Sök:

Sökresultat:

1479 Uppsatser om Consumer empowerment - Sida 5 av 99

Är all reklam bra reklam?: Om hur konsumentgenererad reklam påverkar varumärken

Consumer generated advertising is a new phenomenon in the landscape of communication. Tools such as the Internet enable the consumer to create and spread messages for brands without the permission or control of the brand owner. We carried out a quantitative experiment to investigate the effects of how companies choose to handle these activities as well as how expectations of these consumer generated ads differ from traditional advertising. The findings show that strong brands may benefit from these activities if handled the right way and the brand owner adapts it?s reaction to the content of the ad.

Leva som andra : en träfflokals betydelse för återhämtning och empowerment

Background: There has been a process of de-institutionalisation and mental health care re-forms in Sweden. Social services are, according to the law, responsible for helping persons with mental illness to live a life like others and to participate in the community. The aim of the study was to describe the culture in one of the social services adult day care center for social relations and activities in Stockholm. The aim was also to focus on the importance of the adult day care center for recovery and empowerment from the participants´ perspective. Methods Observations in the adult day care center were combined with four interviews with regular participants.

The Trivial Pursuit: Den modererande effekten av kunskap och engagemang på utvärderingen av produkter med triviala attribut.

Research has concluded that meaningless differentiation with trivial attributes sometimes can be a successful strategy. However, the effect varies with respect to certain aspects such as the price of the product and the decision context. How the characteristics of the consumer influence the effect of trivial attributes has until now been unknown. This thesis investigates how the consumer?s level of knowledge and personal involvement influence the effects of trivial attributes on product preferences and product attitudes.

Empowerment - Vad inryms i begreppet? : Från Freire till folkhälsa

Empowerment har blivit ett modebegrepp och används i en mängd olika sammanhang och har därigenom också fått olika innebörder. Syftet med uppsatsen var att undersöka hur betydelsen av begreppet empowerment har förändrats och belysa vad de olika betydelserna kan bero på.Ifrågavarande litteraturstudie fäster sin uppmärksamhet på två kontexter, inom vilka empowerment tillskrivs skilda innebörder, den freirianska kontexten och folkhälsokontexten.Genom uppsatsen har fyra fundamentala skillnader detekterats mellan de två kontexterna; målet (frihet kontra ökad hälsa), empowerments roll (mål gentemot metod), metoden (folkrörelse från gräsrotsnivå i förhållande till myndighetsutövning) och inriktningen (kollektivistisk visavi individualistisk). Alberto Meluccis verk Nomader i nuet - sociala rörelser och individuella behov i dagens samhälle har utgjort det teoretiska ramverket, med vars hjälp kontexternas skillnader har tolkas och förklaras.I diskussionen framkommer att det är de olika etiska aspekterna de skilda kontexterna beaktar, kontexternas väsenskilda förhållande till behov och de skilda tidsströmningarnas förutsättningar, som påverkar den innebörd empowerment får sig tillskrivit de två kontexterna..

Attityder till presenter - en studie om gifting och self-gifting bland svenska konsumenter

The process of gift-giving is something that occurs all around the world, and most people are both givers and receivers of gifts. While receiving a gift is often associated with joyous feelings, purchasing and giving a gift may not generate the same feelings. The worries of giving a gift may include anguish of finding the right gift for the right person, and not to mention it shall be appropriate given the situation. This paper aims to describe consumer attitudes in various gift-giving occasions. To give another perspective the paper also discusses and describes the term of self-gifting, when the giver and receiver is the same person - you.

Risklinjen : - Empowerment, men med olika perspektiv

Injuries caused by accidents are one of the major health problems in Sweden. Risklinjen is a model to increase people?s awareness and possibilities to report risk for injuries. In spite of this several municipalities choose to leave Risklinjen. This thesis tries to find out how municipalities argue about Risklinjen and membership in this function..

Så(s) mycket bättre! : - En studie av varumärkeslojalitet för Lohmanders

Abstract -                     Much better sauce! - A study of brand loyalty for Lohmanders Date:                             5th June 2013Level:                           Bachelor thesis in marketing, 15 ECTSInstitution:                   School of Economy, Society and Technology, EST                                      Mälardalen University Authors:                       Sara Meijer                               Julia Åberg                                      20th February 1990                   26th April 1990Title:                             Much better sauce! ? A study of brand loyalty for LohmandersTutor:                           Finn Wiedersheim-PaulKeywords:                   Brand, loyalty, consumer behaviorResearch questions:    Which significance has the brand for the consumer when buying fresh sauce?                                       How loyal are the consumers to the brand Lohmanders?                                      How does brand loyalty arise among Lohmanders customers?Purpose:                            The purpose with this thesis is to research consumer?s brand loyalty to fresh sauce and to analyze how brand loyalty arises regarding the brand Lohmanders.Method:                       The theoretical framework used in the study is based on theories of consumer behavior, brands and loyalty. The quantitative study consists of a poll. To complement the study a focus group interview and a company interview have been held.  Conclusion:                        The study showed that the brand has significance for the consumer to a certain extent. The brand can though have an unconscious effect on the consumers since most of the purchases are made by habit.

