Sök:

Sökresultat:

13977 Uppsatser om Consumer social responsibility - Sida 31 av 932

Hållbarhetsredovisning i stålbranschen : Att börja hållbarhetsredovisa med intressenternas behov i fokus

Background: Following an increased awareness concerning social and environmental aspectsin society, more enterprises establish sustainability reports in order to inform theirstakeholders about the company?s sustainability duties. A previous study indicates that themetal sector is enjoying relatively limited increases in business opportunities and/or financialvalue of corporate responsibility. Another study suggests that there is a gap in expectationsbetween producers and users of sustainability reports due to an uncertainty regarding whatinformation such reports should contain and what audience such reports should target. Thequestion is whether or not a gap in expectations concerning sustainability reporting is acontributing factor to the limited increases in financial value in the metal sector?Purpose: The purpose of the study was to examine how a sustainability report should becarried out by a company in the steel industry given what information the company and thestakeholders consider as essential in a sustainability report.Methodology: To accomplish the purpose of the study, a deductive approach was used due tothe availability of suitable theories.

Att våga vara mobil : En studie i hur företag kan påverka konsumentens köpvanor genom införandet av mobil handel

We chose to write this essay about mobile commerce and what influences aconsumer's buying habits within mobile commerce. We also look at how acompany can implement mobile commerce. We could not find any studies thatdirectly addressed factors that affected consumers of mobile commerce prior tothis essay. This was one of the reasons that we chose to write about it.In the introductory chapter, we will discuss important issues relating to ecommerceand the use of smartphones as a tool for marketing and trade.In the methodology chapter, we explain our choice of methods for this essay. Wereported on the techniques and methods to collect data that were relevant to thiswork and then we had a discussion about the methodological choices made.

Hållbarhetsredovisning : Publika företags drivkrafter bakom hållbarhetsredovisningen

Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera och systematisera vilka drivkrafter som är aktuella idag gentemot tidigare framtagna drivkrafter, för publika företag, för att upprätta en hållbarhetsredovisning.Metod: I denna uppsats har den kvalitativa arbetsmetoden tillämpats. Vi ansåg att den kvalitativa metoden var mer tillämpbart på vår studie då vi hade avsikt att på en djupare förståelse för företagens drivkrafter bakom hållbarhetsredovisningen. Vi har valt att genomföra semistrukturerade intervjuer i form utav både ett personligt möte och via telefon.Empiri: Det sammanställda resultatet från vår undersökning är att det finns en hel del olika drivkrafter bakom företagens hållbarhetsredovisningar. Majoriteten utav företagens drivkrafter är likadana, skillnaden är inte betydande.. Många utav drivkrafterna från tidigare gjord forskning är inte förekommande idag.Slutsats: Slutsatsen med denna studie är att drivkrafterna till varför publika företag upprättar en hållbarhetsredovisning till en viss del skiljer sig gentemot tidigare framtagna drivkrafter.

"JAG ÄR RÄTT SÅ LÄTTÖVERTALAD": en studie i ungdomars resonemang om preventivmedel utifrån ett identitets- och utvecklingsperspektiv.

The aim of the study was to get a deeper understanding of how young people think and act when it comes to Contraceptive use, and also if outside factors have an impact on young peoples behaviour in these matters. We looked at our study from an identity and a development perspective. The method was conducted as a qualitative study. There were two groups of 8 young people, aged 16-17. Also 3 professionals that work with young people participated.

Skönhet kommer från Photoshop - En studie om effekter av retuscherade modeller i reklam

There are widespread discussions about the use of retouched models in media, ranging from bloggers to legal decision-makers. Research shows that there are negative psychological effects on especially females being exposed to idealized, retouched model images. The purpose of this paper is to explore the effects of using retouched models in advertising from a marketing perspective, based on attitudes, perceived quality and purchase intentions.Based on theories about attractiveness, halo-effects and social comparison, an experimental study was done, investigating the different responses on above mentioned parameters to advertisements showing either retouched model images or non-retouched model images. Initially it was also tested if the retouched models were seen as more attractive than the non-retouched models. The results showed almost no differences between the reactions to the advertisements with retouched models compared to the advertisements with non-retouched models, when all respondent groups were analyzed together.

