Sökresultat:
12851 Uppsatser om Design Theory - Sida 12 av 857
Igensättning av övre spalten i centrifugalpump
This report focuses on the upper slit. The upper slit is located between the impeller andthe drive unit. The slit design depends on pump type and application. However it isuncertain why the design varies, The purpose of this report is to clarify why the designvaries and to recommend an improved slit design.A research has been done; information was gathered from interviews, but also fromsearching of databases and studies of drawings, reports and documents. The originalpurpose of the slit was to prevent twining around the driveshaft, and prevent dirt fromentering the cooling system.
Jag läser och förstår det intressanta : Tillgänglig, förståelig och intressant information för personer med lindrig till måttlig utvecklingsstörning. Information på FUB:s webbplats, som skrift i samspråk med bild.
Most of the information online is difficult for people with cognitive disabilities to understand and assimilate. In this project I have had the expectation that this is possible to change. In cooperation with FUB, a Swedish organization working for people with cognitive disabilities, I have studied how to adapt content, pictures and writing to persons with the levels of mild to moderate cognitive disabilities. I have also taken the perspective ?design for all?, which means that you adapt a design for the weakest persons in the society to make it work for everyone.The purpose of my work is to study how to create a web text where content, writing and pictures are incorporated.To examine how to do this I have conducted qualitative interviews in which I have let the informants look at and read four different texts.
Do it yourself : En studie om lokalproducerade produkters förpackningsdesign
The purpose of this study was to examine how local producers in the food and confectionery segment in Västernorrland, Sweden, working to communicate that the product is locally produced through its packaging design. We have chosen to look at how they work with the right packaging design because it is such an important part of the product marketing. A further aim was to examine how consumers perceive the packaging design of the locally produced products and how they consider that the packaging design communicates the product as locally produced. We have also analyzed the graphical elements contained in the locally produced product packaging through a semiotic analysis.The theoretical framework is based on theories in brand communication and Visual Communication, specializing in packaging design?s visual elements.The method used in this study is a qualitative method.
Droppar i havet : Mönsterdesignens relation till design för hållbar utveckling
Ett mönster är uppbyggt av ett motiv som upprepas. Denna upprepning kan fortsätta i all oändlighet. Hållbar antyder långsiktighet. Mönstrets övergripande egenskap är oändlighet. Hur kan denna egenskap hos mönstret nyttjas inom mönsterdesign för att främja hållbar utveckling? Det här kandidatarbetet undersöker mönsterdesignens möjlighet att verka för hållbar utveckling genom att se till begreppet mönster ur ett bredare perspektiv, samt i relation till design för hållbar utveckling.
Klassifikationens roll på www: en studie av webbmiljöns påverkan på klassifikationens principer och funktioner
Principles that guide how a classification system should be structured have existed for more than a century. Traditional classification principles can be of great value for the design of classification schemes directories on the web. However, there are differences between the library context in which these principles originated, and the web. This thesis aims at investigating how changes in the context of classification affect the application of traditional principles of classification on the web. Another purpose is to see what implications this has for the design of classification schemes on the web.
Betydelsen av användarmedverkan i systemdesign: En fallstudie
I denna uppsats tänker vi analysera ett systemutvecklingsfall där en användare hade väldigt stor roll i utvecklingsarbetet. Syftet med studien är att bidra till ökade kunskaper om vilka faktorer påverkar nyttan av användarmedverkan i systemdesign. Vi gjorde en fallstudie om ett projekt där författarna hjälpte en läkare att utveckla en applikation för att hålla reda på blodaccesser hos dialyspatienter enligt en användarcentrerad metod. Det visade sig att användarmedverkan gick mycket bra och var avgörande för kravspecifikationen och design av databasen men design av gränssnitt gick mycket sämre. Analysen visade att problemen uppstod främst när gränssnittsdesignen utfördes utan användaren.
Participatory design in game design ? a study in collaboration and ownership
Denna studie berör områdena participatory design, speldesign samt idégenerering och syftar till att undersöka hur spelföretag interagerar med sina slutanvändare vid speldesign samt om participatory design kan användas i speldesign för att främja känslor av delaktighet och ägandeskap.
Studien har genomförts med intervjuer och undersökningar i form av en analys av fyra svenska spelföretags hemsidor och sociala medier för att se på deras interaktion med sina slutanvändare vid speldesign, samt en participatory designworkshop.
Resultaten från litteraturstudien och workshopen visar på att participatory design kan användas för att främja känslor av delaktighet och ägandeskap hos deltagarna. Vidare visar undersökningen av de svenska spelföretagen att interaktionen med sina slutanvändare över lag är låg.
