Sök:

Sökresultat:

13992 Uppsatser om Corporate Social Responsibility - Sida 33 av 933

?Det gäller att hänga på?- en studie om marknadsföring av folkbibliotek via sociala medier

The purpose of this bachelor thesis is to examine how public libraries use socialmedia for marketing purposes, and what librarians think about this. My focus of this thesislies on what librarians think about marketing of libraries through social media and if theythink that marketing through social media can create a better relationship between the libraryand its users. The questions I wanted to answer were:? Libraries using social media, for what purpose do they use them? ? Do the libraries choose to use social media to market their organization? Why? ? What attitudes exist among librarians about marketing through social media?The theoretical framework for this thesis is Evert Gummessons model off Relationshipmarketing and the process of Internet marketing, which both are based on relationalperspective. The methodology used for this study was structured interviews.

Sponsring av idrott: en empirisk studie om interaktionen
mellan företag och elitidrott ur ett företagsperspektiv

The purpose of this thesis is to gain a deeper understanding of Swedish companies? use of corporate sponsorships as a tool for communication. The research describes motives and goals of corporate sponsorships, the selecting process and methods used in evaluating its effects. The empirical data has been colleted through interviews with two companies sponsoring athletics at a top level in Sweden. The study shows that the principal objectives and motives companies have with sponsorships are related to brand exposure, image improvement and relationships.

Hållbarhetsarbete : Utmaningen i intressentdrivna företag

Corporate Social Responsibility (CSR) är ett omfattande forskningsområde där studier om hur företagens hållbarhetsarbete utförs. Ett område som det går att inrikta sig på, är hållbarhetsarbete inom kontroversiella branscher, där företagen riskerar att få påtryckningar av sina intressenter. Företagen använder intressentdialoger som sin grund för deras hållbarhetsarbete. Problem kan uppstå om intressenterna får en allt för stor påverkan på hållbarhetsarbetet, vilket kan leda till att företagen lägger fokus på att besvara intressenternas kritik istället för att arbeta med verksamhetsutvecklad CSR. CSR-kommunikationens effekt och motiv blir då intressant.

SVENSKA TEXTILFÖRETAGS MILJÖARBETE I TREDJE VÄRLDEN - CSR-ARBETE OCH KONTROLLER I LEVERANTÖRSKEDJAN

Företagens globala ansvar är ett ämne som ligger i hetluften, inte minst nu inför OS i Peking 2008 när blickarna riktas mot Kina och deras hantering av miljöaspekter och sociala frågor. Syftet med arbetet har varit att undersöka hur företag i textilindustrin arbetar med ?Corporate Social Responsibility?, CSR, och kontroll av sina leverantörskedjor samt varifrån drivkrafterna för arbetet kommer. Vi har även tittat på hur företagen samarbetar med icke-statliga organisationer, för att undersöka om detta är ett bra sätt att komma åt de aspekter som företagen själva har svårt att kontrollera. För att undersöka detta har vi genomfört kvalitativa intervjuer med representanter från H&M, Indiska och KappAhl. Vi har också intervjuat en representant från en icke-statlig organisation för att få båda parters syn på arbetet.

Ty det angår även dig när det brinner i grannens vägg : En undersökning av ett teambaserat belöningsystem inom TeliaSonera

Denna uppsats handlar om hur Världsbutiken Globalen kan gå till väga för att skapa ett starkt corporate brand, det vill säga ett organisatoriskt varumärke, vid etableringen av en klädbutik. Syftet är att undersöka hur en organisation kan gå till väga för att bygga ett corporate brand med begränsade resurser. Information om Världsbutiken som organisation och deras arbete kring rättvis handel har vi erhållit genom en intervju med Fredrik Pettersson på Globalen. För att finna framgångsfaktorer inom varumärkesbyggande har nyckelpersoner på mindre företag intervjuats. De empiriska resultaten har sedan analyserats utifrån marknadsföringsteorier om varumärkesbyggande.

Fullständighetsprincipen i hållbarhetsredovisningen : En fördjupning samt en tillämpning

In recent decades, demands has emerged that the companies shall take a greater social responsibility for the impact that they have on their environment and that this impact shall be reported, which is known as Sustainability Reporting. The Sustainability Report is based on a number of general principles that ensure the content and the quality of the Sustainability Report. One of these principles is the principle of completeness. In the research, this principle seems to have been interpreted in terms of number of reported aspects and indicators, which can be a limited view where only the existence of the aspects and indicators is observed. By including the degree of the reporting in terms of full, partial and no reporting as well as a comparison between the real and the alleged reporting, our intention is to extend the principle of completeness and to develop a tool that we also apply through an empirical survey in a particular area.

Skolkuratorers syn på ungas användande av sociala medier : Med en diskursteoretisk ansats

AbstractAuthor: Josefin Gustavsson, Moa OsbäckTitle: School social workers view on young people using social media ? a study with a discourse theoretical approach [Skolkuratorers syn på ungas användande av sociala medier ? en studie med en diskursteoretisk ansats]Supervisor: Anders GiertzAssessor: Jan Petersson The aim of this study is to investigate school social workers view on young people using social media. With this study we are intended to understand how discourses affect the interventions of school social workers. This study has a qualitative approach and contains seven interviews with school social workers and one social worker who responded through a written response document. The interviews were semi-structured to enable spontaneous reflections and to catch the essence of the respondent?s language in the context as a school social worker.

