
Sökresultat:
1957 Uppsatser om Digital manufacturing - Sida 9 av 131
Impressionism och Digitala Spel
Abstrakt För att utveckla och förändra spelmediet behandlar detta arbete impressionism och digitala spel. Båda ämnena diskuteras och belyses från olika vinklar för att undersöka hur de två ämnena kan sammanföras i en spelproduktion. Spelproduktionen har testats av spelstudenter för att få deras åsikter om hur spelet fungerar och deras syn på kopplingen mellan impressionism och digitala spel. Arbetet avslutas med en diskussion och slutsats där alla fakta som tagits in under kandidat-arbetet analyserats. I diskussionen lyfts följande ämnen fram: impressionism, konst, hur spelmediet ser ut idag, tv- och dataspelsgestaltning, interaktion och hur dessa två ämnen, impressionism och digitala spel kan föras samman.
Möjligheter med en digital och interaktiv lärresurs i matematik för gymnasieskolan : ur ett elev- och lärarperspektiv
Under de senaste årtiondena har matematikbokens format inte utvecklatsnämnvärt, man har försökt att blir mer digital genom att skickamed en cd-skiva med digitalt material och för de lägre årskurserna igrundskolan finns det matematikspel. För gymnasielever finns inte mycketinteraktivt och digital material idag. Behovet av en ny lärresurs ärstort och vi vill med detta arbete utröna vilka funktioner som bör ingå.Elever och lärare är överlag mycket positiva till utvecklingen ochde undersökningar vi tagit del av visar på ökat användande av datorerute på skolorna. Vi tog fram två gränssnittsskisser med en lärargruppoch en elevgrupp oberoende av varandra. Dessa två skisser sammanfogadestill en prototyp.
Framtagande av ställbar krok för hängränna
The purpose of this project was to design an adjustable gutter bracket for Lindab Profil AB. Lindab currently manufacture a gutter bracket that is adjustable in angle, however, this model has some drawbacks. One of it´s shortcomings is that it is somewhat difficult for the customer to mount. Another problem with Lindab?s current model is that the design makes manufacturing unnecessarily complex. The new gutter bracket, that we have constructed, does not have these problems. It is adjustable for different roof pitches.
Definition av stötdämpares fyllnadsgrad
Shock absorber units play a key role in establishing the driving dynamics and performance of automobiles. Öhlins Racing has manufactured high-tech automotive shock absorbers for over 30 years. Öhlins Racing?s advanced technology has contributed to over 200 world championships in automobile racing. Öhlin?s manufacturing process has long utilized automated fluid filling equipment during the final shock absorber unit assembly stage. The filling process consists of vacuum pumping the shock absorber unit and subsequent transfer of fluid. Vacuum pumping is necessary to remove residual air from the shock absorber unit prior to initiating the liquid filling stage. The presence of undesirable gases drastically compromises the performance of a shock absorber. The filling degree, defined as the final ratio of air to oil, is determined by the specific filling protocol as well as the specific equipment utilized.The current investigation aims to develop a viable technique to accurately determine residual air content in shock absorber units. If the filling degree can be appropriately quantified for a specific manufacturing process, then the air/oil ratio may be quantitatively related to shock absorber performance. The utilized measurement method must be completely integrated into the manufacturing process to guarantee shock absorber performance specifications according to the manufacturer?s standards. By utilizing the measurement method developed in this work, the manufacturing process, manufacturing equipment and product specifications can all be tailored to provide improved filling conditions.The developed measurement method provides accurate quantification of the filling degree under a wide range of processing conditions. The method establishes the relative quantity of air in the shock absorber unit by performing in-situ compressibility tests. The fill ratio can be controlled and varied by manipulating the vacuum pressure exerted during the filling process. Performance tests, however, indicate no correlation between filling degree and unit performance..
