
Sökresultat:
13992 Uppsatser om Corporate Social Responsibility - Sida 38 av 933
Svensk kod för bolagsstyrning. En analys av utvecklingen av bolagsstyrningsrapporternas kvalité : Åren 2005 - 2006
Bakgrund: Styrelseskandaler som orsakat oroligheter i affärsvärlden har skapat ett behov av ett tydligt regelverk för bolagsstyrning, den skulle förstärka svenska noterade bolags och svenska börsplatsers konkurrenskraft på den internationella kapitalmarknaden. Den svenska koden för bolagsstyrning har kommit att bli en viktig del av regelsystemet på den svenska kapitalmarknaden. Den kräver att svenska börsnoterade bolag skall presentera bolagsstyrningsrapporter. Rapporternas kvalité är viktig för intressenterna som använder sig av bolagsstyrningsinformation.Syfte: Syftet med uppsatsen är att analysera utvecklingen av tillämpningen av den svenska koden för bolagsstyrningen. Författarna vill undersöka rapporternas kvalité och se hur den har förändrats mellan åren.
Avslut och utsluss : - ungdomars behov och socialtjänstens insatser när vård i familjehem avslutas
The purpose of this study is to highlight the situation for youths leaving foster care and entering adult life. The study examines the services provided by the social service in the Stockholm area when a youth is leaving foster care, and if a recent change in the legislation has had any impact on the operating procedures of the social service. The study includes interviews with youths who recently left foster care, as well as information collected from social service offices through a survey, supplemented by interviews with practicing social workers. All the assembled data have been analyzed using Ecological Systems theory with focus on the child perspective and the term significant others. The study shows that the respondent youth have trouble identifying the formal ending with social services, as well as the support they received or were offered.
?Jag tyar inte idag!? En kvalitativ studie om motivationsfaktorer till fysisk aktivitet i samarbete med Centralsjukhuset i Kristianstad.
Physical activity is required for a good health and science shows a clear connection between exercise and a lower risk for disease. Still, the physical activity among the population is far from good. It is the individuals own responsibility to exercise, but the society also has a responsibility to give opportunities to exercise for the population. The aim with the study was to investigate what motivated the group of physical active people to use the Central hospital in Kristianstad?s health program.
Frivilligheten med frivilliga regler : En kvalitativ studie av CSR
Syftet med denna studie är att analysera frivilligheten med Corporate Social Responsibility, CSR, en trend kring samhällsansvar som organisationer idag väljer att implementera. CSR är uppbyggt kring frivilliga riktlinjer, standarder och regler vilka kan antas och modifieras av organisationerna. Denna studie ämnar ifrågasätta frivilligheten kring dessa frivilliga riktlinjer, standarder och regler. Studien är en kvalitativ textanalysstudie där avsikten har varit att synliggöra mekanismer som påverkar organisationers frivillighet i CSR-arbetet. Uppsatsen bygger på en analys av tre offentliga organisationers hållbarhetsredovisningar.
Om rätten till utbildning för psykologiskt och socialt utsatta barn och ungdomar: ett juridiskt perspektiv
This essay is about children who have psychological and social problems. An increase part of children and young people in Sweden describe this kind of difficulties. These problems are at the same time a concern for the school as well as the social welfare. The purpose in this essay is to explore if children with psychological and social problems have the same legal rights to education as other children. The main questions are to describe the legal rights in this area and explore how schools and social welfare cooperate in order to achieve better possibilities for the children.The facts take a legal aspect as a starting point.
Responsibility to Protect - en begreppsutredande studie
Militära interventioner som syftar till att skydda humanitära värden har länge varit kontroversiella inom världssamfundet. Framförallt har det funnits olika uppfattningar om hur värnandet av mänskliga rättigheter ska kunna förenas med statssuveräniteten. Låsningar har ofta lett till handlingsförlamning på grund av detta. År 2001 lanserades begreppet ?Responsibility to Protect? som ett förslag till lösning på problematiken.
Ett samhällsengagemang som Skapar Shared Value - En studie om hållbarhetsstyrning och Creating Shared Value i en svensk kontext
This study investigates the corporate sustainability activity, linked to the company's core business, which is a relatively unexplored field in a Swedish context. The study examines how the organization has used management control for its sustainability activity within two social initiatives; and whether these initiatives have generated value for the organization and involved stakeholders. Management control of social initiatives are examined within the theoretical framework of The Sustainable Balanced Scorecard and the organization's value creation contributions are outlined in accordance with a definition of the concept of Creating Shared Value. The method used for the implementation of the study is a qualitative study, embodied in an illustrative case study of a large Swedish company operating within financial sector. The empirical data was collected through 12 in-depth interviews with representative interviewees within the organization and with other stakeholders involved in the company's social initiatives.
The dynamics behind Consistency: Case study on NTT Group and Deutsche Telecom
The main aim of this thesis is to investigate the implications and dynamics behind consistency between individual resource allocation decisions and corporate strategy concept. The telecom industry, a high-velocity environment going through an extensive deregulation process, is put under the magnifying glass. Japanese telecom giant NTT Group is compared to its German counterpart Deutsche Telekom. Potential antecedent factors in the strategic decision-making process to consistency are studied. It is also examined whether there is a direct interplay between consistency and economic performance.
