mina stora grundpelare, ett slags
digital demokratitanke.
För att skapa systemet har jag använt ?Macromedia Flash MX? och dess inbyggda
programmeringsspråk ?ActionScript?. Programmeringsspråket är inte ursprungligen
tänkt att användas för att göra system, men jag tycker personligen att jag
lyckats bevisa att det fungerar även för det ändamålet.
BitTorrent i kommersiella system : Identifiering av incitament och användarbeteenden
Companies that sell digital products such as software and movies transfer large amounts of data to its customers. In order to send this amount of data using FTP or HTTP and still maintain a high speed transfer rate it is required that the company have a large number of servers and a huge bandwidth. Servers and bandwidth costs money which means they have great costs on the distribution of their products. In order to reduce distribution costs, P2P technology can be used and the most powerful technology to transmit popular files is called BitTorrent.BitTorrent requires users to share their bandwidth. Nowadays, BitTorrent is frequently used to transfer products that are free of charge; one example is the Linux distribution Ubuntu.
Undersökning av optimeringsalternativ för elektrostatlackering
This report describes a thesis done at the Jönköping University of Technology. The aim of this thesis was to create conditions to optimize an existing automatic electrostatic coating system by changing the technology for dispensing lacquer. To select the technology, a study of different dispensing techniques carried out which concluded that the piezoelectric membrane and electrostatic atomization are the most interesting techniques.In order to perform tests with dispensing techniques a demonstrator has been optimized. The controller and PC software of the demonstrator has been programmed to be able to send out PWM signals that control the dispensers. An adapter card was designed to control the piezoelectric membrane and a steering link to the electrostatic atomization has been developed for PWM signals up to 500V.The work has laid ground for a demonstrator where further testing of the dispensing technologies can be performed..
Prestation, intresse, engagemang, uppskattning : Skillnader i upplevelse av en virtuell lärmiljö mellan matematiskt hög- och lågpresterande elever
Digitala läromedel blir ett vanligare inslag i skolgången då ny teknologi erbjuder tidigare okända pedagogiska möjligheter. Denna uppsats undersöker hur elever som använder ett digitalt läromedel i form av en virtuell lärmiljö för matematiklärande upplever denna lärmiljö. Dessutom undersöks elevernas prestation i lärmiljöns matematiska uppgifter. Skillnader mellan elever i olika årskurser samt elever som är matematiskt låg- eller högpresterande studeras. Matematisk prestation beskrivs utifrån Goods (1981) passivitetsmodell som innebär att lågpresterande elever är mindre risktagande i klassrumsmiljön.Elevernas upplevelse av digitala läromedel studerades i en virtuell lärmiljö bestående av två moduler, en spelmodul och en modul för skriven dialog.
Perimeter
The project explores the possibilities of using additive manufacturing (3d-printing) to build architecture. Through a combination of theoretical research and practical experiments a building system has been developed which has the capabilities to create houses with great geometric flexibilities to a affordable price today. The construction system Perimeter is demonstrated in a pavilion situated at Norra Djurgården in Stockholm. .
Provtryck på skärm
This Degree Project is carried through in association with Fototext in Guthenburg. The firmsees benefits using?Soft Proof? technology for both economic and time-saving. The reasonfor ?Soft Proofing? for internal/ external production is to estimate and controll documentswithout using digital or chemical printing output.The different technical solutions to ?Soft Proof?, knowledges and facts aboutColorManagement together with PDF-workflow is going to pattern for a correct succesfull?Soft Proofing? on the monitor.Acrobat 5 in association with Photoshop 6 are effectively used in ?Soft Proofing? technic.The advance and capacity of the graphical softwares which are explained in this reporthelps the users to begin to experiment with ?Soft Proof?.
Folkbibliotekariers uppfattning om personlig integritet i biblioteksverksamheten: En fenomenografisk studie
The purpose of this masters? thesis is to investigate how public librarians perceive privacy in connection with new technology in libraries. The main research questions are: - How do librarians experience the phenomenon privacy in the library?- How do librarians experience the relation between privacy and technology in the library?- What does this say about the relationship between privacy, technological development and library work?The study was performed with a phenomenographic methodological approach. The material consists of qualitative interviews with eight librarians who work at public libraries where the technology RFID (Radio Frequency Identification) has been implemented.
