
Sökresultat:
1022 Uppsatser om Consumer loyalty - Sida 25 av 69
Pfizer Consumer Healthcare blir McNeil : Vikten av kommunikation under integrationen mellan två läkemedelsföretag
Den höga utvecklingstakten i läkemedelsbranschen har inneburit en rad fusioner och företagsuppköp med stora påfrestningar på personalen som följd. I ett sådant läge är det viktigt med en effektiv tvåvägskommunikation mellan företagsledning och personal. Syftet med denna uppsats är därför att studera hur viktig kommunikationen mellan ledning och personal har varit för integrationen mellan svenska Pfizer Consumer Healthcare och McNeil Sverige AB. Det intressanta med denna integration är att en stor organisation uppgår i en mindre, vilket sker sällan. Genom att studera detta kan förståelsen för vikten av kommunikationsprocesser breddas.
Vad får jag egentligen skriva om min arbetsgivare på facebook och andra sociala medier? : Yttrandefrihet möter Lojalitetsplikt
In today's society the borders between work and leisure blurs out more and more, and just as we might bring our work home, we might as well take our leisure to work with the help of so called smartphones with constant connection to social networks such as facebook and twitter. But what happens when the small talk around the coffee machine in the workplace gets out in public spaces? Instead of complaining to my closest colleague when my boss is acting like a fool or when my workload sky rocketed, I might now instead update my status on facebook with my complaint. But what am I actually allowed to write about my employer? And has the employer any possibility to act legally in respond to what I write?For the younger generation, who more or less is grown up with these social networks, I think this demarcation can be difficult to draw and understand.In this essay I deal with the issue of whether a principle of law, such as the duty of loyalty might collide with my constitutional right to use freedom of speech against my employer..
Varumärkeskapital : Skapande av varumärkeskapital för företag verksamma inom en marknad för snabbrörliga konsumentvaror
Varumärkeskapital är det mervärde som ett varumärke ger en produkt i förhållande till om varumärket inte funnits på produkten. Konsumentbaserat varumärkeskapital innebär vidare att det är i konsumentens medvetande som varumärkeskapitalet existerar. Snabbrörliga konsumentvaror kännetecknas av att de köps ofta och att deras kontakt med konsumenten är begränsad, vidare är de ofta lätta att byta ut.Den här studien undersöker genom kvalitativa intervjuer hur företag bygger varumärkeskapital inom en marknad för snabbrörliga konsumentvaror. Åtta varumärkesansvariga på företag verksamma inom en marknad för snabbrörliga konsumentvaror har intervjuats för att få reda på deras syn på byggande av varumärkeskapital inom nämnda kontexten.Hela studien utgår i grunden från fem dimensioner av varumärkeskapital nämligen varumärkesassociationer, varumärkeskännedom, varumärkeslojalitet, upplevt värde samt andra varumärkestillgångar. Intervjuerna har sedan analyserats utifrån dessa dimensioner stött av andra relevanta teorier inom ämnet, analysen har också sin grund i det valda syftet.Resultaten av denna studie påvisar hur varumärkeskapital skapas för snabbrörliga konsumentvaror inom de fem dimensionerna av varumärkeskapital.
ATT VARA ELLER ICKE VARA? - En studie om effekter av kongruensnivå mellan personalklädsel och varumärket
Many companies have a specific dress code in the workplace. In some companies, the code is not very extensive, while other companies have uniform requirements. What is little understood however, is what effect different staff clothing might have on consumer response in terms of satisfaction, purchase intent, attitude, interest and so on. Some limited research has shown how different levels of congruence between individuals in their marketing, and the brand they are representing, can affect customers. To avoid any wrong focus in marketing it is key to understand the knowledge gap on the potential impact the personnel in the store have on its customers.
Belöning och lojalitet : En studie av vinstandelsstiftelsen Oktogonen
Syftet med denna uppsats är att studera om Handelsbankens vinstandelsstiftelse Oktogonen ger upphov till motiverade anställda samt om Oktogonen och bankens låga personalomsättning har ett samband. Studien bygger på en fallstudie. Datainsamling har skett genom främst intervjuer och tidigare forskning i form av böcker och artiklar. Resultatet har visat att viktiga faktorer för att uppnå en låg personalomsättning inom banken bland annat är en decentraliserad organisation samt att anställda känner en trygghet till sin arbetsgivare. Oktogonen påverkar i begränsad utsträckning, dock främst äldre medarbetares rörlighet..
Studenter och hemförsäkringar : En studie av köpbeteende vid högskolan i Jönköping
Background and problemThe Student union and Länsförsäkringar in Jönköping has an agreement that provides students at Jönköping university with subsidized insurances. The fact that none of the mentioned parties knows what the insurance market at Jönköping university actually looks like makes this an interesting field to study. This thesis will aim to provide the parties with a map of this insurance market and increased knowledge about how students think and behave regarding insurences.PurposeThe overall purpose of this thesis is to increase the knowlegde about students? buying behavior regarding insurences. We will also investigate if there are uninsured students at Jönköping university and quantify that amount.
Mobilapplikationer - Framtidens väg till kundlojalitet?
