
Sökresultat:
1955 Uppsatser om Digital Promotion - Sida 62 av 131
Lärares erfarenheter av att använda sociala medier i undervisning
This study aims to investigate how and why teachers use social media to reach their students, and how they handle different levels of computer literacy among students.The purpose of this study is to investigate the experience of teachers using social media in their teaching. I have done interviews with two teachers, who use social media in different ways. One of the teachers makes her students publish their work on the Internet on wiki-spaces, and the other one use Facebook for discussions and teamwork. This report uses the pedagogy theories laid forth by Vygotskij as a vantage point to analyze the answers from the teachers. I have also looked at some of the published student texts on the Internet.This study concludes there are students who don?t have access to computers and Internet at home.
Komprimering av eBooks enligt Open eBook Publication Structure
I denna rapport undersöks hur elektroniska böcker (eBooks) enligt standarden Open eBook Publication Structure kan komprimeras på ett effektivt sätt. Anledningen till att området valts är att en välanvänd standard för eBooks inte finns för tillfället. Standarden är relativt ny och senaste versionen av specifikationen har kommit ut under 2002. Med i utvecklingen av standarden finns många stora företag som exempelvis Adobe Systems Inc. och Palm Digital Media.
Peer, pirr och påverkan - en systematisk litteraturstudie om hur elever påverkas av sex- och samlevnadsundervisning
I Sverige är sex- och samlevnadsundervisning obligatorisk. Dock så skiljer sig innehåll, kvalitet och omfattning av undervisningen mycket mellan och inom skolor. Syftet med denna systematiska litteraturstudie är att undersöka hur sex- och samlevnadsundervisning genom skolans insatser påverkar elever. Nio vetenskapliga artiklar användes för att finna svar på detta. Resultat visar att elevers kunskap om sexuell och reproduktiv hälsa ökar, att attityder i viss mån kan påverkas men att beteenden är svåra att förändra.
Gamification av digitalt lärande : En studie av attityder om spelelement i lärplattformar
Society today is characterized by the transforming effect IT has had, the majority of the activities we perform on a daily basis involves one way or another digital technology. One area which has not yet seen the positive effects of IT is education. Despite the progress of technology, the school education has barely changed since it first saw the light of day. Our goal with this study is to investigate the possibility of implementing Gamification elements in educational environments and examine whether it could increase our young students learning motivation. We believe that this kind of implementation will have a positive effect for these young people since they have been interacting with games since they were small and are familiar with the driving force of a reward system.With this study we want to examine the opportunities and challenges that Gamification implementation brings out in a learning environment and therefore encourage and motivate our young ones to study even harder..
Den andra arbetsplatsen : möbler för möten i offentliga miljöer
Idag väljer många att sitta på caféer och andra offentliga platser för att arbeta eller ha möten, men få caféer är anpassade för detta. I mitt examensarbete jobbar jag med möbler för dessa platser och behov.Denna rapport som är en del av examensarbetet beskriver våra nya arbetsvanor och varför de har uppkommit. Det handlar om förändringar i arbetsorganisation, digital utveckling och olika faktorer som gör att många dras till platser mellan jobb och fritid.Ett designprojekt genomfördes i samarbete med arkitektbyrån Code Concept Development riktat mot restaurangen Urban Deli och deras utökade verksamhet på Sveavägen 44 i Stockholm. Resultatet blir ett förslag med bord och stolar som bygger på flexibilitet och möjlighet till förändring på en plats där många aktiviteter pågår..
Lever 80-talister som de lär - en studie av 80-talistchefer på Swedbank
Few generations have gotten as much media attention as Generation Y. Growing up in the digital age Generation Y has become very different from previous generations. An interesting topic is if this is reflected in the way Generation Y act as leaders. The purpose of this study is to describe what kind of leadership Generation Y prefers, to explore how individuals belonging to Generation Y act as leaders and finally to investigate if there is a discrepancy between these two perspectives and if so try to understand it. By reviewing existing research and conducting depth interviews with employees and managers at a Swedish bank we recognize preferences in a number of categories, which Generation Y require from leaders.
Provtryck på skärm
This Degree Project is carried through in association with Fototext in Guthenburg. The firmsees benefits using?Soft Proof? technology for both economic and time-saving. The reasonfor ?Soft Proofing? for internal/ external production is to estimate and controll documentswithout using digital or chemical printing output.The different technical solutions to ?Soft Proof?, knowledges and facts aboutColorManagement together with PDF-workflow is going to pattern for a correct succesfull?Soft Proofing? on the monitor.Acrobat 5 in association with Photoshop 6 are effectively used in ?Soft Proofing? technic.The advance and capacity of the graphical softwares which are explained in this reporthelps the users to begin to experiment with ?Soft Proof?.
DISTRIKTSSKÖTERSKORS HÄLSOFRÄMJANDE OMVÅRDNADSÅTGÄRDER VID HYPERTONI : En litteraturstudie
Hypertoni är en folksjukdom som drabbar en femtedel av den svenska befolkningen. Orsaker till hypertoni kan vara livsstilsrelaterade, som stress, övervikt eller fysisk inaktivitet. Distriktssköterskor har som uppdrag att kontrollera patienters blodtryck, ge stöd och rådgivning till förändrad livsstil. Detta för att främja hälsa och förebygga hypertoni eller förbättra ett förhöjt blodtryck.Syftet med examensarbetet är att sammanställa befintlig kunskap från litteratur om distriktssköterskors hälsofrämjande omvårdnadsåtgärder till patienter med hypertoni.Examensarbetet är en litteraturstudie där kunskap från 12 vetenskapliga studier förts samman till ett nytt övergripande resultat, en metasyntes. Resultatet visar att de hälsofrämjande omvårdnadsåtgärder distriktssköterskor utför till patienter med hypertoni sker som Hälsoutbildning på standardiserat eller personcentrerat sätt.