Strategisk kommunikation : En fallstudie om kunskapshantering och kommunikationsstrategier vid produktfel
Aim: The aim of this study was to analyse how corporations can learn from past issues and corporate crises and to see how they use this knowledge in the management of subsequent issues and corporate crises. Furthermore, the influence of media on the possible intensification of the issue or corporate crisis, but also its impact on the company?s usage of knowledge management, was to be analysed.Method: The study was carried out through a case study method, in the hope of being able to analyze how a company makes use of knowledge management in the communication that occurs during issues and corporate crises. A semi-structured interview was conducted, with the head of public relations of the chosen company as a respondent. The purpose of the interview was to analyze the underlying factors behind a specific way of communicating.
Fanerdunetableringen i Kalmar : från början till slut (?)
På en konkurrenskraftig marknad är det viktigt för företag att differentiera sig genom ett starkt varumärke. Genom att vara en ?god medborgare? i form av Corporate Social Responsibility, CSR, kan företagstärka relationen mellan kund och företag och på så sett varumärket. CSR innebär att företag på frivillig grund integrerar sociala och miljömässiga hänsyn i sin verksamhet och i sin samverkan med intressenterna, utöver vad lagen kräver. Syftet med uppsatsen är att redogöra för hur företag arbetar med CSR och vidare diskutera vad som stärker ett varumärke, för att sedan klargöra om och hur företagens CSR-arbete kan definieras som varumärkesstärkande.
Svensk kod för bolagsstyrning : Efterlevnad och tillämpning ur ett oberoende perspektiv
Purpose: The purpose of this study is to present an overview of the Swedish listed companies and their compliance with the Code and its normative rules for independent decision-making. Methodology: The authors have read and delved into the Swedish Code of Corporate Governance. The authors have chosen to study the enforcement of the code based on independent bracing guidelines. The study was conducted through a combined quantitative and qualitative approach. The study is based on primary data collected in the form of companies' corporate governance reports, which have been supplemented by structured interviews.Frame of reference: Swedish ownership structure and concentrated ownership, self regulation and normative guidelines, institutional theory and earlier research on this topic.Empirical foundations: A comparison of the selected companies has been based on the independence rules of the Swedish Code of Corporate Governance. A specific company has been presented with the company's application of the code, interviews have also been done with this company to increase the understanding of the empirical basis further.Conclusions: There are several flaws with the code and how it is applied today.
Investment in project preventing deforestation of the Brazilian Amazonas
The aim of this thesis is to create an understanding of the incentives for forest companies to invest in reducing carbon dioxide emissions from deforestation and forest degradation, which is termed REDD. The Brazilian Amazonas was chosen as the base for the investment case. Brazil has the largest area of rainforest in the world, and also the biggest problem with deforestation. The Amazon region of Brazil comprises rainforest which is largely intact and unexploited. Accordingly, there is significant potential scope for prospective investments in a REDD-project, and so have a noteworthy impact in preventing deforestation.The research approach used the United Nation?s Clean Development Mechanism concept was used as a framework for ascertaining the investment costs in potential REDD-projects.
CSR inom livsmedelsbranschen : Studie över ICA:s CSR-arbete inom transport av varor
Corporate Social Responsibility, ett företags samhällsansvar, har på senare år fått större plats i näringslivet. CSR bygger på idén att företag frivilligt redovisar vilket socialt, etiskt, miljömässigt och ekonomiskt ansvar de tar inför sina intressenter. En företagsbransch med daglig inverkan på världens samhälle är livsmedelsbranschen. Branschen har ett välutvecklat och komplext logistiksystem där transportverksamheten är en central funktion. Syftet med denna studie är att beskriva och utvärdera dagens CSR-arbete ur ett miljöperspektiv inom livsmedelsbranschens transportverksamhet.
Företags begränsade styrning av varumärkets image ? Åtta barriärer i kommunikationen mellan företag och konsumenter
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken.Vi har inledningsvis i denna uppsats utrett begreppen corporate identity, corporate image och corporate reputation för att förse läsaren med verktyg som är nödvändiga för att förstå problemet. Vi har kommit fram till att det kan råda stora skillnader mellan ett varumärkes identitet och image. Barriärerna mellan identitet och image är relationer, referensgrupper, sociala hinder, livsstil, kultur, symbolisk kommunikation, fördomar och ointresse. Genom citat från konsumenter har vi dragit slutsatsen att det finns barriärer som blockerar kommunikationen mellan företag och konsument. Genom empiriska undersökningar har vi bekräftat dessa och upptäckt ytterligare barriärer.
Själlös rapportering eller strategisk kommunikation? : En analys av svenska börsnoterade bolags hållbarhetsrapportering
Syfte: Att undersöka hur hållbarhetsrapportering fungerar som strategisk kommunikation. Att granska hur 20 svenska börsnoterade bolags hållbarhetsrapportering struktureras.Teoretisk ram: Intressentmodellen. Systemteoretisk kommunikationsmodell.Metod och material: Samtalsintervjuer med nyckelpersoner verksamma inom CSR-kommunikation. Kvantitativ innehållsanalys av 20 börsnoterade bolags hållbarhetsrapporter.Problemställningar: Hur används hållbarhetsrapportering som strategisk kommunikation bland svenska börsnoterade företag? Hur påverkar hållbarhetsrapportering bolagens varumärken? Hur präglar branschtillhörighet och rapportering enligt det internationella ramverket Global reporting initiative, GRI, hållbarhetsrapporteringen?Slutsatser: De studerade bolagen använder hållbarhetsrapportering som strategisk kommunikation för att berätta för aktörer inom och utom organisationen om sitt CSR-arbete.