Sök:

Sökresultat:

3185 Uppsatser om Digital marketing - Sida 30 av 213

Att marknadsföra politik i Sverige : En fallstudie av tre svenska politiska partiers marknadsföringsstrategi gentemot yngre väljare

BackgroundPolitics in some ways has always been about communication and marketing. In Sweden some people believe that communication and meaningful relations with the voters are of no value, instead it is the political content that is of importance. Media evolution has changed the conditions of political marketing; this has meant that the choices of the right communication channels in political marketing have become more important today than ever. Political competition in Sweden has become more even in recent years, this has called for political communication and marketing to be more planed and well thought out. Political parties have therefore begun to spend millions on marketing themselves.

Utvärdering av kvalité och dess behov inom förprovtryck

It always has been a need for the abiltiy to create color proofs. When an error occurs late in the production process, itis allways complicated and difficult to correct the error. In this project, digital proofs been made and discussions havebeen held with several people in the printing industry, in order to examine how well excisting digital proofs, meet thedemand of the market. And how close the digital proofs can come to the actual printsheat from the press. The study hasbeen shown that the one thing that has had the most influence on the outcome for the quality of a digital proof, is theprintshop operator?s knowledge about color management and proofing systems.

Att marknadsföra ett företag med hjälp av nationalitet : En studie i hur marknadsföring och varumärkesbyggande med fokus på nationalitet fungerar och uppfattas

AbstractTitle: To Market a Company with the Help of Nationality ? A study in how marketing and branding works and is being perceived when it focuses on nationalityAuthor: Frida HanssonSubject: Media and Communication Studies CPeriod: Fall semester 2010Length: 38 pagesTutor: Else NygrenAim: Companies and various corporations are always on the hunt for the next big thing in marketing. One idea to market themselves and give them a chance to separate themselves from the cluster of companies aspiring to take your costumers away could be to market themselves with nationality. To investigate why and how some company?s chose to market themselves with nationality, and also study how this kind of marketing is being perceived by customers and non ?costumers.

Event Marketing : En fallstudie av Fjällräven

Information och reklam finns överallt, på TV, radio, tidningar, och nu senast stripade på tunnelbanevagnar, vilket gör att reklamen får det svårare att tränga igenom det allt tätare mediebruset. Med detta som bakgrund kan man se en trend till det ökade användandet av Event Marketing, vilket är en kommunikationsform som genom evenemang ska stärka varumärket eller skapa ett mervärde. Event Marketing utformas beroende på målen och syftet med evenemanget, vilket vanligtvis är att skapa ett intresse för produkten eller tjänsten och att öka försäljningen, men hur skapas detta genom ett evenemang? Detta tar oss in på syftet med studien, där vi vill belysa och klargöra vad Event Marketing är för något och hur det används i syftet att skapa relationer och öka försäljningen hos företag. Event Marketing är ett outforskat område, informationen, fick vi från de intervjuer som gjordes på två eventbyråer och en mediaförmedlare för att skapa en djupare förståelse.

Marknadsföring via sociala medier : Social Media Marketing

The thesis work focuses on marketing and its point of departure centers on mapping the utilization of social media as a form of marketing. The choice of this thesis subject has been deemed by the authors as one of particular interest due to the current popularity of social media in the Internet connected society and their use as marketing tools. Specifically, this thesis sets out to explore how companies exploit social media tools in marketing and how their use affects retail operations and customer relations in an effective and creative way.The report concentrates on qualitative data collection, the interview answers of four respondents, of which, two are considered experts within the field of social media. The choice of suitable respondents was strategic with the goal of covering as large a portion of the social media field as possible; one social media educator that works with companies and one who assists companies with social media applications. The remaining two respondents work in marketing and communications and employ, as part of their job, social media tools such as Facebook and Twitter.

Digital kompetens och Gy 2011 : -En kritisk diskursanalys

Genom en kritisk diskursanalys söker jag svaret på vilka diskurser som finns i mitt urval av dokument. Med sociokulturellt perspektiv som teoretisk grund väljer jag att titta på kunskap och lärande. Utgångspunkt för analysen är Europarådets rekommendationer inom programmet Utbildning 2010, där ett underlag gavs i form av åtta nyckelkompetenser för livslångt lärande (EU 2006a). Jag tittar på digital kompetens, som är en av nyckelkompetenserna som varje europeisk medborgare ska utveckla. Jag analyserar också dokument som finns med i processen för den reformerade svenska gymnasieskolan Gy 2011.

En digital kärlekshistoria

Kandidatarbetets syfte är att undersöka mötet mellan människa och medium genom att undersöka hur människor relaterar till och tolkar mötet med ett medium. Undersökningen tar sin utgångspunkt i flera tänkbara kunskapsfält, bland annat posthumanism, transhumanism, tolkningsvetenskap. Dessa kunskapsfält prövas sedan i en gestaltning för att avgöra om kunskapen är relevant i förhållande till vårt ärende..

