
Sökresultat:
2064 Uppsatser om Corporate member´s duty of loyalty - Sida 13 av 138
Revisionsutskott - En empirisk utvärdering
Uppsatsen redogör för ett revisionsutskotts arbetsuppgifter, redogörför revisionsutskottens arbete i företag noterade på stockholmsbörsens A-lista samt att analysera om revisionsutskotten i fråga arbetar enligt svensk kod för bolagsstyrning och därmed bidrar till bättre corporate governance.
Corporate Social Responsibility - ett sätt att skapa förtroende?
This essay recognizes and criticizes a commonly held assumption that Corporate Social Responsibility (CSR) functions as a ?savings account of trust? between corporations and consumers. Based on five focus group interviews, the authors discuss how corporations that engage in society can sometimes raise and sometimes destroy the trust of potential consumers. One of our main findings is that CSR seems to raise the expectations among consumers. We then compare this phenomenon with the classical theory of the disconfirmation paradigm.
De traditionella flygbolagens överlevnad på den skandinaviska marknaden : en studie om SAS Sverige
The traditional airlines exist on a market that is distinguished by an increasing competition. They are often partly or completely owned by the government and are characterized by slow decision making. Because of their existing structure and old business culture the traditional airlines find it hard to use price as a means of competition. Consequently the traditional airlines need to create loyalty amongst their customers. The purpose of this essay was to analyze and evaluate SAS long-term marketing strategies through a comparative study of the companies? management, employees and customers.
Frihet-en medborgerlig rättighet En normativ analys gällande Lunds kommuns prioriteringspolicy gentemot handikappföreningar
The point of departure for this essay is the observation that themunicipality of Lund is giving priority to handicap associations overother forms of associations. This act can be regarded as trespassinginto the realm of civil society. In respect of this, two aspects appearto be particularly interesting to explore. The first is to determinewhich perspective of freedom the municipality of Lund holds. Ireconstruct how the liberal and the communitarian state relate to thenegative and the positive freedom.
Film i svenskämnet : Gymnasielärares synsätt på filmanvändandet i svenskämnet
AbstractIn this study, then collaboration agreement impact of the work on 11 and 19 § § MBL are studied. The employer and collective agreements bearing employee union are often involved in collaborative agreements to facilitate cooperation between them. Issues addressed to collaboration areoften questions related to employee participation. The purpose of this study is to investigate two local employers and related collective bearing employee unionsview of the cooperation agreement related to the MBL. The purpose leads to these questions:?How can co-operation agreements affect 11 and 19 § § MBL??What are theadvantages and disadvantages cooperation agreementscan lead to, regardingemployer disclosure and negotiation duty?To try to sort out these issues are interviews conducted to create a greater understanding of the work of the Cooperation Agreement between organizations and how it affects them.Results of the study suggest that collaboration agreement leads to simplifications in the work of the employer's information and bargaining duty.
Stödhjul för CSR : Ett ramverk för styrning av CSR
Syfte: Syftet med denna studie är att analysera hur framgångsrika CSR-användande företag verksamma i Sverige har utformat CSR-arbetet. Utifrån denna information ska ett ramverk skapas innehållande styrverktyg och styrtekniker för att underlätta företags arbete med att styra CSR-insatser.Metod: Studien bygger på fem intervjustudier som är genomförda på fem framgångsrika företag verksamma i Sverige. Den teoretiska referensramen är framtagen genom akademiska tidsskrifter och böcker. Den empiriska datan är insamlad genom semi-strukturerade intervjuer genomförda på plats och genom telefon.Slutsats och rekommendationer: Resultatet av denna studie visar att den främsta anledningen för de undersökta företagen att arbeta med Corporate Social Responsibility bygger på ekonomiska fördelar. Intressentstyrning är den främsta faktorn för att lyckas med arbetet med Corporate Social Responsibility.
Lojalitetskapande genom distribution : Att skapa lojala kundrelationer på en överetablerad konfektionsmarknad
This essay reviews the situation for small actors in the Swedish clothing industry. In this essay we assume that loyalty is a requirement for survival on the competitive clothing market. Four small actors have been analyzed up on theories on loyalty, brand equity, relationship marketing, service marketing, quality, interactive marketing, distribution and value creating activities. The chosen actors are Fifth Avenue Shoe Repair, Boutique Sportif, Jenny Hellström and Ida Sjöstedt. The conclusion of the essay is that it is possible for small actors on the Swedish clothing market to build loyal relationships with their customers.
Det ligger i människans natur att berätta historier : Hur corporate storytelling på intranätet kan öka personalens tillfredsställelse
Titel:                                  Det ligger i människans natur att berätta historier - Hur corporate storytelling på intranätet kan öka personalens tillfredsställelseFörfattare:                        Maria Karlsson & Cecilia LindbergHandledare:                     Kent SahlgrenNivå:                                 Kandidat i marknadsföring, (15 högskolepoäng), Våren 2010 Nyckelord:                        Corporate Storytelling, Intern marknadsföring, Kommunikationsföringsverktyg, Shannon & Weaver modell, Intranätet, tillfredsställelseFråga:                               Hur kan stora svenska banker använda intern Corporate Storytelling på sitt intranät för att öka personalens tillfredsställelse på arbetsplatsen?Purpose:                           Denna uppsats avser beskriva och förklara hur stora svenska banker i praktiken kan använda intern storytelling som ett verktyg på företagets intranät för att öka personalens tillfredställelse på arbetsplatsen.Method:                           En kvalitativ forskningssats har används på ett fallföretag, Swedbank. Teoretiskt perspektiv:    Vi börjar det teoretiska avsnittet med att implementera corporate storytelling till kommunikationsprocessen mellan ett företag och dess personal, för att sedan presentera våran omarbetade version av Shannon och Weavers modell ?the mathematical theory of communication? model.  Det teoretiska avsnittet analyserar hur corporate storytelling kan användas för att öka personalens tillfredsställelse på arbetsplatsen.Empiriskt perspektiv:     Det empiriska avsnittet presenterar resultatet av intervjuerna med de tre respondenterna på vårt fallföretag, Swedbank. Slutsats:                           Studien visar att corporate storytelling kan användas för att öka personalen tillfredsställelse på arbetsplatsen. Denna tillfredsställelse är dock beroende av att företaget anpassar storytellingen efter personalens vardag på arbetsplatsen. ?.