Färgrymdskonvertering för digital video med låg komplexitet och låg effekt
I detta examensarbete har olika sätt att implementera färgrymdskonverterare i multipel konstant multiplikationsteknik beskrivits med VHDL, syntetiserats och jämförts med avseende på effektförbrukning..
E-marketing - ett modernt kommunikationsverktyg : En studie som presenterar alternativa marknadsföringsåtgärder
Background: The use of digital marketing channels during the last years has increased significantly, especially the use of marketing on the Internet. Hence the communication chart of marketing has been redrawn. The technological development has had a major impact on the marketing discipline. The integration of information technology and marketing has resulted in the emergence of a new field, namely e-marketing. Hence the need for further research is desirable.Purpose: The purpose of this study is to examine alternative marketing procedures that a company can apply to increase the digital awareness and manage their customer relationships.Theoretical framework: Theories regarding digital marketing cycle, SEO and customer relationship.Method: This research is based on data collected through a primary semi-structured interview with a company active in the corporate information industry which also provides a RFQ service.
Produktkalkylering vid bearbetande småföretag
Background - Swedish trade and industry primarily involves small corporations, including small manufacturing corporations. Currently, most costing models that are used are based on studies accomplished at large corporations. This conveys to the fact that product costing that occurs at small manufacturing corporations is based on all complexities that large corporations bring, which rarely match with small corporations. It occurs that small manufacturing corporations unconsciously rely on incorrect information that has been calculated based on great corporations? product costing.
Digital delaktighet i Sverige : Om att inkludera alla i framtidens samhälle
Almost all Swedes today have access to the Internet, if not through the home then via the library or work. Despite this, around 20% of the population stand outside the information society in that they lack in knowledge, assistive usability tools or positive attitude towards technology and its influence on society. The main factors influencing the digital divide in today's society are age, disability and education, while the main reason for staying outside seems to be disinterest.The question about digital inclusion is important as we now stand on the breaking-point between a society where the industry has had a prominent position for private as well as national economy and a digital society where access to the Internet is no longer about prestige, but where significant differences between users' knowledge levels can create a power gap. Gaps in access and use not only reflects already existing socio-economic conditions, but can also maintain and enhance these.It is crucial for the future expansion of Internet usage how today's non-users feel about becoming users. To understand what underlies the motivations not to use computers is one of the keys to get non-users to embrace becoming users.
Produkthantering vid tillverkning av roterande verktyg
AB Sandvik Cormorant?s production unit in Gimo has identified a need to examinethe handling of products between operations with the purpose of generatingproposals of improvement for the product handling.The aim of this project is to study the existing manufacturing process and givesuggestions for improvement. The proposals should reduce the manual handling ofproducts, decrease the risk of damaging the products during the manufacturing andform a basis for increased traceability. Based on a mapping of the manufacturingprocess and the problem description, a specification of requirements has beencomposed.The mapping of the manufacturing process suggests that a change of the currentsystem is required. The company is recommended to decide how the producthandling between operations should be performed as guidelines for the productionteam.
Digital kontra manuell blodtrycksmätning-Är resultaten samstämmiga?
Blodtrycksmätning är en viktig del i en sjuksköterskas arbetsuppgifter och då
både manuell och digital blodtrycksmätning idag förekommer parallellt inom
svensk sjukvård syftar denna studie till att undersöka om det finns någon skillnad
mellan de uppmätta resultaten i dessa mätmetoder och beskriva denna eventuella
skillnad. Undersökningen genomfördes på en kärlkirurgisk avdelning på ett
sjukhus i södra Sverige under hösten 2009. Populationen bestod av 38
inneliggande patienter som följdes upp med totalt 65 blodtrycksmätningar. För att
utföra undersökningen tillämpades cross-over design med kvantitativ ansats.
Resultaten visade skillnader mellan de två mätmetoderna då den digitala metoden
uppmätte högre blodtryck än den manuella. Digital blodtrycksmätning visade
genomgående högre mätresultat jämfört med manuell metod.
