
Sökresultat:
1304 Uppsatser om Corporate Bonds - Sida 17 av 87
Corporate social responsibility, livsmedel och marknadsföring - en åtråvärd kombination?
Syftet med denna uppsats var att ta reda på vad svenska dagligvaruhandelsföretag har för Corporate social responsibility - profiler i dagsläget. Vidare ämnade vi undersöka hur företagen har valt att kommunicera ut dessa profiler men också om de lyckas kommunicera ut dessa till sina konsumenter. I vår metod valde vi att lägga tyngdpunkten på en kvantitativ undersökning då detta tedde sig mest användbart. Denna bestod av en enkät som ifylldes av livsmedelskonsumenter. Dock genomfördes även en mindre kvalitativ undersökning i form av telefonintervjuer med de berörda företagen.
Företagens sociala ansvarstagande och dess inverkan på kunders beteende : En kvantitativ studie på sparbankskunder
Titel: Företagens sociala ansvarstagande och inverkan på kunders beteende- En kvantitativ studie på sparbankskunderNivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomiFörfattare: Axel Svensson och Robin StoltHandledare: Agneta SundströmExaminator: Jens Eklinder FrickDatum: 2015 ? juni Syfte: Syftet med studien är att förklara och testa om det finns ett positivt samband mellan kunders beteende och sparbankernas arbete med filantropi, strategisk filantropi och Corporate Citizenship. Ett delsyfte är att beskriva vilka specifika aspekter av dessa CSR-perspektiv som påverkar kundernas beteende i störst utsträckning.Metod: Studien utgår från en deduktiv hypotetisk forskningsansats och kvantitativ forskningsmetod. Data har samlats in genom enkäter vilka delats ut på tre olika sparbankskontor. Analys av data sker i programmet SPSS för att kunna undersöka sambandet mellan sparbankernas sociala ansvarstagande och dess inverkan på kundernas beteende.Resultat & slutsats: Resultatet visar att positiv korrelation på en statistiskt säkerställd nivå föreligger mellan samtliga av våra testade CSR-perspektiv och kundernas beteende.
Vi kan skapa nya saker hela tiden, men vi kan inte skapa en ny va?rld utan fo?ra?ndring. : En studie om Corporate Social Responsibility inom e-handeln.
Syftet med denna uppsats a?r att fa? en djupare fo?rsta?else fo?r arbetet med Corporate Social Responsibility (CSR) inom e-handeln genom att analysera:Det engagemang som finns för CSR och det ansvar som tas av företag inom e-handeln.Hur kommunikation av CSR används av företagen för att positionera sig och stärka sin image.Vad konsumenter har för syn på CSR inom e-handeln och vad detta har för påverkan på företags arbete kring ämnet.I koppling till detta syfte har följande forskningsfråga formulerats:Vad präglar e-handelsföretags arbete med Corporate Social Responsibility?Vi har valt att go?ra en kvalitativ studie da? vi ville analysera vad fo?retagare, experter och konsumenter inom e-handeln har fo?r erfarenheter och a?sikter kring arbetet med CSR. Studien har pra?glats av en abduktiv ansats da?r vi har haft ett va?xelspel mellan teori och empiri. Prima?rdatan har samlats in genom fyra personliga, semi-struturerade intervjuer samt en strukturerad intervju via mail.
Incentive programmes ? a corporate governance perspective on Swedish commercial state owned firms
We would like to learn more about how the restrictive policy against incentive programmes affects the board?s of Swedish state owned commercial firms ability to govern management in an efficient way. We also want to find out if there are different consequences in reference to this that are not directly linked to corporate governance issues. Our empiric observations have been made in order to profoundly explore the subject and examine it through the eyes of professional individuals, all expressing different views and standpoints. We conclude that the most efficient structure is when an active board is complemented by a well structured and individualised incentive programme.
Fair Trade: A Study of Consumers? Perception and Knowledge in a Minor Town in Sweden
The purpose of this thesis is to get a better understanding of consumers? perception and knowledge of Fair Trade and Fair Trade products in Sweden. Literature was reviewed before the empirical research was conducted. A quantitative method, in form of a questionnaire survey, has been used. We have entered different areas related to our topic.
En uppsats om kontraheringsplikten för dominerande företag
In organizations today Corporate Social Responsibility (CSR) is becoming a common means to try to gain legitimacy and credibility for their business. A successful CSR strategy has the potential to generate positive outcomes for a company and reaching out to stakeholders about the corporation?s contribution in the field is an important part of the work. In this study I examine how the employees at Max Hamburgare receive the corporation?s efforts within sustainability, how it is perceived and what this means to the employees.
Hållbarhetsredovisning inom de statligt ägda bolagen
In recent years there have been many corporate scandals from environmental and social aspects. Corporate irresponsible behavior has led to major public discussions on responsibility and these pressures made that many companies wanting to show that they are working for a sustainable development by voluntarily reporting economic, environmental and social and social issues in the financial statement. They hope this will create credibility for the companies. In the current situation, there are a number of guidelines that companies can use to report sustainability. One of these is the GRI guidelines which is an international framework that covers many accounting areas and allows companies to compare their sustainability reports with other companies.The purpose of this study is to determine if all state-owned companies follows the government?s requirement that these companies must form a sustainability report under the GRI guidelines, and the sustainability report must be audited and certified by an outside party.
