Sök:

Sökresultat:

4287 Uppsatser om Content marketing - Sida 50 av 286

"Bra Jobbat..." : En fallstudie kring de stilistiska uttryck som existerar på Gina Tricots och Acne Studios Facebook-sidor

Den här uppsatsen undersöker de stilistiska uttryck som går att återfinna på Gina Tricots och Acne Studios Facebook-sidor. Studien utgår från teorier om eWOM, marketing management och consumer communities för att skapa en förståelse för hur och varför konsumenter och varumärken uttrycker sig som de gör på varumärkenas Facebook-sidor.Studien har genomförts med en netnografisk datainsamling av de båda varumärkenas Facebook-sidor under en tremånadersperiod, och analyserats med hjälp av en stilistisk textanalys. De huvudsakliga analyspunkterna har varit funktion, drivkraft, syfte, disposition och stilmarkörer, och studien har analyserat både varumärkes- och konsumentinlägg.Genom metoden har denna studie kommit fram till att det finns tydliga skillnader i hur de båda varumärkena använder sina respektive Facebook-sidor. Ett varumärke som Acne Studios använder sin Facebook-sida som ett medium för att dela nya plagg och kollektioner, medan Gina Tricot istället använder detta medium för att skapa interaktion med sina konsumenter och få återkoppling om vad som kan anses vackert eller gräsligt. Dessa skillnader kan ha sitt ursprung i den positionering som varumärkena valt på marknaden, och studien återkopplar till dessa och försöker med hjälp av teorin förklara varför det inte finns en korrekt användning av Facebook.

Värdegrunden i skolan : En kritisk studie av innehållet och arbetet med skolans värdegrund i en senmodern kontext

The purpose of this study is to investigate the content and work processes regarding the values written in the curriculum for Swedish high schools and compare it with theories regarding the individualized society and political moralism. After the clarification of the content in the values of Swedish high schools and the work processes that are supposed to give students fundamental understanding about them, I analyze and compere it to the theories that are presented in the study. The main questions of the study are the following: What kinds of values are found in the curriculum for Swedish high schools? In general, how do Swedish high schools work with the written values when focus have gone from education and learning to instrumental knowledge, results, abilities and flexibility?The result showed that the content and work processes regarding the values in Swedish high schools are purely instrumental and moralistic. Due to the fact, that the individualized society and the neoliberal ideology do not require reflection and real understanding regarding the values.

Politisk kommunikation i förändring? : En kvantitativ studie i Moderaterna och Socialdemokraternas försök till tvåvägskommunikation inför riksdagsvalet 2014

Previous research on Twitter use among nonprofit organizations has been centered on the US, thisessay Nonprofits on Twitter: a content analysis of Swedish nonprofits working for gender equalityseeks to expand that research to include nonprofit organizations operating in Sweden. By studying tenSwedish nonprofits all working to achieve gender equality this study can begin filling a gap in theexisting research. Focusing on both what kind of messages the organizations publish, and what kind ofmessages engage the organizations? followers. This is achieved by quantitative content analysis:categorizing messages into the categories Information, Community and Action, and measuring whichof these categories got the most shares, comments and likes.

Nötkött : kriterier vid inköp av nötkött i restaurangbranschen

Swedish beef production has during the past year decreased while the consumption has increased. It´s imported beef that takes market shares. The purpose with this degreeproject is to investigate if the restaurants in Sweden are using imported or Swedish beef and the reason for their choice. The purpose is to find out if there is something the Swedish beef producers can change to increase Swedish beef in restaurants. My expectation is that the demand for Swedish beef will increase in restaurant and later even among consumers. I have interviewed ten chiefs in different restaurants and asked them the following questions: Is it the price, quality or something else that influences your choise? Does it matter to their customers if they serve Swedish or imported beef? How is the marketing of Swedish beef? It appeared both Swedish and imported beef on the restaurants.

Att turismifiera ett land : Ett svenskt perspektiv om Innovasjon Norges arbete som Destination Marketing Organisation utifrån en framställningsprocess.