Framställning av en digital höjdmodell över Storsjö strand i Östersund
Östersunds kommun behövde höjddata inför planeringen av ett nytt bostads- och rekreationsområde som kallas Storsjö strand där en ny fördjupad översiktplan tagits fram. Syftet med examensarbetet var att skapa en digital höjdmodell över en del av området. Mätningar med Leica GNSS-utrustning samt totalstation utfördes under några dagar. Höjddatat levererades till kommunen. En triangelmodell skapades och en karta med höjdkurvor togs även fram för att visualisera arbetet. En del felkällor kan ha haft inverkan på resultatet såsom tjälen i marken och eventuellt några enstaka flervägsfel, men vi anser ändå att resultatet är tillräckligt för en första översiktlig planering..
Digital speldistribution - Om behovet av rekommendationer och riktlinjer inom
Digital distribution för datorspel växer för varje år. Med tiden har fler och fler webbutikermed endast digitala produkter dykt upp, samtidigt som de gamla till en allt större del harbörjat erbjuda ett digitalt sortiment. Konsumenterna har med denna utveckling ett hav avolika typer av distributionsmöjligheter att välja bland. Vissa kan för en del konsumenterkännas restriktiva, medan andra webbutiker erbjuder en typ av försäljning som påminner merom den fysiska.Syftet med denna studie är att försöka identifiera de olika typer av affärsmodeller ochdistributioner som finns i dagsläget, och om det finns behov av att införa någon typ avstandard i form av riktlinjer och rekommendationer för digital distribution.Studien visar att det skulle vara problematiskt att tillämpa riktlinjer som skulle fungera ipraktiken för alla dessa varianter av digital distribution. Men samtidigt identifieras ett antalproblem som individuellt skulle kunna åtgärdas med hjälp av några av de riktlinjer ochrekommendationer som tas fram genom bland annat kvantitativ undersökning blandspelkonsumenter och intervju med Sveriges största aktör inom området..
SPIRITUALITET OCH INTUITIVA VIBES Tjejers str?van efter respektabilitet i ett digitalt rum
On social media, girls create digital spaces where a distinctive spiritual culture emerges. This spiritual culture is therapeutic in nature, consisting of therapeutic compositions and happiness-generating templates that contribute to the girls' respectability by allowing them to take responsibility through their intuitive knowledge. The purpose of this study is to investigate how the pursuit of respectability is manifested in these digital spaces by examining spiritual expressions and exploring how participation in therapeutic culture online serves the attainment of respectability.
The study employs a participatory netnographic method, focusing on observations of LIVE broadcasts on TikTok. In these broadcasts, girls engage in various spiritual practices within a shared digital sphere. The observations are analyzed through the theoretical frameworks of Beverley Skeggs' concept of respectability and theories related to therapeutic culture, including happiness culture and therapeutic assemblage.
The findings reveal that both the girls hosting the LIVE broadcasts and those participating by commenting collaboratively create a digital culture through the exchange of advice.
Hantering av digitalt designmaterial i kollaborativ miljö
A case study of professional interaction designers' usage of design materials was conducted. Five interviews were performed in order to gain insight in the systems used by designers, how these work, how they collaborate within them, and what they think of recent research about them. Design studios allow collaboration for several users at once. Digital material (mockups, pictures, etc.) are commonly used, but needs to be made analog, e.g. printed, to be usable in the design studio environment.
EkoReko : Hur en digital tjänst får användarna att leva mer miljövänligt
The purpose of this study was to follow a research-oriented design process and to develop a design draft for a digital service that supports users to make more environmentally conscious choises in their everyday life. By following an interaction design process from start to final delivery, the study aims at creating a broad understanding of the process. Therefore, many userrelated activities were implemented in the study: eg. personas, scenarios, sketching and user testing. The project resulted in digital wireframes for an iPhone application using embedded GPS to identify and locate environmentally friendly businesses.