Ge och ta : En studie om hur e-handelsföretag använder sig av lojalitetsprogram
Purpose The purpose of this study is to create an understanding of how e-commerce companies use loyalty programs in order to retain their customers and to increase its consumption, and compare this with customer perceptions of loyalty and learn what makes them loyal. Theoretical framework The theoretical framework starts with definitions of loyalty and customer loyalty. Further, it discusses what a loyalty program is, how rewards today and in the future affect the consumers, and other promotion offers that are commonly used. The theory also discusses how previous points work in e-commerce. Method To take advantage of the companies? point of view and at the same the customers? perspective, the survey is based on a combination of a qualitative and quantitative study. In the study, two companies in the fashion industry were interviewed and 391 respondents participated. Empirical study In the empirical study the interviews with the two e-commerce companies are first presented, which revolves around their use of loyalty program.
?Den svåraste gruppen att nå?: Folkbiblioteks marknadsföring till pojkar i högstadieåldern
The object of this bachelor thesis is to examine how publiclibraries are working to reach out to boys in their early teens,and from a relationship marketing perspective see howlibraries are using marketing as a tool in creating long-termrelationships with this user group. The following questionsare asked: How do public libraries market themselves toboys in their early teens? How are children?s and youthlibrarians working to create long-term relationships with thisuser group? How do children?s and youth librarians viewmarketing as a way to create long-term relationships with theuser group? The theoretical framework of the study is EvertGummesson?s model of relationship marketing. Interviewswith five children?s and youth librarians make up theempirical data.
Skumma typer & trevliga personer - en bilderbok
Kandidatarbetets huvudsakliga mål är att producera en bilderbok för alla
åldrar, Skumma Typer & Trevliga Personer. En bilderbok är interaktiv till sin
karaktär och den här boken har också ett tilltal på flera nivåer. Bokens bilder
innehåller tydliga allusioner, främst riktade till den vuxne läsaren.
Medieteknik är, i det här sammanhanget, att först skissa analogt, föra över
skisserna digitalt, bearbeta i datorn och därefter skriva ut bilderna. Via
ljusbord har bilderna sedan tecknats igen på akvarellpapper och sedan målats
med akvarellfärg för att uppnå nyanser som kan vara svåra att nå digitalt.
Informations- och kommunikationsteknologiers betydelse i utvecklingsarbete : En intervjubaserad studie om IKT:s betydelse för indiska kvinnor
New forms of Information and Communication Technologies (ICTs) have become more influential in development contexts. The concept of ?The Digital Divide? points at a large division between rich and poor countries regarding access to ICTs. Critics say that the debate concerning this topic for far too long has focused mainly on the technology itself rather than social factors which impact social inclusion and development. Scholars agree that ICTs holds a tremendous potential, but how is this implemented in development contexts and how can it be used with more sensitivity towards local preconditions and social aspects?This paper aims to examine how ICTs are being used in the context of development within an India based organisation for women called SEWA (Self Employed Women?s Association).
Vanlig Synth med ovanliga ljud
Under vårterminen 2011 har jag studerat hur ett verktyg påverkar en arbetsprocess. Från en idé har ett projekt vuxit fram och två ljudbanker för musikproduktion har producerats, detta har gjorts möjligt genom att jag har studerat digital ljudproduktion på Blekinge Tekniska Högskola, där intresset för det som blivit mitt kandidatarbete, har väckts till liv. Mitt kandidatarbete har resulterat i två ljudbanker, den ena banken har fokus på digitala trummor medan den andra har fokus på synthar. Slutreflektionen berättar hur denna process har gått tillväga, och hur resultatet blev. Jag för fram för- och nackdelar av arbete i Dune, hämtar fakta från kända producenter inom elektronisk musik och bedömer det resultat jag har får.
Medie- och informationskunskap inom bildämnet
Medie- och informationskunskap samt medieutbildning har blivit ett omtalat fenomen, inte bara i skolan utan likaså allmänt som en förutsättning för demokrati. Kontakten med media sker förutom via de klassiska medierna så som radio, TV och tidningar, idag även via internet genom datorer, smarta telefoner och surfplattor. Skolan har inte längre monopol på lärandet utan mycket sker utanför skolan, på fritiden, och just genom medier av olika slag. Därför kan skolan behöva använda sig av elevernas verklighet i undervisningen, utan att för den skull ge sig hän åt underhållning. Kunnighet om media på olika plan blir allt viktigare och ger eleverna möjlighet att se bortom budskapen som vill påverka dem i en viss riktning.
Att planera, genomföra och utforma en föredömlig reklamkampanj
As the field of marketing becomes increasingly competitive, creative tools to reach the intended consumer needs to be utilized. In order to break through the crowded airways and packed ad space, one can choose to direct the message through channels that relate to currenttrends in society, while using innovative artistic concepts. The fundamental purpose behind this report is to provide a roadmap for creating a successful and unique marketing campaign. In addition, we have attempted to identify how visual methods can add valuable attributes to the campaign, ensuring a more progressive and distinct impression. To illustrate our claims, we have chosen to analyze Wasabröd?s latest marketing effort, ?Change Bread,? by dividing it into three sections, including planning, execution, and the visual creation.