De som gillar musik gillar oss. Visuell identitet för bokningsbolaget Halleluja
The objective of this project was to develop the visual identityof Halleluja, a brand new booking agency representing approximatelytwenty minor artists within a wide range of contemporarymusic styles.The outcome has been applied to business cards and awebsite yet to be produced. To attract the audience and differentiateitself from other booking companies, Halleluja featuresa minimalist design that speaks of dedication, breadth ofgenres and exclusive taste. Although my sketches have beenapproved by Lars Olsson and Erik Sundfeldt, the co-foundersof Halleluja, I have had the privilege of working quite freely andstarting from scratch, since there was no earlier work done onthe company.Some of the issues I have faced during my process wasabout finding the right tone of voice in type and colour, ordealing with the semantics of the corporate name (meaning»praise the Lord«). I?ve also been struggling to come to termswith my own self-censorship and my slighly suspicious view onbranding..
GRAFISK PROFIL TILL EN BLOMSTERHANDEL - corporate identity for a flower shop
This project aims to explore how to create a working concept-based flower shop visual identity, with focus on brandig, eco-branding and visual communication.
My main question is:
How do I create effective visual communication for an ecological flower shop?
The results of this thesis are that there are things to consider when creating a visual identity with an ecological concept. The most important question is if there is any benefit for your company to go green, otherwise positioning of your company will be hard. What I realized during the design part of my project was that if I use the methods described in this thesis and consequently applying my choices after the flower shops identifying words, a working concept-based visual identity will be possible to create..
CSR-kommunikation inom dagligvaruhandeln : En retoriskt textanalys av ICA och Axfoods hållbarhetsredovisningar
Syfte: Syftet med denna studie är att analysera CSR-kommunikationen från Sveriges två största livsmedelskoncerner, ICA och Axfood, under åren 2012 och 2013. Denna analys kommer att göras utifrån företagens officiella hållbarhetsredovisningar. Studien avser även att analyseravilka tydliga skillnader som finns mellan företagens kommunikation. För att göra detta har vår studie utgått från modellen The pyramid of corporate social responsibility av Archie B. Carroll.
Corporate Garden : att kommunicera varumärke eller verksamhetsområde genom den yttre miljön
Företag och organisationer arbetar mycket med att förstärka sin position på marknaden, att leva upp till sin image och stärka sin identitet. En viktig del i arbetet handlar om att bygga ett starkt varumärke utifrån verksamhetens kärnvärden som når ut till kunderna. Det gäller att vara tydlig i sin kommunikation. Ofta kan man se en röd tråd genom ett företags grafiska profil, hur lokalerna är utformade och hur man marknadsför sig. Att inomhusmiljön speglar företagets profil och värden är lika vanligt som att ha en tydlig grafisk profil och en logotype på sitt visitkort.
Tradition 2.0 : En studie om lokal tradition inom en samtida organisation
Organisationer har olika strategier för särskiljning och konkurrenskraft där kultur, arv och tradition tillämpas på olika sätt för att profilera sig både mot kunder och medarbetare. Företag vilka bygger och anspelar på lokal tradition återfinns inom de flesta sektorer, dock har få studier gjorts på medarbetarens upplevelse av tradition inom en organisation. Kunskapsluckan i traditionens betydelse för medarbetare inom samtida organisationer är således av vikt att studera. Vi vill genom denna undersökning förstå hur medarbetaren upplever en eventuell anspelning på lokal tradition inom en organisation. Undersökningen av sambandet mellan lokal tradition och medarbetaren ska bidra till ökad insikt om huruvida lokal tradition har aktualitet och betydelse för en organisationsmedlem.
CSR i plast- och kemibranschen
Corporate Social Responsibility (CSR) is a topic that is becoming increasingly important in today's society. CSR is a concept whereby companies voluntarily integrate social and environmental concerns both in their business but also in interaction with their stakeholders. The society of today sets high expectations for how companies take their social responsibilities, especially in industries where the risks to individuals and the environment are high. In this study, we tried to answer the following questions; what kind of responsibility do companies in the plastics and chemicals industry claim to take and why might this be due? What differences exist between the investigated companies in the industry and what may these differences be rooted in? The purpose of this study was to obtain an understanding of the interest in working on sustainability in the plastics and chemicals industry.
Employer Branding : Medias påverkan på Vattenfalls arbetsgivarvarumärke
Title:Employer Branding ? Medias Influence on Vattenfall?s Employer Brand (Employer Branding ? Medias påverkan på Vattenfalls arbetsgivarvarumärke) Purpose/Aim:The aim of this study is to examine how a negative media image influences the Employer Brand of the Swedish company Vattenfall. First of all I will examine if Vattenfall have a strong Employer Brand and then if the media image have any influence over the Employer Brand. My hypothesis is that Vattenfall?s Corporate Culture is a big part of the Employer Brand and because of that negative media images has no power to influence on Vattenfall?s Employer Brand.
Barriers to Provide Cross Border Services/Case Study Nordea
There is an increase of financial integration, which can be seen in recent mergers of banks, financial institutions etc. in the European Union especially in the Nordic countries. However there are some weaknesses in providing consumers cross border services in the sector of banking, such as cross border bank account transfer of payments. The existing transaction costs do not encourage cross border services. Nevertheless a customer of a global or European bank can anticipate to be treated the same way in all of its branch offices inside the EU countries.