
Sökresultat:
805 Uppsatser om Consumer - Sida 26 av 54
Att vara en vara : En studie av American Psychos Patrick Bateman
My essay is an investigation of American Psychos Patrick Bateman. Why is Patrick Batemans identity one so easily described as shallow and superficial? I discuss theese questions from a marxists point of view putting Bateman in the context of Georg Lukács theories of reification. I compare the structure of Patrick Batemans identity with the idea of an reified identity to se how the mechanisms of reification creates the entity that is Patrick Bateman.My conclusion is that one answer to Batemans shallowness is the phenomenon of reification. To get a grasp of how shallowness might be understood I combine the theories of Lukács with Bakhtins idea of the aouthorative discourse.If one look upon reification as an aouthorative discourse and one also presume that human existence is social and verbal the conclusion is that Patrick Bateman cannot exist because of what he is an example of.
Turistinformation på Internet Vi hade i alla fall tur med vädret
The tourism industry in EU is one of the biggest sectors and employs about20 million people. A key factor of the industry is information, much oftourist information is today on the Internet. On Internet there is twoways information can flow, the information can either be pushed to aConsumer or the Consumer of the Information can pull it from a source.In a feasibility study for the report the participants expressed thatthey thought the tourist information on the Internet was unpersonal anddidnt fill their informationneeds. The purpose of the report was to findout how push and pull of touristinformation can be balanced on Internet.The empirical data was collected with a feasibility study, a survey anda case. The survey was conducted at IT-University and School of Business,Economics and Law at Göteborg.
En berättande historia : Storytelling för ett hotell och gästers uppfattning
Consumer Information Processing (CIP) handlar om hur vi som konsumenter tar till ossoch påverkas av den information som ständigt omger oss vid en beslutssituation. Ämnethar länge varit i fokus för forskning inom marknadsföring då detta naturligtvisintresserar företagen i hög grad. Tidigare forskning hävdar att när vi som konsumentertar till oss av de intryck som omger oss, bearbetas dessa intryck tillsammans med dekunskaper vi har sedan tidigare (bottom-up processing och top-down processing).Studier har visat att information som tilldelas oss kan ha direkt påverkan på våra sinnenoch hur vi upplever en produkt.Denna studie undersökte hur olika typer av tilläggsinformation påverkade konsumentersupplevda smak av vin. Tolv testpersoner studerades i ett experiment bestående av tresteg där olika betyg presenterades på de viner testpersonerna bedömde. Resultatet avstudien visade att kvinnor i högre grad påverkas av negativ tilläggsinformation medanmän i högre grad påverkas av positiv tilläggsinformation..
Hotellrecensioner : Betydelsen av respons på gästenkäter och sociala medier
Consumer Information Processing (CIP) handlar om hur vi som konsumenter tar till ossoch påverkas av den information som ständigt omger oss vid en beslutssituation. Ämnethar länge varit i fokus för forskning inom marknadsföring då detta naturligtvisintresserar företagen i hög grad. Tidigare forskning hävdar att när vi som konsumentertar till oss av de intryck som omger oss, bearbetas dessa intryck tillsammans med dekunskaper vi har sedan tidigare (bottom-up processing och top-down processing).Studier har visat att information som tilldelas oss kan ha direkt påverkan på våra sinnenoch hur vi upplever en produkt.Denna studie undersökte hur olika typer av tilläggsinformation påverkade konsumentersupplevda smak av vin. Tolv testpersoner studerades i ett experiment bestående av tresteg där olika betyg presenterades på de viner testpersonerna bedömde. Resultatet avstudien visade att kvinnor i högre grad påverkas av negativ tilläggsinformation medanmän i högre grad påverkas av positiv tilläggsinformation..
Svenska konsumenters attityd till potatis : möjligheter för potatisbranschen
Until the sixties potatoes have had a unthreatened position at the Swedish dining tables, but
then different alternatives such as rice and pasta have become popular. In 2005 the Swedish
potato-consumption have more than hafted compared with the sixties, we have gone from
circa 90 to 40 kilograms per person and year.
This paper aims to provide those who are involved within the potatoe business
with an overview of the attitude and behaviour towards potatoes that are being held by
Swedish Consumers. In order to reach to the conclusion, in- store interviews had been held
with customers in the cities of Stockholm and Malmö. The interviews showed that the typical
potato-Consumer prefers to choose and in pick their own potatoes to a bag in the store in
favour of the pre-packed alternatives.
Based on the outcome of the interviews a number of conclusions could be
drawn. The Consumers were of the perception that the pre-packed alternatives were too big
for their households.
Går det att lära gamla hundar att sitta? : En studie om att ändra på en verksamhets utskriftsvanor.
The Consumer society exploits the earth?s resources more than the earth itself has capability to produce. This over-consumption causes a mass production of products, which mean that more greenhouse gases are being emitted to the atmosphere. This is one of the reasons why the earth?s temperature is rising, where the result of it is worldwide disasters.
Shop until you drop : En studie i konsumentbeteende och julmarknadens betydelse
Syftet med denna uppsats är att genom intervjuer med tre medelålders kvinnor, ta del av deras upplevelser av Adventsmarknaden och friluftsmuséets Lilla Julmarknad i Gamla Linköping. Genom intervjuer och deltagande observation vid marknaderna undersöker jag på vilket sätt informanterna besöker en marknad och hur deras syn på shopping och service styr deras besök. Uppsatsen belyser hur de shoppar när de besöker en marknad, hur de ser på service och hur detta påverkar deras upplevelse. Slutsatsen av denna studie är kortfattat att de besöker marknaden, och shoppar på tre skilda sätt. De definierar och uppskattar service på olika sätt och handlar olika typer av varor.
