
Sökresultat:
2218 Uppsatser om Digital Democracy - Sida 29 av 148
Att betala med din Smartphone : Den digitala plånboken
Den här uppsatsen handlar om vad som påverkar konsumenten till att vilja använda en digital plånbok. Den digitala plånboken är femte generationens betalningsmedel och har nu kommit för att digitalisera flera av de funktioner som den fysiska plånboken erbjuder. En transaktion med den digitala plånboken sker genom konsumentens Smartphone. Förutsatt att Smartphones blir mobila plånböcker kan det antas att konsumenterna skulle vänja sig vid tanken att lämna den fysiska plånboken hemma.Det har tidigare gjorts studier på adoption av mobiltelefoner och hur människor i allmänhet tar till sig vissa tjänster men den digitala plånboken är ett relativt nytt fenomen och därför handlar vår uppsats om adoption av den digitala plånboken som tjänst.De slutsatser vi kan dra av uppsatsen är att säkerhet, enkelhet och kompabilitet kring den digitala plånboken påverkar om konsumenten väljer att använda tjänsten. För att företagen som levererar digitala plånbokstjänster ska nå största nytta bör de även se säkerhet, enkelhet och kompabilitet som centrala delar vid presentation och lansering av tjänsten..
MP3 : hur låter det?
Sekretessbelagd.
Elevråd : Elevrådsarbete i två skolor
The purpose of this thesis is to determine whether the student councils at two schools really have the power to influence, or if it is a matter of mock democracy. I wanted to determine how the student councils work in reality. I conducted my investigation through personal and qualitative interviews with the board of the student council, a social studies teacher and the principle/school management at both schools. After the interviews I compared an analysed my findings. The results show that the two schools work very differently when it comes to studentdemocracy, and even have very different levels of ambition when it comes to the degree of influence that the student council should have at their respective schools.
"Man vill ju se bra ut" : En kvalitativ studie om ungdomars syn på sociala medier
This thesis examines young people's thoughts about their presence on social media. With asocial constructive approach the study focused on how young people think and act on socialmedia in relation to constructions of gender and normality. The analysis is based on fourgroup interviews with 13-year old boys and girls. The theoretical approach is based partly onsocial constructionism where discourses and ideas of normality are identified and analyzed.Erving Goffman's theory of social interaction was central to illustrate how young peoplepresents themselves based on the prevailing discourses. It is clear that they adjust theirrepresentations of themselves depending on the context.
Skoldemokrati : School democracy, Teacher´s' view on school democracy and its integration in education
Syftet med detta arbete är att undersöka lärares syn på skoldemokrati och dess integrering i undervisningen. Vi har även gjort en egen definition av begreppet skoldemokrati för att kunna ställa det mot våra respondenters syn. Arbetet bygger på kvalitativa intervjuer med lärare för de senare åren och gymnasiet. Vi utgick från en intervjuguide för att kunna hålla oss inom ramarna för vårt syfte. Av vårt resultat framkom att de lärare vi intervjuade har en liknande syn kring skoldemokrati, de flesta talar också om hur viktigt det är att hålla begreppet levande i verksamheten.
Demokratiseringen i Kurdistan : En fallstudie av demokratiseringsprocessen i Kurdistan med fokus på den konsoliderade demokratins centrala arenor
The purpose of this thesis is to investigate the democratization process in Kurdistan on the basis of consolidation democracy with focus on arenas defined by Linz and Stepan (1997), namely economic, political, legal, civil society and arenas of state bureaucracy. Furthermore, I intend to explain Kurdistan?s road toward democratization in Kurdistan from 1991 until today, with a focus on the years 2003-2012. The main results are that Kurdistan has developed conditions that support a future consolidation of democracy. However, there are weaknesses in the economic situation, rule of law and the arena of bureaucracy.
Manusutveckling av digitala läromedelsapplikationer i matematik : En studie av samtida pedagogisk forskning och utveckling av applikationsmanus för matematikämnet i gymnasieskolan
In a world where digital media is becoming a greater part of people?s everyday and working lives it is plausible to assume that the upcoming generation of pupils expect the teaching media to adapt thereafter. It is this assumption of an increased demand that Natur & Kultur is hoping to be able to meet. This thesis has been a stage in the process of producing digital material in the subject of mathematics for high school students. Specifically the aims of this thesis have been to make a rough description of the largest competitive companies? products within the same market, explore and put together a brief theoretical foundation of contemporary research and produce concrete examples of ideas for digital applications.
En plattform för det fria ordet En studie om hanteringen av extremism vid fyra svenska universitet
This master thesis? purpose is to examine the role of Swedish universities in the prevention of extremism and terrorism. Depending on how the universities look upon their role in preventing extremism and promoting democracy among their students, extremism can either flourish or be restrained in the higher learning environment. An unclear standpoint against extremism from the universities side could make it possible for extremism to prosper at the universities, and students with extremist opinions may be radicalized and recruited to extremist organizations and terrorism. What are the universities standpoints in the matter whether universities should promote democracy and prevent and restrain extremism and the recruitment of students to extremist organizations? During the study I have mainly been using primary material in the shape of semi structured interviews with predecessors of four Swedish universities.