Fastighetsförvaltning med fokus påbostadsrättsföreningar

SammandragDenna studie behandlar Corporate Social Responsibility (CSR) inom den svenska banksektorn, en sektor da?r ansvarsfra?gor traditionellt inte uppma?rksammats da? banker inte ansetts ha stor inverkan pa? samha?lls- och miljo?problem. Fo?retag generellt fo?rva?ntas idag aktivt arbeta med CSR-fra?gor, dock fo?rekommer en strategi att kommunicera CSR ista?llet fo?r att agera, i syfte att sta?rka legitimiteten i varuma?rket. Studien belyser fra?gor kring CSR inom banksektorn, da? det idag finns indikationer pa? att a?ven banker ma?ste arbeta med fra?gorna.

Snabbare, smartare och hungrigare? : En fallstudie av företagsidentiteten på Academic Work

Problem: How should a company act to sustain a strong identity and thereby a strong brand image when operating in a changeable world?Purpose: The purpose of this thesis is to analyze whether the corporate identity of Academic Work is strong or fragmented. Further more this thesis aims to give recommendations on how the company could continue working to maintain a strong brand image. Methodology: The thesis is a case study of Academic Work. The study is based on data collected from interviews, a poll as well as data from the company website.

Svensk Kod för Bolagsstyrning : En förtroendeskapande åtgärd?

After a series of corporate scandals around the world the trust in the business world was damaged, probably most in the United States but also in Sweden. Voices were raised for an increase in the openness and insight into the affairs of the company whereupon different corporate governance codes were developed in a majority of countries. A Swedish corporate governance code was issued in December 2004 with the purpose to re-establish the damaged trust for the companies and the business world. The Swedish code was accepted by the Stockholm Stock Exchange as an exchange rule for A-listed and larger O-listed companies as of July 2005. The purpose of this essay is to study how the Swedish corporate governance code in fact leads to an increase in trust in the stock market and to study the companies? attitudes towards this code.To fulfil the purpose of this essay, the authors have carried out a survey among the concerned companies where the companies? attitudes towards the Swedish code were collected.

Utveckling av hyresrätten : Den nya allmännyttan

Datum: 2009-06-02Nivå: Magisteruppsats i ekonomistyrning, 15 hpFörfattare: Peter Forsberg och Per ErikssonHandledare: Esbjörn SegelodTitel: Corporate Social Responsibility och hållbarhetsredovisning i tre svenska företagProblem: Vilket CSR-arbete har Atlas Copco, Vattenfall och ICA idag och hur redovisas resultatet? Har de skett några förändringar i vad bolagen redovisar idag i sina hållbarhetsredovisningar jämfört med 2005?Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur Atlas Copco, ICA och Vattenfall arbetar med CSR idag och hur deras hållbarhetsredovisningar presenteras 2008 jämfört med 2005.Metod: För att genomföra undersökningen har vi valt att intervju de tre företagen, granska deras hållbarhetsredovisningar från 2005 respektive 2008 och studerat litteratur.  Resultat: Resultat vi kom fram till är att arbetet är organiserat på olika sätt men gemensamt för bolagen är att många har CSR-frågor som en del i sitt arbete och att det rapporteras in och sammanställas. Alla tre bolagen har förbättrat sin presentation av hållbarhetsredovisningarna, exempelvis har strukturen blivit tydligare i de nyare rapporterna. Jämfört med 2005 har två av tre bolag utökat sin rapportering av prestandaindikatorer trots att dessa totalt har minskat sedan övergången från Guidelines 2002 till nya G3.

Dags att vakna... : En essä om pedagogisk medvetenhet, förhållningssätt och ansvar

In this essay, I examine teachers' different approaches, responsibilities and child perspective on preschool. I discuss how important it is that we educators in preschool work together as a team about childcare and learning. Our attitudes affect the children.In the essay, I show examples of different attitude and approach to learning and the significance of the educational awareness that characterize the work of the nursery. We have different approaches and standards that are influenced by our cultural, social and ethnic backgrounds. It plays a major role in how we interpret and understand various situations in preschool.I also discuss preschool teacher's responsibility and teamwork, and how it affects children.

Arbetsmiljöarbetet på SverigesBostadsrättsCentrum : Vad ändringarna i arbetsmiljölagen innebär

This diploma work was performed because the company Sveriges BostadsrättsCentrum, with the abbreviation SBC, had a need to gain insight into how changes in the Work Environment Act and related regulations which took effect January 1, 2009 affecting their work with the work environment. The changes mean that the client may hand over his work environment responsibilities to a contractor and that he has to select so-called building work environment co-ordinators. At SBC they are working as representatives for tenant-owner's association when a construction is about to be carried out. The purpose was to ascertain how changes may affect the work at SBC. The diploma work intends to educate the staff at SBC how work with the work environment would look like if they met the regulatory requirements.

Framtidens apotek : En fallstudie av ett apoteks interna marknadsföring

Background: Around the world, markets deregulates, which leads to increased competition. Meetings between the consumer and the employees of a company determine how the customer perceives the company and / or its brand. This has result in that many companies have realized the importance of internal using the same marketing skills that are used externally. In 2009, pharmacy market went from being a monopoly market to be a regulated competitive market.Problem: Is there any internal conditions for a private company, whose culture and structure was formed under a state monopoly, to create a strong corporate brand?Purpose: The purpose of this paper is to, through a case study, analyze and evaluate the internal marketing in a company which has undergone a change of ownership and retained the same staff.Method: Through interviews with key personnel and staff , data was gathered for the case study, which means that the method is qualitative.

Värdet av företagsrating

Background: Increasingly, companies choose to finance their business with corporate bonds which has resulted in an increased demand on credit ratings. As such the rating agencies have a very important role in the financial markets. Examining the value of a credit-rating can be very interesting for both issuer and investor. Purpose: The purpose of the study is to identify and define the value of rating. Execution: The study is built upon nine interviews with rated and non-rated firms and investors.

<- Föregående sida 33 Nästa sida ->