Sök:

Sökresultat:

1483 Uppsatser om Digital plånbok - Sida 16 av 99

Digital samverkan. En studie av samarbetet mellan fritidshem och v?rdnadshavare genom digitala kommunikationskanaler

Teknologin forts?tter att, i takt med samh?llet, utvecklas i ett rasande tempo vilket st?ller allt h?gre krav p? medborgare att ?ka sin f?rtrogenhet med samtidens digitala kommunikationsmedel. Vi har d?rf?r valt att i v?r studie unders?ka hur fritidshemspersonal och v?rdnadshavare upplever dagens digitala kommunikationskanaler i fritidshemmets kontext. Det empiriska underlag som ligger till grund f?r v?r diskussion och analys och som vi slutligen baserar v?ra slutsatser p? ?r svarsresultatet fr?n v?r enk?tstudie d?r v?rdnadshavare och fritidshemspersonal har f?tt ta st?llning till ett antal p?st?enden som ber?r digital kommunikation och samverkan. Som teoretiska utg?ngspunkter i v?ra analyser har vi anv?nt oss av socialkonstruktionism och l?roplansteori.

Digital kompetens - Äldreomsorgspersonals upplevelser av en digitaliserad arbetsplats

This study highlights the importance of computer technology and its impact on elder care staff's skills development in the public sector. The government presents the digital agenda within which information and communication technology today is considered to have a potential for sustainability, growth and development. According to the EU Commission, there are several important elements that should be improved to digitize the workplace. Among these are digital literacy, collaboration between agencies and increased investments in research, education and innovation. New technology can be understood in different ways by individuals, some see the computer as something positive and exciting, while others may find it hard to see the opportunities for learning and development.

Septisk tenosynovit i kotsenskidan hos häst : en retrospektiv studie av 21 hästar

Septic tenosynovitis involving the digital sheath is a relatively common problem in the horse and the prognosis has been considered as poor. However, there are only few studies confirming this. The purpose of this study is to increase the knowledge about the prognosis for septic tenosynovitis in the digital sheath. The literature indicates that half or a bit more than half of the treated horses will return to previous use. The recommended treatment is debridement of the wound, lavage and sometimes application of drains and broadspectrum antibiotics. The prognosis is considered as worse when the infection is established.

Marknadsstrategi för lead generation : En studie om digitala marknadsstrategier och dess effekt på marknadsleads

Titel:                                 Marknadsstrategi för lead generation: En studie om digitala marknadsstrategier och dess effekt på marknadsleadsNivå:                                 C-uppsats, kandidatexamen i FöretagsekonomiFörfattare:                        Anna Pettersen och Emma StåhlHandledare:                     PhD Agneta SundströmExaminator:                     PhD Lars-Johan ÅgeDatum:                             2014-JuniSyfte:                                Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur företag planerar, tillämpar och utvärderar strategier för digital marknadsföring med avsikt att generera leads.Metod:                              Flerfallstudien är av kvalitativ karaktär. Empirin samlades in genom en primär datainsamling av tio semistrukturerade intervjuer utförda på tio olika företag med verksamhet inom svenska IT-industrin. Genom ett rutnät har vi kodat och analyserat insamlad primär data för att finna teman och mönster som mynnade ut i en kärnkategori; Effekt.Resultat & slutsats:        Studien visar att de medverkande respondenterna anser att lead generation och digital marknadsföring är viktiga områden för deras företag. Respondenterna väljer att basera sin planering för marknadsstrategier på intuition och tillämpar strategier genom ?trial and error?.

Digital kompetens bland digitala infödingar: Om elevers och lärares syn på elevernas digitala kompetens

Med bakgrund i de senaste årens digitalisering av skolan och EU-kommissionens formulering av digital kompetens som en av åtta nyckelkompetenser för ett livslångt lärande är studiens syfte att undersöka och jämföra hur lärare och elever på en skola på gymnasienivå ser på elevernas digitala kompetens. Detta görs utifrån tre frågeställningar som rör elevernas syn på sin digitala kompetens, lärarnas syn på elevernas digitala kompetens samt huruvida det finns någon diskrepans mellan dessa båda. Den metod som används är kvalitativa intervjuer, och studiens resultat bygger på totalt sju intervjuer. Av dessa är fyra intervjuer med elever från samma klass och tre med lärare från samma skola. Resultatet analyseras utifrån Macken-Horariks modell om kunskap och litteracitet och delas in i tre kategorier som ligger till grund för diskussionen. I denna lyfts utöver Macken-Horariks modell också EU-kommissionens definition av digital kompetens och begreppsparet digital inföding och digital immigrant in som teoretiska utgångspunkter. Eleverna uttrycker generellt att de tycker att deras digitala kompetens är självklar och god.

Orthodontic diagnostics and measurements on digital study models made with an intraoral scanner

Introduktion: Modellanalys har traditionellt gjorts på fysiska gipsmodeller. Idag finns ny teknik som möjliggör framställning av digitala modeller utan behov av konventionella avtryck. Syftet med den här studien är att undersöka tillförlitligheten hos digitala modeller framställda med en intraoral scanner, patientupplevelsen och olika tidsaspekter förenade med tekniken. Metod: På ett urval av 20 vuxna personer gjordes både konventionell avtryckstagning och en intraoral scanning (TRIOS, 3Shape) av bettet för framställning av gipsmodeller och digitala modeller. Den kliniska tidsåtgången mättes och personerna besvarade ett frågeformulär gällande sin upplevelse av metoderna. Fyra observatörer diagnostiserade bettrelationer och utförde ortodontiska mätningar på gipsmodeller med ett skjutmått och digitala modeller med OrthoAnalyzer Orthodontics (3Shape, Danmark).