Barns icke-verbala kommunikation i leken i en mångkulturell förskola
This study was conducted by using a qualitative textual analysis on UNICEF Sweden?s website with the purpose of problematizing the role of UNICEF Sweden in today?s globalised society. This was done in the context of how organisations of civil society have gained influence. Following questions were answered: How does UNICEF Sweden legitimise its operation? Which strategies does UNICEF Sweden use to encourage involvement and donations?The study shows how UNICEF Sweden legitimises its work by promoting a unique influence, their unique methods of work and by showing how the organisation helps the most disadvantaged children.
Ett tv-formats utformning mot publicering på webben: Skall television utvecklas, anpassas och förändras utifrån sin publik?
Watching television (TV) has been given a new meaning, you don?t have to book a specific time, a specific date if you don?t want to miss the program you were planning to see. In Sweden now days we can watch TV in lot of different ways, whenever we choose to do so. In this thesis I attempt to explain and document the process of shaping a tvformat, the development and adaptation to a time when the TV medium is in a change. Plus a look at how the television audiences relate to their use of it.
Cola som Cola ? : Premium kontra substitut produkter
Titel: Hur står sig de billigare substituten emot premium produkter?Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomiFörfattare: Giancarlo Mancuso & John GustafssonHandledare: Jonas KågströmDatum: 2012 ? MajSyfte: Syftet med denna uppsats är att vi vill undersöka hur de billigare substituten står sig emot premium produkter genom att ställa de emot varandra i ett blindtest föreslagits av tidigare forskning Ogenyi Ejye (1994). Vi vill veta om det finns en stor skillnad mellan de billigare varianterna och de premier produkterna enligt tidigare gjord forskning.Metod: Vi har utfört ett experiment i form av ett blindtest där vi sätter fyra olika Cola sorter emot varandra. Under genomförandet av experimentet har vi använt oss utav enkäter för att samla in data. Detsamma gäller för vår webb undersökning.Resultat & slutsats: Det vi kom fram till i vår undersökning är att varumärken påverkar oss konsumenter både positivt och negativt.
Vad är en hållbar produkt? - En studie med svenska klädföretag och organisationer
Miljö och hållbarhet är något som kommit att uppmärksammas allt mer sedan startskottet på 70-talet i samband med ökat fokus från regeringshåll och grundande av miljöorganisationer. I takt med konsumenters ökade medvetenhet har kraven höjts på svenska klädföretag och deras arbete med hållbar utveckling och hållbara produkter. Problematiken ligger i att svenska klädföretag utför sitt arbete på olika sätt och därav finns olika tolkningar av hur en hållbar produkt är framställd och vad denna ska innehålla. Det är även svårt för kunder att få ett grepp av en hållbar produkt, då de inte finns någon konkret definition.Den övergripande problemformuleringen i arbetet har berört hur olika svenska klädföretag och miljöorganisationer definierar en hållbar produkt. I uppsatsen presenteras olika definitioner av hållbar utveckling och den lagstiftning som ligger till grund för de produkter som produceras och säljs på den svenska marknaden.
Bärbar - ett hållbart tygkassekoncept
Portable is a project with its starting point in plastic bags, how they negatively affect our planet and how people´s patterns of behavior and qualities of life are affected when people try to live more envi¬ronmentally friendly. Now we have reached the point when peoples way of living and consuming in the western world has to change. This is nothing new and we can now see that sustainability is start¬ing to get attention in every area.Today plastic bags are used on average for 12 minutes. Only one out of 200 is reused, and then only once . This is not sustainable at all.
Kundrelationer på menyn : ? En fallstudie av McDonalds erbjudande och kunders beteende för skapandet av långsiktiga relationer.
The study aims to understand the underlying factor why McDonald's customers return despiteprevious failure customer experiences. Why do customers come back to the company thatcontributes to the former dissatisfaction? McDonald's attempt to maintain unceasingpurposeful emergence fail at the local level, where the customer contact occurs. McDonald'sofferings and customers' bounded rationality results in that customers are satisfied with an"ok" experience, which adds to their low expectations of McDonalds. This makes clear thatMcDonald's does not have to make an effort through constant adaptation at the local level toachieve a "great" level of satisfaction.
Uppmärksamma behov genom att uppmärksamma alla : en studie om förebyggande arbete på familjecentraler
Purpose: To examine how a tour operator works to implement sustainability in the development of the business, as well as what significance it has to Consumers in selecting a tour operator. Furthermore, the purpose is to provide recommendations on how tour operators should work to communicate their commitments.Methodology: The research strategy applied is a case study which follows an abductive approach. Qualitative and quantitative methods were applied to complement each other. A semi-structured interview with a tour operator and a Consumer survey constitute the empirical foundation.Conclusion: The conclusion of the study is that Consumers show a positive attitude towards CSR, but do not see it as a determinant when choosing a tour operator. Thus, CSR does not constitute a competitive advantage against competitors.
Experimentell studie av sensationen hos färger
There are a large number of studies on colour and its influence on human feelings, but thereare only a few studies on the association between feelings and colour combinations. Thisstudie investigates the association between colour combinations consisting of three equallysized colours and the feelings they convey. The methodology used in this studie follows theinstructions from the Nippon Colour & Design Research Institute (NCD) in Japan, NCD havestudied Consumer psychology towards colour and colour combinations for several decades.This study used semantically differential scales to evaluate existing colour combinations fromNCD to descriptive adjectives and creation of new colour combinations to explore therelationship between colour combinations and conveyed feelings. A total of 69 peopleparticipated in the tests. The main conclusions formed by this study are: (1) the feelingsconnected with the colour combinations differ partly between the Swedish population and theNCD and (2) the Swedish population have similar feeling associations to most colourcombinations, except for trend dependent adjectives such asmodern, cool etc.