Sök:

Sökresultat:

1304 Uppsatser om Corporate Bonds - Sida 66 av 87

Kapitalstrukturpåverkande faktorers inverkan på skuldsättningsgraden : - En branschjämförelse

Capital structure is without doubt one of the most frequently studied and controversial areas of modern financial theory, and will certainly continue to receive considerable attention from researchers worldwide. There is still no universal explanation of how an optimal capital structure would be designed for maximum appreciation, despite the development of several theories focusing on the subject. Equity and debt are the two main financing options that in combination explain the business's capital structure. The results of several research studies conducted in the subject has many times pointed out that there are specific factors that are directly related to the company's capital structure, and that there are clear sectoral differences in corporate debt. A study of the capital structure is considered important and interesting to implement due to the reasons above and the purpose of this study is to analyze and try to explain the similarities and differences between different industries in terms of how growth, profitability and size affect the debt level.

Harmonisering av Goodwill : en studie kring IASBs införandet av impairmenttester och slopandet av poolningsmetoden

The problems and the opinions regarding accounting of Goodwill have always been an issue. In the search for a more standardised accounting standard IASB made a series of changes with the implementation of IFRS/IAS, which means that all companies who are listed on any stock exchange in Europe have to follow these new standards. During the process IASB wanted some feedback from the users to get a better understanding of how different participants in the economic market would respond to a number of questions regarding different changes in the accounting. In total IASB got 126 responses for the 'Comment Letters' (CL) they sent out.This paper aims to review these CL and examine how different participants will stand on different questions, mainly regarding the elimination of the pooling method and if goodwill is to be amortised but also any opinions regarding the implementation of the impairment tests. The present study comprises 126 CL, which represent participants from all the corners of the Earth.

Corporate Social Responsibility : en fallstudie om företagens inställning till och användande av ett samtida fenomen

Vad innebär det för företag att vara socialt ansvarstagande? Det är en fråga som studenter, akademiker och utövare länge har försökt att besvara. Definitionerna är många och skiljer sig åt, och trots att vissa empiriska studier har gjorts inom det här området är CSR ett ämne som i större utsträckning har debatterats än undersökts. Således kan en djupare förståelse skapas genom att empiriskt undersöka ämnet utifrån företagens behov och motiv. I denna studie har avsikten därför varit att behandla just företagens inställning till och användande av CSR.

"Vi måste trumma in att vi verkligen tar ett ansvar" : En narrativ studie av hur CSR-arbete fungerar som en del i organisationers berättelse om sig själva.

SammanfattningCorporate Social Responsibility, CSR, är ett samhällsengagerat arbetssätt som får allt större utrymme hos organisationer och företag, både i investerat kapital och investerade resurser. Studier som gjorts inom ämnet tyder på att CSR-arbetet gått från att vara ett välgörenhetsarbete till att mer och mer formas till en vinststrategi hos de företag som engagerar sig i arbetssättet. Ett välformulerat och uttalat CSR-arbete kan bidra till många organisations- och samhällsvinster så som ökad attraktivitet, stärkande av varumärket och ett blomstrande samhälle. Med detta i åtanke formades ett önskat studieobjekt där utgångpunkten landade i sociologiska resonemang om socialkonstruktivism. Syftet med arbetet var att genom en narrativ analys undersöka hur CSR-arbete fungerar som en del utav företags berättelser om sig själva.

Två berättelser - en hotellkedja - en studie om storytelling och företagskultur

Storytelling syftar till att genom historier, verkliga eller påhittade, skapa spänning och effekt kring produkten eller tjänsten som förmedlas. Syftet med vår uppsats är att belysa den process som kan uppstå mellan ett företags storytelling och personalens känsla av samhörighet. För att samla in material har vi använt oss av både en kvalitativ och en kvantitativ metod. Den kvalitativa metoden bestod av två intervjuer samt en observation och den kvantitativa metoden genom en enkätundersökning. För att uppnå vårt syfte med uppsatsen valde vi att studera hotellkedjan Tre Hotell.