Utvärdering av webbportalsteknologier
The purpose with this project is to evaluate which of today?s technologies for creating web applications is the most suitable to use when constructing web portals. From a great amount of different technologies, five of the most widespread and well known technologies have been chosen and closely examined on nine different web portal specific criteria. The result from this evaluation is a table where all the grades for each technology is displayed. With the help of this table, it is possible to get an idea about what technology is the most suitable to use when constructing a specific web portal.
Utvärdering av kvalité och dess behov inom förprovtryck
It always has been a need for the abiltiy to create color proofs. When an error occurs late in the production process, itis allways complicated and difficult to correct the error. In this project, digital proofs been made and discussions havebeen held with several people in the printing industry, in order to examine how well excisting digital proofs, meet thedemand of the market. And how close the digital proofs can come to the actual printsheat from the press. The study hasbeen shown that the one thing that has had the most influence on the outcome for the quality of a digital proof, is theprintshop operator?s knowledge about color management and proofing systems.
Digital kompetens och Gy 2011 : -En kritisk diskursanalys
Genom en kritisk diskursanalys söker jag svaret på vilka diskurser som finns i mitt urval av dokument. Med sociokulturellt perspektiv som teoretisk grund väljer jag att titta på kunskap och lärande. Utgångspunkt för analysen är Europarådets rekommendationer inom programmet Utbildning 2010, där ett underlag gavs i form av åtta nyckelkompetenser för livslångt lärande (EU 2006a). Jag tittar på digital kompetens, som är en av nyckelkompetenserna som varje europeisk medborgare ska utveckla. Jag analyserar också dokument som finns med i processen för den reformerade svenska gymnasieskolan Gy 2011.
Skumma typer & trevliga personer - en bilderbok
Kandidatarbetets huvudsakliga mål är att producera en bilderbok för alla
åldrar, Skumma Typer & Trevliga Personer. En bilderbok är interaktiv till sin
karaktär och den här boken har också ett tilltal på flera nivåer. Bokens bilder
innehåller tydliga allusioner, främst riktade till den vuxne läsaren.
Medieteknik är, i det här sammanhanget, att först skissa analogt, föra över
skisserna digitalt, bearbeta i datorn och därefter skriva ut bilderna. Via
ljusbord har bilderna sedan tecknats igen på akvarellpapper och sedan målats
med akvarellfärg för att uppnå nyanser som kan vara svåra att nå digitalt.
Minimizing acts of violence through telephone-linked care: an
automated telephone system for outpatients in forensic
psychiatric care
Achievements within the fields of computer- and telecommunication technology have led to a revolution when it comes to managing information. These achievements have made it possible to offer new services in healthcare, especially in telemedicine. New technology has become a complement to traditional care, thus partly compensating for insufficient time and resources. Telephone Linked Care (TLC) is a telecommunication technology that enables automated dialog counselling and monitoring of patients in their homes. During the last two decades numerous randomized controlled studies with TLC have demonstrated improvement among outpatients with chronic and health behaviour disorders.
Militära ?mobil-appar? : Den militära nyttan med kommersiell teknik för militära ändamål
The transformation of the Swedish Armed Forces is bringing about major changes in many areas. Indirect fire is one capability affected by these changes. Financial savings, a shrinking organization and higher eligibility requirements mean that fewer soldiers will gain access to exclusive high-tech support resources such as the JAS 39 Gripen aircraft and the ARCHER artillery system. This thesis aims to examine whether access to indirect fire capability can be increased through the use of civilian products and communication networks. Technology development in the civilian mobile communications area is exponential and nations such as the USA, facing challenges similar to those of the Swedish Armed Forces, devote substantial resources to research and development.
Matematik för spelutveckling
Matematiska kunskaper är en central del inom digital spelutveckling. Metoderna
hur man lär ut matematik och dess innehåll har dock inte utvecklats i samma
takt som hur lär ut hur man utvecklar spel. Jag vill med den här uppsatsen och
mitt kandidatarbete utveckla ett unikt kursupplägg av tillämpad matematik for
spelutveckling i 2-D. Detta upplägg baseras på analys av tidigare erfarenheter
av matematikstudier och samtal med övriga kursansvariga. Den be?ntliga
kurslitteraturen som används på tekniska högskolor är väldigt avancerad i sin
forklaring av teori.