Destination marketing organisations (DMO) är ett fenomen som går att studera utifrån flera aspekter. Vi valde att utgå från DMO positionering och distribution av turismprodukter vilket skapade frågeställningen: Hur förmedlas Norge som en nationell destination? Organisationen är komplex, och detta arbetets syfte är därför att få en ökad förståelse för DMOs arbete utifrån en egenskapad modell, DMOs framställningsprocess av en destination. En deduktiv ansats har används i studien, där teorierna DMO, platsmarkandsföring, kommersialisering samt destination image har behandlats. Dessa teorier har sedan applicerats på ett verkligt fenomen, som i detta fall har varit Norges DMO, Innovasjon Norge. Arbetets empiriska material har samlats in från en mail intervju med Andreas Ørjasæter Solhaug på Innovasjon Norge.

Mediets Brödraskap : Manlig homosocial kultur i Playboy

Men?s magazines is a form of media that has been present and popular among men for decades and even centuries. In the beginning of 1990 the popularity for men?s magazines boosted as the new ideal man was presented. The new lad represented a new masculinity that was more honest about its ideals and point of views.

Pratbubblan: den röda tråden : En studie av Karlstads Stadsnäts visuella kommunikation

The purpose of this study is to investigate whether Karlstad City Fiber Network visual elements in the form of a pair of speech bubbles fit into the organization's holistic external communication and branding. The study examines whether Karlstad City Fiber Network image of the organization and the speech bubbles match the stakeholders view and how the visual elements are perceived and recognized by stakeholders. The theory associated with the study is theories of corporate visual identity, image, identity and branding and visual communication. These three elements are important to be aware of when a generation of an effective external communications. Qualitative interviews with employees at Karlstad City Fiber Network and Karlstad municipality has undertaken to give an idea of ??what the organization wants to achieve and what their opinions are.

Marknadsföring via bibliotekets webbplats

The aim of this study is to investigate the public libraries use of their websites in their marketing. Our study is based on the websites of 60 public libraries. The libraries are chosen because of their geographical location in three different provinces? Skåne in the south, Östergötland in the middle and Norrbotten in the north. These three choices enable us to cover densely as well as thinly populated areas, the agricultural district, the woodland and cities of various sizes.

Att leva grönt är skönt ? men tänker vi likadant? : En retorisk analys av Coop som grönt företag

The purpose of this study is to examine a brand?s green marketing and its consumers? perception of it in order to compare these views. The idea is to find a potential gap and what effect it may have on the brand. A case study has therefore been made with the grocery market brand Coop with focus on organic food. The material used consists of texts from Coop?s website to represent their brand.

Webb-spårning eller Urspårning? : - En kvalitativ studie inom etisk marknadsföring

Bakgrund: Det konsumenter oftast inte är medvetna om vid deras Internetanvändning är att de iakttas av företag. Företagen samlar avsiktligt in personlig information och spårar vilka hemsidor och produkter eller tjänster de intresserat sig av genom så kallade webb-spårningssystem. I samma takt som tekniker så som webb-spårningssystem börjat användas har också etisk marknadsföring på Internet blivit ett diskuterat och aktuellt ämne. Etisk marknadsföring på Internet handlar om vad som uppfattas som accepterat beteende av konsumenterna och företag måste ta hänsyn till konsumentens etiska koder.Syfte: Syftet med studien är att undersöka konsumenters uppfattningar om webbspårningssystem utifrån etiska koder.Forskningsfråga: Vad är etiskt accepterat användande av webb-spårningssystem från konsumentens perspektiv?Metod: I studien har en kvalitativ forskningsstrategi samt semi-strukturerade intervjuer tillämpats.Slutsats: Slutsatsen i studien är att konsumenters uppfattningar om webb-spårningssystem inte alltid uppfyller konsumentens etiska koder.