Omvärldsanalys och information management: Thules Informationsförsörjning och omvärldsanalys

Abstract: The world in which companies are acting today offers challenges in the sense that it is rapidly changing and that a vast amount of information is available. In order to ensure the competitiveness and survival of the company, an effective and efficient environmental scanning is essential to the company. Our aim with this Master's thesis is to investigate what factors constitutes important and basic conditions in a well functioning environmental scanning and how companies strategically can go about to achieve this. In order to highlight and specify how these factors can be applied on a specific company Thule has been our focal point. Thule.

Hur påverkar motivation, prestation, makt och konflikter kooperativs måluppfyllelse? : En studie av fyra konsumetkooperativ i Värmland

Tendensen att försöka hitta de affärsmässiga argumenten (business case) för CSR (Corporate Social Responsibility eller företagens sociala ansvarstagande) började framträda på 1990-talet. Vetenskapsmännen insåg då att en enda forskningsdisciplin inte kan förklara hur företagens arbetssätt med CSR-frågor kan förbättra deras ?bottom line? och således bidra till en hållbar utveckling av samhället. Både teoretiker och praktiker har vänt sin uppmärksamhet mot framgångsrika företag (bästa praxis).  I korthet innebär ett business case inom CSR ett besvarande av frågan ?Vilka fördelar har företagen och samhället av CSR??.

Incitamentsprogram : En fallstudie av institutionella ägare

Detta är en kandidatuppsats vid Företagsekonomiska institutionen på Stockholm Universitet. Uppsatsen behandlar hur olika institutioner som är stora ägare i svenska börsbolag förhåller sig till incitamentsprogram. Detta är ett intressant ämne att behandla då incitamentsprogram länge har varit ett hett debatterat ämne där stor vetenskaplig skepticism har riktats mot incitamentsprogram som mervärdeskapande verktyg för företagen. För att uppnå syftet att få ökad kunskap samt se hur institutionella ägare förhåller sig till incitamentsprogram har vi valt att genomföra en kvalitativ analys av text och dokument. Främst har materialet samlats in från de olika institutionella ägarnas egna PM om ägarstyrning.

Hennes & Mauritz : En fallstudie av deras CSR arbete och samarbeten med NGO:s

Abstract Essay in political science, C-level, by Jenny Senemgen, spring semester 2008. Tutor: Michele Micheletti. ?Hennes & Mauritz ? a case study of their CSR work and collaborations with NGOs.?The purpose of this essay is to examine if and how the transnational corporation Hennes & Mauritz (H&M) collaborates with NGOs in it?s work with human rights for workers and increased corporate social responsibility. I have looked at H&Ms CSR report from 2006, the Swedish network Clean Clothes Campaigns report about Swedish corporations in the textile industry and if their CSR work during the past ten years have given any results and I have also done two interviews with two NGOs.The examination is thereby a case study where I?m examining H&Ms CSR work and its collaborations with NGOs and the NGO?s opinions about H&Ms CSR work.My delimitation lies in the fact that I only have examined one corporation and what two NGOs thinks about the corporation.

En studie om möjligheter att stoppa förfalskningar : Spårbarheten i en global värld

The purpose of this study is to describe the traceability of products that protect against counterfeiting and examine how protection against counterfeit products have been developed to date, and to display the opportunity to streamline the protection of products and brands.Nowadays, in the global world, it is getting increasingly more difficult to track the products. Especially for the last link in the chain, which in most cases is the customer and who is constantly exposed to risks. This report deals with the possibilities of preventing and detecting counterfeit products. Fake products are not unusual in an historical perspective. It has been common with counterfeits ever since the Middle Ages continuously until today. Forgers have become more skillful and they are successful in most industries. Many of the fake products are of poor quality and can be downright dangerous to the customer.To answer the question, the author used a qualitative collection method.

