Sök:

Sökresultat:

13479 Uppsatser om Design-process - Sida 24 av 899

Projektering av motorvägsbro över Ätran i Ulricehamn - Konceptuell design och preliminär dimensionering

Arkitektkontoret Sweco Architects i Göteborg har tagit fram ett förslag för ett bostadsområde i Varberg, där Varbergs kommun var beställare. De föreslog att ett eget områdesförslag skulle tas fram i Revit Architecture utifrån de planbestämmelser som gäller i området. Som en fördjupning i detta arbete valdes att även studera arbetsprocessen i programmet samt hur denna process kan tidsoptimeras. Ett problem idag är att en sådan process kan vara tidskrävande och ineffektiv. Syftet med detta arbete var att finna idéer på hur processen kan effektiviseras och att utveckla kunskaperna om Revit.Som en inledning modellerades hur området ser ut idag i Revit utifrån en ritning skapad i AutoCAD.

Att möta kunden med användbarhet

In relation to the development of IT-products it is very important that the software supplier is aware not only of the target group but also the field of application. Usability should characterize the whole IT-design process as, in relation to this context, design includes more than merely those aspects which are visible to and thus can be interpreted by the naked eye. The study examines the specific qualities and properties that substantiate the usability and the demands that a customer rightfully expects from an IT-product. The user and the customer are highlighted in the same context in order to demonstrate that it is through the customer that an IT-product is defined as being useful. Thus, from this perspective, the user and customer can be considered as being the same person.

Participatory design in game design ? a study in collaboration and ownership

Denna studie berör områdena participatory design, speldesign samt idégenerering och syftar till att undersöka hur spelföretag interagerar med sina slutanvändare vid speldesign samt om participatory design kan användas i speldesign för att främja känslor av delaktighet och ägandeskap. Studien har genomförts med intervjuer och undersökningar i form av en analys av fyra svenska spelföretags hemsidor och sociala medier för att se på deras interaktion med sina slutanvändare vid speldesign, samt en participatory designworkshop. Resultaten från litteraturstudien och workshopen visar på att participatory design kan användas för att främja känslor av delaktighet och ägandeskap hos deltagarna. Vidare visar undersökningen av de svenska spelföretagen att interaktionen med sina slutanvändare över lag är låg. De slutsatser som studien visar på är att genom att erbjuda sina användare möjligheten att bli delaktiga och att interagera med spelföretaget så får man en aktiv och stimulerande miljö vilken gynnar både spelföretaget och deras slutanvändare. Vad gäller participatory design så visar studien att det är ett förhållningssätt som går att använda inom speldesign. Vidare så visar det också sig att, om behovet för att välja ut mellan flera olika metoder och tekniker inom participatory design uppstår, så är ett ramverk ett mycket användbart och hjälpsamt verktyg..

Tapetmönster - en kollektion av form & färg i rum

The character of a pattern carries through to the context in which it is placed. Each pattern tells a story. By interpreting our surroundingenvironments we become inspired, and the patterns in turn can become part of our own narratives. This project was fuelled by my fascination and desire to explore patterns. My method of exploration was based on prior knowledge of patterns and interior design.The question became how can I apply my knowledge of interior design to pattern design and how could I best translate the brief intoa language of colour and shapes? The aim was to develop my knowledge of pattern design as well as to use this opportunity to combine my design methods with those of a professional designer.

Tärnabymodellen

Det ha?r arbetet syftar till att underso?ka hur man integrerar sin slutanva?ndare i designprocessen fo?r att go?ra dem delaktiga i slutresultatet. Hur man kan fra?mja ka?nslan av delaktighet, stolthet och engagemang fo?r sin ort genom ett gemensamt skapande..

Utveckling av poleringsmodul

The company Sound Precision has developed a new Line Array loudspeaker system (VHA-40). When using this system, their customers need computer aid to get the best possible sound-quality and control of sound levels for the whole audience. The aim of this thesis is to develop a truly useful sound quality simulator for the VHA-40. The system will help the sound engineers to position the loudspeakers for optimal sound by simulating loudspeaker configurations and visualizing the resulting sound quality and quantity. To solve this a human-centered design (HCD) approach is taken to implement a system that is truly useful for the users, meaning that they will use it more and hence deliver better sound for the audience.

Granulatmatad prototypmaskin

The company Sound Precision has developed a new Line Array loudspeaker system (VHA-40). When using this system, their customers need computer aid to get the best possible sound-quality and control of sound levels for the whole audience. The aim of this thesis is to develop a truly useful sound quality simulator for the VHA-40. The system will help the sound engineers to position the loudspeakers for optimal sound by simulating loudspeaker configurations and visualizing the resulting sound quality and quantity. To solve this a human-centered design (HCD) approach is taken to implement a system that is truly useful for the users, meaning that they will use it more and hence deliver better sound for the audience.

