
Sökresultat:
5110 Uppsatser om Creative media - Sida 39 av 341
Analys och design för strömmande media i DySCAS
This master thesis is a part of the DySCAS project at ENEA. The purpose of this thesisproject is to add support for streaming media and USB support to the DySCAS demonstratorplatform.To achieve this, some of the widely used middlewares available today were studied. The onethat proved to be of most interest is CORBA. Although CORBA?s solution to streamingmedia couldn?t be used due to their use of object programming, the CORBA solution didprovide some interesting thoughts regarding how the USB devices should be handled, in thiscase their ?resource inspector? and ?trading service?.Ethernet was the chosen network to support streaming media.
Lead the way : Hur främjar vi ?creative play? genom level design på mobila plattformar
I denna uppsats undersöks fyra olika bostadsannonser samt de modelläsare som konstrueras i dessa. Modelläsaren kan beskrivas som den presupponerade eller förmodade läsare som sändaren av texten riktar sig mot och kan vidare förstås som en abstrakt instans som skapas i texten. Syftet med undersökningen är att studera vilka modelläsare som skapas i annonserna och vad dessa modelläsare kännetecknas av, men också att undersöka vilka betydelser och funktioner som hemmet i annonserna kan tillskrivas. Metoden för analysen bygger på den systemisk-funktionella grammatiken och analysen av modelläsaren är uppdelad i flera steg. I ett första steg görs en analys av annonsernas ideationella betydelser där skriftens olika processer och förstadeltagare studeras, men också de attribut och aktiviteter som kan utläsas i annonsernas bilder. I det andra steget undersöks annonsernas interpersonella betydelser genom en analys av skriftens tilltal och lexikon, samt dess uttryck för attityd.
Twelvestep : Down inside
Title: Music video: Twelvestep ? DownInside Made by: Benjamin Bondesson Christian Edgren Tutor: Silvio Ocasic Course admin: Peter Ekdahl Purpose: To create a music video that we can stand, that challenges us in the creative process. And to help a struggling band with another medium to spread their music. Goal:We intend to create a great product that is demanding and educational to us. Especially when it comes to cooperation and editing/post production.
Pridefestivalen i media : En kvalitativ studie av maktperspektivet i reportrarnas rapportering
Syftet med denna uppsats var att med en kvalitativ intervjumetod undersöka hur reportrar från olika medier resonerade när de i sin yrkesroll bevakade arrangemanget av HBTQ-festivalen Stockholm Pride. Med hjälp av Michel Foucaults teorier om makt analyserades intervjusvaren för att upptäcka vilka föreställningar om makt som reportrarnas journalistiska metoder inkluderade..
Det politiska beslutsfattandet under Tsunamikatastrofen: Vilken roll spelade media?
In December 2004 an earthquake coursed waves that hit Thailand. Over 5000 people died, and Sweden was the tourist country that has been effected the worst. The catastrophe precipitated Sweden in crises and the demand became high for Swedish government to act. Swedes followed the development via media, why media became the crucial element for how the public perceived politicians? acting.
Allt löser sig, bara vi finns på Facebook. : En kvantitativ studie om hur svenska Facebookanvändare i åldrarna 16-25 interagerar med företag på den sociala nätverkssajten.
Because social media is personal and reaches users directly, it has become an important means of communication for companies trying to reach out to their audience (Nygren & Wadbring, 2013). Especially the possibility of interactivity has been discussed as social media's big advantage. But how much two-way communication is actually possible on social media? This is a quantitative study that focuses on how Swedish Facebook users in the ages of 16-25 interact with companies on the social network. The aim was to contribute with increased information and knowledge about how the users mentioned above interact with the companies as well as how the users perceive the companies communication and presence on Facebook.
Pedagogisk diskussion om dokusåpor ? meningslös eller betydelsefull för eleverna?