Mata inte trollen : En studie i marknadskommunikation och internetkultur

Social media provides, as many points out, new possibilities for marketing. Marketing in social media requires a two way communication, rather than the traditional marketing where the communication model is typically sender ? receiver.To create a marketing campaign that is suitable for a two way communication model has its difficulties and risks as well as its opportunities. Opportunities in the sense that the campaign can become a viral, a Word of mouth and create a Buzz, which will reach potential customers, to a bigger quantity for lower costs, with a message that will make a different impact from the types of commercial messages we are used to. Risks in the sense that the message, if not properly aimed and phrased, can be turned overnight into something that humiliates the company and possibly harm its brand.The difficulties in creating such a campaign is to create something that will catch people?s attention, discuss and forward it, while at the same time avoid getting hurt.We aim to describe the internet from a cultural context, and from that point of view explore the types of misunderstandings which often seem to happen when a corporate message is created and sent out in social media, how to avoid putting the image of a company in danger when doing this, and examine if there is ways to know how the message will be received.

När det individuellt rationella blir kollektivt slöseri : Bör fstighetsbolagen i Karlstad införa individuell mätning av vatten och värme?

Tendensen att försöka hitta de affärsmässiga argumenten (business case) för CSR (Corporate Social Responsibility eller företagens sociala ansvarstagande) började framträda på 1990-talet. Vetenskapsmännen insåg då att en enda forskningsdisciplin inte kan förklara hur företagens arbetssätt med CSR-frågor kan förbättra deras ?bottom line? och således bidra till en hållbar utveckling av samhället. Både teoretiker och praktiker har vänt sin uppmärksamhet mot framgångsrika företag (bästa praxis).  I korthet innebär ett business case inom CSR ett besvarande av frågan ?Vilka fördelar har företagen och samhället av CSR??.

Den intellektuella vägen till framgång - en utvärdering av Deloittes prioriterade initiativ

Syfte: Syftet med studien är utvärdera Deloittes avdelning Clients & Markets aktiviteter, det vill säga deras strategiska åtgärder och definierade arbetsområden, efter hur viktiga de är i förhållande till varandra för Deloittes framtida framgång. Metod: För att nå vårt syfte tar vi hjälp av intellektuellt kapital-teori, innovationsteori och Corporate Entrepreneurship-teori. Vi delar in aktiviteterna i fyra olika kategorier av intellektuellt kapital; humankapital, strukturkapital, kundkapital och innovationskapital och utgår från denna uppdelning när vi sedan i avgör, tillsammans med information om Deloittes vision, vilken av aktiviteterna som är viktigast för Deloittes framtida framgång. I analysen använder vi oss av vår egen modell, The IC Inventory Model. Uppsatsen är av kvalitativ och abduktiv karaktär.

Budgetlös styrning : En studie om en styrelses arbete och ansvar i en organisation med budgetlös styrning.

SammanfattningTitel: Budgetlös styrning ? en studie om en styrelses arbete och ansvar i en organisation medbudgetlös styrning. Författare: Katarina Permgård och Åsa NordquistHandledare: Britt AronssonInstitution: Institutionen för industriell ekonomi Blekinge Tekniska HögskolaKurs: Kandidatarbete i företagsekonomiSyfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur bolagsstyrningens struktur och den budgetlösa styrningen är utformad på ett SME för att öka förståelsen för vilka faktorer som har inflytande på styrelsens roll och funktion för att skapa värde för företaget.Metod: Uppsatsen metod är fallstudie. Fallstudien har genomförts på ett ägarlett SME som arbetar med budgetlös styrning. Insamling av primärdata har genomförts med kvalitativa intervjuer.

Hinderbanan - en studie om jämställdhetsarbete och kvinnors förutsättningar inom professionella tjänsteföretag

Although women express a desire to be managers and although they constitute the majority of Sweden's newly graduated academics, they are still heavily underrepresented on senior management level in the Swedish private sector, where men hold as much as 95 % of the top positions. Considering the massive waste of resources that this implies, this thesis sets out to investigate the underlying reasons for the skewed gender distribution on senior management level in two Swedish professional services companies - an industry where the described problem has been palpable. Additionally, the thesis explores the effects of actively working for increased gender equality. With a basis in gender and organization theory, a broad theoretical framework has been compiled and applied to a qualitative case study design. The thesis reveals seven distinct impediments, which together create a parable of an obstacles course, that prevent women from advancing the corporate ladder in the same manner as their male colleagues.

<- Föregående sida 66 Nästa sida ->