Utvecklingen på den teknologiska marknaden har kommit att påverka företag i en allt större utsträckning då marknadsföring på Internet blivit allt viktigare. Den ökade använd-ningen av smartphones har bidragit till att fler och fler människor ständigt är uppkopp-lade vilket i sin tur har öppnat upp för nya sätt för företag att skapa relationer och att inte-ragera med sina kunder. En bidragande faktor är sociala medier som har öppnat upp för interaktion där företag och kunder kan kommunicera med varandra. De har även öppnat upp för kommunikation kunder emellan, vilket både skapar positiv och negativ word of mouth. I takt med utvecklingen av den nya telefonin, har mobilapplikationer kommit att få en allt större betydelse som marknadsföringskanal.
Ekologiska livsmedel i offentlig måltidsverksamhet
In our everyday life we are faced with many choices that have consequences on the environment. One of these is the food we choose to eat since food production has a big impact on the environment. In organic production the aim is to have a natural production process, where environmental impacts are minimized. By choosing organic food it is therefore possible to contribute to a better environment. A large number of meals are served every day in the public sector, which makes it an important player in the consumer sector that could make a major difference for the environment..
Håll ögat på detaljhandeln
This study examines retail atmospherics from a reality perspective. The topic "special exposure" has received research interest in the past but it has not been recognized as a critical consideration in the daily retail business. Too many retailers leave assortment decisions to thumb rules or trial and error. The highest aim of this study is in addressing that gap between theory and practice. To catch the attention of the customer is important in supermarkets because most grocery purchase decisions are made at the point of purchase.
En kvantitativ studie om köpbeslutsprocessen ? En undersökning inriktad på kvinnors konsumtion av konfektionsvaror till låga priser
Den svenska klädimporten har ökat dramatiskt och vårt samhälle har förändrats till ett konsumtionssamhälle där vi shoppar efter ?köp och släng? istället för ?slit och släng?. Den ökade klädkonsumtion är ett omdiskuterat samhällsproblem och mode är en färskvara som uppdateras i en allt snabbare takt. Ett stort utbud tillsammans med de låga priser som klädmarknaden är uppbyggd av uppmuntrar till impulsköp vilket gör det allt svårare för kunden att fatta medvetna köpbeslut. I denna studie kommer vi att utgå från Armstrong och Kotlers modell av köpbeslutprocessens som är uppbyggd av fem steg som innefattar hela processen.
Kläderna gör mannen. En studie i manligt konsumentbeteende
På den nuvarande klädmarknaden råder en hård konkurrens eftersom utbudet av varor och tjänster har ökat. Konsumentens förändrade beteende har lett till att företag måste sticka ut med hjälp av sitt erbjudande. Ett sätt att utmärka sig på marknaden är att arbeta med relationer och få kunden att vilja återvända på grund av butikens service. En kund som känner sig trygg i shoppingsituationen kan bli en viktig stamkund. Den traditionella mannen finner inget nöje i att shoppa och vill därför att processen ska gå så snabbt som möjligt.
Åttiotalisternas entré på arbetsmarknaden : Rekryterares uppfattning om åttiotalister
AbstractThe topic ?The effects of music in the supermarket on consumer behavior,sales, and customer state of mind? was assessed to try and analyse the emotionaldifferences that may occur as well as the sales variations that may arise fromplaying music in a supermarket. The reason for this study is that grocery storesare very common and abundant in most neighborhoods, as is man?s necessaryconsumption of food. In almost every city grocery stores must compete hardagainst each other in order to succeed in offering the most appealing options toconsumers.
Musik i livsmedelsbutik : Konsumentpåverkan genom bakgrundsmusik
AbstractThe topic ?The effects of music in the supermarket on consumer behavior,sales, and customer state of mind? was assessed to try and analyse the emotionaldifferences that may occur as well as the sales variations that may arise fromplaying music in a supermarket. The reason for this study is that grocery storesare very common and abundant in most neighborhoods, as is man?s necessaryconsumption of food. In almost every city grocery stores must compete hardagainst each other in order to succeed in offering the most appealing options toconsumers.
Consumers' behaviour in the use of online services and the cultures effect on it-a study of Swedes and Danes use of online job databases
The thesis deals with consumers behaviour in the use of online services and the cultures effect on it. It is a study of Swedes and Danes use of online job data bases. The thesis is based on a quantitative study. A questionnaire were used sent out to 80 Swedes and 80 Danes. The theory concerns areas of online consumer behaviour, decision making and services theory as well as theories within culture in relation to services and behaviour.
Hur varumärkeskapital kan byggas via apotek : En fallstudie av Ferrosans varumärkeskommunikationsstrategi
Purpose: The aim of this study is to test four different hypotheses from the aspect of the title of this paper. H 1 Consumers trust the pharmacy employees? advice and suggestions for their purchase decisions more than the brand awareness they have received through the companies marketing communication H 2 Consumers are enough affected of a company?s marketing communication to choose their brand even if the pharmacy employees recommend other brands. H 3 Building brand equity through pharmacies can only be successful if the company has built up a trust for their brand among the pharmacy employees. H 4 Without building brand equity the marketing communication strategy for Ferrosan cannot increase their brand value and create loyalty.