Uppsatsen handlar om den pedagogiska diskussionens betydelse för elevernas förståelse för dokusåpornas indirekta budskap och om huruvida diskussionen är meningslös eller betydelsefull för eleverna. Utifrån problemformuleringen: Vad betyder en diskussion om TV som media för elevernas förståelse för de implicita budskap som merparten av dokusåporna förmedlar? har en kvalitativ studie genomförts på 32 elever i skolår 4 och 5 på en friskola. I litteraturdelen behandlas TV som media utifrån flera olika perspektiv; såväl dess positiva som negativa påverkan, samt skolans roll och ansvar att diskutera media och vem som bär huvudansvaret för det som barn ser på TV och varför de tittar, samt dokusåpornas utveckling och påverkanskraft. Resultatet visar att en pedagogisk diskussion har betydelse för elevernas förståelse men att diskussionen bör genomföras när eller om man som pedagog ser att dokusåpornas budskap påverkat eleverna negativt..
Att "gilla" ett museum : En komparativ fallstudie av tre museers externa kommunikation
The aim and purpose of this essay is to study if three museums are using Facebook strategically to promote two-way communication with their target audiences in their external communication. A qual-itative and comparative research method and has been used and communication managers from each of the three museums have been interviewed. These interviews have been transcribed and coded in order to reveal opinions and views on how that particular museum feels about social media and the use of these tools in their external communication. A number of Facebook statuses have also been collect-ed in order to discover how each of the museums is using social media in order to reach and engage their target groups. Should the results of this essay be summarized it would show that the museums are using the communication channel that they feel suits the needs of reaching a specific audience.
Vem är kvinnan i ELLE? : En kvantitativ studie av hur kvinnan framställs i ELLE Sverige (2013).
Who is the most typical woman in ELLE Sweden (2013)? In this study we investigated the typical woman represented in the Swedish fashion magazine ELLE (2013) for women. Does a typical woman exist in the magazine at all and if so ? in what words and roles is she described in? How is this woman perceived in relation to the male gender? Based on the theory of constructionism; that the gender (i.e. What is female versus male) is constructed in the society and that media has an affect on our physical and psychological well being as well as our behavior and thoughts, the investigation of the female gender representation in women magazines, was of great importance to us.
Ett samarbete om samarbete
The following is an explorative work on various forms of collaboration. The core of our exploration revolves around the idea of co-operation as a tool for examination, a collective working method, the input/output within creative practices as well as a phenomena in its own right? It is however not ?simply? about collaboration, but rather places as much focus on a highly personal search for new working methods, new approaches towards research and on the development of our relationship to graphic design. From beginning to end, the entire project has become a work whereby the term ?we? has been more important than ?me? ? a well-functioning project with a common purpose: a collaboration, between us..
?Dessa barn har kommit till Sverige ensamma och har oftast ingen som bryr sig om dem. Så vem ska bry sig om de spårlöst försvinner?? : En kvalitativ analys om massmedias gestaltning av de försvunna ensamkommande flyktingbarnen
1 252 unaccompanied refugee children have disappeared in Sweden since 2007. These children have never been found. Nearly one unaccompanied refuge child disappears per day. This happens during the time they are within the Swedish authorities' responsibility. This thesis uses the framing theory of the mass media regarding the missing unaccompanied refugee children and what the mass media considers to be the cause of their disappearance, the moral aspects of the articles and the solutions to the problem.
Ungdomars avvikande & hotfulla beteende i media
Abstract Författare: Lovisa Bergman Titel: Ungdomars avvikande och hotfulla beteende i media Uppsats: Sociologi C, 41-60 p Handledare: José Pacheco Högskolan i Halmstad Sektionen för hälsa och samhälle Vårterminen 2007 Syftet med min uppsats är att genom en diskursanalys av mediatexter klarlägga hur avvikande beteende bland ungdomar framställs av media och därigenom kan konstrueras i samhället. Syftet leder fram till följande frågeställningar:o Vilken bild skapar medias framställning av ungdomar med avvikande beteende?o Vilka följder genererar medias bild?Som teoretisk ram för min studie har jag valt Erving Goffman, Michel Foucault och Emile Durkheim som utgångspunkt för min studie som även till stor del grundar sig i tidigare forskning inom området där artiklar från Brottsförebyggande rådets tidsskrift Apropå blir användbara i min analys. Jag har använt mig av den kvalitativa metoden diskursanalys. Slutsatser som framkommit är att media framställer en ganska hotfull bild av ungdomar i samhället och medias närmande av underhållningsindustri innebär att det många gånger är en vilseledande och inte helt sanningsenlig bild som skildras (Apropå Nr 3 2001).
