Sök:

Sökresultat:

14030 Uppsatser om Consumer social responsibility - Sida 63 av 936

Elevers och pedagogers syn på Social och Emotionell Träning i skolan

Idag finns social och emotionell träning (SET) som ett särskilt ämne på en del skolor med egna tilldelade timmar på schemat. Det vi ställt oss frågande till är vad det är som gör att vi har tagit in social och emotionell träning som ett eget ämne på schemat i grundskolans tidigare år och vi frågar oss även om det behövs särskilda lektioner för detta? Genom att intervjua tre lärare och tio elever samt att göra observationer under dessa lektioner har vi försökt finna svaren på våra frågor..

Pfizer Consumer Healthcare blir McNeil : Vikten av kommunikation under integrationen mellan två läkemedelsföretag

Den höga utvecklingstakten i läkemedelsbranschen har inneburit en rad fusioner och företagsuppköp med stora påfrestningar på personalen som följd. I ett sådant läge är det viktigt med en effektiv tvåvägskommunikation mellan företagsledning och personal. Syftet med denna uppsats är därför att studera hur viktig kommunikationen mellan ledning och personal har varit för integrationen mellan svenska Pfizer Consumer Healthcare och McNeil Sverige AB. Det intressanta med denna integration är att en stor organisation uppgår i en mindre, vilket sker sällan. Genom att studera detta kan förståelsen för vikten av kommunikationsprocesser breddas.

Undergrupper av social ångest i relation till depressiva symtom och livstillfredsställelse hos unga vuxna: En tvärsnittsstudie

Uppsatsens övergripande syfte var att undersöka möjliga mönster av social ångest och dess relation till depressiva symtom och livstillfredsställelse. Social ångest innebär lidande för många människor och medför rädsla för situationer där det finns risk att granskas, att få uppmärksamhet samt att bli bedömd för sina prestationer. Social ångest karakteriseras av undvikande beteende men indikationer finns att det även existerar en atypisk undergrupp av social ångest som uppvisar ett impulsivt beteende. Självskattningsformulär har använts vid datainsamlingen och urvalet bestod av unga vuxna i åldern 20-24 år. Resultaten analyserades genom klusteranalys och indikerade att en atypisk impulsiv grupp med social ångest existerade samt att kön modererar graden av depressiva symtom. .

Kreativt tänkande, psykologiskt geografiskt avstånd och mätmetoder : - Ett experiment bland universitetsstudenter

The purpose of this thesis is to study how Malaysia Airlines communicated during the two largest crises of 2014. Key questions to be answered are: Did organizational hypocrisy occur? If yes, in what way? Which communication strategies were used? Did the company mediate an unequivocal message and how was the information framed? Did any aggravating factors, which worsened the organization?s reputation, appear? How did Malaysia Airlines manage possible rumours? Was the word contact used as a keyword? The method of choice is a quantitative content analysis and the material consists of 20 different analysis units. These analysis units were collected from social media and Malaysia Airlines website. The quantitative content analysis is based on the theory Situational Crisis Communication Theory, taken from PR, Strategy and Application, Managing Influence, by W.

Relationens betydelse i klientarbetet inom missbruksvård : En kvalitativ studie utifrån ett socialarbetarperspektiv

The purpose of this particular study was to examine the client relationship as described by social workers during the ongoing process of addiction treatment in conjunction with the effects on creating these relationships as affected by government stipulations. As a basis for the study, qualitative interviews were conducted with five separate social workers in the course of their work within addiction treatment. Results from the study were analyzed by means of power and dramaturgically roll theory. The social workers stated that it was of the utmost importance to create a good relationship in order to effectively help the client. The social workers further stated that a good relationship was characterized by the virtues of cooperation, trust, and confidence.

Utvärdering av insamlingssystem för hushållens farliga avfall

The collection of hazardous waste from the household around Swedish municipalities varies. 1% of the households waste is hazardous waste. It has hazardous features that can give bad consequences for the nature and human health if we don?t collect it and treat it. Therefore the law controls it, the municipalities have responsibility for the household waste.

Hur upplever barn sin vistelse i förskolan? : En studie om fem barns perspektiv på sin vistelse i förskolan

The purpose of this thesis is to study how Malaysia Airlines communicated during the two largest crises of 2014. Key questions to be answered are: Did organizational hypocrisy occur? If yes, in what way? Which communication strategies were used? Did the company mediate an unequivocal message and how was the information framed? Did any aggravating factors, which worsened the organization?s reputation, appear? How did Malaysia Airlines manage possible rumours? Was the word contact used as a keyword? The method of choice is a quantitative content analysis and the material consists of 20 different analysis units. These analysis units were collected from social media and Malaysia Airlines website. The quantitative content analysis is based on the theory Situational Crisis Communication Theory, taken from PR, Strategy and Application, Managing Influence, by W.