MiFID - En analys av direktivet om marknader för finansiella instrument och dess inverkan på kundens ställning på värdepappersmarknaden
This essay aims to analyse the Markets in Financial Instruments Directive, formally called MiFID, andwhether it improves the situation of the investor, the customer, on the market for securities. MiFID isa directive from the European Union and was implemented by the member states in 2007. Besideshaving the objective to harmonise the European financial market, the directive aims to increasecompetition and efficiency among the markets in the member states.After our initial reasearch in the area we choosed to do a textual analysis and divide the content ofMiFID into three main areas: trading venues, transparency and investor protection. These areas aresubsequently analysed in relation to the investor?s situation on the market for financial securities andthe overall question at issue is whether MiFID improves the situation of the investor.
Kundlojalitet en studie av försäkringsbranschen
SammanfattningAkademi:Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling,Mälardalens HögskolaNivå:Kandidatuppsats i Företagsekonomi/Vårtermin 2008Titel:Kundlojalitet, en studie av försäkringsbranschenFörfattare:Maria Bergström, -79ÅkersbergaFredrik Karlsson, -84VästeråsAnders Melkersson, -66VästeråsHandledare:Jonsson, ClaesProblem:Allt fler företag använder sig idag av relationsmarknadsföring för att få lojala kunder. Anledningen är att företagen vill ha lojala kunder då dessa anses vara den mest lönsamma kundgruppen. Hur företagen definierar en lojal kund är avgörande för hur detta arbete utformas.Syfte:Uppsatsens syfte är att beskriva och jämföra hur företagen Skandia i Västerås, Folksam i Stockholm och Försäkringscenter i Västerås definierar lojala kunder. Syftet är även att beskriva och jämföra hur dessa företag arbetar för att uppnå/öka kundlojalitet.Metod:Vi använder oss av en kvalitativ insamlingsmetod i vår uppsats. Utifrån den teoretiska referensramen har intervjufrågor sammanställts.
Oharmoniserad familjerätt i EU : Problematik och lämpliga förändringar ur medborgarnas perspektiv
The EU guarantees the free movement of persons. The citizens of the EU Member States have the right to move freely without barriers within the EU borders and this result in an integration of the peoples in Europe. The integration result in several international family relationships. It is not unusual in the present situation that families have international relations. For example, spouses in a married couple may have different nationality.
Gränslöst uppdrag : om fackligt förtroendevaldas psykosociala arbetsmiljö
The two swedish unions, Akademikerförbundet SSR and Kommunal, have a majority of female participations who mainly work in the public services. The difference between the unions is that one of them only represents members with academic educations and the other has members with lower educations. The aim of this study was to compare the two unions according to the terms exit, voice and loyalty, but also participation and influence. There were 142 participants in this study and 8 participants were interviewed in a pre-study. The result of the study shows that voice is a strong predictor to wellbeing in work life.
Är kunden lojal eller spontan? :  En studie om lösviktskonfektyr i Sverige
An impulse or unplanned purchase is a decision taken on the spot without further consideration or reflection. It is the spur of the moment that influences the purchase rather than a deliberated decision. Being loyal to a particular brand means a mutual relationship between customer and company created over time which may result in the customer experiencing a higher value and thus prefer a particular brand before another.Bulk confectionary can be characterized as an impulse product because it is purchased at times without any time of consideration or planning. The question that arises is whether all bulk confectionary purchases are unplanned? Through this study it shall be examined whether any brand loyalty actually exists regarding bulk confectionary; does the customer plan its confectionary purchases in beforehand or do most of them occur through impulses? Furthermore, the study will highlight who the customer is of bulk confectionary in Sweden.The survey was conducted through a combination of a quantitative and qualitative method.
Kulturellt och psykiskt avstånd : En studie om EU:s inre marknad
Objective:Â The papers objective is to create a deeper understanding for whether or not cultural and psychic distance affects corporate establishments in the EU.Method:Â The results have been gathered through intense data collection through interviews with ScaniaAB and Business Sweden. There has also been extensive research of 36 different companies and their first establishments in different countries. We have then analyzed the results through cultural and psychic distance and through Uppsala University's internationalization process model.Conclusion: The conclusions of this paper are:Corporate establishment often occurs in neighboring countries because of the similarity to the domestic markets which contribute with a greater security.Since the introduction of the EU single market, corporate establishments have become easier within the single market.The cultural and psychic distance does exist within the EU, however the internal market decreases these distances and the impact on corporate establishments.The market commitment is essential to the corporates survival within the new market.Cultural and psychic distance affects small firms more often since their lack of network and experience.Cultural and psychic distances are two different but related phenomena..
VD-Avtalet - en studie av rättsläget
Chief executives and other persons in management positions are not applicable to the same protection system as other employees. Lagen om anställlningsskydd is not applicable for example. Instead all terms and conditions are in the employment contract, which get increased importance. The employment contract for a chief executive is comprehensive. This essay focuses on employment protection, wages and compensation, loyalty during the employment, secrecy and competitive clauses.