Sök:

Sökresultat:

2482 Uppsatser om Customer relations - Sida 43 av 166

Välkommen in i värmen! : En netnografisk studie över hur IKEA skapar, upprätthåller och utvecklar sina relationer i det digitala medielandskapet

Social media has meant that organizations can engage in dialogue with their audience without journalistic intermediaries. PR 2.0 is a term that defines the new way for organizations to work with public relations in the new media landscape. The aim of our study is to examine how IKEA uses social media to create, maintain and develop their relationships. Furthermore, great interest is directed to the concept profile. This essay will examine how the stated profile IKEA has pervades the work on social media.

Skämtlekar och Elvis Presleyskivor - ett sätt att få kontakt med ungdomar. Diskurser om ungdomar och ungdomsverksamhet i Biblioteksbladet 1916-2005

The aim of this essay is to examine different discourses concerning adolescents and library youth services that can be identified in the material. 73 articles from the Swedish library journal, Biblioteksbladet, were analysed trough a model. The different articles were all published between 1916 and 2005. The analysis revealed a result that consists of four discourses about adolescents and youth services at different libraries between 1916 and 2005: the library as fostering discourse, a new era discourse, the visiting activities discourse and the young adult discourse. The library as fostering discourse is based on the idea that the library itself doesnt need to change the service to adolescents, instead the adolescents are supposed to change into good library users.

Balansen mellan kundernas krav och företagets förmåga att leverera rätt produkter vid rätt tidpunkt. : En fallstudie av Clas Ohlsons efterfrågestyrning.

Background: Today?s market offers customers many more possibilities to choose than before. With that the customer?s requirements on the company have become higher, products of the best possible quality to the less possible price when the customer demands them,specially concerning seasonal products that become out of date when the seasontime has finished.In the recent years the Supply chain management technic has gott attention because of its succesfully way to integrate the companys business processes. Demand Management is an important part of that technic since demand management is dealing with managning thedemand, with the pourpose to find the balance between supply and demand.

Produktionsstyrning av cylinderbricka : För Atlas Copco, Tierp.

The component workshop at Atlas Copco inTierp intends to reduce the costs inorder to increase their competitiveness.This thesis examines how the productionmanagement around cylinder washersshould be managed in a way that meetsthe customer needs. The customer to thecylinder washer is Atlas Copcos assemblydepartment in Tierp.The purpose of this thesis is to providean alternative way of managing theproduction. A chapter of theory is addedto give the reader an insight ofdifferent types of production managementsystems as well as the underlyingknowledge needed to get a better readingexperience. An introduction of kanbancan in theory help Atlas Copco in thedirection they strive. It should beclear how the purpose of this thesisaffects the cost for the componentworkshop and also how it relates to thecurrent production.

Utvärdering av mjukvara inom processindustrin

This study is an evaluation of the runtime watch function in a OEE software, knownas ProTAK. OEE stands for Overall Equipment Effectiveness, it?s a way to measurethe factories process efficiency. The runtimewatch function allows the user to setup and monitor certain critical objects that are of importance for the pulp and paper process at the mill. The data from the runtimewatch can be correlated towards the suppliers specification for the components.

Från torgmöten med megafon till Twitter och relationer : en studie om Nya Moderaternas arbete med Public Relations

Studien har sin grund i de nya utmaningar som politiska partier idag står inför. De politiska värderingarna i samhället har under de senaste 20 åren förändrats, vilket tvingar de politiska partierna att i större grad lyssna på sin omvärld för att kunna föra en relevant politik. Intresset för studien väcktes då vi ville ta reda på hur, och om, politiska partier arbetar med att etablera relationer med sina väljare, för att hantera dessa utmaningar.Studien har sin grund i en relationsskapande syn på public relations där teorier inom området har används för att svara på studiens syfte.Syftet är att undersöka hur Nya Moderaterna anser sig arbeta med Public Relations, med fokus på att etablera relationer, och hur detta återspeglas i deras kommunikation på Twitter.Studiens frågeställningar har besvarats med hjälp av en kvalitativ metod. Inledningsvis genomförde vi samtalsintervjuer med anställda på Nya Moderaternas kommunikationsavdelning för att därefter genomföra ytterligare samtalsintervjuer med utvalda, centrala, representanter ute i organisationen. Slutligen har en kvalitativ innehållsanalys genomförts av samtliga intervjupersoners, samt organisationens, twitterinlägg.   Resultatet visar att Nya Moderaterna är väl medvetna om att deras omvärld har ett stort inflytande över huruvida partiet skall nå framgång eller ej.

Vad händer i gränslandet? Människor, föremål och identitet i TV-programmet Gränsbevakarna Australien

The purpose of this paper is to study how the TV program Border Security: Australia?s FrontLine (Gränsbevakarna Australien) can be seen to reproduce networks of human and non-human actors. The aim is thus to investigate how boundaries between nations are upheld and how people, as a consequence, are discoursively categorized and what preconditions this create for people?sidentity- and meaning-making practices.The theoretical and methodical framework is built upon Bruno Latour?s work on Actor-Network-Theory, and discourse analysis inspired by Michel Foucault. The empirical material consists of two episodes of the TV program.

Bomullens nya ansikte ? Kan man finna ett material som kan agera substitut till bomullen för producenter inom yrkeskläder?