ATT VARA ELLER ICKE VARA? - En studie om effekter av kongruensnivå mellan personalklädsel och varumärket

Many companies have a specific dress code in the workplace. In some companies, the code is not very extensive, while other companies have uniform requirements. What is little understood however, is what effect different staff clothing might have on consumer response in terms of satisfaction, purchase intent, attitude, interest and so on. Some limited research has shown how different levels of congruence between individuals in their marketing, and the brand they are representing, can affect customers. To avoid any wrong focus in marketing it is key to understand the knowledge gap on the potential impact the personnel in the store have on its customers.

"Dilemmat i tillämpningen av tvångsvård" : En kvalitativ studie utifrån åtta socialsekreterares perspektiv

The overall objective of our research is to understand  how social workers in social services protect the individual's autonomy, integrity and a coercive law which deprives the individual of his rights.In this study, we bring out social secretaries perspective on how they see the compulsory treatment and the problems that can arise in a detention. This study is based on the questions; How are power between social worker and client? What is the social secretary of the law on compulsory as a tool to help clients?We interviewed eight social workers who work specifically with compulsory treatment. We used the result to answer our questions. As a theoretical background, we chose to use the power perspective, the concepts of flexibility and freedom of action and categorizations.The results that emerged from our study are that compulsory treatment is considered to be a positive and negative thing.

Socialsekreteraren och organisationen : ett samspel på gott och ont

Different forms of organization in the field of social work, creates different conditions of the individual social workers occupation. This affects not only the people who carry out this work, but also the clients who come in contact with social services.   This survey was based on six interviews executed during spring in the year 2010. The respondents were social workers within economic aid and their nearest executive manager at two municipalities in Kalmar County. The overall aim for this survey was to examine how these social workers were influenced by various ways to organize the municipal work activity. This through following questions:How was respective social service in the municipalities organized?How were the social worker effected in their daily work by the organization?Where there any specific up- or downsides in the way that economic aid was organized in the aspect of the social workers daily work?  The result of this survey was synonymous with a lot of the previously executed research in the area in the sense that the larger municipalities were more specialized in its organization than the smaller.

Varför CSR?: En fallstudie på SAS om orsaker till företagets arbete med Corporate Social Responsibility

The term CSR (Corporate Social Responsibility) is frequently discussed today. Many large companies work actively with CSR related questions. However, few empirical studies exist on what this work entails and why it is undertaken. Instead, most of the academic research focuses on what the term itself should mean. To bridge this gap this study centers on the employees? perceptions of CSR.

Social kompetens och arbetsminne hos gymnasieelever : Finns det ett samband?

 Den socialt kompetente har hög social status, många vänner, ett funktionellt beteende och sociala förmågor så som empati och hjälpsamhet. Avsaknad av social kompetens innebär bland annat känslomässiga och beteendemässiga problem. I denna studie medverkade totalt 30 gymnasieelever som genomgick två arbetsminnestest samt fyllde i en självvärderingsenkät som mäter social kompetens. Syftet var att undersöka om det finns ett samband mellan en tonårings arbetsminne och sociala kompetens. Studien begränsades till att mäta arbetsminnets fonologiska och visuellspatiala lagringsenheter samt två sociala förmågor; prosocialt beteende och initiativtagande.

Utstationering av arbetstagare - en studie om utstationerade arbetstagares arbetsmiljösituation inom byggbranschen 

Swedens membership in the European Union have resulted in an international characterized labour market. The construction sector is the area who employs most posted workers among the 7400 employees who monthly enters the market. It?s also the sector where a big part of the work-related deaths occurs. The purpose of this study is therefore to contribute to a greater understanding of the regulation regarding posted workers, their work environment and the consequences of it.

Etisk framställning och kunduppfattning : En undersökning av samarbeten mellan företag som framställer sig etiskt och företag som inte framställer sig etiskt

Utbudet av etiska produkter har ökat på senare år, vilket borde betyda att människor har blivit mer benägna att köpa etiska produkter. Detta har krävt vissa förändringar i företagens marknadsföring, eftersom en etisk profilering i vissa fall kan kräva en annan infallsvinkel. Om ett företag med en etisk profil samarbetar med ett företag utan en etisk profil, skulle detta kunna ses som att företaget inte står fullt ut för sina värderingar, vilket kan göra att de tappar trovärdighet. The Body Shop är ett företag som säljer kosmetika, hud- och hårvårdsprodukter och marknadsför sig som ett företag med starka etiska värderingar och de arbetar mycket med Corporate Social Responsibility. The Body Shop kallas i detta arbete ett företag som framställer sig som etiskt eller ett företag med etisk profil.

Nätmobbning : Skolkuratorernas kunskaper och handlingsutrymme gällande nätmobbning

The purpose of this study is to understand the knowledge of the school counselor and their room for manoeuvre regarding cyberbullying among students. We have used a qualitative method, which consists of eight semi-structured interviews with six middle school student counselors and two high school student counselors, in a middle-sized municipality in Sweden. Our study showed that the school counselors have limited knowledge about cyberbullying due to the fast development of the internet, and limited time in their work. The limited knowledge affects the school counselor?s way of work, and how they use their room for manoeuvre on cyberbullying.

<- Föregående sida 63 Nästa sida ->