Den kommunallagliga komedin : En uppsats om kommunala bolag; kompetensen, offentlighetsprincipen, bundenheten

The purpose of this essay is to examine and compare the news covering of Swedens three biggest cities (the metropolitan areas) and their surrounding areas with the covering of the rest of the country (the provincial areas) in two daily national newspapers, Aftonbladet and Dagens Nyheter. The aim has been to answer the following questions:- What amount of the news coverage in Aftonbladet and Dagens Nyheter concern the metropolitan areas compared to the provincial areas, and how do these two newspapers differ in the news covering of these areas?- Is there a difference in the news articles size and content, depending on weather they concern the metropolitan or the provincial areas?- How has the balance between news concerning metropolitan and provincial areas changed over the recent 20 years?The theories used in this study are News values, the media commercialization and Popular Journalism, and The Agenda Setting Theory. The method that has been used is a Quantitative Content Analysis.Despite the essays hypothesis, that the news coverage in the two newspapers would be dominated by material from the metropolitan areas, the result showed that a majority of the examined articles concern the provincial areas. It also showed that Aftonbladet has a bigger percentage of provincial news than Dagens Nyheter.

Content Management Systems - effektiviserar informationshanteringen?

För ett par år sedan tog utvecklingen och fokuseringen kring Internet fart på allvar ute bland företag. Alla skulle ha en webbsida och anledningen till detta var ofta att konkurrenten hade en eller att man bara ville synas. Idag finns det ett antal så kallade Content Management System utvecklade för att hantera information på Internet, intranet och extranet. Det gemensamma för dessa system är att användarna skall kunna uppdatera, vidareutveckla och administrera lösningen utan någon teknisk kompetens. Syftet med den här uppsatsen var att undersöka om ett Content Management System effektiviserar uppdateringen av information, med hjälp av kategorier inom användbarhet. Användbarhet består av flera olika kategorier, dock har vi valt att begränsa oss till tre av dessa; effektivitet, syfte och tillfredsställelse. För att få djupare kunskaper inom ämnet användbarhet har vi läst böcker och artiklar, vi har även sökt information via Internet. Vi hittade information om användbarhetstest där vi fann en metod som hette utredning.

Att skapa bilden av biblioteket : Åtta bibliotekariers upplevelser av deltagandet i projektet Futurum.kom

In this two years master's thesis a regional project, Futurum.kom, is studied through the experiences of eight librarians from two of the participating libraries. The interviewees have all attended local and regional seminars where questions about core values, target groups and the role of the public library were discussed, among others. The seminars resulted in a number of core values and target groups. During the project, a number of advertising campaigns are to be conducted. The first one of these had recently been implemented at the time of the present study. The aim of the thesis is to investigate the interviewees organizational self-perception in relation to the project.

Den tryckta pressens framtid i en digital miljö : Med Nya Wermlands-Tidningen som exempel

The research in question examines whether a newspaper benefits from its activity on the Internet and if so - how. Today, the morning press is relatively stable, but tendencies show that there?s a decrease amongst regular readers. The extension of this may jeopardize the position of the morning newspapers in the market and several newspapers choose to publish their content on the Internet. An Internet activity is foremost about keeping the position in the market, not to make an economical profit, and to compete at the same terms with free newspapers and news sites.

Familjekära chefer och opersonliga ledare En studie om reproducering av stereotypa könsroller i intervjuer med kvinnliga och manliga chefer i Dagens industri

Title: Familjära chefer och opersonliga ledare ? en studie om reproducering av stereotypa könsroller i intervjuer med kvinnliga och manliga chefer i Dagens industriAuthors: Linnéa Pettersson and Lovisa WaldeckSubject: Undergraduate research paper in journalism studies, Dept. of journalism, media and communication, JMG, University of GothenburgTerm: Autumn 2013Supervisor: Mats Ekström, JMG, University of GothenburgPages: 33Purpose: The main purpose was to identify and examine the difference between how thebusiness newspaper Dagens industri portray male and female CEOs and executives.The study focuses on longer interviews of more personal character.Method: Qualitative content analysisProcedure: Fourteen interviews in Dagens industri, with seven men and seven women, were described and analyzed.Results: By using qualitative content analysis we were able to find that stereotypic gender roles are being reproduced in many ways in Dagens industri. The interviews with the female leaders have a more personal character with a larger focus on their private life while men gets to answer more technical questions related to their company. Women are questioned about their children and home while men are not.

<- Föregående sida 50 Nästa sida ->