Digitaliseringen av den kirurgiska v?rden. En effektiv organisation eller r?rigt kaos?

The digitization in the Swedish health care sector is rapidly growing. This study investigates whether the digitalization in health care has led to higher quality and an increased value for patients. Interviews with staff in various health care professional categories were conducted to qualitatively study how the implementation of digitization is perceived in practice by those directly involved. Furthermore, an observation was made, where a doctor was followed duringa workday to study the different digitalization software tools that are being used. Previous studies and other relevant literature accompanied the study of digitalization in health care. Organizational theories were compared with the practical organization management at the studied health care organization, as well as their dependence on other authorities and companies.

ADS och Matlab för optimering av pre-distortion av effektförstärkare

This master?s thesis deals with integrating simulations using Agilents Electronic Design Automation tool ADS with customized Matlab scripts, for solving complex analog and digital radio architectures. In particular, it addresses predistortion, realized in the digital domain, of power amplifiers, modeled in the analog domain. The former is implemented in Matlab while the latter is implemented in ADS. Two versions of integrating the two systems have been tested: 1) Iterative approach on sample basis and 2) Scheduled batch solution by matrix inversion.

Att överföra en turordningsbaserad spelprototyp till realtid : ett projekt rörande Victorious Skies och dess utveckling

This project details the process of converting and transferring a turn-based paper prototype to a digital real-time format. The projects goals were to see how well the original feeling could be transferred to real-time and how the transition itself went. The project have been completed with the help of the programmer Mikael Gullberg. The practical part of the project was executed between the dates of 25/4 ? 2/5.

Analog-to-Digital Converter Design for Non-Uniform Quantization

The thesis demonstrates a low-cost, low-bandwidth and low-resolution Analog-to- Digital Converter(ADC) in 0.35 um CMOS Process. A second-order Sigma-Delta modulator is used as the basis of the A/D Converter. A Semi-Uniform quantizer is used with the modulator to take advantage of input distributions that are dominated by smaller-amplitude signals e.g. Audio, Voice and Image-sensor signals. A Single-bit feedback topology is used with a multi-bit quantizer in the modulator.

En digital publikations skapandeprocess : Dagens funktioner och framtidsvisioner

Detta projekt har haft som syfte att producera och grafiskt formge det kommande numret av tidskriftsapplikationen Scandinavian Architectural Review för förlaget It Is Media Svenska AB i Stockholm. Skapandet har utgått från applikationens tidigare grafiska profil och har ämnat att följa tidigare utseende och funktioner utan nya tillägg. Hela produktionen har skapats genom Adobe InDesigns tilläggstjänst Adobe Digital Publishing Suite. Efter att produktionen färdigställts har en analys gjorts av den färdiga applikationen enligt en heuristisk utvärdering ur ett människa-datorinteraktionsperspektiv, till vilken David Benyons tolv designprinciper har  tillämpats. Till stöd i analysarbetet har ett aktivitetsdiagram skapats för att ge en god överblick över hela tidskriftens disposition.

Anva?ndning av markfuktighetskartor fo?r sta?ndortsanpassad plantering

Digital depth-to-water maps can be produced from a digital elevation model (DEM). Then GIS- based algorithms are used to calculate water flows and the depth-to-water index classes dry, fresh, moist and wet. The purpose of this study was to investigate the possibility to use depth- to-water maps for site adapted planting.The results showed that use of depth-to-water maps for site adapted planting, roughly halved the proportion of improperly planted surfaces from an average of 9 % to 4 %. The variation in the values of proper surface decreased and the result became more even.. In addition, more pine than spruce was incorrectly planted.

Shape from Silhouette Scanner

The availability of digital models of real 3D objects is becoming more and more important in many different applications (e-commerce, virtual visits etc). Very often the objects to be represented cannot be modeled by means of the classical 3D modeling tools because of the geometrical complexity or color texture. In these cases, devices for the automatic acquisition of the shape and the color of the objects (3D scanners or range scanners) have to be used. The scanner presented in this work, a Shape from silhouette scanner, is very cheap (it is based on the use of a simple digital camera and a turntable) and easy to use. While maintaining the camera on a tripod and the object on the turntable, the user acquires images with different rotation angles of the table.

Streaming och nätverk för digital skyltning

Idag finns som alltid behovet att distribuera media. Allt eftersom prestandan för överföring av information i dator-nätverk har ökat har detta blivit möjligt genom streaming, strömmande media. Detta innebär att klienten inte behöver ladda ner hela materialet för att kunna se eller lyssna på det. Allt eftersom kravet på kvalitén av materialet ökar blir kraven på nätverket högre. Precisallt Media AB är ett företagsom sysslar med digital skyltning.

Does it matter?

Swedish: Det här kandidatarbetet undersöker om karaktärer med icke-normativ sexualitet finns representerade i digitala spel och hur dessa framställs. Arbetet har även fokus på de reaktioner samhället har visat i samband med att spel som behandlar ämnet icke-normativ sexualitet kommit ut på marknaden. Syftet är att uppmärksamma och ge insikt om icke-normativ sexualitet som ämne och hur diskussionen av detta kan leda till en utveckling inom spelmediet. Informationen som användes för att undersöka ämnet och dess reaktioner finns sammanställt under ett forskningsmomentet, vilket sedan utvecklas till flera noveller. Dessa noveller har sedan användes i en undersökning som genomfördes av 11 stycken deltagare. English: This bachelor thesis investigates if characters with non-normative sexuality are represented in digital games and how these are portrayed.

<- Föregående sida 16 Nästa sida ->