De slutsatser som studien visar på är att genom att erbjuda sina användare möjligheten att bli delaktiga och att interagera med spelföretaget så får man en aktiv och stimulerande miljö vilken gynnar både spelföretaget och deras slutanvändare. Vad gäller participatory design så visar studien att det är ett förhållningssätt som går att använda inom speldesign. Vidare så visar det också sig att, om behovet för att välja ut mellan flera olika metoder och tekniker inom participatory design uppstår, så är ett ramverk ett mycket användbart och hjälpsamt verktyg..
Tapetmönster - en kollektion av form & färg i rum
The character of a pattern carries through to the context in which it is placed. Each pattern tells a story. By interpreting our surroundingenvironments we become inspired, and the patterns in turn can become part of our own narratives. This project was fuelled by my fascination and desire to explore patterns. My method of exploration was based on prior knowledge of patterns and interior design.The question became how can I apply my knowledge of interior design to pattern design and how could I best translate the brief intoa language of colour and shapes? The aim was to develop my knowledge of pattern design as well as to use this opportunity to combine my design methods with those of a professional designer.
Tärnabymodellen
Det ha?r arbetet syftar till att underso?ka hur man integrerar sin slutanva?ndare i designprocessen fo?r att go?ra dem delaktiga i slutresultatet. Hur man kan fra?mja ka?nslan av delaktighet, stolthet och engagemang fo?r sin ort genom ett gemensamt skapande..
Den optimala bloggen : En kvalitativ studie om bloggläsares attityder och idéer kring bloggdesign
The purpose of this study is to examine which aspects of blogs and blog design that are important to blog readers but also to find new ideas for blog design. From a qualitative standpoint we have examined how seven users experience that blogs design, structure and functionalities affects the general experience of the blog. The study also examines how the users wish to interact with a blog. During two design workshops we let seven active blog readers imagine and sketch out the design and functionalities they would like in a blog. We put this in relation to theories about the anatomy of blogs, methods of design, social navigation and virtual communities.The major finding is that the aspects most important to blog readers are navigation, structure and social interaction.
Psykisk ohälsa i skolan - Ett kuratorsperspektiv
Mental illness in school ? A counselors perspective - The purpose of the study is to examine school counselors work with students (13-
15 years of age) who are struggling with mental illness. Focus on mental illness is
discussed in a school context. From the school counselors perspective questions
like, what kind of working methods are they using and, how they collaborate are
examined. The research design is based on a qualitative approach, with ten Semistructured interviews with ten different informants who work as a counsellor at 10
different schools around Skåne.
Produktutvecklingsprocessen : En djupstudie i hur ekonomer, designers och designchef samarbetar i en produktutvecklingsprocess.
Competition in the market of interior design during the last several years has drastically increased. The consumers of today are very conscious about what the market can offer and therefore they have high demands on the products. It is not only the function of the product that matters but also the design that makes a difference. Companies are becoming more aware of this and as a result they have to find a way to set themselves apart in order to attract customers. This realization has led designers and economists to cooperate in a different way than before.
Nödlösning i fickformat - stående kissande för kvinnor
The product "urinal funnel" for women has fascinated me for a long time. Not only because it solves a practical problem in a simple way, but also because it challenges our definitions of gender and behaviour. This report describes the process of making a new design for a funnel, taking material, ergonomics and construction in consideration. It also includes structuring a launching of the product in Sweden. It starts up with a large amount of information gathering, both by interviewing testgroup-perticipants, but also by researching and evaluating the range of existing funnels.
Design av komponentbaserade entitetssystem
Ett entitetssystem är ett sätt att hantera entiteter i ett spel och är ett relativt nytt och outforskat område. Syftet med det här arbetet är att utvärdera två olika entitetssystem, en aggregationsbaserad design och en dataorienterad design samt bidra med hur en dataorienterad design kan se ut och realiseras. Entitetssystemen implementeras i programmeringsspråket C++ tillsammans med ett exempelspel som används för att utvärdera entitetssystemen. Entitetsystemens effektivitet uppmäts i uppdaterade entiteter per sekund och antalet cachemissar per sekund genom ett experiment med exempelspelet. Det dataorienterade entitetssystemet visar på mindre cachemissar och fler uppdaterade entiteter per sekund när det totala antalet entiteter och antalet entiteter som dör per sekund varieras.
En analys av steg och konsekvenser vid införande av MVC
Abstract The purpose of this essay is to find difficulties and risks in the re-engineering process when restructuring to Model-View-Controller (MVC). A thoroughly theory study has been conducted to be able to understand the important steps in the re-engineering process. The methods and concepts of this essay are re-engineering, UML, system development life cycle, design patterns and MVC. The science approach used is design science where the artifact being developed are a set of models.In the analysis phase of the process the system is analyzed. The result of the analysis is notes of difficulties found and models showing the structure of the system.