"Språket är nyckeln till integration" : En studie av integrationsarbete med ensamkommande pojkar

The purpose of this study was to explore the approach of the personal in residential care homes, legal guardians and Refugee secretaries consider as effective in their efforts to care for and guide unaccompanied boys in the Swedish society. With the help of qualitative method and semi-structured interviews, we have taken note of eleven informants? perspective on what approach they believe to be essential in the work of integration process with unaccompanied boys. We used Empowerment and the Swedish Integration Board´s proposal on indicators of integration as a theoretical base. The results show among other things, that our informants believe the keys to integration in Sweden for the unaccompanied youth are the Swedish language, education and a stable social network.

Påverkar organisationens förutsättningar för Empowerment individens arbetsprestation? : Prövning av en modell för arbetsprestation ? enligt Agerus

Denna uppsats görs en utvärdering av Agerus PrestationsIndex, ett verktyg för att mäta prestation i organisationer utifrån empowerment. PrestationsIndex är ett självskattningstest och bygger på en modell för empowerment med fem psykologiska rekvisit för självgående. Testet prövas psykometriskt för reliabilitet och validitet. Därutöver testas två hypoteser, dels om PrestationsIndex kan predicera prestation och dels om ojämnhet mellan de psykologiska rekvisiten kan påverka prestationen negativt. Resultaten visar starkt stöd för den första teorin när det gäller att predicera individuell prestation, men kan inte belägga PrestationsIndex som en prediktor för gruppresstation, när man har rensat för miljöfaktorer såsom trivsel och lust till arbetet.

"Utlämnade i deras händer" : - En kvalitativ studie om hemmets betydelse för personer i hemlöshet

The aim of this study has been to achieve an increased understanding of the meaning of home for people in homelessness. The study is based on texts written by people in homelessness and a qualitative content analysis has been used to process the material. The result has been analysed with an inductive approach, using parts of the analysis method grounded theory. Three aspects of the meaning of home was identified in the texts; control, self-determination and independence. The lack of a home means a major limitation concerning these aspects, according to the texts.

Sjukdomsbloggar om stomi

Bakgrund: I Sverige lever ca 20 000 personer med stomi. En stomi medför en kroppslig förändring som individen måste förhålla sig till. Både kroppen och dess funktioner som tidigare tagits för givna medvetandegörs. Det finns en oro för vad andra ska tycka och att stomin ska hindra i det dagliga livet. Empowerment sågs som en röd tråd i bloggarna och växte fram som referensram under arbetets gång.

Infoteket om funktionshinder : Information om funktionshinder som vägen till empowerment

The aim of this master?s thesis is to investigate a information center called ?Infoteket om funktionshinder?. The purpose of Infoteket is to collect information about disabilities and make it accessible to people with disabilities, their relatives and public. In this survey I will analyze how Infoteket can help people with disabilities to achieve empowerment. I use empowerment as a theoretical framework as Jay A.

Hur mikrofinanser genererar empowerment hos kvinnor i utvecklingsländer : Pengar med ett syfte

Social work as an traditional aid is an area that provides welfare services financed from public funds, which is one of the methods of microloans. Microloans have since the mid-1970s has become an increasingly common tool in the fight against poverty. Instead of purely assistance is now offered microloans from more banks and other institutions, as well as NGOs (non governmental organization). This paper aims to study whether and how microcredit can contribute to the empowerment of women in Bangladesh and India. This study is based on a qualitative text analysis, and has hence been based on a number of reports and articles. The paper examines, from a radical feminist perspective how microcredit can fight and eliminate poverty, and how empowerment can help women in developing countries to become independent and liberated. The introduction of micro-loan is considered to have positive effects on women's empowerment in the short term. But it is, however, the longer term effects that are considered to have the greatest positive impact on society's unequal structures.

Framtidsverkstad som metod inom socialt arbete bland äldre : - aspekter av empowerment

Hösten 2005 genomfördes en framtidsverkstad på seniorboendet Snickaren i Eksjö. Med hjälp av metoden ville politikerna i Eksjö kommun skapa ett allaktivitetshus, en form av mötesplats med god gemenskap och meningsfulla aktiviteter samt ett utvecklat brukarinflytande. Syftet med denna kvalitativa intervjustudie är att se vilka erfarenheter och upplevelser några av deltagarna har från verkstaden. Utifrån intervjuer med tre av de äldre deltagarna och med samordnaren på Snickaren vill vi undersöka vad framtidsverkstaden och tiden därefter har betytt för intervjupersonerna och för Snickaren som allaktivitetshus. Vidare har syftet varit att se vilka aspekter av empowerment vi kan finna samt vad som tycks främja respektive hindra empowerment i praktiken.Resultatet verkar tyda på att intervjupersonerna överlag har positiva erfarenheter och upplevelser av framtidsverkstaden på Snickaren.

Empowerment- Paternalism. A study about Försäkringskassans tools and methods.

Försäkringskassan har på sista tiden varit ett föremål för diskussioner i media. En stark negativ bild av myndighetens handläggare tenderar att framkomma ur mediala sammanhang. Samtidigt finns det en medvetenhet hos handläggarna kring vikten av att arbeta med hänsyn till individen. Studiens syfte är att studera de redskap och arbetssätt som används av Försäkringskassans handläggare i arbetslivsinriktad rehabilitering utifrån ett empowermentperspektiv. Vi gjorde en kvalitativ studie som bygger på intervjuer med nio handläggare på Försäkringskassan som arbetar med sjukpenningsärende på enheten fördjupad utredning.

<- Föregående sida 5 Nästa sida ->