
Sökresultat:
1948 Uppsatser om Corporate consideration - Sida 51 av 130
Ett svenskt landskap i Australien : svenska kyrkan i Melbourne
As a Swedish landscape architecture student living in Australia for five
years, I have often wondered if my memories and my associations
with the landscape and the nature in Sweden, are the same as other
Swedish people living in Melbourne.
Most of the Swedish people who live here in Melbourne remember
and associate Sweden?s nature and landscape with where they grew
up or where they used to live.
The plants that most of the Swedish people I asked missed from
Sweden were associated to special feelings or activities. The general
type of landscape people remember from Sweden is that of a
landscape covered in forests, which you can walk freely through.
With these memories as a foundation and with inspiration from the
Swedish landscape architect Thorbjörn Anderson?s way of creating
places, by letting a few strong changes play against the existing
elements,2 but also with consideration of the climate and the severe
shortage of water that is current in Melbourne, will I create a design
concept for the garden surrounding the Swedish Church in Melbourne.
A design concept that will generate memories and associations to
Swedish landscapes..
Rörelsens generativa kraft : Den kroppsliga rörelsen som varseblivningens möjlighetsbetingelse
The standard model concerning the relationship between perception and motility is linear and one-way. It depicts the flow between the two as moving from sensation to perception to representation to computation, and finally, to motility and action. According to this model, animal being is basically a bundle of reflexes. But what can correctly be considered a bundle of reflexes from a natural science point of view, doesn't necessarily have to be true. This conception does not take into consideration the more complex interactions between motility and perception that constitutes, or generates, animal and human beings.
Hållbarhetsarbete : Utmaningen i intressentdrivna företag
Corporate Social Responsibility (CSR) är ett omfattande forskningsområde där studier om hur företagens hållbarhetsarbete utförs. Ett område som det går att inrikta sig på, är hållbarhetsarbete inom kontroversiella branscher, där företagen riskerar att få påtryckningar av sina intressenter. Företagen använder intressentdialoger som sin grund för deras hållbarhetsarbete. Problem kan uppstå om intressenterna får en allt för stor påverkan på hållbarhetsarbetet, vilket kan leda till att företagen lägger fokus på att besvara intressenternas kritik istället för att arbeta med verksamhetsutvecklad CSR. CSR-kommunikationens effekt och motiv blir då intressant.
Kunddatabas i Java och MySQL
The purpose with this work that is the basis for this thesis was to help Nattavaara Economical association to develop a program for handling invoices, customer information, and storage. The program and this thesis have been done in cooperation with the economical association in Nattavaara. Some of the demands on the program are that it shall handle customer information, storage status, invoices and diesel consumption. The program must be able to printout invoices, reminders, delivery notes, a customer list and a storage list. All information will be stored in a database.
Klassificering och värdering av finansiella instrument : Ett tillförlitlighetsperspektiv
During the financial crisis voices were raised towards the regulatory framework IAS 39 recognition and measurement of financial instruments and pointed out that it was inadequate. The complexity of the framework contributed to the fact that it was difficult to apply. IASB accelerated the modeling of the new to be regulatory framework IFRS 9. In this study we will focus on the reliability of accounting information, which is an important aspect from the stakeholder?s point of view, for example, to be able to make the best decisions the accounting information should be proper.
Storytelling : Vem berättar egentligen storyn?
Detta är en deskriptiv studie som har till syfte att analysera belöningssystemet på Forsmarks Kraftgrupp AB. Det läggs extra vikt på tillämpningen av den resultatbaserade rörliga lönen. Vidare undersöks hur belöningssystemet motiverar de anställda, samt vilken typ av belöning de anställda tycker är mest motiverande. De teorier som ligger till grund för denna uppsats är teorier som rör motivation. Dessa teorier är: Herzbergs tvåfaktorsteori, kognitiva teorier och arbetsmotivation.
"När vi väljer, så ska det vara för vår sons skull" : En kvalitativ studie om hur föräldrar till barn och ungdomar med funktionshinder gör sina val av insatser enligt LSS
The purpose of this essay is to study how parents of children with disabilities young people make their choice of support and service LSS. The study takes its lead from questions designed to determine which interventions parents use for their children. What parents think about today's choice and if satisfactory, or if they have other wishes. It is also about how parents experience the freedom of choice and participation in the selection of interventions. Furthermore how the parent discuss the topic of choice from childhood and parental perspective.
Kalkylverktyg För Sågklingor
The purpose of this report is to survey Swedex AB?s production costs and to gather all info into a manageable calculation tool. This was made by time and motion studies, interviews of the personnel. All factors were gathered into an Excel chart.The calculation was made according to an additional-charge-method that was considered to satisfy Swedex AB?s goal.