Intern marknadsföring: en fallstudie på Luleå tekniska universitet

For the success of universities, it is very important that the personnel are well motivated through internal marketing. The purpose of this report was to identify which activities universities uses to motivate their teaching and researching personnel and how the activities are valued by this group of employees. The study was conducted in the form of a case study. One interview with the chief administrator at Luleå University of Technology was conducted, and a questionnaire was sent to all the teaching and researching personnel at the same university. The result indicates that Luleå University of Technology uses many internal marketing activities to motivate their employees.

Hur en marknad kan ses som upplevelse och Event marketing samt stärka en kommuns varumärke

Marknader har i alla tider varit en viktig mötesplats, där folk bland annat skött hushållens inköp. Under 1900-talet suddades marknadens ursprungsroll ut, eftersom flera substitut uppkom, främst snabbköpen. Syftet med studien var att undersöka vilken roll en marknad spelar i dagens samhälle och om man kan se på marknader som Event marketing. Syftet var också att öka förståelsen för vad Noramarken betyder för Nora kommuns varumärke. I uppsatsen används en kvalitativ undersökningsmetod och problem frågorna har angripits genom ett deduktivt angreppssätt.

Recúrrens ? En svensk novellfilm

Det här är slutreflektionen för ett examensarbetet Recúrrens, skapat av Mikael Berglund och Johan Cederholm från Medieteknik och Joel Arwidson och Charlie Persson från digital ljudproduktion. Recúrrens är en novellfilm vi gjorde från idé till färdig film och vi kommer beskriva hela vår arbetsgången i den här slutreflektionen. I den andra, reflekterande delen, diskuterar vi hur arbetet gick, motgångar, framgångar och slutresutlatet. Bifogat finns även manuset och bildmanuset..

Öppet eller dolt? : En studie om viral marknadsföring på Youtube

AbstractPurposeThe purpose of this thesis is to examine the Swedish students? habits regarding videos on Youtube and create an understanding towards what makes them viral. The purpose is also to state how companies should make use of visble and hidden viral marketing to get their message out to the customers.MethodThe thesis uses both a qualitative and a quantitative method. At first there was a qualitative focus group with 6 Swedish students. The focus group generated valuable information which later was used to create surveys.

Den trojanska bloggen : Bloggreklam, en effektiv marknadsföringskanal?

Purpose  The purpose of this paper is from a consumer perspective analysis whether or not blogs are affecting a customer?s purchase behaviour to a larger extent compared to traditional marketing methods through TV commercials. Additionally, within the scope of this try to identify the type of consumers that are more influenced to a purchase decision by blog contents compared to others.Methods Through a quantitative approach this study will examine the effectiveness of advertising in blogs. A survey was used in order to collect data where the respondents corresponded to the population in Sweden in the ages 15-79. Initially the size of the blog audience was estimated and thereafter it was examined how many of these that were affected towards a purchase decision by blogs.

Tillvägagångssätt vid långsiktigt digitalt bevarande: en studie av bevarandeplanering

Den långsiktiga bevaringen av digital information innebär nya utmaningar för svenska offentliga arkiv. I arbetet med att utveckla system för att hantera dessa utmaningar utgår svenska offentliga arkiv ifrån en konceptuell rammodell kallad Open Archival Information System (OAIS- modellen). Syftet med denna uppsats är att bidra med en ökad förståelse för hur svenska offentliga arkiv kan hantera de aktiviteter som ryms under bevarandeplanering (Preservation Planning) enligt OAIS-modellen. För att uppnå syftet har existerande forskning på området granskats och kopplats till bevarandeplanering enligt OAIS-modellen. För att kunna utvärdera den existerande forskningen har ny empirisk data samlats in genom kvalitativa intervjuer.

Tillvägagångssätt vid långsiktigt digitalt bevarande: en studie av bevarandeplanering

Den långsiktiga bevaringen av digital information innebär nya utmaningar för svenska offentliga arkiv. I arbetet med att utveckla system för att hantera dessa utmaningar utgår svenska offentliga arkiv ifrån en konceptuell rammodell kallad Open Archival Information System (OAIS- modellen). Syftet med denna uppsats är att bidra med en ökad förståelse för hur svenska offentliga arkiv kan hantera de aktiviteter som ryms under bevarandeplanering (Preservation Planning) enligt OAIS-modellen. För att uppnå syftet har existerande forskning på området granskats och kopplats till bevarandeplanering enligt OAIS-modellen. För att kunna utvärdera den existerande forskningen har ny empirisk data samlats in genom kvalitativa intervjuer. Viktiga slutsatser som har varit möjliga att dra i denna undersökning är att en migreringsstrategi är att föredra för svenska offentliga arkiv. Det kan även vara lämpligt för svenska offentliga arkiv att frångå OAIS- modellen och lagra teknisk metadata dels i informationspaketet och dels i en separat referensdatabas.

Livet efter döden : Svenska tidningar anpassar sig till en digital framtid

The media industry in general and the newspaper in particular is going through major changes ? technological, logistical, economical ? due to the dropping sales and width of the printed daily newspaper. Few organisations have been spared the necessary rationalizations and cut-downs in staff. All of them are expected to produce more and better content, in more and new channels and platforms, with less resources. Some have been preparing for this a long time, others have never entered the digital world of news.

<- Föregående sida 30 Nästa sida ->