Sök:

Sökresultat:

8 Uppsatser om Console - Sida 1 av 1

Hur inverkar kontrollbordet på frekvenskurvan vid lyssningsposition i kontrollrummet när placeringar av högtalaren och lyssningsposition placerats efter ITU-R BS.1116-1 rekommendation?

The acoustics in a control room is a complicated phenomenon. Early reflections, reverberation time and area in the room are some of the problems. This report is about the reflection on the mixing Console in a control room. The control room being built, these reflections are difficult to take into consideration since the mixing Console is one of the very last items you place in the room. This report will explain three main measurements that were done in order to get the answer to the following question: Does the mixing Console interfere the frequency curve at listening position? Three measurements were done and the difference between the measurements was that the microphone and the loudspeakers were placed in different places in the control room.

Konstruktion och implementering av mobil prototyp: The Lovebomb

The idea for the thesis ?Construction and implementation of a mobile prototype; The Lovebomb? originates from doctoral candidates Rebecca Hansson and Tobias Skog from PLAY Research Group at the Interactive Institute in Gothenburg. The object of the master thesis is to construct two working LoveBomb prototypes, one mother Console belonging to the LoveBomb and blueprints for both. The LoveBomb (the picture to the right shows a possible design) is intended to encourage people to express themselves emotionally when situated amongst strangers in public spaces. Two buttons control the device, which contains a radio transceiver.

Prospects of a Challenger - A case study of Microsoft and the Console Industry

Purpose: The purpose of this thesis is to give a contribution to the studies of what strategies those are of importance for challengers in consumer technological markets aiming for the market leader position. To be able to investigate this phenomenon we have chosen to study Microsoft?s second position in the video game Console industry. In addition, we want to illuminate Microsoft?s competitive advantages, how Microsoft can take advantage from Sony?s setbacks and what strategies those are of importance for Microsoft in the battle of becoming the market leader.

Fysiskt eller digitalt? : En studie om konsolanvändarnas inställning till det digitala och fysiska spelformatet

Nedladdade spel har blivit mer förekommande än vad de var fo?r ett årtionde sedan. Bredbandets framgång har gjort det möjligt att snabbt ladda ner spel och marknaden fo?r digitala spel växer stadigt. I denna studie undersöker vi om konsolspelarnas attityd mot digitala konsolspel skiljer sig från fysiska konsolspel i och med den växande digitala marknaden.

Att klona en klassiker: En undersökning av klonens kvalitet

I studien ja?mfo?rs de subjektivt upplevda ljudegenskaperna mellan Solid State Logics Console Mixbuss Compressor och en hemmabyggd klon av samma kompressor. Klonen a?r framtagen av Gyraf Audio och ga?r under namnet GSSL. Ja?mfo?relsen gjordes med data fra?n ett lyssningstest da?r syftet var att ta reda pa? om testdeltagarna upplevde na?gon skillnad mellan kompressorerna och i sa? fall vad som skiljer dem a?t.

Kommunikationen mellan människan och spel : Ur spelarnas perspektiv

Dokumentet går igenom könsskillnaderna mellan män och kvinnor när det gällerdatoranvändning, och hur användandets utveckling har skett på den senaste tiden.Den belyser även hur människans kropp, styrenheterna och spelet länkar varandra på ettkommunikativt sätt. Kontrollernas funktioner och styrsätt förklaras i basis för få en inblick istyrenheternas kommunikationssätt. Kontrollerna som tas upp grupperas därefter i olikarörelsemoment. En enkätundersökning kompletterar och stärker bilden över könsskillnader,åldersgränser, speltimmar, genre kategorisering och framtida behov.De problem som finns när det gäller kommunikation är att de inte är tillräckliga när manspelar. Oftast så är användare ute efter att ha en verklighetskänsla samt få en inlevelse ispelen.Dokumentets syfte är att ta reda på vilka kommunikativa metoder som finns och kontrolleraom de är tillräckliga för att uppnå denna inlevelse i spelen.För att kunna tackla problemen så görs det en omvärldsanalys i arbetet samt en positivistisktolkning av resultatet.

Vidareutveckling och utvärdering av operatörsplatser på svenska stridsfartyg

The ability to handle potentially dangerous and hostile situations on a military vesselrequires that the equipment works effectively with the personnel that use it. It is importantthat this equipment can be used by different people. An operator on a military vesselshall be able to handle information about hostile threats, navigation and the steering ofunmanned vehicles. A operator Console should therefore be constructed in such a waythat the operator can handle a large flow of information. And the information given bythe technical system should be displayed correctly to facilitate the operators ability tohandle and interpret the information correctly, in order for the operator to make thecorrect decision at any given moment.

Användbarhetsutvärdering av det lätta sandwichmaterialet Hybrix för bilkarossapplikationer

This M.Sc. thesis is a material application evaluation commissioned by the advanced body engineering department at SAAB Automobile AB. The purpose of the thesis is to evaluate implementation of the innovative sandwich design material Hybrix into an automobile body. Today the most commonly material used in the body is galvanized steel sheets and by shifting material to Hybrix several problematic issues have to be dealt with. Hybrix is an innovative sandwich sheet that inherits thin stainless steel face sheets and a stainless steel fibrous core.