Syftet med undersökningen är att undersöka, beskriva och analysera kring hur vida det finns ett bra substitut till bomull. Undersökningen kommer att belysa hur marknaden ser ut i dag och vilka material som används. Vidare utreds parametrarna funktion, kundnytta och hållbarhet, som kan komma att spela roll i valet av material för producenter av yrkeskläder. I dagsläget finns det inget solklart val av material som skulle kunna mäta sig med bomullen gällande de parametrarna som uppsatsen tar upp. Vad man väljer att använda istället för bomull beror mycket på hur företagen väljer att fokusera gällande just funktion, kundnytta och hållbarhet.

Värderarens val av metod : Påverkansfaktorer vid företagsvärdering

Title: The appraiser?s choice of valuation method ? factors that influences the choice of company valuation methodsSeminar date: 04/06/07Course: Master thesis in Business Administration, 10 Swedish credits.Authors: Anne Benedicks and Veronica ÖbergAdvisor: Eron OxingProfession of category: Financial analysts, auditors and company lawyers.Key words: Company valuation, valuation methods, cash flow analysis, comparative valuation, the net asset value method.The Main Issue: What is of decisive importance when choosing a special company valuation method?Purpose: The purpose of this paper is to identify, analyse and evaluate the most common methods of valuation for financial analysts, auditors and company lawyers and those factors that influences the choice of method.Method: A multiple survey has been implemented for the actual profession categories. Primary data was collected through semi-structured interviews and a questionnaire survey.Theoretical: The theoretical frame of reference is based upon the paper?s dependent variable, i.e. the role of the appraiser.

Förtjänad försäljning och farliga förpliktelser : En studie om e-handlares användning av sociala medier, med fokus på heminredningsbranschen

Bakgrund: Internet och sociala medier är idag en naturlig del av människors vardag och företag lägger allt mer av sin marknadsföringsbudget på att synas i digitala plattformar. Sociala medier har blivit en viktig marknadsföringskanal för e-handelsföretag, vilket har visat sig innebära både möjligheter och hinder. Vidare har tidigare forskning lyft fram goda kundrelationer som en viktig komponent för företags framgång. Samtidigt som det har framkommit att det finns en skillnad mellan hur e-handlare gentemot den traditionella butikshandeln kan skapa relationer med sina kunder, då köpare och säljare aldrig får möjlighet till att mötas ansikte-mot-ansikte.Syfte:Avsikten med denna studie är att analysera hur e-handelsföretag använder sig av sociala medier och huruvida dessa medier möjliggör för e-handlarna att skapa och utveckla kundrelationer. Syftet med studien är även att bidra med rekommendationer för hur e-handelsföretagen kan skapa och utveckla kundrelationer via sociala medier, samt att identifiera och analysera de hinder som begränsar e-handlares användning av sociala medier.Metod:Författarna för denna uppsats har valt att använda sig av en kvalitativ forskningsmetod för att generera en djupare kunskap och analys för forskningsområdet.

Personalrelaterade problem vid en CRM-implementering

Uppsatsen ämnar studera personalrelaterade problem vid en CRM-implementering. Huvudsyftet kan delas upp i fyra delsyften som behandlar vilka implementerings-problemen är, när de uppstår, hur de undviks och hur de bearbetas..

COLLABORATION IN BANKING INFORMATION SYSTEMS - INVESTIGATING THE FUTURE OF BANKING SYSTEMS IN INDIA

Banking systems in India is quite popular and it needs some more changes to reach all the customers. Lack of the service is main problem in Indian baking system. If the common person wants to open the account, it take?s little bit high cost and banks are not near the people location. Due to the Lack of service, people do not want to be a customer of the bank.

Den ledande kvinnan : En studie av ledarskapsbeteenden i fyra olika branscher

The debate about women and equality is a very burning issue in the Swedish society today. There are a lot of articles, TV-programs, books and web sites treating the position of female leaders today. There are also a lot of myths strongly attached to our minds hindering the equalization process between men and women.The main purpose of our study was to look at women as leaders and identify potential tendencies in businesses sectors dominated by mainly men or women. We also wanted to find out whether leadership behavior is more or less oriented towards relations- or task in any of the chosen sectors. It was even in our interest to see if our chosen respondents supported the myths in our society about male and female qualities.We interviewed 20 women in four different sectors, two dominated by men (Computer/It, Transport) and two dominated by women (School, Healthcare).

Samordning för barn och ungdomar med frekvent behov av sjukvård

Purpose- The purpose of this project is to contribute to the knowledge of creating customer value through streamlining and coordination of patient flows for children and youth with frequent need of care on child and youth medical clinics.Method- One of the methods used for achieving the project's purpose is a case study on the Child and Youth Medicine Clinic at Länssjukhuset Ryhov in Jönköping. The case study has been used for collecting the empirical data that has been generated through interviews, observations and documents from the Child and Youth Health Clinic. Except the case study the authors also made studies in literature, which the collected empirical data has been anchored and related to. Together this led to the project's analysis and results.Results- When investigating the questions found in chapter one, it was determined standardized work is of great importance to create structure and implement procedures for the patient flows. A weak link in the patient flow has been identified, which is the sub-process coordination and planning.

Utmaningar med utveckling av mobila applikationer : En fallstudie om kravhantering ur ett utvecklingsperspektiv

The use of mobile devices has during the last years expanded and on the market you can see a huge amount of applications. The development of mobile applications differs from traditional systems development since mobility infers that mobile applications can be used in different technological and social contexts. Although previous research has recognized that mobility can present mobile application developers with certain challenges, empirical studies of how problems arise and how they can be handled has thus far been limited. In this study we focused on the requirements engineering process from a development view with the purpose of finding challenges emerging in the development process. The study is based on a qualitative case study that employed semi-structured interviews with both project managers and system developers active in the requirements process.

<- Föregående sida 43 Nästa sida ->