Dags att hållbarhetsredovisa - Polyplank AB, en fallstudie

SammanfattningExamensarbete, turismekonomprogrammet, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, 2FE40E, HT 2011Författare: Christopher Dahl och Benita JohanssonHandledare: Thomas Karlsson Examinator: Krister BredmarTitel: Dags att hållbarhetsredovisa - Polyplank AB, en fallstudie Bakgrund: Studier har påvisat att vi överkonsumerar jordens resurser i en allt snabbare takt. En ökad medvetenhet kring dagens miljöproblem har bidragit till att företag i större utsträckning aktivt arbetar för en hållbar utveckling samt för att ta ansvar i samhället. Begreppet Corporate Social Responsibility (CSR) behandlar företags samhällsansvar utifrån tre perspektiv; miljömässigt, ekonomiskt och socialt. Arbetet inom dessa områden presenteras av många stora företag idag i en hållbarhetsredovisning. Global Reporting Initiative (GRI) är den organisation som bistår med riktlinjer för upprättning av den här typen av redovisningar. Syfte: Syftet med denna uppsats är att ta reda på vad GRI:s riktlinjer och rådande begrepp säger om hållbarhetsredovisning samt att utifrån vårt fallföretag Polyplank AB:s förutsättningar rekommendera lämpligt innehåll i en eventuell hållbarhetsredovisning. Metod: Vårt fallobjekt, Polyplank AB, är ett företag som verkar inom tillverkningsbranschen och utmärks genom deras miljövänliga produkter.

Modereportage - en marknadsföringskanal?

Marketing has been developed and revalued the last years. The consumer today is moreeducated and is therefore able to have higher demands. These requirements together with theincreased competition is forcing brands to find creative ways to reach their target market.Fashion has throughout history contributed to, and been influenced by, changes in society.Through all times, people have used fashion and clothing as a way to demonstrate their socialidentity and to be accepted. Companies in the fashion industry can be successful if theydevelop brands that attract consumers. To achieve this, companies must find newcommunication tools to reach out to the consumer, among these tools, we find the fashioneditorials.Our aim is to investigate whether product placement occurs in Swedish fashion editorials.Through our thesis we want to explore how consumers perceive the editorials and alsowhether if they are used as a marketing channel.The method is qualitative and the study is based on semi structured interviews and a focusgroup interview.

Värderingar i CSR-kommunikation. : Kan ett företag minska risken för att budskapet uppfattas med skepticism?

Syfte: Examensarbetet har skrivits för att testa om ett CSR-budskap baserat på ett värdeteoretiskt ramverk har högre trovärdighet hos en presumtiv kund än ett budskap som inte är det.Metod: I detta examensarbete har endast primärdata använts som samlats in genom en kvantitativ enkätundersökning. Dataanalysen har sedan skett utifrån ett kvantitativt förhållningssätt.Resultat och slutsats: Resultatet i studien visar att företag som önskar öka trovärdigheten i sin CSR-kommunikation bör överväga att använda sig av ett värdeteoretiskt ramverk i sin kommunikation. Resultatet stödjer Schmeltz tes från 2014 om att ett värdeteoretiskt ramverk kan bidra till att öka den uppfattade trovärdigheten hos en presumtiv kund. Det finns dock viss skillnad i uppfattning mellan könen där kvinnor generellt mottar budskapen mer positivt.Förslag till fortsatt forskning: Det skulle vara intressant att närmare studera skillnaderna i uppfattning av CSR-budskapen mellan könen i synnerhet om det i en större kontext verkligen är så att män uppfattar kompetensvärderingar med högre trovärdighet än vad kvinnor gör och att kvinnor uppfattar personliga värderingar med högre trovärdighet än vad män gör.Uppsatsens bidrag: Den här uppsatsen visar att kommunikatörer och marknadschefer inom privatresebranschen bör överväga att använda ett värdeteoretiskt ramverk när de kommunicerar CSR med sina presumtiva kunder om de har ambitionen att öka den uppfattade trovärdigheten i sina budskap..

Skuldsättningsproblematiken på marknaden för snabblån : En granskning av proposition 2009/10:242 och dess motverkande av skuldsättningsproblematiken kring snabblån

Through certain exceptions in the Swedish regulation on credit agreements for consumers, a new form of instrument for credits has arisen on the national market. The instrument, which is most commonly known as easy credits and was first seen on the Swedish market for consumer credits in 2006, has developed to become part of a vast problem with excessive debt incursion. In order to counteract this development and to harmonise the internal market within the EU, directive 2008/48 EC on credit agreements for consumers was introduced in 2008. In Sweden, the implementation of the directive has led to a proposition for a new regulation on credit agreements for consumers (SFS 2009/10:242 Ny konsumentkreditlag) coming into effect on the 1 January 2011. The proposition puts up stricter rules on creditors granting consumer credits in their course of business, and revokes the former exemption on information and practices preliminary to the conclusion of the credit agreement for minor credits.

