
Sökresultat:
261 Uppsatser om Credibility attribution - Sida 17 av 18
Evaluation of creditability and risk minimisation : The effect of accounting for intangibles
The recent history knows numerous examples of creditor?s inability to evaluate financial solvency of the client correctly. Creditors? risks do not only concern individual relations between the two parties but the economy in general. The standard loan-giving procedure considers evaluation based on a number of financial ratios.
DISA : En prediktionsstudie av vägledd självhjälpsbehandling för depression via smartphone med internetstöd baserad på beteendeaktivering och mindfulness
Syftet med föreliggande studie var att undersöka om trovärdighet och förväntningar på behandling, deltagarens smartphoneanvändning, aktivitet i behandlingen, samtidig ångestdiagnos, initial symtomnivå på depression samt demografiska egenskaper kan predicera behandlingsutfallet i en depressionsbehandling via smartphone med internetstöd utifrån beteendeaktivering och mindfulness. 81 deltagare randomiserades till antingen beteendeaktiverings- (n=40) eller mindfulnessbetingelsen (n=41). Huvudutfallsmåttet var förändring i BDI-II mellan för- och eftermätning mätt med residual gain scores. Korrelationsanalyser genomfördes för att undersöka samband mellan prediktorer och utfallsmåttet. För att analysera skillnader mellan grupper gjordes regressionsanalys på interaktionseffekten mellan prediktor x grupp, samt envägs-ANOVA.
Grönt är det nya svarta : En studie om hur klädföretag kan öka konsumenters intresse för miljövänliga kläder
SyfteVårt syfte med uppsatsen är att skapa en djupare förståelse för problematiken ochmöjligheterna som finns gällande klädföretags arbete med miljövänliga kläder. För attuppnå detta på ett effektivt sätt har vi tagit fram två delsyften. Vi ämnar analysera ochundersöka:? Vilka faktorer som påverkar konsumenters intresse för miljövänliga kläder.? Hur marknadskommunikationen av miljövänliga kläder kan vara utformad föratt tilltala konsumenterna.Vidare har en forskningsfråga tagits fram som lyder:? På vilka sätt kan klädföretag arbeta med grön marknadsföring för att ökaintresset för miljövänliga kläder?MetodVi har utgått från den kvalitativa undersökningsmetoden då vi ville uppnå endjupgående förståelse för vårt valda forskningsområde samt ha möjligheten att görasubjektiva analyser och tolkningar. Det empiriska materialet samlades in genom sjudjupgående intervjuer.
Alternativ marknadsföring
konsumenterna för att kunna tränga igenom ett samhälle starkt präglat av mediebrus. Deträcker inte att öka frekvensen av reklam då konsumenter visar en allmän reklamtrötthet. Dentraditionella marknadsföringen har tappat sin effekt och nya marknadsföringsmetoder, såsomgerillamarknadsföring, har vuxit fram. Genom annorlunda metoder kommunicerargerillamarknadsföraren med mottagaren med målet att nå maximal effekt med minimalaresurser. Denna metod har främst tillämpats i små och mellanstora företag, medan störreföretag tenderar att förbli mindre innovativa i sin marknadsföring.
CarEye ? Sees & Saves: Fordonskamera för skadedokumentering
In the middle of Australia there is a city called Alice Springs. The city has one of the highest amounts of daily sunshine hours and sun irradiation in the world. The Australian Government runs a project called Solar Cities, and Alice Springs is one of the participators. The main part of the goal with the Solar Cities project is to increase the amount of electricity generated by solar power and by doing that lower the impact on the environment. This thesis examines the possibilities for construction of a large scale solar power plant in Alice Springs. This is done to determine the potential of creating a more sustainable energy system in the city.
Evaluating a corporate strategy : a case study of Länsförsäkringar
The Swedish agricultural sector is currently undergoing a substantial structural change. The number of farm enterprises is continuously decreasing and the average farm size is increasing. In combination with increasing number of competitors in the insurance market, the competitive rivalry within this market has increased significantly. With this knowledge in mind, Länsförsäkringar Uppsala initiated this study, which aims to provide an understanding of customer?s view on customer value, related to agricultural insurance and financing.
Alice Springs drivet av solenergi - En jämförelse mellan solceller och Stirlingsystem
In the middle of Australia there is a city called Alice Springs. The city has one of the highest amounts of daily sunshine hours and sun irradiation in the world. The Australian Government runs a project called Solar Cities, and Alice Springs is one of the participators. The main part of the goal with the Solar Cities project is to increase the amount of electricity generated by solar power and by doing that lower the impact on the environment. This thesis examines the possibilities for construction of a large scale solar power plant in Alice Springs. This is done to determine the potential of creating a more sustainable energy system in the city.
Miljöbedömning av mark- och vattenresurser i kommunal översiktsplanering : en fallstudie av en del av planprocessen i Tierps kommun
This paper describes the integration of environmental assessment in Swedish municipality
comprehensive planning through a chosen case study. The implementation of a new EGdirective in Swedish law, concerning Assessment of the effects of certain plans and
programmes on the environment, should lead to some changes in the way Swedish
municipalities' deals with environmental issues in their comprehensive plans. This could later on lead to new preconditions for municipality comprehensive planning.