En genomtänkt introduktion : En studie om vilka faktorer och metoder som påverkar introduktionen av nyanställda på företag 

The master thesis has been constructed together with Scania, who had a wish to develop their training for newly employed design engineers. The purpose of this thesis is to examine how a company's introduction process can be shaped, as the introduction is the key to success for the individual as well as the organization. With a focus on how the productivity among newly employees can increase and how the introduction becomes meaningful to the individuals and the organization, the objective of this work is to develop concepts applicable for an introduction.The work was conducted using qualitative interviews with several different individuals at Scania and other companies. Along with the interviews a survey was constructed and sent out to newly employed design engineers at Scania to get a view of their opinions on the present training. During the first period of a job there are several factors that affect the employee based on the result from the interviews, previous research and theories.

Den optimala bloggen : En kvalitativ studie om bloggläsares attityder och idéer kring bloggdesign

The purpose of this study is to examine which aspects of blogs and blog design that are important to blog readers but also to find new ideas for blog design. From a qualitative standpoint we have examined how seven users experience that blogs design, structure and functionalities affects the general experience of the blog. The study also examines how the users wish to interact with a blog. During two design workshops we let seven active blog readers imagine and sketch out the design and functionalities they would like in a blog. We put this in relation to theories about the anatomy of blogs, methods of design, social navigation and virtual communities.The major finding is that the aspects most important to blog readers are navigation, structure and social interaction.

Inredningskoncept för vägambulans : Ett examensarbete vid Industridesignprogrammet 2011

The subject of this bachelors degree project is an interior layout for road ambulances.Landstinget Västernorrland (LVN) wanted a layout concept that would be used to com- municate their design intentions to the ambulance producers during their purchase process.Designing ambulance interiors is an extremely complex process since there so many fac- tors to take into consideration. It ?s not just about taking the equipment and place it where there is space left in the cabin. You have to start with the user in focus and the tasks that are to be performed in the ambulance environment.It ishard to find design solutions that will fit 100% of the ambulance personnel?s working routines for 100% of the tasks.

Industriellt köpbeteende av utlandsresetjänster

The purpose of this thesis is to examine the organizational buying behaviour in the purchase of travels abroad. We have conducted a case study of two companies, one medium sized and one larger. Our empirical studies have shown that the companies? buying process is divided into two types, the process of recruit a new travel supplier and the process of a straight rebuy of a regular travel service. In the recruiting process we found that the evaluation process of the purchase is an ongoing process that contradicts estab-lished theories.

Implementering av Virtual Design and Construction: en
fallstudie av Veidekke Entreprenad AB

Den svenska byggbranschen står i nuläget inför en stor teknisk förändring, införandet av Bygg-informationsmodeller(BIM)/Virtual Design and Construction (VDC) i stor skala. Branschens olika aktörer ser olika vinster med implementeringen som kommer påverka hela byggprocessen, från projektering till förvaltning. Denna studie fokuserar på organisation och process i projekteringsskedet och grundar sig på en fallstudie av Veidekke Entreprenad AB. Företaget har implementerat VDC i delar av organisationen och i nuläget, efter lyckade pilotprojekt, utvidgas satsningen och implementering görs i större skala. Studiens syfte är att kartlägga Veidekkes VDC-mål och strategier, för att därefter studera process och organisation i projekteringsfasen och hur de bör utvecklas för att skapa goda förutsättningar för att VDC-målen ska kunna uppfyllas.

Design av komponentbaserade entitetssystem

Ett entitetssystem är ett sätt att hantera entiteter i ett spel och är ett relativt nytt och outforskat område. Syftet med det här arbetet är att utvärdera två olika entitetssystem, en aggregationsbaserad design och en dataorienterad design samt bidra med hur en dataorienterad design kan se ut och realiseras. Entitetssystemen implementeras i programmeringsspråket C++ tillsammans med ett exempelspel som används för att utvärdera entitetssystemen. Entitetsystemens effektivitet uppmäts i uppdaterade entiteter per sekund och antalet cachemissar per sekund genom ett experiment med exempelspelet. Det dataorienterade entitetssystemet visar på mindre cachemissar och fler uppdaterade entiteter per sekund när det totala antalet entiteter och antalet entiteter som dör per sekund varieras.

Lekflöde i Varbergaskogen : Affordans som synsätt vid formgivning av en naturslinga för barn

Drawing on earlier research, and using observations as the method, this study presents a design of a nature playscape for children. Applying outdoor pedagogy to the fundamental structure of a specific location, the study proposes a design of a playscape, over a more obvious design, for instance one based around a quiz walk.The theoretical framework is Gibson?s theory of affordance, and the goal has been to create a "play flow". The study concludes that spatial rhetorics can be an important tool when teaching children about nature..

Som att laga mat! : designprocessen + pedagogisk teori = pedagogiskt verktyg

Design beskrivs ofta som form och funktion med utgångspunkt i givna förutsättningar. Jag benämner dessa förutsättningar begränsningar som ger ett motstånd. En parallell till matlagning kan dras för att beskriva designprocessen. Råvarorna är det givna materialet som av kocken med hjälp av kokkärl och verktyg kombinerar ihop till en rätt. Resultatet är förhoppningsvis men inte alltid gott däremot ofta överraskande.

<- Föregående sida 24 Nästa sida ->