Skönlitterär fritidsläsning - digital eller analog? : En studie av hur elever på grundskolans senare år förhåller sig till digitala texter respektive analoga texter
Syftet med denna studie a?r att underso?ka elevers fritidsla?sning och om elever fo?redrar digital eller analog la?sning och vad de tror om la?sningen i framtiden. Studien kommer a?ven att ge svar pa? vem som rekommenderar sko?nlitteraturen. Studien a?r en kvantitativ underso?kning da?r data samlats in genom 59 enka?ter.
Att designa konst : En kvalitativ studie av likheter och skillnader i den kreativa processen hos art directors och konstnärer
Art directing i en digital kommunikationsbyrå och att arbeta heltid eller deltid som konstnär är två yrken som har en sak gemensamt. I egenskap av professionella roller har de en nyckeluppgift de måste uppfylla ? att vara kreativa. I denna uppsats fokuserar vi på den kreativa processen vid generering av idéer i områden av digital media och konst för att se om det finns tydliga skillnader eller likheter i hur kreativt arbete för sig inom båda områden. För att jämföra den kreativa processen mellan de två parterna har vi gjort flertalet intervjuer och observationer med yrkesverksamma konstnärer och art directors.
Demokrati! Från vem? : En jämförande studie om externt inflytande i demokratiseringen av Turkiet och Egypten
The aim of this thesis is to study the cause of Egypt´s failed development of the transition to democracy and vice versa, the reason why Turkey succeeded in democratic transition. Thesis methodology is a comparative analysis between design units Egypt and Turkey. Thus, the most similar design used in the investigation.European Commission began in 1998 to review Turkey´s political and economic reforms to fulfil the Copenhagen criteria. 2005 began negotiations on a Turkish- EU membership. U.S and Egypt have enjoyed close economic, security and democratic cooperation since 1975.
Datorn, en genväg eller ett hinder till dialog?
We are living in a society where the digital technology is a tool that integrates into our life and changes our daily life and the way we communicate. The easy access to information and the opportunity to communication change the schools organization and demands new ways of teaching with and in contact with the surrounding world. That is why it is interesting to know how teachers can create an education environment with support of digital tools that fulfills a meaning for themselves, the pupils and the goals of the curriculum. This study is about how six teachers in one elementary school creates an education environment with support of digital tools and how they think the affect the pupils cooperation, communication and participation.The theoretical frame for this study is built in a sociocultural perspective, where people learn and develop through participation in social practices. To get the understanding of how teachers are thinking about the challenges and possibilities that digital tools have in the education environment, I choose a qualitative research method.
Myten om Governance En studie av den nyliberala normen och välfärdsstatens förfall
The thesis of this essay is that the concept of governance is a product of the neo-liberal dominant ideology and that the implementation of governance ideas will lead to a weaker nation-state. Using critical theory the essay constructs an ideal type of neo-liberalism and compares its core values with these of the governance concept as treated by the main literature in the area. The essay then focuses on the issue of the state, and discusses whether the changes leading to a demand for governance have actually weakened the state. Furthermore, the essay presents the practical use of the term governance in the EU and Sweden and problemizes the changes that the neo-liberal domination has led to in terms of power and democracy. Finally the essay discusses alternative views on the changing role of the state.
En Digital Mötesplats för Regionala Livsmedelsproducenter
Hälsingelivs är en idéel organisation som hjälper lokala producenter i hälsingland att fortbilda sig inom områden, som berör deras verksamhet och erbjuder tjänster för att utveckla nya produkter.De har idag en egen hemsida som behandlar nyheter inom organisationen och intressanta artiklar för producenter i området.Vår uppgift är att skapa en digital plattform för Hälsingelivs, att använda i sin utbildning, som erbjuder såväl kontakt mellan producenterna. Samt möjlighet till att hitta och ta in digitalt lagrade media i form av filmer och text.Rapporten går igenom tankeprocessen, planeringen och utförandet samt teoretiska och praktiska lösningar att arbeta i HTML, PHP programmering, SQL, CSS samt JavaScript för att skapa en digital mötesplats som innehåller forum, användarfunktioner, uppladdning av media, profildesign, sökfunktioner mm. Den ger även en överblick i att jobba med Google API för sökfunktion samt phpbb3-anpassning av en redan fungerande login/registreringsfunktion på den egna sidan. Rapporten går även igenom teoretiska problem gällande anpassningen till öppen källkod och implementering av externa system..
Skolan som värdegrundande institution : En jämförande studie mellan gymnasieelevers upplevelse och skolpersonalens intentioner att tolka, tillämpa och medvetandegöra eleverna om det demokratiska värdegrundsuppdraget
This essay is a comparative research between pupils' experience of how the headmaster, teachers and other school staff interpret and apply the democratic education. The results are based on a survey carried out in senior high school, as well as interviews with the school staff. The democratic education charge has a long history of Swedish school system and is the basis for the maintenance of a democratic society. Both policy paper of state investigations and researchers in the field, regard to school as the primary and unique instance in order to promote and develop democratic skills in children and young people. However, it is shown that those who come out from school lack of knowledge and awareness of democracy and the will to speak their mind.