The purpose of this study was to investigate how the planning organisation in the municipality adapts to new regulations for impact assessment of comprehensive plans required by the Planning and Building act. Secondly the purpose was to partly participate in the early stages of the planning process and thereby indicate and identify possible environmental impacts regarding the aspects of land and water. This was done as a case study in a well defined part of the process.
Buzz : Med individen som insats
abstract buzz marketing, the phenomena Have you ever thought about why the small French pastries called macarons suddenly became so extremely popular? Soon they were seen everywhere in the media, on every celebrity party and shortly after of course on every Swedish person?s cake dish. Could it be that a trendy it-girl happened to mention these lovely creations in her blog?What (or who) is it really that decides and controls what is popular and what is going to sell? If one individual can influence a whole group of followers it is definitely something marketers should take advantage of. One cannot any longer rely on traditional advertising, one needs to be more creative and rethink the possibilities to get through the media noise.
Vem? Säger vad? I vilken kanal? Till vem? Med vilken effekt? : Bloggen som en del av företags marknadskommunikation
Bakgrund och problem: Bloggen som marknadskommunikationsverktyg har ökat de senaste åren. Företag har börjat kommunicerar budskap via bloggtexter med förhoppning om att öka dess trovärdighet och därmed effekt, vilket väckt en debatt angående produktplacering och smygreklam. Hur kan företag tillämpa bloggen som marknadskommunikationsverktyg utan att gå emot svensk lag och vad finns det egentligen för risker och möjligheter med detta?Syfte: Syftet med uppsatsen är att kartlägga företags tillvägagångssätt att avsiktligt använda privata bloggar i sin marknadskommunikation samt identifiera eventuella risker och möjligheter med detta.Metod: Vår studie bygger på en kvalitativ metod där vi genomfört blogganalys av Sveriges tio största privata bloggar. Vi har vidare intervjuat 15 företag som är verksamma med marknadskommunikation via dessa bloggar.
Journalistrollens rivaler : Om public service-reportrars syn på sin roll i relation till användarskapat innehåll och medborgarjournalistik
Journalists´ role in society has traditionally been of representative nature with a task to distribute news and scrutinize those in power. But technological changes have created a new publishing world outside the traditional media institutions. In today?s redactional society anyone can become a publisher in a blog or through other channels on online. This process can be seen as contributing to increased democratization giving everyone the opportunity to publish.
Den som hoppar högst är bäst? : En kvalitativ intervju-studie om gymnasieelevers uppfattningar om betyg och bedömning i idrott och hälsa
abstract buzz marketing, the phenomena Have you ever thought about why the small French pastries called macarons suddenly became so extremely popular? Soon they were seen everywhere in the media, on every celebrity party and shortly after of course on every Swedish person?s cake dish. Could it be that a trendy it-girl happened to mention these lovely creations in her blog?What (or who) is it really that decides and controls what is popular and what is going to sell? If one individual can influence a whole group of followers it is definitely something marketers should take advantage of. One cannot any longer rely on traditional advertising, one needs to be more creative and rethink the possibilities to get through the media noise.
Rådgivares Rådgivning
Problem Discussion: Today the banks manage three central products: mutual funds, mortgages and bank accounts. Banks have authority and credibility, the services and the products they offer and sell can sometimes be difficult to understand. Customers are offered a large number of investment options with varying risk profiles. These developments have created an increasing need for knowledge and information among customers. The financial advice that the financial firms provides, remains a very important activity from a customer view.
Kriskommunikation i ett förändrat medielandskap
Uppsatsen, Kriskommunikation i ett förändrat medielandskap, är en fallstudie på webbplatsen www.krisinformation.se. Utgångspunkten för uppsatsen är det förändrade medielandskapet och vad det innebär för kommunikation i kris. Uppsatsen berör flera olika hörnstenar som är viktiga för framgångsrik kriskommunikation. Hörnstenarna rör bland annat vilken tillit och vilket förtroende användarna har för Krisinformation.se, dess innehåll samt Internet som medium i den förändring som skett i medielandskapet när det gäller kriskommunikation.Fallstudien undersöker även om det är privatpersoner eller yrkesverksamma som besöker Krisinformation.se. Den undersöker även vad användarna anser är viktigast när de ska ta del av information i en krissituation gällande om informationen är snabb, kortfattad, relevant eller tydlig.
Design för bibehållen trovärdighet och tillit i digitala gränssnitt
Sammanfattning/abstrakt För att ett samhälle ska fungera måste människor känna tillit till de samhällssystem de ingår i. Dessa system kan utgöras av både sociala och kulturella strukturer. I takt med den tekniska utvecklingen har alltfler människor fått tillgång till internet. Detta innebär att begrepp som trovärdighet och tillit är centrala även för den digitala världen. Idag sköter dessutom en allt större del av Sveriges befolkning exempelvis hela sin ekonomi digitalt med hjälp av internetbanker.