Företagets sociala ansvar : - En kvalitativ studie kring den sociala delen av begreppet CSR och dess påtagliga komplexitet samt dess koppling till mångfaldsarbete

Uppsatsens syfte är att undersöka vad större svenska företag innefattar i begreppet CorporateSocial Responsibility (CSR) med fokus på den sociala delen samt att undersöka vilkaaktiviteter de har för att bekräfta sin tolkning av begreppet. Uppsatsen ämnar även undersökavilka faktorer som påverkar till CSR-arbete samt om det går att koppla företagens CSR-arbetetill företagens mångfaldsarbete. För att besvara syftet har intervjuer gjorts via telefon hos sjustörre svenska företag, verksamma inom varierade branscher, med personer ansvariga förrespektive företags CSR-verksamhet. Resultaten av studien har visat på att intressenter har enstor inverkan på företags CSR-verksamhet samt att CSR-arbete anses vara ett bra verktyg förföretag att påvisa ansvarstagande vilket i längden ökar företagets goda rykte. Dessutom harproblematiken kring begreppet CSR komplexitet framkommit samt att de sociala CSR-aktiviteter är svårmätta och svårdefinierade..

Bolånetakets initiala och långsiktiga effekter

Background: The Swedish Financial Supervisory Authority?s mortgage limitation, of mortgaging up to 85 percent of the market value of the real estate was introduced on the first of October 2010. The aim of the recommendation is to prevent a detrimental development of the market for mortgages while at the same time creating incentives for the consumers to limit the debt level. The mortgage limitation is a recently adopted recommendation and few studies have made a thorough analysis of its effects, hence it is an interesting topic to study.Aim: The aim of this study is to analyze the initial effects of the mortgage limitation for consumers, banks and estate agencies. Furthermore, the study aims to evaluate drivers of consumer debt levels and conclude whether the mortgage limitation will result in lower debt levels for consumers.Completion: The study is based on interviews with respondents from banks and with respondents from estate agencies to enlighten the initial and long term effects of the mortgage limitation.

To practice corporate responsibility : a study of how Swedish food retailers practice strategic corporate responsibility for image differentiation

Due to the increase of the emission of greenhouse gas and climate changes more and more customers demand environmentally sustainable products. The increased demand of sustainable products from cradle to grave is something that has affected the food sector. Many retailers within the food sector feel that they are less or more forced to be environmentally friendly. Nowadays many retailers have chosen to show customers and stakeholders that they want to ?do good? by publishing annual sustainability reports. The Swedish food market has been one of many markets investing in being environmentally friendly.

Like a Bridge over Troubled Water - en studie om ledarskap inom socialtjänsten vid organisationsförändringar

A common experience is that leadership could be better handled during reorganizations within the social services. The purpose of this study is to examine how social welfare secretaries experience their managers during reorganizations. How do social welfare secretaries experience the manger?s role and actions? While developing the interview questions it became relevant to illustrate further aspects: To describe how social welfare secretaries experience the reorganizations that they have gone through and their experience of the everyday leadership around the managers?; openness, availability, clarity, trust and skills regarding managing stress among their staff. The study is built on qualitative interviews with six social welfare secretaries within units working with economical social assistance in different districts in the city of Gothenburg.

Störst, Bäst och Vackrast: En studie av varumärkessaliens påverkan på attityder och attributvärdering

The authors study the effects of brand salience on how consumers form brand attitudes and how consumers value the importance of various brand attributes. The study was conducted through two separate tests, the one focusing on the link between brand salience and brand attitudes and the other focusing on the link between brand salience and evaluations of attribute importance. Both tests measured brand salience as the ease with which brands are recalled by respondents who have been cued with a specific product category. The results show that brand salience has direct effects on both brand attitudes and the evaluation of attribute importance. As brands are recalled, high brand salience for a brand creates a more positive attitude towards that brand in the mind of the consumer.

Långsiktigt fastighetsföretagande genom personliga, hållbara och lojala kundrelationer

Syftet med studien är att skapa förståelse för hur ledningen i fastighetsföretag arbetar för att på lång sikt skapa personliga, hållbara och lojala kundrelationer.Studien antar ett aktörssynsätt och den hermeneutiska traditionen. En fallstudie på totalt fem fastighetsföretag har genomförts där sammanlagt 18 kvalitativa intervjuer fullbordats. Studien visar att företag arbetar också utanför sin kärnverksamhet för att skapa personliga, hållbara och lojala kundrelationer. Företag bör skapa ett värde som även delas av kunder. För att skapa starkare band till sina kunder kan företag styra sin verksamhet med hjälp av CSR (Corporate Social Responsibility) verksamheter av olika slag för att skapa hållbara, djupa och långsiktiga kundrelationer och därigenom bidra till att infria kundernas önskemål.

<- Föregående sida 31 Nästa sida ->