Hashtag #förskola : en studie om användandet av sociala medier för föräldrasamverkan inom förskolan
The purpose with this examination is to interpret and analyze interviews with a few chosen teachers and parents to find out what they think about using Instagram in preschool. My purpose of my study is also to see how preschools can improve parental interaction by using social media in their daily occupation.My questions for this study are: How can you use social media in preschool and what is the purpose with this? What does a few teachers thinking about using Instagram in preschool? What does a few parents thinking about using Instagram in preschool? Could it be any problems with the using of Instagram in preschool? What kind of material is published on a few chosen preschools Instagram account? To get answers to my questions, I have made qualitative interviews with three teachers and three parents. As a complement to my interviews, I have made an observation and description what preschools publish on their Instagram account. I have featured some research about parental interaction and the meaning of that.
Ekonomiska nyheter och dess effekt på aktiemarknaden : En studie i hur nyheter av ekonomisk karaktär påverkar aktiesparare och i sin tur aktiemarknaden
Syfte: Vilken effekt som publiceringar från media med dåliga ekonomiska tider har på aktiespararna på stockholmsbörsen samt undersöka om dessa nyheter påverkar aktiepriset på ett negativt eller positiv samt hur aktiesparare reagerar på ekonomiska indikationer samt om aktiespararens utbildningsnivå har någon effekt på om aktiespararen använder sig av media som beslutsunderlag i sin aktiehandel.Metod: Det är två undersökningar varav den ena är en kvantitativ enkätundersökning utan kvalitativa element. Den andra är ett stickprov på aktiekurser i samband med specifika artiklars publiceringsdatum.Slutsats: Utifrån de resultat som presenterats så går det att utläsa att aktiesparare sällan använder sig av media som beslutsunderlag när de handlar med aktier samt så finns inget negativt samband med de valda artiklarna och aktiekursen. Det fanns dock ett sammanband i det att aktiesparare med högra utbildning är mindre benägna att använda sig av media och dess indikationer som beslutsunderlag i deras handel med aktier.Fortsatt forskning: Det finns flera intressanta undersökningsfrågor kvar, bland annat så skulle undersökningen behövas göras på mer än ett område av media samt på flera olika områden av aktiemarknaden än dagligvaruhandeln. En annan intressant fråga är att enligt enkätundersökningen så är många aktiesparare högt utbildade inom ämnet men är fortfarande osäkra på deras effekt på aktiemarknaden när de handlar.Uppsatsens bidrag: Ett försök till att undersöka om media skapar sina egna självuppfyllande profetior i samband med att de publicerar nyheter med en negativ vinkling på det kommande ekonomiska klimatet. Enligt undersökningen så har inga tidningsartiklar någon märkbar effekt på aktiekursen..
Diskursen kring misshandel : En studie av Aftonbladets framställning av förövare och offer i misshandelsfall.
The aim of this study was to examine the existing discourse of assault in Aftonbladet from the years 2012 and 2013. We have studied news articles and analysed them by using discourse analysis as theory and method.The study shows that the portrayal of perpetrators and victims in assault cases tend to differ depending on gender. The women is portrayed as weak and part of a homogeneous group while the man is portrayed as dominant and offered a more individual role. The study also shows that the normative group is separated from the deviate groups in society. The analyze show that media, through this representation, maintains the normative power in society.