Den svenska koden för bolagsstyrning : En undersökning om ägarstruktur och legitimitet
Syfte: Meningen med studien är att bidra med en större förståelse och förhoppningsvis nya insikter om konsumtionen av lyxprodukter inom matbranschen genom att integrera redan existerande teori med empiriskt material. Syftet är att ur ett företagsperspektiv beskriva hur en förståelse för konsumententbeteende kring exklusiva matprodukter kan användas i marknadsföringen av dessa produkter.Studien riktar sig till människor, forskare samt organisationer som är intresserade av marknadsföring av lyxprodukter, men är även riktad till människor med intresse för nutidens konsumtion. Vidare motiveras studien ur ett etiskt perspektiv genom att belysa fenomenet kring dagens konsumtion och göra konsumenter medvetna om drivkrafterna bakom sitt beteende.Problemformulering: Hur kan företag som säljer exklusiva matprodukter använda förståelsen för konsumenternas beteende i sin marknadsföring? Vad kan vara bakgrunden till att konsumenter väljer att konsumera högkvalitativa och exklusiva matprodukter? Hur kan företag kategorisera in dessa konsumenter i olika konsumentgrupper? Var och vid vilka tillfällen väljer dessa konsumenter att konsumera exklusiva matprodukter?Metod: Studien är en kvalitativ studie där en kombinerad fall- och tvärsnittsstudie är genomförd. De data som samlats in och ligger till grund för studiens resultat och slutsats är genomförd genom litteraturstudier, intervjuer samt en frågeenkätundersökning.
Kompetensutvecklingens förutsättningar : En studie av hur en intern kompetensmodell uppfattas och används på Gruvöns Bruk
AbstractThis report is made in cooperation with the municipality of Vasteras and technical committeestaff. The report addresses several topics that affect fuel stations in Vasteras. The reportcontains two parts, first is a inventory that review all stations in the area to be addressed. Theinventory is made with consideration to various things that geographic situation, whatcompanies are represented and what level of service stations have. And the second part of thereport, is done with the analysis of how it looks in daily situations review.
Att delta eller inte delta i sociala medier. : En kvalitativ studie om hur journalister på P4 Kalmar tänker kring publikinteraktion, sociala medier och den digitala klyftan.
The purpose of this study is to discuss how journalists think about the interaction with the audience in social media and the fact that it can make the traditional audience feel excluded. The study shows how journalists on P4 Kalmar is experiencing audience interaction in social media and describes how aware the journalists are about the digital divide. The results show that all of our interviewed journalists think that the interaction with the audience through social media works well and that there is awareness among journalists about the digital divide. The results also show that many of the interviewed journalists had not reflected on that parts of the audience can feel excluded by the interaction taking place in social media, but some of them could understand if parts of the audience felt that way. We consider our study as part of a research field on journalist?s interactivity with the audience through different types of media, but also as source of inspiration for future research on how the digital media becomes one with the community..
Systemen med rätt inställning - En studie om whistleblowingsystem i Sverige
In order to counteract and to discover unethical actions within an organisation, a growing number of Swedish companies implement a so-called whistleblowing system. The purpose of our essay is to study the mindset of companies and further analyse how this mindset affects the design and quality of companies' whistleblowing systems. To do this, we have used a qualitative approach by interviewing different Swedish companies about their mindsets and systems. The study determines that there seemingly are three different categories of systems of varying quality. In this study we have chosen to call them "internal system", "external system" and "combined system".
Etisk framställning och kunduppfattning : En undersökning av samarbeten mellan företag som framställer sig etiskt och företag som inte framställer sig etiskt
Utbudet av etiska produkter har ökat på senare år, vilket borde betyda att människor har blivit mer benägna att köpa etiska produkter. Detta har krävt vissa förändringar i företagens marknadsföring, eftersom en etisk profilering i vissa fall kan kräva en annan infallsvinkel. Om ett företag med en etisk profil samarbetar med ett företag utan en etisk profil, skulle detta kunna ses som att företaget inte står fullt ut för sina värderingar, vilket kan göra att de tappar trovärdighet. The Body Shop är ett företag som säljer kosmetika, hud- och hårvårdsprodukter och marknadsför sig som ett företag med starka etiska värderingar och de arbetar mycket med Corporate Social Responsibility. The Body Shop kallas i detta arbete ett företag som framställer sig som etiskt eller ett företag med etisk profil.
Barns inflytande i förskolan : En studie om lärares arbete i Nepal
The focus of this study is children´s influence and participation. This is an important part of preschool, according to the Swedish curriculum (Skolverket, 2010). Hoping to see another perspective of working with children´s influence and participation, my study took place in Nepal. The method used for this study is qualitative interviews. The interviews are made with teachers with insight in preschools in Nepal.
Hållbar turismutveckling i Kiruna Lappland : En studie om turismaktörers förståelse kring hållbar turism
AbstractThe rise of globalization has made ??the sustainability aspect emerged as a sign that peoples? actions must change. Tourism is now one of the fastest growing industries in the world that has an impact on people, nature and cultures. The purpose of this study is to gain a better understanding how different tourism actors use and express the concept of sustainable tourism development in the co-operation organization Kiruna Lapland. One of the most visited places in the north of Sweden.